Francesco Bagnaia - “Θα πρέπει οι εργοστασιακές μοτοσυκλέτες να είναι ισχυρότερες από των περιφερειακών ομάδων”

Αμφιλεγόμενες δηλώσεις μετά το καταστροφικό για τον Πρωταθλητή του 2022 GP του Le Mans
Pecco
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

16/5/2023

Χρειαζόμαστε μια διαφορά ιπποδύναμης, όπως υπήρχε παλιά, ανάμεσα στις εργοστασιακές μοτοσυκλέτες και στις μοτοσυκλέτες των ‘πελατών’ της Ducati.” Τάδε έφη, Pecco Bagnaia μετά την πτώση του στο Le Mans, σε έναν αγώνα που είδε τη διαφορά μεταξύ του και του περιφερειακού Marco Bezzecchi να μειώνεται στον ένα βαθμό.

Το GP του Le Mans ήταν ένας αγώνας για γερά νεύρα, με πολλές πτώσεις και συγκρούσεις, κάποιες από τις οποίες από τύχη δεν επέφεραν κάποιο σοβαρό τραυματισμό. Μόλις 13 από τους 21 αναβάτες είδαν τη σημαία του τερματισμού.

Ένα από τα πιο αξιοσημείωτα και θεαματικά συμβάντα ήταν η σύγκρουση μεταξύ Vinales και Bagnaia, που οδήγησε στην πτώση και εγκατάλειψη τους, ενώ στη συνέχεια παραλίγο να πιαστούν και στα χέρια, με τον Vinales να σπρώχνει τον πεσμένο Pecco και εκείνος να απαντά για να τους χωρίσουν τελικά οι κριτές. Αργότερα οι δυο αναβάτες τα βρήκαν, ενώ οι αγωνοδίκες θεώρησαν -σωστά- τη σύγκρουση ως αγωνιστικό συμβάν, μη ρίχνοντας φταίξιμο σε κανέναν τους.

Μετά τον αγώνα, ο Bagnaia έκανε δηλώσεις, ρίχνοντας μια ιδέα στο τραπέζι για το πώς θα μπορούσαν οι αγώνες της μεγάλης κατηγορίας του MotoGP να γίνουν πιο ασφαλείς, όμως η ιδέα αυτή ακούγεται αρκετά αμφιλεγόμενη, ειδικά όταν την εκφράζει ο Pecco και ειδικά στη συγκεκριμένη χρονική στιγμή.

Pecco Bagnaia: “Οι μοτοσυκλέτες της σχάρας εκκίνησης μπορούν όλες να νικήσουν. Δεν υπάρχει πλέον η παλαιότερη διαφορά των 6-7 δεκάτων μεταξύ των εργοστασιακών μοτοσυκλετών και των μοτοσυκλετών των ‘πελατών’ του εργοστασίου.Σημειώστε πως αυτή η διαφορά είχε βοηθήσει παλαιότερα στη γέννηση των ‘φανταστικών τεσσάρων’, δηλαδή των Valentino Rossi, Jorge Lorenzo, Casey Stoner και Dani Pedrosa.

Και ο Bagnaia συνεχίζει: Τώρα το επίπεδο είναι ακραίο και όλοι έχουν πιθανότητα να κερδίσουν. Σίγουρα ο αγωνιστικός ρυθμός μας σήμερα δεν ήταν ο αναμενόμενος, με την εξαίρεση του Bezzecchi, και αυτό κράτησε το γκρουπ των πρώτων συγκεντρωμένο. Όμως κατά τη γνώμη μου, θα πρέπει να επιστρέψουμε στη διαφορά ιπποδύναμης μεταξύ εργοστασιακών και περιφερειακών μοτοσυκλετών, ή να βρούμε μια άλλη λύση. Προσπαθούμε να κερδίσουμε τον αγώνα στους πρώτους γύρους εδώ και δύο χρόνια. Κάποιος που είναι πιο πίσω προσπαθεί να περάσει 5-6 αναβάτες σε έναν γύρο, και αυτό δεν θα έπρεπε να συμβαίνει. Είμαστε όλοι στο όριο, και έτσι ειδικά στο πρώτο μέρος του αγώνα, είναι λάθος να προσπαθήσεις να κάνεις το κάτι παραπάνω. Αν δείτε, τα περισσότερα ατυχήματα σημειώνοντας στο αρχικό στάδιο του αγώνα, ίσως επειδή οι αναβάτες είναι πολύ μαχητικοί. Κάτι πρέπει να γίνει για να βελτιωθεί η κατάσταση γιατί δεν είναι ασφαλές έτσι.”

