Η BMW στο MotoGP - Οι νέοι τεχνικοί κανονισμοί ευνοούν την είσοδο της στον θεσμό

Η απόφαση για την είσοδο στο MotoGP βρίσκεται στο στάδιο της αξιολόγησης
motomag BMW – Οι νέοι τεχνικοί κανονισμοί του MotoGP ευνοούν την είσοδο της στον θεσμό
Από τον

Γιάννη Τσινάβο

9/5/2024

Διαβάσατε στο MOTO για τις αλλαγές στους τεχνικούς κανονισμούς οι οποίες έρχονται από το 2027 στο MotoGP, αλλαγές που μπορούν να αλλάξουν με το καλημέρα τις ισορροπίες όσον αφορά τον ανταγωνισμό. Μία αλλαγή η οποία μπορεί να κάνει κρότο στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα θα είναι να δούμε έναν νέο κατασκευαστή να παίρνει τη θέση της Suzuki η οποία αποχαιρέτησε εν μία νυκτί τον θεσμό, με την BMW να γλυκοκοιτάζει -εδώ και καιρό- την ευκαιρία που της δίνεται.

Ανέκαθεν οι αλλαγές στους τεχνικούς κανονισμούς σε κάθε μηχανοκίνητο θεσμό άλλαζαν τις ισορροπίες καθώς κύριος στόχος τους συνήθως είναι η... απόδοση δικαιοσύνης για αύξηση του ανταγωνισμού όταν κάποιοι κατασκευαστές έχουν ξεφύγει μπροστά, με αποτέλεσμα οι ισχυροί να χάνουν έδαφος και οι πιο αδύναμοι να κλείνουν την αγωνιστική ψαλίδα. Εκτός όμως από τον τομέα της ανταγωνιστικότητας οι συγκεκριμένες αλλαγές ήταν μία καλή ευκαιρία είτε για έναν κατασκευαστή να αποχωρήσει -τις περισσότερες φορές η δικαιολογία ήταν η αύξηση του κόστους ώστε να εξελίξουν από το μηδέν την αγωνιστική τους κατασκευή- είτε για έναν νέο να μπει στον εκάστοτε θεσμό, καθώς επί της ουσίας όλοι θα ξεκινούσαν από λευκό χαρτί… σχεδόν, μην γελιόμαστε.

BMW – Οι νέοι τεχνικοί κανονισμοί του MotoGP ευνοούν την είσοδο της στον θεσμό

Στο MotoGP τώρα το 2027 επρόκειτο να συμβεί κατά πάσα πιθανότητα το δεύτερο. Εδώ και αρκετό καιρό υπάρχουν πληροφορίες πως η BMW θέλει να μπει στην κορυφαία διοργάνωση των αγώνων μοτοσυκλετών παίρνοντας τις δύο θέσεις της Suzuki οι οποίες είναι δεσμευμένες από την Dorna σε περίπτωση που ένας νέος κατασκευαστής θέλει να κάνει την είσοδο του στον θεσμό. Ο διευθύνοντας σύμβουλος της BMW Motorrad, Markus Flasch προχώρησε επίσης σε δηλώσεις οι οποίες δείχνουν πως το ενδιαφέρον της BMW είναι αληθινό και όχι ένα επικοινωνιακό παιχνίδι εντυπώσεων.

Ο Markus Flasch ανέφερε χαρακτηριστικά: “Όλοι ξεκινούν από το μηδέν, είναι ώρα να μπούμε και εμείς στο παιχνίδι, αλλά μέχρι τότε πρέπει να κερδίσουμε εκεί που ήδη αγωνιζόμαστε. Δεν υπάρχει τρόπος να προοδεύσουμε κατά τη γνώμη μου αν δεν είμαστε επιτυχημένοι και αυτό είναι κάτι που το έχω πει από την πρώτη μέρα που ανέλαβα τα νέα μου καθήκοντα.

