Φοράς λίγα στην μοτοσυκλέτα αποζημιώνεσαι και λιγότερο. Η πρακτική των ασφαλιστικών στην Γερμανία.

Μειώνουν τις αποζημιώσεις για ελαφρά εξοπλισμένους αναβάτες
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

20/9/2021

Στην Ελλάδα της σαγιονάρας και του τυφλόνους που θα σχολιάσει πως το να μιλά κανείς για καλοκαιρινά μπουφάν και γάντια είναι μέρος απώτερου σχεδίου με στόχο την τσέπη του και όχι την ασφάλειά του, η παρακάτω είδηση θα ακουστεί σίγουρα σαν θεωρία συνομωσίας: Οι ασφαλιστικές εταιρείες στην Γερμανία χρησιμοποιούν ως μοχλό πίεσης για να μειώσουν τις αποζημιώσεις που δίνουν στα θύματα τροχαίων, το κατά πόσο φορούσαν πλήρη εξοπλισμό αναβάτη. Ο νόμος στην Γερμανία δεν έχει αλλάξει, μονάχα η μη χρήση κράνους διώκεται από τον νόμο και δεν υπάρχει πρόστιμο αν οδηγείς χωρίς προστατευτικό μπουφάν. Ο μη σωστά εξοπλισμένος αναβάτης υπάρχει και στην Γερμανία όπως υπάρχει και παντού, αλλά δεν αποτελεί τον βασικό κορμό του μοτοσυκλετισμού, όπως συμβαίνει εδώ σε εμάς.

Σύμφωνα με το βερολινέζικο German Insurance Association (GDV), τον σύνδεσμο που εκπροσωπεί 460 ιδιωτικές ασφαλιστικές εταιρείες, η αποζημίωση ενός θύματος θα μπορούσε να μειωθεί σημαντικά για συγκεκριμένους τύπους κακώσεων καθώς το να μην φορά επαρκή εξοπλισμό ασφαλείας φανερώνει αμέλεια για την δική του ασφάλεια, πράγμα που μπορεί να επιφέρει αντίστοιχες μειώσεις.

Οι αποφάσεις του GDV προφανώς και βάζουν μπροστά το συμφέρον των ασφαλιστικών εταιρειών, έχουν ήδη εφαρμοστεί σε διάφορες περιπτώσεις και φυσικά δεν επηρεάζουν στο παραμικρό το εθνικό σύστημα υγείας της Γερμανίας (GKV-Spitzenverband) που προφανώς και καλύπτει τα έξοδα νοσηλείας. Οι αποφάσεις του GDV έχουν να κάνουν μόνο με την αποζημίωση που καλείται να δώσει η ασφαλιστική εταιρεία του θύτη, στο θύμα. Σύμφωνα με τον γερμανικό νόμο το εθνικό σύστημα υγείας μπορεί να ζητήσει τα έξοδα νοσηλείας, περίθαλψης κτλ μόνο στην περίπτωση που έχει διαπραχθεί έγκλημα ή σκόπιμη πρόκληση αυτοτραυματισμού, όχι στην περίπτωση δηλαδή που κάποιος κατέληξε τραυματισμένος στο νοσοκομείο γιατί χτυπήθηκε από αυτοκίνητο ενώ οδηγούσε αμέριμνος την μοτοσυκλέτα του, φορώντας μόνο το κράνος από εξοπλισμό αναβάτη.

Οι ασφαλιστικές εταιρείες στην Γερμανία μπορεί λοιπόν να προσπαθήσουν να μειώσουν το κόστος με βάση τον προστατευτικό εξοπλισμό που φορούσε ο αναβάτης την ώρα του ατυχήματος, χωρίς αυτό να αποτελεί πανάκεια για τον τρόπο λειτουργείας τους, αλλά έχει ήδη συμβεί και αποτελεί μάλιστα και οδηγία του GDV προς το μέλη του, οπότε και θα συμβαίνει περισσότερο στο μέλλον. Οι Γερμανοί δεν χρειάζονται βέβαια και ιδιαίτερα μαθήματα για να οδηγούν με πλήρη εξοπλισμό ασφαλείας, αυτό είναι κάτι που πρωτίστως συμβαίνει στην Ελλάδα, και είναι ένα καλό σημείο προβληματισμού για το πόσο μακριά είμαστε σε αυτό το θέμα. Άλλωστε το πρώτο σχόλιο που περιμένουμε είναι πως αυτά είναι λογικά πράγματα για την Γερμανία αλλά δεν μπορείς να γυρνάς με μπουφάν το καλοκαίρι στους 40 βαθμούς, αγνοώντας πόση υγρασία και ζέστη μπορεί να έχει το Μόναχο (για παράδειγμα). Έχουμε καταρρίψει πολλές φορές τον ισχυρισμό πως η ζέστη θέλει γυμνό δέρμα με επιχειρήματα, αλλά κυρίως με το παράδειγμά μας. Ίσα – ίσα που η προστασία από τον ήλιο με διάτρητο μπουφάν και αντίστοιχα γάντια, κάνει την οδήγηση στον καύσωνα ευκολότερη από το εκτεθειμένο δέρμα που αναπτύσσει πολλαπλάσια θερμοκρασία… Προφανώς ούτε λόγος για τον χειμώνα. Εμείς θα θέλαμε να δούμε τους αναβάτες να εξοπλίζονται από μόνοι τους με κατάλληλο ρουχισμό και τις ασφαλιστικές να μην κοιτούν νέους τρόπους περιορισμού των αποζημιώσεων.

