MotoGP: 22 αγώνες ως το 2026! «Κυλιόμενες» οι πίστες!

3 αγώνες σε 5 χρόνια για κάθε πίστα στην Ιβηρική χερσόνησο!
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

14/9/2019

Μέχρι το 2026 θα έχουμε 22 αγώνες ενώ υπάρχει περίπτωση οι μόνοι που θα μείνουν με δύο αγώνες στην χώρα τους να είναι στο τέλος οι Ιταλοί, είπε ο Ισπανός διευθυντής της Dorna. Κι αυτό γιατί η Ιταλία έχει και πολλούς κατασκευαστές, έχει και πολλούς μηχανικούς και ομάδες με βάση το ιταλικό έδαφος. Αυτή την στιγμή ωφελημένη από πλευράς πλήθους αγώνων είναι η Ισπανία, αλλά ας μην ξεχνάμε πως αυτό συμβαίνει πρωτίστως γιατί γεμίζει κερκίδες…

Η συζήτηση για το πλήθος των αγώνων στο πρωτάθλημα άνοιξε πρακτικά μερικούς μήνες πριν όταν η Dorna συζήτησε με τους κατασκευαστές την ερχόμενη περίοδο. Σήμερα ο CEO της Dorna, Carmelo Ezpeleta, ανακοίνωσε την συμφωνία στην οποία κατέληξαν. Η περίοδος που διανύουμε τώρα λήγει το 2021 και ήδη από την νέα σεζόν θα έχουμε άλλον έναν αγώνα, αν όλα πάνε καλά με τους Φιλανδούς.

Κάθε τέσσερα χρόνια ανανεώνεται η περίοδος στα MotoGP και ένα από τα θέματα είναι και οι αγώνες που σταδιακά από το 1992 που ήταν δεκατρείς, αυξάνονται ανά τετραετία. Αφορμή τώρα είναι πως οι κατασκευαστές και η Dorna μαζί, έχουν τεράστιο ενδιαφέρον για τις ασιατικές χώρες και το γεγονός πως ο πληθυσμός τους κινείται με δίτροχα και αποκτά ολοένα και περισσότερο μοτοσυκλετιστική κουλτούρα.

Κομμάτι της κουλτούρας αυτής είναι και οι αγώνες τους οποίους η κοινωνία εκεί τους στηρίζει με τον ίδιο τρόπο που γινόταν κάποτε σε εμάς, όταν στην Τρίπολη πήγαιναν 25.000 θεατές για να δουν μερικές αργές μοτοσυκλέτες να τρέχουν σε έναν ήδη παλιό αεροδρόμιο. Τότε η μοτοσυκλέτα ήταν για εμάς το κύριο μεταφορικό μέσο, καθώς η πλειοψηφία δεν μπορούσε να πάρει αυτοκίνητο. Κι έτσι οτιδήποτε βελτίωνε το είδος ενθουσίαζε ολόκληρη την κοινωνία.

Αυτό ακριβώς συμβαίνει καιρό τώρα στις ασιατικές χώρες, βασικά έχει ξεκινήσει δεκαετίες τώρα. Απλά τα τελευταία χρόνια υπάρχουν πολλές χιλιάδες κόσμου που μπορούν να πληρώσουν το εισιτήριο για να παρακολουθήσουν έναν αγώνα MotoGP και όχι μόνο αυτό, αλλά να ταξιδέψουν και στις γειτονικές χώρες για δουν από κοντά και δεύτερο…

Για αυτό ακριβώς τον λόγο η Ινδονησία μπαίνει στο πρόγραμμα με μία πίστα που θα λειτουργεί ως δημόσιος δρόμος τον υπόλοιπο χρόνο. Διότι μία πίστα προδιαγραφών MotoGP θα ήταν δύσκολο να συντηρηθεί μονάχα από έναν ακριβό αγώνα, και την υπόλοιπη χρονιά να έχει «τουμπανιασμένα» παπιά. Όταν τα δεδομένα για τους πολλούς αλλάξουν στην Ινδονησία, τότε προφανώς και θα αποκτήσει μία τελείως διαφορετική πίστα, μέχρι τότε όμως θα είναι περήφανοι που τα MotoGP χρησιμοποιούν για χάρη τους έναν δημόσιο δρόμο όπως δεκαετίες πριν.

