MotoGP Αγγλία: Κατάταξη σήριαλ με πολλαπλά επεισόδια

«Σταμάτα-ξεκινά» οι δοκιμές σαν φανάρι στην Αθήνα..
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

25/8/2018

Συζητούσαμε στα γραφεία του περιοδικού, τι θα γίνει αν ξεκινήσει ο αγώνας την Κυριακή, χωρίς να έχει βρέξει καθόλου, χωρίς να έχουν δοκιμάσει τα ελαστικά στα νέα δεδομένα της πίστας, που έχει καινούρια άσφαλτο. Ο καιρός αποφάσισε να μην τους αφήσει έτσι όμως, αλλά ταυτόχρονα να μην αφήσει περιθώριο για πολλές δοκιμές, χαλώντας για αρχή την FP4.

Η εξέλιξη που πήραν τα πράγματα ήταν τραγική, με χειρότερο θύμα τον Tito Rabat που παρασύρθηκε ενώ ήταν στην αμμοπαγίδα και τραυματίστηκε σοβαρά στο πόδι. Η  πρώτη εικόνα δείχνει σπάσιμο και ζημιά στο γόνατο. Το πρόβλημα το δημιούργησε η βροχή αλλά ήταν πιο σύνθετο, καθώς τα carbon φρένα έχασαν αμέσως την απόδοσή τους στερώντας από τους αναβάτες πλήρως τα φρένα. Είναι ακριβώς η περιγραφή που έδωσε ο Crutchlow αλλά κι όταν αργότερα ερωτήθηκε ο Rins για όλα όσα έγιναν στην μοιραία στροφή και την αιτία που εγκατέλειψε την μοτοσυκλέτα του ενώ είχε 200 χιλιόμετρα...

Είχε ήδη βγει εκτός χωρίς πτώση ο Lorenzo, αλλά και ο Espargaro, και πέφτει και ο Rins, ο οποίος σηκώνεται και κατευθείαν κάνει νοήματα προσπαθώντας να προειδοποιήσει τους υπόλοιπους!

Ο Rins βγήκε με τρόπο εντυπωσιακό. Πήδηξε από την μοτοσυκλέτα ενώ είχε 200 χιλιόμετρα! Κι αυτό γιατί στην ευθεία πριν την μοιραία στροφή δεν έβλεπες την πίστα αλλά έναν καθρέφτη από το πολύ νερό που κρατούσε. Η υδρολίσθηση ήταν αδύνατο να αποφευχθεί, γιατί δεν είχε φρένα, καθώς από το σπρέυ και την πτώση της θερμοκρασίας, δεν δούλευαν καθόλου. Για αυτό και πήρε την απόφαση να φύγει από την μοτοσυκλέτα, πριν αρχίσει τις τούμπες, σε ένα δραματικό σκηνικό.. Σηκώθηκε και ξεκίνησε απευθείας να κουνά τα χέρια και να καλεί τους κριτές για κόκκινη σημαία. Πέφτει ο Rabat και σχεδόν αμέσως μετά ο Morbitelli, του οποίου η μοτοσυκλέτα χτυπά τον Rabat που ήταν όρθιος και δεν είχε δει τα νοήματα που του έκαναν.. αμέσως μετά βγήκε η κόκκινη σημαία και γλίτωσε ο Marquez και οι υπόλοιποι που ακολουθούσαν.