Οι ανησυχίες περί ασφάλειας του Πρωταθλητή του 2022, που συνεχίζει να είναι πρώτος στη γενική βαθμολογία με 94 βαθμούς έναντι 93 του Marco Bezzecchi, έχουν σίγουρα κάποια βάση, όμως η "λύση" που προτείνει, λύση που στρέφεται ενάντια στους περιφερειακούς Ducatisti Bezzecchi, Martin, Marini και Zarco, ακούγεται έως και ως παράπονο κακομαθημένου παιδιού που ζητά από τη “μαμά” Ducati να κόψει τη δύναμη στις μοτοσυκλέτες των “νόθων” παιδιών της που του κάνουν... bullying, κάτι που σίγουρα δεν τον τιμά.

Ετικέτες

MotoGP: Toprak Razgatlioglu - Πρώτο τεστ και πρώτοι χρόνοι με τη Yamaha YZR-M1 V4

Σύντομη η αρχική επαφή, στην πίστα του Aragon - Ο πολυπρωταθλητής θα αλλάξει και νούμερο τη νέα σεζόν
cover
Από τον

Παύλο Καρατζά

12/11/2025

Ο Toprak Razgatlioglu είχε την ευκαιρία να δοκιμάσει τη Yamaha V4 στην πίστα της Aragon σε καλές καιρικές συνθήκες, ενώ παράλληλα αποχαιρετά το αγαπημένο του νούμερο 54!

Αυτή δεν ήταν η πρώτη φορά που ο Toprak δοκίμασε MotoGP μοτοσυκλέτα της Yamaha, καθώς αυτό είχε συμβεί και δύο χρόνια νωρίτερα στην πίστα της Jerez, όταν ήταν σε συζητήσεις με την ιαπωνική εταιρεία, που τότε δεν ευδοκίμησαν. Τώρα όμως ο Toprak έχει ήδη συνάψει συμβόλαιο με την Iwata για το 2026, και τώρα ο Τούρκος αναβάτης ολοκλήρωσε τους πρώτους του γύρους με τη νέα Yamaha YZR-M1 V4 (και όχι εκείνη με τον τετρακύλινδρο εν σειρά με την οποία αγωνίζονται φέτος Quartararo, Rins, Oliveira και Miller) στην πίστα της Aragon μαζί με τους αναβάτες εξέλιξης Augusto Fernandez και Andrea Dovizioso.

YAMAHA

Σημειώστε πως η Yamaha, πέρα από δυο στατικές φωτογραφίες ΔΕΝ έχει δώσει ΚΑΜΙΑ πληροφορία για τους χρόνους του El Turco, με τα εξειδικευμένα αγωνιστικά μέσα να παίρνουν τη σκυτάλη δίνοντας μας ΑΝΕΠΙΣΗΜΟΥΣ χρόνους. Παίρνουμε λοιπόν τις αναφορές with a pinch of salt που λένε και οι Άγγλοι (με ελαφρύ σκεπτικισμό δηλαδή), χωρίς να υπάρχει αυτή τη στιγμή πουθενά 100% επιβεβαιωμένη πληροφορία.

Οι ανεπίσημες πληροφορίες αναφέρουν πως μετά από 30 γύρους στην πίστα, ο καλύτερος χρόνος του Toprak ήταν 1:49:176 και για να υπάρχει μία πιο καθαρή εικόνα, πρέπει να αναφέρουμε πως ο Marc Marquez σημείωσε χρόνο 1:45:704 στο Q2 του Ιουνίου στην ίδια πίστα με σαφώς πιο ζεστό καιρό, ενώ ο Fabio Quartararo είχε σημειώσει με την εν σειρά μοτοσυκλέτα της Yamaha, 1:48:488 στο FP1, 1:46:631 στο Q1, 1:47:814 στο sprint και 1:47:826 στον αγώνα.

Αυτό σημαίνει πως ο Toprak ήταν αρκετά πίσω σε χρόνους σε σύγκριση με τους αναβάτες που θα πρέπει να ανταγωνιστεί την επόμενη σεζόν, όμως πρέπει να αναφέρουμε εδώ πως η Yamaha V4 δεν είναι σε καμία περίπτωση στο επίπεδο της εν σειρά M1 και έτσι δεν μπορούμε ακόμα να βγάλουμε ασφαλή συμπεράσματα για τους χρόνους του Toprak, που πήρε απλά μία γεύση πριν το τεστ της Βαλένθια.

Τέλος, ο Toprak δεν θα μπορέσει να “φορέσει” στη σεζόν 2026 το αγαπημένο του νούμερο που είναι το “54”, καθώς αυτό είναι ήδη “καπαρωμένο” από τον Fermin Aldeguer. Οι πρώτες πληροφορίες θέλουν τον Τούρκο να έχει επιλέξει το νούμερο “7” που είχε όταν αγωνιζόταν στο παρελθόν στον θεσμό Yamaha R6 Cup.