MotoGP Αγώνας στο Austin: Μία ειδική περίπτωση

Η πίστα του Τέξας ανήκει στον Marquez…
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

23/4/2018

Μία σαρωτική νίκη του Marquez έπειτα από όλα όσα είχαν προηγηθεί στα δοκιμαστικά, χρεωμένος με ακόμα μία ποινή, ήταν ο καλύτερος επίλογος για τον ίδιο για τον αγώνα της Αμερικής. Ο Marquez είχε ωστόσο μία μικρή πικρία καθώς το είχε σκοπό να κερδίσει από την pole position, συνεχίζοντας το μαγευτικό του σερί των έξι συνεχόμενων νικών –συνολικά δέκα- σε μία πίστα που ήταν βέβαιο πως δεν μπορούσε να βγει δεύτερος. Εκτός κι αν κάτι γινόταν στην εκκίνηση, έτσι όπως συνωστιζόντουσαν όλοι μαζί πριν την δύσκολη πρώτη στροφή! Ήταν μία εκκίνηση που μύριζε μπαρούτι, καθώς ο Marquez έχασε την pole position συνέπεια ποινής γιατί καθυστέρησε τον Vinales στα χρονομέτρημενα, νομίζοντας πως είναι ο Iannone που τον ακολουθεί για να κάνει χρόνο και ήθελε να του το χαλάσει…

Ευτυχώς δεν έγινε τίποτα το τρομακτικό, με την Suzuki να καταφέρνει να φύγει εμπρός και την Honda του Marquez να τρυπώνει κυριολεκτικά στην δεύτερη θέση.

Πριν τελειώσει ο πρώτος γύρος είχε τελειώσει και η μάχη για την πρώτη θέση!

Ο Marquez πέρασε πολύ γρήγορα μπροστά στην πρώτη θέση και αμέσως βάλθηκε να θέσει ένα κενό ασφαλείας από τους προηγούμενους, τραβώντας έτσι και τον Iannone, στο αγαπημένο παιχνίδι του Ιταλού, που είναι να παρακολουθεί τις γραμμές του Marquez. Το αποτέλεσμα ήταν οι δυο τους να ξεφύγουν μπροστά μία μικρή απόσταση από τον Vinales που ακολουθούσε τρίτος. Πίσω ο Rossi πάλεψε για λίγο με τον Zarco και έπειτα με τον Crutchlow, σχηματίζοντας ένα ξεχωριστό γκρουπ που ουραγοί ήταν ο Dovizioso με τον ήρωα Pedrosa. Πίσω τους ένα κενό, μέχρι το Lorenzo να σηματοδοτεί μία όχι και τόσο κολακευτική εικόνα για την Ducati.

Μπροστά περιμέναμε απλά ο Marquez να τινάξει σαν πιτυρίδα τον Iannone και να εξαφανιστεί, αλλά τελικά του πήρε δυο-τρεις γύρους για να το πετύχει, και μάλιστα ο Iannone έκανε και την επίθεσή του. Ήταν σαν να του πάτησε τον κάλο: Ο Marquez πήρε άμεσα την θέση του  και εξαφανίστηκε εμπρός. Πίσω ο Rossi είχε καταφέρει να ξεφύγει από τους υπόλοιπους και έπαιζε με τον συμπαίκτη του τον Vinales την στιγμή που ο Zarco είχε προβλήματα να βρει τον ρυθμό του στην πίστα, και ο Crutchlow έκανε μικρά λάθη μέχρι να έρθει το μεγαλύτερο που οδήγησε σε πτώση. Μπήκε ξανά στον αγώνα, αλλά κατέληξε χωρίς βαθμούς.

Σε αυτό το σημείο αν η οργάνωση αποφάσιζε να το ρίξει στο χιούμορ, προσπαθώντας να διασκεδάσει όλα όσα έχει ακούσει το τελευταίο διάστημα, θα σταματούσε τον Marquez και θα του έδινε κατευθείαν το έπαθλο του αγώνα… Ο Ισπανός έσπαγε πλάκα γυρίζοντας τόσο πιο μπροστά από όλους και τόσο σταθερά που ο αγώνας είχε γίνει πλέον τελείως μοναχικός. Ο Vinales είχε ξεκαθαρίσει τα πράγματα με τον Iannone και πλέον όλοι στις πρώτες θέσεις είχαν τεράστια απόσταση μεταξύ τους, κι έτσι η όποια μάχη ήταν πίσω στην πέμπτη θέση, όπου ο Dovizioso την πήρε από τον Zarco.

Το γεγονός ότι ο Lorenzo δεν κατάφερε να πιάσει τον Pedrosa που μόλις είχε χειρουργηθεί και ο Tito Rabat με Miller και Espargaro θα περνούσαν εμπρός, σίγουρα δεν ήταν το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα για τον Ισπανό που βλέπει την Ducati να συζητά για το μέγεθος της αμοιβής του.

Κάτι τέτοια έβλεπε από την άλλη άκρη της πίστας με την υψομετρική διαφορά ο Marquez, που είχε και χρόνο να χαζεύει αν ήθελε… που αποφάσισε να σπάσει ακόμα περισσότερη πλάκα και ανέβασε ρυθμό, μονάχα για να χάσει την πρόσθετη διαφορά πανηγυρίζοντας..