Πρέπει να τονιστεί πως οι κριτές δεν γίνεται να βγάλουν μόνοι τους την κόκκινη σημαία, πρέπει να πάρουν την εντολή από την διεύθυνση του αγώνα, η οποία δεν είχε το χρόνο να κάνει κάτι τέτοιο ανάμεσα στην πτώση του RIns και του Rabat.. έγιναν όλα πολύ γρήγορα. Θα μπορούσαν να την είχαν βγάλει νωρίτερα; Πριν την πτώση του Rins και να αποφευχθεί το σκηνικο πλήρως; Αν έτρεχε η Moto2, αντί για αλλαγή του προγράμματος ώστε να καλυφθεί το τηλεοπτικό παράθυρο, τα πράγματα θα ήταν πολύ διαφορετικά, όμως στη συγκυρία αυτή με τον καιρό, βρέθηκαν τα MotoGP. Η FP4 ακυρώνεται πλήρως παρόλο που σταμάτησε η βροχή, γιατί δεν είχε μείνει χρόνος αλλά και γιατί η πίστα δεν μπορούσε να αποβάλλει το νερό κατά σημεία. Ο Rabat μεταφέρεται στο νοσοκομείο, έχοντας παραμείνει για πολύ ώρα στο έδαφος, μέχρι οι γιατροί να τον ακινητοποιήσουν στο φορείο.

Η πίστα καθαρίζεται, η τελευταία ελεύθερη δοκιμή έχει αυτοακυρωθεί από τον χρόνο που πέρασε, και όλα δείχνουν έτοιμα να ξεκινήσει η Q1, μονάχα που αυτό δεν έγινε όπως θα έπρεπε. Το Silverstone είναι ένα τεράστιο μέρος, πιάνει δύο διαφορετικές νομαρχίες και ξεφεύγει από τα όρια ενός σύννεφου. Η μισή πίστα είναι στον ήλιο και η υπόλοιπη στην συννεφιά και κατά διαστήματα στην βροχή. Υπάρχει καθυστέρηση και εκνευρισμός, αλλά η Q1 τελικά ξεκινά με την KTM να παίρνει τον πρώτο εισιτήριο και την Suzuki του Rins το δεύτερηο Μέχρι να φτάσει αυτό το αποτέλεσμα όμως ήταν δύσκολα τα πράγματα καθώς την πρώτη θέση βρέθηκαν κι άλλοι αναβάτες να την διεκδικούν, όπως και ο Pedrosa. Όσο βελτιωνόταν τα πράγματα με τον καιρό οι χρόνοι έπεφταν και κερδισμένος έβγαινε εκείνος που είχε κρατήσει το ελαστικό του.

Είναι ακριβώς αυτό που έδωσε την pole position και στον Lorenzo, αμέσως μετά.

Πριν όμως ο Ισπανός πάρει την δεύτερή του pole position για φέτος, το σήριαλ θα συνεχιζόταν, και θα πρωταγωνιστούσε και ο ίδιος. Η δοκιμή για την σειρά κατάταξης δεν θα ξεκινούσε έτσι εύκολα και ήδη έχει καθυστερήσει πάρα πολύ με όλα όσα έχουν συμβεί.

Το πρόβλημα είναι πως η οργάνωση ζητά από τους αναβάτες να ετοιμαστούν και τους δίνει το πράσινο φως, για να τους σταματήσει αμέσως μετά μέσα στα pit, αρχικά γιατί το ελικόπτερο που μετάφερε τον Rabat δεν είχε επιστρέψει. Αυτό εξοργίζει τον Lorenzo που εκείνη την στιγμή ήταν μπροστά έτοιμος για να ξεκινήσει την προσπάθειά του…

Τα πάντα σταματούν, ενώ η πίστα βελτιώνεται ολοένα και περισσότερο. Το πρόβλημα της στιγμής είναι πως παραμένουν μερικές μικρές πισίνες στην πίστα κι έτσι οι ομάδες ετοιμάζουν ένα δεύτερο σετ μοτοσυκλετών, ώστε να είναι έτοιμοι και για βρόχινα ελαστικά, αλλά και για slick. Δεν θα ήταν η τελευταία φορά που θα το έκαναν… το σήριαλ είχε συνέχεια.