KTM-José Antonio Rueda Ruiz: Στη Moto2 ο 19χρονος το 2026

Το φαβορί για τον τίτλο στη Moto3 παίρνει την ευκαιρία που αξίζει
cover
Από τον

Παύλο Καρατζά

18/9/2025

Ο José Antonio Rueda είναι το μεγάλο φαβορί για την κατάκτηση του τίτλου της Moto3 για τη φετινή χρονιά, καθώς προηγείται με 78 βαθμούς από τον δεύτερο Angel Piqueras και έχει σημειώσει 8 νίκες σε 16 αγώνες.

Για τον λόγο αυτό η KTM θέλησε φυσικά να τον κρατήσει στο στρατόπεδό της και να τον αναβαθμίσει, προσφέροντάς του συμβόλαιο για το πρωτάθλημα της Moto2 του 2026. Ο νεαρός Ισπανός θα συμμετέχει την επόμενη σεζόν με την ομάδα Red Bull KTM Ajo με teammate τον Collin Veijer.

Ο Rueda έχει εντυπωσιάσει με την ταχύτητα, την τεχνική του και την προσαρμογή του στο υψηλότερο επίπεδο, καθώς στην ηλικία των 16 ετών κατέκτησε τους τίτλους FIM CEV Moto3 Junior World Championship και Red Bull MotoGP Rookies Cup.

Η ομάδα Ajo αποτελεί βασικό δομικό στοιχείο της KTM GP Academy και έχει βοηθήσει επτά αναβάτες να αναπτύξουν τις δεξιότητές τους και να κερδίσουν θέσεις στο grid του MotoGP από το 2020.

Jose Antonio Rueda: “Είμαι πολύ χαρούμενος που θα τρέξω για την Red Bull KTM Ajo στη Moto2 το επόμενο έτος. Αυτοί ήταν που μου έδειξαν εμπιστοσύνη στην πρώτη μου χρονιά στο παγκόσμιο πρωτάθλημα. Πίστεψαν σε μένα και τους είμαι πολύ ευγνώμων, ειδικά στον Aki και τον Niklas. Είναι μια ομάδα στην οποία πάντα ονειρευόμουν να ανήκω και θέλω να συνεχίσω να πραγματοποιώ τα όνειρά μου μαζί τους. Ελπίζω να απολαύσουμε πολλά ακόμη χρόνια μαζί. Ξέρω ότι η Moto2 είναι μια πολύ δύσκολη κατηγορία και θα είναι σκληρό, αλλά είμαστε έτοιμοι να δώσουμε το 100% των δυνατοτήτων μας, να μάθουμε και να απολαύσουμε κάθε στιγμή. Επίσης, θα μοιραστώ το box με τον Collin, κάτι που με ενθουσιάζει ιδιαίτερα, καθώς γνωριζόμαστε εδώ και πολλά χρόνια. Τέλος, θα ήθελα να ευχαριστήσω όλους όσους με περιβάλλουν, τους φίλους, την οικογένεια και τους χορηγούς για την άνευ όρων υποστήριξή τους”.

Niklas Ajo, Διευθυντής της Red Bull KTM Ajo Team: “Είμαστε πολύ χαρούμενοι που υπογράψαμε με τον Jose Antonio για να συνεχίσουμε μαζί του το ταξίδι που ξεκινήσαμε πριν από τρία χρόνια. Πιστεύω ότι έχει μεγάλο δυναμικό για το μέλλον στο Moto2, οπότε είμαστε πολύ ενθουσιασμένοι που τον έχουμε ξανά στην ομάδα. Είναι σίγουρα χαρά μας να έχουμε δύο αναβάτες που προέρχονται από το πρόγραμμα Red Bull MotoGP Rookies Cup, οπότε θέλουμε να συνεχίσουμε να τους βοηθάμε να εξελιχθούν κατά τη διάρκεια της επόμενης σεζόν”.

Ετικέτες