Gino Borsoi: “Είτε μας αρέσει είτε όχι η πορεία του Jorge Martin στην Pramac έφτασε στο τέλος της”

Ξεκάθαρα τα πράγματα για τον Ισπανό - Ή στην εργοστασιακή Ducati ή κοιτάμε αλλού, στην Pramac θέση δεν έχει...
motomag MotoGP – Gino Borsoi “Είτε μας αρέσει είτε όχι η πορεία του Martin στην Pramac έφτασε στο τέλος της”
Από τον

Γιάννη Τσινάβο

14/3/2024

Ο Gino Borsoi, Team Manager της Prima Pramac Racing μετά τον πρώτο αγώνα της χρονιάς στο Qatar μίλησε για όλους και για όλα ενώ ξεκαθάρισε πως αυτή είναι η τελευταία χρονιά του Jorge Martin στην ομάδα.

Ο πρώην αναβάτης και νυν Team Manager της Prima Pramac Racing, Gino Borsoi στην πρώτη του χρονιά στο τιμόνι της ομάδας πανηγύρισε τον τίτλο των κατασκευαστών ενώ φέτος όπως ο ίδιος λέει θέλει να κατακτήσει τον τίτλο των αναβατών. Το εγχείρημα αυτό ξεκίνησε με το δεξί καθώς ο Jorge Martin κέρδισε τον Sprint Race αγώνα στο Qatar ωστόσο στον κυρίως αγώνα έμεινε πίσω από τον νικητή Pecco Bagnaia της Ducati Lenovo Team.

Μιλώντας στο Motosport.com μετά το Qatar ο Borsoi ρωτήθηκε για τη σχέση του με τον Martin και το μέλλον του αναβάτη, για τη σχέση μεταξύ της Pramac και της Ducati, για την έλευση του Marc Marquez στην Ducati καθώς και για το νέο big thing του MotoGP, τον Pedro Acosta.

MotoGP – Gino Borsoi “Είτε μας αρέσει είτε όχι η πορεία του Martin στην Pramac έφτασε στο τέλος της”

Ποια είναι η αξιολόγηση της Prima Pramac Racing για τον αγώνα του Qatar σε σχέση με τον Jorge Martin;

"Το Σαββατοκύριακο ήταν πολύ καλό, ξεκινώντας από τις κατατακτήριες δοκιμές, οι οποίες ήταν τέλειες για εμάς. Δεδομένου ότι το απόγευμα του Σαββάτου δεν είχαμε ακόμα τη μοτοσυκλέτα έτοιμη, ο Martin κατάφερε να κερδίσει κόντρα σε όλες τις πιθανότητες. Την Κυριακή είχαμε πολύ λιγότερα προβλήματα σε σχέση με το Σάββατο, αλλά ο Martin επέλεξε να μην επιτεθεί αμέσως για να προστατέψει τα ελαστικά του. Ο Pecco ξεκίνησε δυνατά χωρίς να ανησυχεί πολύ για τα ελαστικά του ενώ εμείς ήμασταν πολύ προσεκτικοί. Νομίζω ότι γι' αυτό χάσαμε την ευκαιρία να παλέψουμε για τη νίκη".

MotoGP – Gino Borsoi “Είτε μας αρέσει είτε όχι η πορεία του Martin στην Pramac έφτασε στο τέλος της”

Ήταν συντηρητική η απόφαση που λάβατε ή ήταν μέρος της στρατηγικής της ομάδας;

"Είναι απόφαση της ομάδας, την αξιολογούμε τόσο από τα δεδομένα του Σαββάτου όσο και από το warm up της Κυριακής και στη συνέχεια επιλέγουμε. Γνωρίζαμε ότι αν διατηρούσαμε τον ίδιο ρυθμό με τον Sprint Race αγώνα, το ελαστικό δεν θα άντεχε. Οι αγώνες που προηγήθηκαν στις κατηγορίες Moto2 και Moto2 άλλαξαν επίσης τα δεδομένα όσον αφορά την φθορά των ελαστικών στον αγώνα της Κυριακής και αυτό είναι κάτι που πρέπει να το λάβουμε υπόψιν στο μέλλον”.