Η βροχή επιστρέφει και μαζί της τα προβλήματα, τα σημεία που στεγνώνουν γεμίζουν ξανά νερό και οι αποφάσεις διαμορφώνονται λεπτό το λεπτό. Και πάλι το πρόβλημα είναι σύνθετο. Η μισή πίστα είναι τελείως στεγνή, και η υπόλοιπη χωρίζεται σε νωπό και πλήρως βρεγμένο οδόστρωμα που σημαίνει πως οι δοκιμές δεν μπορούν να προχωρήσουν γιατί δεν ισχύει ένα από τα δύο.. τα βρόχινα ελαστικά δεν κρατούν στο στεγνό και προφανώς τα slick είναι για να σκοτώνονται στο βρεγμένο…

βρέχει στις άκρες της πίστας και κατά διαστήματα σε τρεις από τις στροφές της...

Δίνεται εκ νέου μικρή παράταση και πάντα με την ευχή πως τα πράγματα θα μείνουν σταθερά για λίγο, έστω και για τα μόλις 15 λεπτά που θα διαρκούσαν τώρα οι δοκιμές για την κατάταξη. Ξεκινούν τελικά, με βρόχινα όλοι τους, ο Iannone χρειάζεται σπρώξιμο και φτάνουν στην έβδομη στροφή όπου υπάρχει μπόλικο νερό στην πίστα. Υπάρχουν λοιπόν τελείως βρεγμένα κομμάτια πίστας και τελείως στεγνά, κι αυτό είναι ένα τεράστιο πρόβλημα. Τώρα το θέμα αρχίζει να θυμίζει Αργεντινή, ή τα προβλήματα αποφάσεων που υπήρχαν τότε, και τώρα το στοίχημα είναι ποιος θα βάλει πρώτος τα slick και θα πάρει ένα γενναίο ρίσκο. Η πίστα δεν είναι έτοιμη για κάτι τέτοιο, αλλά δείχνει πως στα τελευταία δέκα λεπτά που μένουν, θα εμφανιστεί αυτό το μικρό παράθυρο.

Ο Smith που έχει την εμπειρία από την Q1 βάζει τον καλύτερο χρόνο, αλλά όλοι οι υπόλοιποι αναβάτες απλά γράφουν γύρους ψάχνοντας τις δυνατότητες που τους δίνονται… Φυσικά όλοι ποντάρουν στον Miller να κάνει την κίνηση, ο άνθρωπος που το ’16 κέρδισε στο Assen, που έβαλε τα γυαλιά σε όλους στην Αργεντινή, έκανε εκείνη την στιγμή τον καλύτερο χρόνο, με τους Dovisioso και Zarco να κάνουν τους καλύτερους χρόνους.

Ο Marquez όμως είναι πολύ γρήγορος στο αρχικό κομμάτι της πίστα, ενώ ο Lorenzo καλύτερος συνολικά, παρόλο που κάνει μικρά λαθάκια και παίρνει τελικά την pole position και ο Marquez που γλιστρούσε την δεύτερη θέση… μαντέψτε ποιος πήρε το ρίσκο εκείνη την στιγμή: Ο Miller βγήκε με slick!

Δεν υπήρχε περίπτωση να έχει το προβάδισμα, η πίστα δεν ήταν ακόμα έτοιμη και σε εκείνο το σημείο δεν υπήρχε το δίλλημα, απλά δεν γινόταν να αξιοποιήσεις τα slick.

Και δεν ήταν, ο Miller είχε κάνει λάθος αυτή την φορά και ευτυχώς το πλήρωνε πολύ φθηνά με απλή ανώδυνη έξοδο, όσο ο Crutchlow είχε τώρα τον καλύτερο χρόνο και ο Zarco τον δεύτερο. Οι Ducati όμως είχαν κι άλλη επίθεση στο τσεπάκι τους, με τον Lorenzo να κάνει την καλύτερη κίνηση, αυτή για την οποία γράφαμε την περασμένη εβδομάδα. Κράτησε τα ελαστικά του! Έριξε ρυθμό και τους επέτρεψε να κρυώσουν, καθώς τα βρόχινα καταστρέφονται από την υψηλή θερμοκρασία. Τότε έκανε την επίθεσή του, κι ας μην είχε μείνει γόμα επάνω τους, του έδιναν όμως εκείνη την πρόσφυση που ήθελε στο στεγνό, κρατώντας ταυτόχρονα στο στεγνό. Ο Marquez γλιστρά συνέχεια, ακόμα και στην τελευταία στροφή που με τον Zarco κολλημένο πίσω του θα έπαιρνε την 5 θέση, ενώ ο Γάλλος την τρίτη, αφήνοντας τον Crutchlow στην 4η