Το αποτέλεσμα από την πτώση του Crutchlow και την άνοδο του Dovizioso μπροστά από τον Zarco, είναι ο Ιταλός να βρίσκεται στην κορυφή αυτή την στιγμή του πρωταθλήματος.

 

Α/Α
Αναβάτης
ΜΟΤΟ
Διαφ.
1
Marc MARQUEZ
Honda
41'52.002
2
Maverick VIÑALES
Yamaha
+3.560
3
Andrea IANNONE
Suzuki
+6.704
4
Valentino ROSSI
Yamaha
+9.587
5
Andrea DOVIZIOSO
Ducati
+13.570
6
Johann ZARCO
Yamaha
+14.231
7
Dani PEDROSA
Honda
+18.201
8
Tito RABAT
Ducati
+28.537
9
Jack MILLER
Ducati
+28.671
10
Aleix ESPARGARO
Aprilia
+28.875
11
Jorge LORENZO
Ducati
+31.355
12
Danilo PETRUCCI
Ducati
+34.993
13
Pol ESPARGARO
KTM
+37.264
14
Takaaki NAKAGAMI
Honda
+39.335
15
Alvaro BAUTISTA
Ducati
+40.887
16
Bradley SMITH
KTM
+48.475
17
Scott REDDING
Aprilia
+49.995
18
Thomas LUTHI
Honda
+51.115
19
Cal CRUTCHLOW
Honda
+59.055
20
Xavier SIMEON
Ducati
+59.747
21
Franco MORBIDELLI
Honda
+1'00.513
 
Εκτός
 
 
 
Alex RINS
Suzuki
10 Laps
 
Hafizh SYAHRIN
Yamaha
12 Laps
 
Karel ABRAHAM
Ducati
12 Laps

Ετικέτες

Marc Marquez για Acosta: “o Marquez του 2013 κέρδισε το Πρωτάθλημα στο ντεμπούτο του” [VIDEO]

“Είμαι αναβάτης, όχι κριτής, δεν θα διαμαρτυρηθώ ποτέ επίσημα, αλλά η κόκκινη γραμμή το 2026 μπήκε χαμηλά”
Marquez-Acosta
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

5/3/2026

Σε εκδήλωση της χορηγού Estrella Galicia με τους Ισπανούς Πρωταθλητές Marc Marquez, Jose Antonio Rueda και τον Βραζιλιάνο Diogo Moreira, μέσα σε άλλες ενδιαφέρουσες δηλώσεις, ο Marquez -που όπως ήταν φυσικό μονοπώλησε το ενδιαφέρον των δημοσιογράφων, απάντησε αιχμηρότατα σε ερώτηση δημοσιογράφου για το αν στον Pedro Acosta βλέπει τον νεαρό Marc Marquez του 2013.

“O Marquez του 2013 κέρδισε στην πρώτη του χρονιά”, ήταν η απάντηση του 8 φορές Παγκόσμιου Πρωταθλητή, απάντηση που συνοδεύτηκε από μια εύγλωττη κίνηση με τα χέρια που θα μεταφράζαμε ως “τι άλλο να πω”, εννοώντας σαφέστατα πως για εκείνον δεν υπάρχει σύγκριση.

Θυμίζουμε πως στο εκπληκτικό ντεμπούτο του στο MotoGP το 2013 με τη Honda, ο Marc Marquez ανέβηκε στο βάθρο στον πρώτο του αγώνα, κέρδισε τον δεύτερο και τελικά πήρε και τον τίτλο με 6 νίκες, ο πρώτος αναβάτης που έκανε κάτι τέτοιο στο ντεμπούτο του από το 1978 και τον “King” Kenny Roberts. Από την πλευρά του, ο Pedro Acosta στην Τρίτη του χρονιά στο Πρωτάθλημα και μετά από 42 GP δεν έχει καταφέρει να πάρει όχι τίτλο, αλλά ούτε νίκη σε αγώνα Κυριακής.

Acosta

Η πρώτη νίκη του αναβάτη της KTM ήρθε πριν λίγες ημέρες στον αγώνα Sprint της Ταϊλάνδης, αφού όμως οι αγωνοδίκες υποχρέωσαν τον Marquez να χάσει μια θέση λίγο πριν τον τερματισμό για την αμφιλεγόμενη προσπέρασή του στον Acosta. Μια προσπέραση που κάποτε θα θεωρούνταν τυπική για αγώνα μοτοσυκλέτας, όμως τα τελευταία χρόνια οι κριτές έχουν αναπτύξει εντελώς διαφορετικά και σαφώς πιο “clean cut” και αυστηρά κριτήρια για το πόσο μπορεί κανείς να πιέσει σε μια ανάλογη περίσταση.

