MotoGP: Άλματα εξέλιξης για την Aprilia

Ενθουσιασμένος ο Aleix Espargaro
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

1/10/2019

Στον αγώνα της Aragon, η Aprilia είχε μία από τις καλύτερες επιδόσεις της, με τον Aleix Espargaro να τερματίζει στην έβδομη θέση –ο καλύτερος τερματισμός της ομάδας την φετινή σεζόν. Ένας από τους σημαντικούς παράγοντες, σύμφωνα με τον Ισπανό, είναι και η εξέλιξη του συστήματος για τις εκκινήσεις, το οποίο η Aprilia μελετά εδώ και ένα χρόνο.

Το συγκεκριμένο σύστημα στο RS-GP μοιάζει πολύ με τα αντίστοιχα συστήματα των motocross μοτοσυκλετών στο πιρούνι και έγινε γνωστό πολύ μετά από το σύστημα που παρουσίασε η Ducati με το "χαμήλωμα" της πίσω ανάρτησης στο Desmosedici. Να θυμίσουμε ότι το σύστημα της Ducati εντοπίστηκε στις δοκιμές που έγιναν πριν την έναρξη της σεζόν στην Sepang, τον περασμένο Γενάρη, αλλά όπως δήλωσε ο Jack Miller, το χρησιμοποιούσε ήδη από τον περσινό αγώνα του Motegi.

Η πατέντα της Aprilia είδε το φως της δημοσιότητας μετά τις δοκιμές στο Brno και όπως μάθαμε από τους ανθρώπους της ομάδας, κρύβει κι αυτή πίσω της ένα μεγάλο διάστημα μελέτης και εξέλιξης. Ο Espargaro, χαρακτήρισε το σύστημα ως "πολύ καλό", ενώ δεν έκρυψε ότι όταν άρχισε να δουλεύει μ' αυτό πέρσι, το ξένισε ιδιαίτερα. Με τον καιρό όμως το σύστημα βελτιώθηκε και πλέον δεν μπορεί να κάνει καλή εκκίνηση δίχως αυτό. "Τώρα πια διακρίνω μεγάλη διαφορά στον τρόπο λειτουργίας του", είπε ο Espargaro. "Πιστεύω όμως ότι υπάρχουν ακόμη περιθώρια εξέλιξης, ειδικά στον τρόπο που δρα στο πιρούνι, καθώς δεν είναι πολύ εύκολο για τον αναβάτη. Πολλές φορές δεν καταφέρνω να το βάλω σε λειτουργία." Με αυτόν τον μηχανισμό, το πιρούνι του Aprilia μένει συμπιεσμένο για την εκκίνηση, με τη βοήθεια μιας μικρής μανέτας που βρίσκεται δίπλα από την μανέτα της νεκράς (για τα seamless κιβώτια). Αστειευόμενος ο Espargaro δήλωσε: "Πλέον η μοτοσυκλέτα μου έχει πιο πολλά κουμπιά κι από κόκπιτ αεροπλάνου."

Μέχρι στιγμής λοιπόν, μόνο η Ducati και η Aprilia είναι γνωστό ότι χρησιμοποιούν αντίστοιχα συστήματα για τις εκκινήσει που δρουν στις αναρτήσεις και μένει να δούμε αν στο μέλλον θα υπάρξουν μιμητές και από τις υπόλοιπες ομάδες.

 

MotoGP, Le Mans Q2: Ducati 1-2 με Bagnaia πρώτο - Οι τέσσερεις πρώτοι στριμώχνονται σε 6,5 εκατοστά!

Τρίτος ο Bezzecchi, με απόλυτο ρεκόρ πίστας πέρασε ο Marc Marquez το Q1
motogp le mans q2
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

9/5/2026

Η Ducati σε κρίση, μας έλεγαν. Αν κάτι μας δίδαξαν οι κατατακτήριες δοκιμές του Le Mans είναι πως, στις στεγνές συνθήκες υπό τις οποίες έγιναν, υπάρχουν τουλάχιστον τρεις Ducati GP26 των Marc Marquez, Pecco Bagnaia και Fabio Di Giannantonio ικανές να διεκδικήσουν τη νίκη σήμερα το απόγευμα και αύριο το μεσημέρι.

Ο πρωταθλητής είναι δεδομένα σε μια δύσκολη περίοδο, για την οποία ο ίδιος δηλώνει πως δεν μπορεί να βρει σταθερότητα στην απόδοσή του αλλά, ακόμη κι αν χτες δεν κατάφερε να πλησιάσει καν στην προνομιούχο δεκάδα της Practice, πέταξε από το Q1 γράφοντας ιστορία.