Στην Yamaha δεν έκαναν την καλύτερη διαχείριση της κατάστασης, ο Rossi άλλαξε γόμα χωρίς να έχει τον χρόνο για μία επίθεση, αν και μάλλον έφτασε να είναι δίκοπο μαχαίρι η αλλαγή. Δεν θα μπορούσε δηλαδή να κάνει γρήγορο γύρο έτσι κι αλλιώς…

 

Ο Lorenzo πήρε και τις 9 ζωές του Michelin και κέρδισε την pole position με μυαλό και στρατηγική

Τελικά ο Lorenzo, για ακόμα μία φορά, βγήκε κερδισμένος. Φύλαξε τα ελαστικά του και κατάφερε να πάρει την pole position κάνοντας την διαφορά από τους υπόλοιπους. Ο Dovizioso από την δεύτερη θέση, που είναι εξαιρετικός άθλος με αυτά τα δεδομένα, δεν ήταν τόσο ήρεμος για την αυριανή ημέρα. Κι αυτό γιατί, όπως είπε ο ίδιος, μπορεί στο στεγνό και έως κι αυτό το σημείο να είναι ανταγωνιστικοί, αλλά το πρόβλημα θα είναι η βροχή, όπου η Ducati –τουλάχιστον η δικά του- δεν θα καταφέρει. Και ο αγώνας αύριο αναμένεται να είναι παραπάνω από βρόχινος, αναμένεται να παίζει με το όριο της κόκκινης σημαίας, αν ρίξει τόση βροχή, όσο απειλεί πως θα κάνει…

 

Αποτελέσματα Q1

 
Θέση
Αναβάτης
Ομάδα
Km/h
Χρόνος
Διαφ.1ος/Προηγ.
1
Bradley SMITH
Red Bull KTM Factory Racing
275.0
2'13.340
 
2
Alex RINS
Team SUZUKI ECSTAR
284.8
2'13.713
0.373 / 0.373
3
Franco MORBIDELLI
EG 0,0 Marc VDS
256.8
2'13.945
0.605 / 0.232
4
Scott REDDING
Aprilia Racing Team Gresini
299.0
2'14.171
0.831 / 0.226
5
Thomas LUTHI
EG 0,0 Marc VDS
271.9
2'14.198
0.858 / 0.027
6
Dani PEDROSA
Repsol Honda Team
265.4
2'14.866
1.526 / 0.668
7
Aleix ESPARGARO
Aprilia Racing Team Gresini
281.1
2'15.141
1.801 / 0.275
8
Loris BAZ
Red Bull KTM Factory Racing
285.7
2'15.299
1.959 / 0.158
9
Takaaki NAKAGAMI
LCR Honda IDEMITSU
275.6
2'15.377
2.037 / 0.078
10
Karel ABRAHAM
Angel Nieto Team
248.1
2'15.721
2.381 / 0.344
11
Alvaro BAUTISTA
Angel Nieto Team
271.8
2'16.106
2.766 / 0.385
12
Xavier SIMEON
Reale Avintia Racing
266.9
2'16.451
3.111 / 0.345
13
Hafizh SYAHRIN
Monster Yamaha Tech 3
270.1
2'16.483
3.143 / 0.032
 

Αποτελέσματα Q2

 
Θέση
Αναβάτης
Ομάδα
Km/h
Χρόνος
Διαφ.1ος/Προηγ.
1
Jorge LORENZO
Ducati Team
306.1
2'10.155
 