O Martin κατέκτησε δύο βάθρα όμως την Κυριακή η εντύπωση που άφησε περιείχε και μία μικρή απογοήτευση. Μήπως σας ασκείται υπερβολική πίεση;

"Ο Jorge δεν έχει καμία πίεση όπως δεν υπάρχει πίεση στην ομάδα. Τη φετινή χρονιά έχει βελτιωθεί ακόμη περισσότερο σε όλους τους τομείς -σωματικά και πνευματικά- και μένει να βρούμε κάποιες μικρές λεπτομέρειες”.

MotoGP – Gino Borsoi “Είτε μας αρέσει είτε όχι η πορεία του Martin στην Pramac έφτασε στο τέλος της”

O Pecco Bagnaia μετά το τέλος του αγώνα δήλωσε "Δουλεύουμε σιωπηλά", πως το αντιλαμβάνεται αυτό η Pramac σε σχέση με την Ducati;

"Δεν υπάρχει καμία διαμάχη με τον Pecco ή με την ομάδα της Ducati. Αυτή είναι μια πτυχή που πρέπει να μελετήσουμε και να μάθουμε. Τις περισσότερες φορές ξεκινούν το Σαββατοκύριακο με πολλές δυσκολίες και όσο πλησιάζει ο αγώνας βελτιώνονται όλο και περισσότερο. Είναι κάτι που πρέπει να καταλάβουμε γιατί στο τέλος καταφέρνουν να κερδίσουν. Η άλλη επιλογή είναι να ζητήσουμε από την Dorna να... εξαλείψει την Κυριακή”.

MotoGP – Gino Borsoi “Είτε μας αρέσει είτε όχι η πορεία του Martin στην Pramac έφτασε στο τέλος της”

Η στρατηγική της Ducati είναι η Prima Pramac Racing να γίνει επί της ουσίας μία ομάδα φυτώριο νέων αναβατών ενώ έγινε γνωστό πως αυτή θα είναι η τελευταία χρονιά του Martin στην ομάδα. Η Pramac δεν έχει λόγο;

"Προφανώς είμαστε μέρος ενός σχεδίου της Ducati. Η Pramac γεννήθηκε για να είναι η ομάδα junior, ώστε νέοι αναβάτες να εξελίσσονται και να μεταπηδούν στην εργοστασιακή ομάδα της Ducati. Αυτό είναι το πρότζεκτ με το οποίο ξεκίνησε η Pramac.

Προσωπικά πιστεύω ότι ο χρόνος του Jorge με την ομάδα της Pramac, είτε του αρέσει είτε όχι, έχει φτάσει στο τέλος του. Είναι πολλά χρόνια μαζί μας, ξεκίνησε από την πρώτη χρονιά στο MotoGP και βρισκόμαστε στον τέταρτο χρόνο. Το επόμενο βήμα πρέπει να είναι με μια εργοστασιακή μοτοσυκλέτα, είτε της Ducati είτε κάποιας άλλης εταιρείας.

Συνεχίζει να αποδεικνύει ότι είναι ένας από τους ταχύτερους, ή ίσως ο ταχύτερος μαζί με τον Pecco, και αξίζει εκτός από μια σπουδαία σεζόν μαζί μας φέτος, να έχει μια εργοστασιακή μοτοσυκλέτα του χρόνου”.

MotoGP – Gino Borsoi “Είτε μας αρέσει είτε όχι η πορεία του Martin στην Pramac έφτασε στο τέλος της”

O Franco Morbidelli μετά τον τραυματισμό του επέστρεψε πως κύλησαν τα πράγματα στο ντεμπούτο του με την ομάδα;

“Το ντεμπούτο του Franco ήταν πέρα από τις προσδοκίες μας. Κάθε φορά που έβγαινε στην πίστα βελτιωνόταν όλο και περισσότερο, χρειάζεται ακόμη χρόνος για να μάθει τι μπορεί να κάνει με την νέα μοτοσυκλέτα”.

Η Ducati υπέγραψε με τον Fermin Aldeguer θα θέλατε να τον έχετε μαζί σας του χρόνου;

"Ναι η Ducati υπέγραψε τον Aldeguer, μένει να δούμε σε ποια ομάδα θα τον τοποθετήσουν. Προφανώς και θα θέλαμε να τον έχουμε μαζί μας”.