I will never cry

Αν και ο Marquez ενοχλήθηκε από την απόφαση των κριτών στο Sprint, που έδωσαν τη νίκη στον Acosta, δήλωσε αμέσως μετά σε δημοσιογράφο που τον ρώτησε “θα μιλήσεις με τον Simon Crafar για το συμβάν”, “Όχι. Είμαι αγωνιζόμενος και όχι κριτής, δεν διαμαρτύρομαι και δεν θα διαμαρτυρηθώ ποτέ”. Οι ακριβείς λέξεις που χρησιμοποίησε ήταν “I’m not a steward, I’m a racer, I never cry and I will never cry”. Το ρήμα cry που συνήθως αποδίδεται σε κλαίω, σημαίνει όμως και φωνάζω / διαμαρτύρομαι. Επειδή έχουμε δει πολλές φορές τον Marquez να κλαίει από συγκίνηση, και επειδή τα αγγλικά του δεν είναι τέλεια, και σε συνδυασμό με τα συμφραζόμενα και τη γενικότερη συμπεριφορά του εναντίον κάποιας ένστασης στους κριτές, το συμπέρασμα τείνει προς το φωνάζω / διαμαρτύρομαι, κάτι που όντως δεν έκανε ούτε ο Marc ούτε η Ducati, τουλάχιστον επίσημα.

O Marquez δήλωσε πως “οι αγωνοδίκες θέτουν πάντα ένα όριο, και φαίνεται πως το 2026 μετακίνησαν την κόκκινη γραμμή προς τα κάτω, και αυτή τη γραμμή θα πρέπει να σεβαστούν και για την υπόλοιπη σεζόν. Πρέπει να προσαρμοστούμε.” Δήλωση που προετοιμάζει το έδαφος για μελλοντικές αντίστοιχες κινήσεις από τους ανταγωνιστές του, οι οποίες θα πρέπει να αντιμετωπιστούν από τους κριτές με την ίδια αυστηρότητα.

Tardozzi

Όσον αφορά στο κλατάρισμα του πίσω ελαστικού της Michelin και την λυγισμένη ζάντα της Marchesini σε δυο σημεία, ο Ισπανός είχε τα εξής να πει: “Ας πούμε ότι ήμουν τυχερός την Κυριακή, γιατί διαφορετικά ίσως να μην ήμουν εδώ. Δεν υπάρχει σαφής εξήγηση για το τι συνέβη και δεν προσπαθώ καν να τη βρω. Δεν νομίζω ότι ήταν ευθύνη της Michelin ούτε της ζάντας. Ο Davide (Tardozzi) έλεγξε τα πάντα και ήταν σε άριστη κατάσταση.” Ακόμα λοιπόν απάντηση δεν υπάρχει για το αν η κότα έκανε το αυγό ή το αυγό την κότα (αν έσκασε το ελαστικό πρώτα ή αν έσκασε στο κερμπ), όμως αν βάλετε τους υπότιτλους στα αγγλικά στο βίντεο της Estrella Galicia, ο Marquez αφήνει αιχμές, καθώς όπως λέει μετά από εξέταση του κερμπ, αυτό δεν έδειξε να έχει κάποιο κατασκευαστικό ελάττωμα, και ήταν μέσα στις προδιαγραφές όσον αφορά στη μελετημένη κλίση του που επιτρέπει σε έναν αναβάτη που θέλει να κάνει έξοδο για να μην πέσει να κάνει μικρό άλμα προς την έξοδο διαφυγής και την αμμοπαγίδα χωρίς η μοτοσυκλέτα να πάρει ύψος.

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε και στην ταχύτητα που έδειξε ο Marco Bezzecchi με τη μοτοσυκλέτα της Aprilia Racing: “Ακόμη και αν είχα πιέσει για τον ταχύτερο γύρο στις δοκιμές, δεν θα ήμουν ο πιο γρήγορος. Όταν προσπάθησα να ακολουθήσω τον ρυθμό του Bez, έπεσα”.

Όταν τώρα οι δημοσιογράφοι ρώτησαν τον Marquez αν είναι στο 100% της φυσικής του κατάστασης εκείνος έδωσε μια εξαιρετικά οξυδερκή απάντηση. “Ποιο 100%; Το 100% του Marquez τώρα; Γιατί ακόμα και σε ένα πρώτο ατύχημα, το προηγούμενο 100% φθίνει κατά ένα ποσοστό. Δεν θα είσαι ποτέ ξανά στο προηγούμενο 100%. Κατά πόσο φθίνει το νούμερο; Κατά 1%, 20%. Δεν ξέρω το 100% μου σήμερα σε σχέση με πριν. Απλώς θέλω να αισθάνομαι καλά, και να καταλαβαίνω το πώς εξελίσσεται το σώμα μου μετά από τους τραυματισμούς.”

Αν δεν γνωρίζετε ισπανικά, αξίζει να κάνετε μια μικρή ρύθμιση στους υπότιτλους του παρακάτω βίντεο, ώστε να το μεταφράσετε στα αγγλικά, καθώς οι δηλώσεις ενός αναβάτη του επιπέδου του Marquez, ιδίως σε αυτή την ώριμη περίοδο της καριέρας του είναι ανεκτίμητες για όσους αγαπούν τους αγώνες ταχύτητας μοτοσυκλέτας.

Ετικέτες