2
Andrea DOVIZIOSO
Ducati Team
306.0
2'10.314
0.159 / 0.159
3
Johann ZARCO
Monster Yamaha Tech 3
295.4
2'10.439
0.284 / 0.125
4
Cal CRUTCHLOW
LCR Honda CASTROL
286.3
2'10.615
0.460 / 0.176
5
Marc MARQUEZ
Repsol Honda Team
307.4
2'11.083
0.928 / 0.468
6
Danilo PETRUCCI
Alma Pramac Racing
294.5
2'11.317
1.162 / 0.234
7
Andrea IANNONE
Team SUZUKI ECSTAR
273.8
2'11.495
1.340 / 0.178
8
Red Bull KTM Factory Racing
295.6
2'11.514
1.359 / 0.019
9
Jack MILLER
Alma Pramac Racing
303.1
2'12.173
2.018 / 0.659
10
Alex RINS
Team SUZUKI ECSTAR
292.2
2'12.504
2.349 / 0.331
11
Maverick VIÑALES
Movistar Yamaha MotoGP
297.4
2'12.514
2.359 / 0.010
12
Valentino ROSSI
Movistar Yamaha MotoGP
291.4
2'13.504
3.349 / 0.990

Ετικέτες

MotoGP: Απογοητευμένος από τους χρόνους του στο Sepang Test ο Toprak Razgatlioglu

“ Η ομάδα μου λέει συνεχώς να οδηγώ πιο ομαλά, αλλά είναι πιο εύκολο να το λες παρά να το κάνεις. ”
toprak3
Από τον

Παύλο Καρατζά

6/2/2026

Το τριήμερο τεστ της Sepang έφτασε στο τέλος του και ήταν πραγματικά καταστροφικό για την Yamaha, με τους Ιάπωνες να χάνουν μία ολόκληρη ημέρα λόγω του προβλήματος που προέκυψε με τους κινητήρες της, ενώ οι αναβάτες της “καπάρωσαν” τον πάτο στον πίνακα με τους ταχύτερους χρόνους.

Ο rookie της διοργάνωσης και πολυπρωταθλητής Superbike, Toprak Razgatlioglu πήρε σήμερα την 18η θέση και την 19η στα συνδυασμένα αποτελέσματα των τριών ημερών και όπως είναι αναμενόμενο δεν ήταν καθόλου ευχαριστημένος με το αποτέλεσμα.

Ας δούμε τις δηλώσεις του που παρουσιάζουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον:

“Έχω μάθει κάποια πράγματα, αλλά όχι πολλά. Προσπαθώ να αλλάξω το στυλ οδήγησής μου και δεν μπορώ να το αρνηθώ: το πρωί ήμουν θυμωμένος γιατί δεν κατάφερα τον χρόνο που ήλπιζα. Με τη ρύθμιση και τα καινούργια ελαστικά βρήκαμε μια καλή βάση το απόγευμα και νιώθω λίγο καλύτερα. Αυτό που θέλω να τονίσω είναι ότι δεν πειράξαμε την ανάρτηση όσον αφορά τη ρύθμιση. Στο Buriram θα δοκιμάσουμε νέα εξαρτήματα γιατί χρειαζόμαστε διαφορετική ρύθμιση για πρόσφυση και ταχύτητα μέσα στις στροφές.

toprak2

Με τα καινούργια ελαστικά ακολούθησα τον Miller για να καταλάβω πώς συμπεριφέρονται στις στροφές. Είναι ιδιαίτερα δυνατός στις ανοιχτές στροφές. Στο φρενάρισμα πάντως πάει καλά: είμαι δυνατός, μπορώ να φρενάρω καλά και να σταματήσω τη μοτοσυκλέτα. Το πρόβλημα είναι ότι στις ανοιχτές στροφές ακόμα δυσκολεύομαι να τις αντιμετωπίσω γιατί δεν μπορώ να διατηρήσω την ταχύτητα. Επιπλέον πρέπει να μάθω να χρησιμοποιώ καλύτερα το φρένο – χρειάζομαι περισσότερο χρόνο.