MotoGP – Gino Borsoi “Είτε μας αρέσει είτε όχι η πορεία του Martin στην Pramac έφτασε στο τέλος της”

Τι γνώμη έχετε για το ντεμπούτο του Pedro Acosta στο MotoGP;

"Γνωρίζαμε πως είναι πολύ καλός αναβάτης. Με το καλημέρα κατάφερε να είναι μαζί με τους ταχύτερους αναβάτες και να μάθει πως οδηγούν αυτοί. Χρειάζεται ακόμη χρόνος για να συνηθίσει το βάρος των μοτοσυκλετών καθώς και το πως να διαχειρίζεται τα ελαστικά. Για μένα έκανε αυτό που έπρεπε να κάνει, να επιτεθεί και να διασκεδάσει. Νομίζω ότι σύντομα θα τον δούμε να παλεύει για κάτι περισσότερο".

MotoGP – Gino Borsoi “Είτε μας αρέσει είτε όχι η πορεία του Martin στην Pramac έφτασε στο τέλος της”

Τι γίνεται με τον Marc Marquez με την Ducati;

"Νομίζω ότι ο Marc πραγματοποίησε ένα “έξυπνο Σαββατοκύριακο” καθώς θέλησε να μάθει σιγά σιγά την μοτοσυκλέτα χωρίς να κάνει λάθη. Δεν μπορώ να πω τίποτα για αυτόν ξέρει απείρως καλύτερα από εμένα πώς να χειριστεί αυτή την κατάσταση. Ξέρω ότι έχει ως στόχο να μάθει σταδιακά τα μυστικά της Ducati καθώς είναι μία διαφορετική μοτοσυκλέτα από αυτήν που είχε συνηθίσει. Αλλά, επιμένω, κανείς δεν ξέρει καλύτερα από τον ίδιο πώς να χειριστεί αυτή την κατάσταση".

Πιο ξεκάθαρος δεν γινόταν να γίνει ο Gino Borsoi, Team Manager της Prima Pramac Racing και όπως φαντάζεστε το μεταγραφικό παζάρι του 2024 στο MotoGP κάθε μέρα που περνάει θα γίνεται όλο και πιο ενδιαφέρον.

Ετικέτες

MotoGP Παραχωρήσεις: Βελτιώθηκε και ανεβαίνει βαθμίδα η Honda - Τι χάνει το 2026

Πώς αλλάζουν οι ισορροπίες για εργοστάσια και μοτοσυκλέτες
Concessions
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

15/12/2025

Το νέο σύστημα παραχωρήσεων του MotoGP, που εφαρμόζεται από το τέλος του 2023, έχει φέρει μικρές αλλά εμφανείς αλλαγές στην απόδοση των εργοστασιακών ομάδων. Η Ducati παραμένει κυρίαρχη, η Aprilia και η KTM δείχνουν ανοδική τάση, η Honda κατάφερε να ανέβει οριακά γκρουπ στον τελευταίο μόλις γύρο και την Yamaha να προχωρά σε ριζικές επιλογές ενόψει 2026.

Η νέα μορφή του συστήματος παραχωρήσεων μπήκε σε ισχύ στο τέλος του 2023, κατατάσσοντας τα εργοστάσια ανάλογα με το ποσοστό των πόντων που συγκεντρώνουν, σε σχέση με το σύνολο των διαθέσιμων πόντων. Από τότε μέχρι σήμερα έχει σημειωθεί μόνο μία αλλαγή βαθμίδας, με την Honda να ανεβαίνει από το γκρουπ D στο γκρουπ C. Όμως, πίσω από τις βαθμίδες υπάρχουν αριθμοί που έχουν μεγαλύτερο ενδιαφέρον. Ας δούμε αναλυτικά πού βρίσκεται κάθε εργοστάσιο στο κλείσιμο του 2025.

Βαθμίδα

% διαθέσιμων βαθμών κατασκευαστών

Ελαστικά δοκιμών

Αναβάτες δοκιμών

Πίστες δοκιμών

Wildcard συμμετοχές

Κινητήρες / σεζόν

Εξέλιξη κινητήρα

Αναβαθμίσεις 
αεροδυναμικού πακέτου

A

≥ 85%

170

Μόνο δοκιμαστές

3 προκαθορισμένες πίστες

0

7–8

Παγωμένη (freeze)

1

B

60% – <85%

190

Μόνο δοκιμαστές

3 προκαθορισμένες πίστες

3

7–8

Παγωμένη (freeze)

1

C

35% – <60%

220

Μόνο δοκιμαστές

3 προκαθορισμένες πίστες

6

7–8

Παγωμένη (freeze)

1

D

<35%

260

Ελεύθερα (και με αναβάτες ομάδων)

Οποιαδήποτε πίστα MotoGP

6

9–10

Ελεύθερη εξέλιξη

2*

Concessions

DUCATI

Η Ducati παραμένει μόνη της στο γκρουπ A. Ωστόσο, ολοκληρώνει το 2025 με το 94% των μέγιστων δυνατών βαθμών, πέφτοντας από το 98% που είχε στην θερινή διακοπή των MotoGP αλλά και στο τελείωμα του 2024.

