Το ιστορικό Phillip Island κινδυνεύει να χάσει MotoGP και WSBK

Αμφίβολη η συνέχεια σε MotoGP και WorldSBK - Αδελαΐδα και Bend οι αντικαταστάτες
Phillip Island
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

18/2/2026

Το MotoGP της Αυστραλίας ετοιμάζεται να αλλάξει ριζικά τοπίο από το 2027, με τους αγώνες να μεταφέρονται από το θρυλικό Phillip Island στους δρόμους της Αδελαΐδας.

Σε ένταση βρίσκεται η σχέση μεταξύ της διοίκησης του Phillip Island Circuit και του Australian Grand Prix Corporation (AGPC), οργανισμού που διοργανώνει και το Grand Prix της F1 στο Albert Park της Μελβούρνης.

Η διοίκηση του Phillip Island Circuit προωθεί και οργανώνει απευθείας τον αυστραλιανό γύρο του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Superbike. Αντίθετα, το Αυστραλιανό Grand Prix του MotoGP λειτουργεί με διαφορετικό μοντέλο: η πίστα ουσιαστικά νοικιάζεται στην AGPC, η οποία αναλαμβάνει τη διοργάνωση και την εμπορική εκμετάλλευση σε συνεργασία με την MotoGP Sport Entertainment SL (μέχρι πρότινος Dorna Sports) και τη FIM.

Καθώς οι επιδόσεις των μοτοσυκλετών αυξάνονται, ακολουθούν και οι απαιτήσεις στις υποδομές ασφαλείας των πιστών. Για να εξασφαλιστεί η παραμονή του MotoGP στο Phillip Island μετά τη λήξη του τρέχοντος συμβολαίου (έως το 2026), η FIM και η MotoGP Sport Entertainment απαίτησαν σημαντικές αναβαθμίσεις των υποδομών.

Phillip Island

Τα τελευταία τρία χρόνια έχουν υλοποιηθεί εκτεταμένες εργασίες με νέες μπάρες και συστήματα προστασίας, κυρίως στις στροφές 11 και 12, μεγαλύτερες αμμοπαγίδες και ασφαλτοστρωμένες ζώνες διαφυγής, ειδικά στη στροφή 1. Τα έργα αυτά χρηματοδοτήθηκαν τελικά από την κυβέρνηση, έπειτα από διαπραγματεύσεις ανάμεσα στην AGPC, τη διοίκηση της πίστας υπό τον Andrew Fox και τους ιδιοκτήτες Linfox Property Group.

Ωστόσο, οι συζητήσεις για επέκταση της συμφωνίας μετά το 2026 φέρονται να επικεντρώθηκαν σε ένα νέο πακέτο επενδύσεων, αυτή τη φορά σε pit lane και εγκαταστάσεις θεατών, τομείς που εδώ και χρόνια θεωρούνται ξεπερασμένοι για τα επίπεδα φιλοξενίας του πρωταθλήματος.

Τους τελευταίους μήνες οι δημόσιες τοποθετήσεις για το μέλλον του αγώνα έχουν ενταθεί, με τις δύο πλευρές να προσπαθούν να διαμορφώσουν το αφήγημα υπέρ τους και με διαφωνίες στο ποιος θα επωμιστεί το κόστος των επόμενων αναβαθμίσεων. Όμως φαίνεται πως οι εξελίξεις τους προσπέρασαν.

Phillip Island

Η κυβέρνηση της Νότιας Αυστραλίας βρίσκεται, σύμφωνα με πληροφορίες, στο τελικό στάδιο ολοκλήρωσης μιας συμφωνίας για τη διεξαγωγή του MotoGP στους δρόμους της Αδελαΐδας από το 2027. Αν επιβεβαιωθεί, θα πρόκειται για μια ιστορική μετατόπιση του αυστραλιανού Grand Prix καθώς οι συζητήσεις για περισσότερες "αστικές πίστες" είναι μια παλιά υπόθεση που συχνά αναζωπυρώνεται.