Στο Buriram νομίζω πως θα δοκιμάσουμε άλλη ρύθμιση, γιατί εδώ δεν πειράξαμε πολύ την ανάρτηση. Θα δοκιμάσουμε μόνο νέα μέρη και θα εστιάσουμε κυρίως στην οδήγηση. Προς το παρόν φαίνεται πως χρειαζόμαστε διαφορετική ρύθμιση - χρειάζομαι περισσότερη ταχύτητα στην είσοδο και μέσα στις στροφές.

Ήλπιζα ότι θα έκανα 1:57, 1:57:7 ή 1:57:6, αλλά ήταν πολύ δύσκολο. Το κίνητρο μου μειώθηκε όταν είδα πως δεν ερχόταν ο χρόνος. Στην αρχή της μέρας βρήκα λίγο ρυθμό, αλλά χρησιμοποίησα δύο καινούργια ελαστικά. Έκανα 1:58:3. Αν έβλεπα 1:57 θα ήταν καλό για μένα, αλλά χρειάζομαι χρόνο.

Όταν οδηγώ με καινούργια ελαστικά είναι πολύ δύσκολο να καταλάβω πότε να ανοίξω το γκάζι. Στα Superbike χρησιμοποιώ πάντα το πίσω ελαστικό, τόσο στην είσοδο όσο και στην επιτάχυνση. Στο MotoGP όμως είναι το αντίθετο. Πρέπει να οδηγώ περισσότερο όπως στη Moto2, με πολύ απαλό άνοιγμα γκαζιού, γιατί τα Michelin είναι πολύ ευαίσθητα. Όπως είπα, προσπαθώ να προσαρμοστώ, αλλά μετά από τα Superbike δεν είναι εύκολο. Η ομάδα μου λέει συνεχώς να οδηγώ πιο ομαλά, αλλά είναι πιο εύκολο να το λες παρά να το κάνεις.

Οδηγώ με στυλ Superbike. Νιώθω άνετα με το πίσω ελαστικό, αλλά το πρόβλημα είναι ότι δυσκολεύομαι στις γρήγορες στροφές και στην ταχύτητα ανάμεσα σε αυτές, οπότε το στυλ μου δεν βοηθάει. Ο Bulega θα οδηγούσε καλύτερα από εμένα γιατί είναι πολύ δυνατός στις ανοιχτές στροφές.

Δεν είναι εύκολο να με βλέπω τόσο χαμηλά, ειδικά μετά τα αποτελέσματα που είχα στα Superbike. Αλλά προσπαθώ να μάθω όσο πιο γρήγορα μπορώ. Ελπίζω να βελτιωθώ, δεν ξέρω πώς ακόμα, αλλά προσπαθώ να πιέζω κάθε μέρα.

Τα ελαστικά είναι πολύ διαφορετικά από εκείνα της Pirelli. Οι άλλοι αναβάτες ήδη το γνωρίζουν, οπότε είναι πιο εύκολο για αυτούς, αλλά για μένα είναι περίπλοκο γιατί μου λείπει η εμπειρία.

Σε σχέση με τα Superbike, απολαμβάνω επίσης το φρενάρισμα, αλλά η ταχύτητα είναι δύσκολη. Το πρωί είδα τον Alex Marquez: η μοτοσυκλέτα του στρίβει απίστευτα καλά και έχει δυνατή επιτάχυνση, εκμεταλλευόμενη την πρόσφυση στο έπακρο. Είναι δύσκολο για μένα να επαναλάβω αυτό το στυλ, ειδικά στους πρώτους 4-5 γύρους. Προφανώς θα ήθελα να οδηγώ όπως αυτός, αλλά η μοτοσυκλέτα δεν σταματά όπως θα ήθελα και χάνουμε κάτι. Είναι επίσης θέμα ρύθμισης, όχι μόνο στυλ οδήγησης. Έτσι πρέπει να βρούμε λύση για τον αγώνα.