MotoGP & WSBK Ινδονησία 2021: Έκλεισε ο αγώνας σε δημόσιο δρόμο! - Το είχαμε γράψει τον περασμένο Νοέμβριο!

Από εκεί και πέρα η Dorna είναι σε συζητήσεις και με άλλες χώρες, για την υπογραφή ενός συμβολαίου που θα συνοδεύεται από κατασκευή ανάλογης πίστας, δύο αλληλένδετα βήματα δηλαδή.

Ταυτόχρονα η Πορτογαλία έχει ζητήσει να έχει τον δικό της αγώνα, ενώ στην Ιβηρική χερσόνησο υπάρχουν ήδη τρεις. Εδώ ο Ezpeleta είπε κάτι που πρέπει να το θεωρήσουμε αληθές, πως είχε δηλαδή την ευκαιρία να κάνει παζάρι, κι όποιος δίνει τα περισσότερα παίρνει και τα δικαιώματα, αλλά δεν ήθελε να είναι αυτή η εξέλιξη του πρωταθλήματος.

Διαβάζοντας πίσω από τις γραμμές, και γνωρίζοντας τους ανθρώπους εκεί, δεν είναι απολύτως αλτρουιστικά τα κίνητρα. Προφανώς και την Dorna την ενδιαφέρει το χρήμα. Περισσότερο όμως την ενδιαφέρει να μην γίνονται λάθη και πισωγυρίσματα. Η σταθερότητα του πρωταθλήματος έχει μεγαλύτερη αξία, το ίδιο και η εμπιστοσύνη των κατασκευαστών απέναντί της, και ήδη δοκιμάζεται με την ιδιαίτερη πίστα που πήγαν και έφτιαξαν οι Φιλανδοί. Αν η Dorna ξεκινούσε μία κούρσα πλειστηριασμών με τις πίστες σε Ισπανία και Πορτογαλία, θα έφτανε να πηγαίνουν τα MotoGP σε πίστες που θα είχαν δώσει πολλά για να πάρουν τον αγώνα, κάνοντας έπειτα εκπτώσεις από άλλου. Τα κουκιά είναι μετρημένα, δεν βγάζουν οι πίστες υπέρογκο κέρδος ώστε να μπουν σε μία τέτοια κούρσα. Μακροπρόθεσμα το άθλημα θα έβγαινε ζημιωμένο και η Dorna, όσο περίεργο κι ακουστεί στους λίγους που πιστεύουν το αντίθετο, βλέπει πολύ μπροστά!

Παρόλο που έχει συμφωνήσει λοιπόν με τους κατασκευαστές για αύξηση στους 22 αγώνες από το 2022 έως το 2026, και περισσεύει θέση για να μπουν και οι Πορτογάλοι και οι Ινδονήσιοι στο πρόγραμμα, η Dorna θέλει να κρατήσει την πρόσθετη θέση για τους υπόλοιπους με τους οποίους μιλά και προφανώς δεν θα αποκαλύψει, αντί να προσθέσει άλλη μία πίστα στην ήδη φορτωμένη Ιβηρική χερσόνησο. Μία θέση στην Ινδία ή στην Κίνα θα ήταν για αυτούς προτιμότερο και βέβαιο επίσης πως θα απευθύνονταν σε ένα κοινό των MotoGP που ολοένα και αυξάνεται, ολοένα και περισσότερο παρακολουθεί συστηματικά το άθλημα.

Οι περισσότεροι αναβάτες συμφωνούν με τον πρόσθετο αγώνα, παρόλο που με τις δοκιμές το πρόγραμμα σφίγγει πολύ και είναι αρκετοί που ήδη δεν έχουν καθόλου προσωπικό χρόνο. Όμως τουλάχιστον το μισό γκριντ, συμφωνεί πως εκεί που έχει φτάσει ο ανταγωνισμός, απαιτούνται περισσότεροι αγώνες για να αυξηθούν και οι ευκαιρίες. Κάθε νέα πίστα επιβαρύνει στο μεταξύ περισσότερο το πρόγραμμα των δοκιμών μιας κι αυτή με την σειρά της πρέπει να δοκιμαστεί, για να μην μιλήσει κανείς για το κόστος των ομάδων.