Είναι απαραίτητη προϋπόθεση να κερδίσουμε στο WSBK. Ταυτόχρονα όμως μπορούμε να προετοιμαστούμε για άλλες κινήσεις, αλλά η τελική επιλογή θα γίνει μόνο εάν είμαστε επιτυχημένοι. Το εξετάζουμε πρώτα στρατηγικά και το αξιολογούμε προσεκτικά. Για αυτό δεν μπορώ να αναφέρω κάτι συγκεκριμένο τη δεδομένη στιγμή”.

Τα λόγια του αφεντικού της BMW κάνουν ξεκάθαρο πως αυτή τη στιγμή το WSBK (ή καλύτερα Ο ΤΙΤΛΟΣ στο WSBK) είναι η προτεραιότητα για την γερμανική εταιρεία -πως να μην είναι άλλωστε όταν έκανε πέρυσι την κίνηση ματ φέρνοντας στην ομάδα τον Torpak Razgatlioglu σε μία προσπάθεια να πάρει Πρωτάθλημα. Τώρα βρισκόμαστε σε αναμονή για να δούμε αν τελικά ο Toprak θα δώσει φέτος στους Βαυαρούς το έναυσμα που θέλουν για να μεταπηδήσουν στο MotoGP, με τον Τούρκο στην αιχμή του δόρατός τους και για τον κορυφαίο θεσμό αγώνων μοτοσυκλέτας.

BMW
Ετικέτες

MotoGP: H Yamaha με πέντε αναβάτες στην Καταλονία

Ευκαιρία για σημαντικά συμπεράσματα μετά την 6η θέση του Fabio Quartararo
fernandez
Από τον

Παύλο Καρατζά

13/5/2026

Ο αναβάτης δοκιμών της Yamaha, Augusto Fernandez, επιστρέφει ως wildcard στον αγώνα MotoGP της Καταλονίας αυτό το Σαββατοκύριακο.

Στον προηγούμενο αγώνα, ο Fabio Quartararo πέτυχε το καλύτερο φετινό αποτέλεσμα για τη Yamaha τερματίζοντας στην 6η θέση, 7,7 δευτερόλεπτα από την κορυφή και τον Jorge Martin. Μάλιστα ο Γάλλος αναβάτης δήλωσε μετά τον αγώνα: “Νομίζω ότι μπορούμε να είμαστε ικανοποιημένοι. Γνωρίζουμε ότι αντιμετωπίσαμε πολλές δυσκολίες στους πρώτους τέσσερις αγώνες, αυτός ήταν ο πρώτος στον οποίο αρχίσαμε να τα πηγαίνουμε λίγο καλύτερα και πιστεύουμε ότι ήταν σαφώς το καλύτερο Σαββατοκύριακο της σεζόν. Νομίζω ότι κάναμε ένα καλό βήμα προόδου. Έδωσα το μέγιστο στην εκκίνηση. Ήξερα ότι ήταν η ευκαιρία μου να βρεθώ μπροστά και έδωσα τον καλύτερό μου εαυτό. Δυστυχώς, δεν μπόρεσα να παραμείνω για πολύ σε αυτή τη θέση, αλλά νομίζω ότι μπορούμε να φύγουμε ευχαριστημένοι”.

Στον αγώνα της Καταλονίας που διεξάγεται αυτό το Σαββατοκύριακο, θα συμμετέχει και πέμπτος αναβάτης της Yamaha, ο επίσημος δοκιμαστής Augusto Fernandez.

“Είμαι ενθουσιασμένος που θα αγωνιστώ και πάλι στην Ισπανία. Η Βαρκελώνη είναι μια πίστα που μου αρέσει, οπότε ανυπομονώ να περάσω ένα καλό Σαββατοκύριακο και να συνεχίσω το πρόγραμμα ανάπτυξης της μοτοσυκλέτας μας.” Μένει να δούμε αν η εξαιρετική εμφάνιση του Quartararo ήταν “πυροτέχνημα”, ή αν όντως οι Ιάπωνες κινούνται προς τη σωστή κατεύθυνση για τη βελτίωση του V4.