Πρέπει ακόμα να καταλάβω καλύτερα τα ελαστικά, ειδικά στις προσομοιώσεις αγώνα. Ακόμα δεν ξέρω τι δυνατότητα έχουν μετά από 12 γύρους. Στη Ταϊλάνδη ίσως δοκιμάσω μια προσομοίωση αγώνα.

Δοκίμασα τα πίσω φτερά πριν δυο μέρες και θα τα δοκιμάσω ξανά στο Buriram. Η αίσθηση είναι καλή γιατί σε βοηθούν να καταλάβεις τη συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας. Με τη χαμηλή σέλα νιώθω πιο άνετα, ειδικά στις στροφές, και καταλαβαίνω τη μοτοσυκλέτα. Όταν είμαι στη ψηλή θέση είναι διαφορετικό. Τη στιγμή αυτή η Yamaha μου είναι σαν τουριστική μοτοσυκλέτα.

Στο Superbike είναι εύκολο να κάνεις πολλούς γύρους, αλλά εδώ είναι διαφορετικό, ειδικά με τη ζέστη. Είμαι κουρασμένος. Αλλά γενικότερα περίμενα αυτές τις δυσκολίες.”

rins

Ο Alex Rins τερμάτισε 12ος σήμερα και 14ος στα συνδυαστικά αποτελέσματα. Στις δηλώσεις του για το πρόβλημα που προέκυψε και δεν είχαν την ευκαιρία να οδηγήσουν χτες είπε: “Μας είπαν ότι δεν μπορούμε να οδηγήσουμε, επειδή ο κινητήρας του Fabio και του Toprak χάλασε. Για λόγους ασφαλείας ήταν καλύτερο να τα ελέγξουν όλα. Φαίνεται ότι εντόπισαν το πρόβλημα, γι' αυτό μας επέτρεψαν να οδηγήσουμε ξανά.

Ευτυχώς, όλα τα σημαντικά πράγματα που έπρεπε να δοκιμάσουμε τα κάναμε τις πρώτες ημέρες – κατά τη διάρκεια του shakedown και την πρώτη ημέρα των επίσημων δοκιμών.

Δεν θέλω όμως να πω ότι δεν άλλαξε τίποτα το γεγονός ότι δεν μας επέτρεψαν να οδηγήσουμε, γιατί κάθε φορά που βγαίνεις στην πίστα, μπορείς να αποκτήσεις εμπειρία. Δεν πρέπει να χάνουμε χρόνο – ειδικά τώρα που δεν έχουμε κάνει ακόμα ρυθμίσεις στη μοτοσυκλέτα. Το σχέδιο για χθες και σήμερα ήταν να δοκιμάσουμε μόνο λίγα εξαρτήματα. Το θέμα ήταν περισσότερο να κάνουμε πολλούς γύρους και να δοκιμάσουμε, για παράδειγμα, διαφορετικές ρυθμίσεις στο πλαίσιο και την ανάρτηση.

Τελικά χθες δεν μπορέσαμε να το κάνουμε λόγω του προβλήματος. Ευτυχώς, σήμερα μπορέσαμε να οδηγήσουμε. Η Yamaha μας είπε ότι μπορούμε να οδηγήσουμε, αλλά πρέπει να είμαστε προσεκτικοί και να μην κάνουμε πολλούς γύρους. Σήμερα, όμως, μπορέσαμε να δοκιμάσουμε ξανά την εργονομία και το απόγευμα έκανα μια προσομοίωση σπριντ – αυτό ήταν όλο. Στην Ταϊλάνδη θα έχουμε στη διάθεσή μας περισσότερους κινητήρες, οπότε θα μπορούμε να οδηγήσουμε πιο ελεύθερα”.