Αξιοσημείωτο, λαμβάνοντας υπόψιν ότι η κυριαρχία του Marc Marquez διακόπηκε, λόγω τραυματισμού, πέντε γύρους πριν το τέλος της σεζόν.

Concessions

APRILIA

Προς το τέλος της χρονιάς, η Aprilia φάνηκε να πλησιάζει το γκρουπ B, αλλά απέχει ακόμα.

 Παρότι υπάρχει ανοδική πορεία, η απόσταση παραμένει, με το 2025 ήταν η καλύτερη χρονιά της Aprilia στον θεσμό, τέσσερις νίκες σε Grands Prix, περισσότερες από κάθε άλλη σεζόν στην ιστορία της. Από το 49% του καλοκαιριού του 2024 έπεσε στο 41% στο τέλος εκείνης της χρονιάς. Στο πρώτο μισό του 2025, με δύο νέους αναβάτες και τον Πρωταθλητή Jorge Martin εκτός για μεγάλο διάστημα, κατέβηκε στο 37%. Η εντυπωσιακή αντεπίθεση του Marco Bezzecchi με δύο συνεχόμενες νίκες στο τέλος της χρονιάς και η νίκη του Raul Fernandez με την Trackhouse στην Αυστραλία, ανέβασαν το ποσοστό στο ιστορικό υψηλό 51%.

Concessions

KTM

Η KTM κλείνει το 2025 με 46%, ανεβαίνοντας από το 40% της θερινής διακοπής. Δεν είναι το υψηλότερο ποσοστό που έχει πετύχει ποτέ, αλλά είναι ξεκάθαρη ανάκαμψη μετά από ένα βαρύ ξεκίνημα στη σεζόν.

Στο τέλος του 2024 ήταν στο 44%, οπότε συνολικά υπάρχει ένα μικρό βήμα προόδου, με στόχο ένα μεγαλύτερο για το 2026.

Concessions

HONDA

Η Honda είναι η μόνη που αλλάζει οριακά βαθμίδα το 2025. Μετά τη χειρότερη περίοδό της στο δεύτερο μισό του 2024, είχε πέσει στο απίστευτα χαμηλό 10% των δυνατών βαθμών, το χαμηλότερο για οποιοδήποτε εργοστάσιο εδώ και 20 χρόνια (εξαιρώντας πρώτες εμφανίσεις). Αλλά η Honda είναι Honda και το 2025 άρχισε να το δείχνει ξανά.

Από το 10% στο τέλος του 2024, ανέβηκε στο 23% το καλοκαίρι του 2025 και βρίσκεται στο 35% στο κλείσιμο της χρονιάς. Ακριβώς όσο χρειαζόταν για να ανέβει στο γκρουπ C, άνοδος που κρίθηκε στον τελευταίο αγώνα, όταν ο Luca Marini πήρε την ακριβώς την έβδομη θέση που απαιτούνταν.

Concessions

YAMAHA

Η Yamaha περνάει μια δύσκολη περίοδο, αλλά προχωράει σε μεγάλες αλλαγές που δεν αποτυπώνονται πλήρως σε αριθμούς. Στον τελευταίο αγώνα στη Βαλένθια αποχαιρέτησαν τη μέχρι τώρα ,εν σειρά, διάταξη κινητήρα τους. Στις δοκιμές εμφανίστηκαν μόνο με YZR-M1 σε διάταξη V4. Έναν μόλις χρόνο πριν τις τεράστιες αλλαγές κανονισμών που έρχονται.

Από το 17% στο τέλος του 2024ανέβηκαν ξανά στο 25% το καλοκαίρι του 2025, ενώ στο τέλος της φετινής σεζόν βρίσκονται στο 30%. Σημαντική πρόοδος μέσα σε δώδεκα μήνες. Το ερώτημα που παραμένει, είναι πού θα οδηγήσει η νέα V4 M1.