Στο μεταξύ, το εμπορικό πλαίσιο του MotoGP έχει επίσης αλλάξει. Η Liberty Media ολοκλήρωσε την εξαγορά της Dorna τον Ιούλιο του 2025 και πλέον η διοργάνωση λειτουργεί υπό την ομπρέλα του MotoGP Sports Entertainment Group, με έμφαση στη μετατροπή του MotoGP σε παγκόσμιο προϊόν ψυχαγωγίας, διευρύνοντας το κοινό του σε όχι παραδοσιακές αγορές και δίνοντας έτσι και την ευκαιρία στα Bagger να εισβάλλουν στο MotoGP. Στο χαρτοφυλάκιο της Liberty περιλαμβάνεται επίσης η Formula 1, όπου οι αγώνες σε αστικά circuits αποτελούν βασικό κομμάτι του επιχειρηματικού μοντέλου.

Τα οφέλη είναι πολλαπλά με την εγγύτητα σε κέντρα πόλεων, ξενοδοχεία, υποδομές διασκέδασης και εταιρικές εγκαταστάσεις. Το Phillip Island προσφέρει μοναδικό φυσικό σκηνικό και κορυφαίο θέαμα, αλλά οι εγκαταστάσεις του είναι πλέον παρωχημένες. Ένας αγώνας στην καρδιά αστικού κέντρου δημιουργεί εντελώς διαφορετικές εμπορικές δυνατότητες.

Η κατασκευή ενός αστικού circuit ικανού να φιλοξενήσει τα MotoGP, ωστόσο, δεν είναι απλή υπόθεση. Η ομολογκαρισμένη χάραξη, η ποιότητα του οδοστρώματος, τα συστήματα προστασίας, οι ιατρικές υποδομές και το paddock πρέπει να πληρούν τα αυστηρότερα πρότυπα της FIM. Για να είναι έτοιμα όλα αυτά μέχρι το 2027, οι εργασίες θα πρέπει να ξεκινήσουν άμεσα.

Παρόλα αυτά, εδώ θα πρέπει να πούμε πως κανείς μέχρι στιγμής δεν έχει ρωτήσει τους αναβάτες αν θα ήταν πρόθυμοι να αγωνιστούν μέσα σε πόλεις, καθώς οι αγωνιζόμενοι που έχουν περάσει όλη τους τη ζωή σε πίστες είναι πολύ διαφορετικοί από εκείνους που αγωνίζονται σε διοργανώσεις Road Racing. Να τονίσουμε πως οι δυο αυτές κατηγορίες έχουν ελάχιστη αλληλοκάλυψη, με πολύ λίγους -κυρίως Βρετανούς- αγωνιζόμενους να δοκιμάζουν την τύχη τους και στα δυο προφίλ αγώνων. Δεν είναι καθόλου εύκολο να πείσεις έναν αγωνιζόμενο πίστας πως ξαφνικά πρέπει να αγωνιστεί σε διαδρομή χωρίς εξόδους διαφυγής, αμμοπαγίδες κ.α., με πολλά σταθερά εμπόδια και κατακόρυφη αύξηση επικινδυνότητας. Δεν είναι τυχαίο που κορυφαίοι αγωνιζόμενοι όπως ο Rossi έχουν ερωτηθεί σε επισκέψεις τους στο ΙΟΜΤΤ αν θα μπορούσαν να κάνουν κάτι αντίστοιχο, κι εκείνοι έχουν γελάσει με την καρδιά τους, θεωρώντας ασύλληπτη μια τέτοια πιθανότητα. Μένει λοιπόν να δούμε αν τα μεγαλεπήβολα σχέδια της Liberty Media για ακόμη περισσότερο θέαμα φρενάρουν απότομα όταν χρειαστεί και η συναίνεση των αγωνιζομένων.

Phillip Island

Παρά τις δυσκολίες, η πολιτική στήριξη στη Νότια Αυστραλία φαίνεται ισχυρή, και πηγές αναφέρουν ότι η επίσημη ανακοίνωση μπορεί να έπεται ακόμη και εντός των ερχόμενων ημέρων. Αν αυτό συμβεί, το επόμενο κεφάλαιο του MotoGP στην Αυστραλία θα γραφτεί στους δρόμους της Αδελαΐδας και όχι στο εμβληματικό Phillip Island!

Οι αλλαγές ίσως να μην σταματήσουν εκεί. Υπάρχουν ενδείξεις ότι και το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Superbike θα μπορούσε να μεταφερθεί από το 2028 στο The Bend Motorsport Park. Η σύγχρονη αυτή εγκατάσταση διαθέτει διαδρομή 4,95 χιλιομέτρων για αγώνες Superbike και μια μεγαλύτερη χάραξη 7,7 χιλιομέτρων για αγώνες GT. Στελέχη της διοργάνωσης είχαν συναντηθεί πέρυσι με τον ιδιοκτήτη Sam Shahin, ο οποίος φέρεται να έχει διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στις διαπραγματεύσεις με την κυβέρνηση της Νότιας Αυστραλίας.