Η Dorna επιδοτεί ένα μεγάλο τμήμα αυτού του κόστους προσδοκώντας με την σειρά της σε αύξηση της κίνησης και νέο κοινό, άρα περισσότερα έσοδα. Για αυτό και τέτοιες κινήσεις γίνονται με μικρά βήματα και σε μεγάλο βάθος χρόνου. Πράγμα που επίσης μπορεί να εξηγήσει σε κάποιον που πιστεύει το αντίθετο, για πιο λόγο δεν θα γίνει πίστα MotoGP στην Ελλάδα. Προφανώς γιατί δεν την χρειαζόμαστε όπως έχουμε εξηγήσει πολλές φορές, με τελευταία εδώ.

Θέμα: Πίστα παγκοσμίου στην Ελλάδα

Θέλουμε πρώτα μία πίστα που να βελτιώσει τον μοτοσυκλετισμό στην χώρα μας και μετά όλα τα υπόλοιπα. Επιπρόσθετα όμως με ανθρώπους και εταιρίες που κάνουν σχέδια και δεν τα ανατρέπει κανείς, η χώρα που οι αποφάσεις αλλάζουν σαν τα πουκάμισα των υπουργών δεν είναι φιλόξενη για τίποτα περισσότερο από πάρκινγκ για γιοτ και μπάνια το καλοκαίρι… Αυτός να ξέρετε είναι ο άλλος λόγος που στην Ινδονησία κάνουν τον αγώνα σε έναν δημόσιο δρόμο, που όμως βρίσκεται σε ιδιωτικό έδαφος και έξω από την δικαιοδοσία και της πιο αυταρχικής κυβέρνησης…

  

Ετικέτες

Bezzecchi: Από τις σφαλιάρες, στη συγνώμη και στο δώρο στον κριτή – Όλο το χρονικό του συμβάντος [Video]

Ελπίζουμε ο Ιταλός να πήρε το μάθημά του
bez
Από τον

Παύλο Καρατζά

22/6/2026

Το GP στο Brno χαρακτηρίστηκε από τη νίκη του Παγκόσμιου Πρωταθλητή Marc Marquez, αλλά και από το εξωαγωνιστικό συμβάν που συνέβη το Σάββατο μεταξύ του πρωτοπόρου του πρωταθλήματος Bezzecchi και ενός κριτή.

Το συμβάν θεωρείται πολύ σημαντικό και συνέβη όταν δύο γύρους πριν το τέλος του σύντομου αγώνα Sprint και ενώ βρισκόταν στην 5η θέση, ο Bezzecchi έπεσε. Στην συνέχεια ο κριτής λανθασμένα μαρσάρει την μοτοσυκλέτα του Ιταλού στην προσπάθεια να σηκώσει, με τον Bez να αντιδρά υπερβολικά και να τον χαστουκίζει δύο φορές!

Η διοργάνωση έπειτα απέβαλλε τον Ιταλό αναβάτη από τον Κυριακάτικο αγώνα. Ο Bez την επόμενη ημέρα μετά το πρωινό ζέσταμα πήγε στον κριτή για να του ζητήσει συγνώμη και μάλιστα του έκανε και δώρο ένα ζευγάρι γάντια του, ενώ στο τέλος φαίνεται πως δακρύζει κιόλας.

Δείτε παρακάτω όλο το χρονικό του συμβάντος:

“Είμαι εντάξει. Εκείνη τη στιγμή ήμουν λίγο σοκαρισμένος και το βράδυ, όταν το βίντεο έγινε viral και όλος ο κόσμος το έβλεπε, ένιωθα πραγματικά πεσμένος, γιατί είναι κάτι καινούργιο για μένα.

Σίγουρα ήταν αγχωμένος και καταλαβαίνω την κατάστασή του, καθώς έπεσε. Έκανα τη δουλειά μου, πήγα προς τη μοτοσυκλέτα, πίεσα τον συμπλέκτη και προσπάθησα να τη σηκώσω, επειδή ήταν ακόμα αναμμένη και η μοτοσυκλέτα άρχισε να κυλάει, οπότε ήθελα να την ξαναφήσω κάτω και ανέβασε στροφές.

Πιθανότατα σκέφτηκε ότι το έκανα επίτηδες, αλλά ήταν καθαρό ατύχημα και μετά όλοι είδαν τι συνέβη. Είδα (τη συγγνώμη) και ήρθε απλά να μου ζητήσει συγγνώμη αυτοπροσώπως, οπότε, εννοώ, τον καταλαβαίνω και του εύχομαι καλή τύχη. Έχει πραγματικά σημασία για μένα το γεγονός ότι ζήτησε συγγνώμη.