Με τον Fabio Quartararo να έχει καπαρώσει μια άνετη πρώτη θέση από σχετικά νωρίς, ο Marc Marquez κατέγραψε τον ταχύτερο γύρο που έχει ποτέ επιτευχθεί στην ιστορία του Le Mans Bugatti Circuit περίπου δύο λεπτά πριν τη λήξη της διαδικασίας. Το 1'29.288 ήταν τόσο απίθανο που ουδείς καν το πλησίασε στην τελική αναμέτρηση του Q2.

Το πρώτο μισό του Q2 ήταν σχετικά ήσυχο, χωρίς απρόοπτα και χωρίς κανείς να έχει δείξει τα χαρτιά του ακόμη. Πλησιάζοντας προς τα έξι λεπτά προ της λήξης τα αίματα άρχισαν να ανάβουν, καθώς ο Marco Bezzecchi μόλις έχει ανέβει πρώτος με τον Di Giannantonio δεύτερο και τον Jorge Martin από κοντά τρίτο, οι τρεις τους χωρισμένοι από εκατοστά του δευτερολέπτου. Ο Marc Marquez είναι κολλημένος έκτος και ο Bagnaia τελευταίος ακόμη.

Περίπου τέσσερα λεπτά πριν το τέλος ο Marc Marquez γράφει έναν πολύ γρήγορο γύρο και περνά πρώτος, ενώ την ίδια στιγμή ο Martin ανεβαίνει δεύτερος. Λίγο αργότερα ο Bagnaia σκαρφαλώνει πέμπτος, την ώρα ο Alex Marquez προσπάθησε να ακολουθήσει αυτόν τον ρυθμό αλλά είχε ένα ανώδυνο lowside.

Μπαίνοντας στο τελευταίο λεπτό είναι ο Marc Marquez πρώτος, ο Di Giannantonio δεύτερος και ο Bezzecchi τρίτος, αλλά πλησιάζοντας στα τελευταία 30 δευτερόλεπτα ο Bagnaia με έναν εκπληκτικό γύρo 1'29.634 παίρνει την πρωτιά.

Θα την κρατήσει ως το τέλος, καθώς το μόνο που άλλαξε ήταν η άνοδος του Marc Marquez στη δεύτερη θέση μπροστά από τον Bezzecchi.

motogp le mans q2

Ή έτσι νομίζαμε καθώς, ενόσω είχε βγει η καρό σημαία και πιστεύαμε πως διαβάζαμε την τελική σειρά εκκίνησης, ο Digia είχε καταφέρει να προλάβει έναν τελευταίο γύρο, στα τρία τέταρτα του οποίου ερχόταν με όλες τις επιμέρους μετρήσεις χρόνου κατακόκκινες! Εν τέλει η κλοπή της pole δεν έμενε να ολοκληρωθεί, καθώς ένα κακό τέταρτο κομμάτι της πίστας τον κράτησε στην ίδια θέση που είχε ως τότε, τέταρτος.

Ο πρώτος αγώνας του σαββατοκύριακου, Sprint Race, θα ξεκινήσει στις 16:00 ώρα Ελλάδας.

Η σειρά εκκίνησης διαμορφώνεται ως εξής:

#

ΑΝΑΒΑΤΗΣ

ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ

ΧΡΟΝΟΣ (sec)

1

Francesco Bagnaia

Ducati

1'29.634 

2

Marc Marquez

Ducati

1'29.646 

3

Marco Bezzecchi

Aprilia

1'29.657 

4

Fabio Di Giannantonio

Ducati

1'29.699 

5

Pedro Acosta

KTM

1'29.817 

6

Fabio Quartararo

Yamaha

1'29.831 

7

Joan Mir

Honda

1'29.837 

8

Jorge Martin

Aprilia

1'29.847 

9

Ai Ogura

Aprilia

1'29.888 

10

Alex Marquez

Ducati

1'29.931 

11

Johann Zarco

Honda

1'30.371 

12

Alex Rins

Yamaha

1'30.616 

13

Raul Fernandez

Aprilia

1'29.885 

14

Enea Bastianini

KTM

1'30.360 

15

Luca Marini

Honda

1'30.396 

16

Franco Morbidelli

Ducati

1'30.413 

17

Toprak Razgatlioglu

Yamaha

1'30.419 

18

Diogo Moreira

Honda

1'30.428 

19

Jack Miller

Yamaha

1'30.439 

20

Fermin Aldeguer

Ducati

1'30.769 

21

Brad Binder

KTM

1'30.825 

Ετικέτες