Phillip Island

Αν η μεταφορά του MotoGP στην Αδελαΐδα επιβεβαιωθεί ενόσω το αστικό circuit δεν έχει ολοκληρωθεί εγκαίρως, η πίστα The Bend θα μπορούσε να λειτουργήσει ως μεταβατική λύση.

Το βέβαιο είναι ότι η αυστραλιανή σκηνή των κορυφαίων αγώνων μοτοσυκλέτας βρίσκεται μπροστά σε μια από τις μεγαλύτερες ανακατατάξεις της σύγχρονης ιστορίας της. Από το φυσικής ομορφιάς Phillip Island στους αστικούς δρόμους της Αδελαΐδας, το MotoGP ετοιμάζεται να αλλάξει πρόσωπο και μαζί του ολόκληρο το μέλλον των μεγάλων αγώνων στην Αυστραλία.

Phillip Island

MotoGP: Honda - Αναβαθμίζεται σε σύμβουλος της HRC o Alberto Puig - Και WSBK στις αρμοδιότητές του

Αλλαγή ρόλου μετά από σχεδόν μία δεκαετία στην πρώτη γραμμή ως Team Manager
Alberto Puig
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

15/5/2026

Ο Alberto Puig γυρίζει σελίδα στην πολυετή του σχέση με τη Honda Racing Corporation και το 2027 θα αναλάβει επίσημα ρόλο συμβούλου της HRC, αφήνοντας πίσω του τη θέση του Team Manager της εργοστασιακής ομάδας Honda στα MotoGP.

Μετά από σχεδόν μία δεκαετία στο τιμόνι της εργοστασιακής ομάδας, ο 59χρονος Ισπανός θα συνεχίσει να αποτελεί βασικό κομμάτι της αγωνιστικής δομής της Honda, αξιοποιώντας την εμπειρία τεσσάρων δεκαετιών στους αγώνες Grand Prix σε έναν νέο, πιο στρατηγικό ρόλο.

Ο Puig ανέλαβε Team Manager της Honda HRC το 2018 και κατά τη διάρκεια της θητείας του οδήγησε την ιαπωνική εταιρεία σε δύο ακόμα συνεχόμενα Triple Crowns το 2018 και το 2019 (η Honda είχε καταφέρει και το 2017 το επίτευγμα), κατακτώντας τίτλους σε αναβάτες, ομάδες και κατασκευαστές.

Alberto Puig

Στη νέα του θέση ως σύμβουλος HRC, θα συνεχίσει να υποστηρίζει τη διοίκηση και το αγωνιστικό προσωπικό της Honda σε όλο το φάσμα των δραστηριοτήτων της εταιρείας στους δύο τροχούς. Παράλληλα, θα διατηρήσει ενεργό ρόλο στα προγράμματα εξέλιξης νέων αναβατών της HRC, ενώ θα ενισχύσει και τις προσπάθειες της Honda τόσο στα MotoGP όσο και στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Superbike.

Alberto Puig

Ο ίδιος ο Puig εξηγεί τους λόγους πίσω από αυτή τη μετάβαση: "Πάτησα για πρώτη φορά στο paddock του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος το 1987 και από τότε υπήρξα αναβάτης, εργάστηκα με νέους αναβάτες, υπήρξα manager αναβατών και ομάδας, πάντα με τη Honda. Όλα αυτά τα χρόνια έζησα πολλές στιγμές, θετικές και αρνητικές, που μου έδωσαν πολύτιμη γνώση για το πώς να δουλεύεις με αναβάτες, ανθρώπους και διαφορετικές καταστάσεις."

Alberto Puig

"Ήταν μια ζωή στην πρώτη γραμμή και τώρα νιώθω πως οι δυνατότητές μου ταιριάζουν περισσότερο στο να βλέπω τη συνολική εικόνα. Ανυπομονώ να αξιοποιήσω αυτή την εμπειρία στη νέα αυτή ευκαιρία, βοηθώντας τη Honda HRC, τους αναβάτες και τους ανθρώπους της να εξελιχθούν και να αντιμετωπίσουν όλες τις προκλήσεις και τις επιτυχίες που φέρνει ο κόσμος των αγώνων."

Alberto Puig