MotoGP 2023: Διαφορετική ECU στις εργοστασιακές μοτοσυκλέτες

Δοκιμαστική χρονιά λόγω αλλαγής… καυσίμων!
1
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

7/3/2023

Φέτος οι εργοστασιακές μοτοσυκλέτες θα έχουν διαφορετικές ECU από εκείνες των δορυφορικών ομάδων. Ως γνωστόν, η ECU στα MotoGP είναι κοινή για όλους τους κατασκευαστές και την φτιάχνει η ιταλική Marelli. Καθώς πρόκειται για ένα από τα πιο σημαντικά εξαρτήματα μιας αγωνιστικής μοτοσυκλέτας (διαχειρίζεται την λειτουργία του κινητήρα και των ηλεκτρονικών) η Dorna μαζί με τους κατασκευαστές έχει συμφωνήσει εδώ και πολλά χρόνια να χρησιμοποιούν όλοι την ίδια ECU, διότι με αυτόν τον τρόπο περιορίζουν το κόστος εξέλιξης των ηλεκτρονικών και ως ένα βαθμό εξισορροπούν την απόδοση των κινητήρων μεταξύ εργοστασιακών και δορυφορικών ομάδων.

Στα πρωταθλήματα όπως το MotoGP όπου χρησιμοποιούνται ενιαίου τύπου ECU, συνήθως ο προμηθευτής τους κάνει αναβαθμίσεις κάθε τρία ή πέντε χρόνια. Αυτό απαιτεί και την αντίστοιχη αναβάθμιση της πλεξούδας των μοτοσυκλετών. Όμως σύμφωνα με την Dorna, η ECU των MotoGP δεν έχει αλλάξει τα τελευταία δέκα χρόνια, χάρη στην πρόβλεψη της Marelli να εξασφαλίσει ένα μεγάλο στοκ εξαρτημάτων για την κατασκευή της.

2

Τώρα όμως ήρθε η ώρα της αλλαγής, καθώς από την επόμενη χρονιά στα MotoGP θα αρχίσει η χρήση των συνθετικών καυσίμων, κάτι που απαιτεί μια διαφορετική ECU.

Ο λόγος που απαιτείται νέα ECU για τα συνθετικά καύσιμα έχει να κάνει με τις παραμέτρους ασφάλειας λειτουργίας των κινητήρων.

Με λίγα λόγια θα πρέπει να προστεθούν στην ECU εξειδικευμένα πρωτόκολλα λειτουργίας που θα επιτηρούν τη λειτουργία του κινητήρα και θα τον προστατεύουν από πιθανές βλάβες που θα οφείλονται στα συνθετικά καύσιμα (π.χ. υπερθέρμανση θαλάμου καύσης).

3

Φέτος λοιπόν, οι εργοστασιακές μοτοσυκλέτες θα έχουν μια νέα ECU της Marelli η οποία έχει σχεδιαστεί για την μετάβαση στα συνθετικά καύσιμα και όπως ισχυρίζεται η Dorna δεν προσφέρει κάποιο πλεονέκτημα σε ό,τι αφορά την απόδοση των κινητήρων ή την συμπεριφορά των ηλεκτρονικών (traction control, wheelie control κ.τ.λ.).

Στόχος είναι να βεβαιωθούν για την αξιοπιστία της λειτουργία της σε συνθήκες αγώνα, αλλά και για να εκπαιδευτούν οι άνθρωποι των ομάδων στα νέα πρωτόκολλα λειτουργίας της.

 

Honda-Luca Marini: Καλύτερη επιστροφή δεν γινόταν για τον Luca Marini

Πέτυχε το καλύτερο αποτέλεσμα του με τη Honda στον αγώνα της Γερμανίας
Marini Return
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

15/7/2025

Στην επιστροφή του στο MotoGP, ο Luca Marini βρέθηκε ξανά μέσα στη βαθμολογούμενη ζώνη και σημείωσε το καλύτερο αποτέλεσμα του έως τώρα σε Grand Prix με τη Honda.

Αφού απουσίασε από τα τρία τελευταία Grand Prix λόγω τραυματισμών που υπέστη σε δοκιμές στη Suzuka, ο Marini επέστρεψε στο Grand Prix της Γερμανίας. Πριν από την επιστροφή του στην ομάδα Honda HRC Castrol, ο Marini έκανε δοκιμές στο Brno έχοντας χαμηλές προσδοκίες απο το Grand Prix Γερμανίας, θέλοντας απλώς να ξαναβρεί τον ρυθμό του.

Ωστόσο, ο Ιταλός βούτηξε κατευθείαν στα βαθιά. Το Σάββατο τερμάτισε στη 16η θέση στον αγώνα Sprint, ενώ την Κυριακή πέρασε τη γραμμή του τερματισμού στην έκτη θέση στο Grand Prix. Η έκτη θέση στο Sachsenring αποτελεί το καλύτερο του τερματισμό ως εργοστασιακός αναβάτης της Honda και συνέχισε έτσι το σερί εμφανίσεων του εντός βαθμολογίας στη σεζόν του 2025.

Ο Marini δοκιμάστηκε καθ’ όλη τη διάρκεια του αγώνα καθώς βρέθηκε σε μάχη με τους Brad Binder, Jack Miller και Raul Fernandez, τους οποίους κατάφερε να νικήσει μέχρι την καρό σημαία, τη θέση του βέβαια την "οφείλει" και στο γεγονός ότι οι πτώσεις στον κυρίως αγώνα της Γερμανίας ήταν ασυνήθιστα πολλές.

Marini Return

"Είμαι πραγματικά χαρούμενος με την απόδοσή μου στον αγώνα, πολλοί αναβάτες έπεσαν όταν έπεσε η πρόσφυση του μπροστινού ελαστικού, οπότε ήμουν ιδιαίτερα προσεκτικός με αυτό στη Στροφή 1, όπου όλοι έπεφταν. Έκανα πολύ καλή εκκίνηση και κέρδισα πολλές θέσεις πριν βρω ρυθμό και προσπαθήσω να κρατήσω δυνάμεις. Από τον έβδομο γύρο ένιωσα λίγο πόνο, αλλά αυτό σήμαινε ότι είχα διατηρήσει αρκετά τα ελαστικά για το τέλος του αγώνα και μπορούσα να προσπεράσω καλά.”  είπε ο Marini.

“Κάναμε καλή δουλειά βελτιώνοντας τη μοτοσυκλέτα από την Παρασκευή, πρέπει να συνεχίσουμε να δουλεύουμε στον γρήγορο γύρο και στους πρώτους γύρους του αγώνα. Τώρα μερικές μέρες για αποκατάσταση και επιστρέφουμε κατευθείαν στο Brno.”

Μετά τη συγκομιδή δέκα βαθμών στο Grand Prix της Κυριακής, ο Marini ανέβηκε στη 15η θέση του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος MotoGP και πλέον βρίσκεται έναν βαθμό πίσω από τον αναβάτη της Trackhouse Racing, Ai Ogura.