MotoGP: Απογοητευμένος από τους χρόνους του στο Sepang Test ο Toprak Razgatlioglu

“ Η ομάδα μου λέει συνεχώς να οδηγώ πιο ομαλά, αλλά είναι πιο εύκολο να το λες παρά να το κάνεις. ”
toprak3
Από τον

Παύλο Καρατζά

6/2/2026

Το τριήμερο τεστ της Sepang έφτασε στο τέλος του και ήταν πραγματικά καταστροφικό για την Yamaha, με τους Ιάπωνες να χάνουν μία ολόκληρη ημέρα λόγω του προβλήματος που προέκυψε με τους κινητήρες της, ενώ οι αναβάτες της “καπάρωσαν” τον πάτο στον πίνακα με τους ταχύτερους χρόνους.

Ο rookie της διοργάνωσης και πολυπρωταθλητής Superbike, Toprak Razgatlioglu πήρε σήμερα την 18η θέση και την 19η στα συνδυασμένα αποτελέσματα των τριών ημερών και όπως είναι αναμενόμενο δεν ήταν καθόλου ευχαριστημένος με το αποτέλεσμα.

Ας δούμε τις δηλώσεις του που παρουσιάζουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον:

“Έχω μάθει κάποια πράγματα, αλλά όχι πολλά. Προσπαθώ να αλλάξω το στυλ οδήγησής μου και δεν μπορώ να το αρνηθώ: το πρωί ήμουν θυμωμένος γιατί δεν κατάφερα τον χρόνο που ήλπιζα. Με τη ρύθμιση και τα καινούργια ελαστικά βρήκαμε μια καλή βάση το απόγευμα και νιώθω λίγο καλύτερα. Αυτό που θέλω να τονίσω είναι ότι δεν πειράξαμε την ανάρτηση όσον αφορά τη ρύθμιση. Στο Buriram θα δοκιμάσουμε νέα εξαρτήματα γιατί χρειαζόμαστε διαφορετική ρύθμιση για πρόσφυση και ταχύτητα μέσα στις στροφές.

toprak2

Με τα καινούργια ελαστικά ακολούθησα τον Miller για να καταλάβω πώς συμπεριφέρονται στις στροφές. Είναι ιδιαίτερα δυνατός στις ανοιχτές στροφές. Στο φρενάρισμα πάντως πάει καλά: είμαι δυνατός, μπορώ να φρενάρω καλά και να σταματήσω τη μοτοσυκλέτα. Το πρόβλημα είναι ότι στις ανοιχτές στροφές ακόμα δυσκολεύομαι να τις αντιμετωπίσω γιατί δεν μπορώ να διατηρήσω την ταχύτητα. Επιπλέον πρέπει να μάθω να χρησιμοποιώ καλύτερα το φρένο – χρειάζομαι περισσότερο χρόνο.

Στο Buriram νομίζω πως θα δοκιμάσουμε άλλη ρύθμιση, γιατί εδώ δεν πειράξαμε πολύ την ανάρτηση. Θα δοκιμάσουμε μόνο νέα μέρη και θα εστιάσουμε κυρίως στην οδήγηση. Προς το παρόν φαίνεται πως χρειαζόμαστε διαφορετική ρύθμιση - χρειάζομαι περισσότερη ταχύτητα στην είσοδο και μέσα στις στροφές.

Ήλπιζα ότι θα έκανα 1:57, 1:57:7 ή 1:57:6, αλλά ήταν πολύ δύσκολο. Το κίνητρο μου μειώθηκε όταν είδα πως δεν ερχόταν ο χρόνος. Στην αρχή της μέρας βρήκα λίγο ρυθμό, αλλά χρησιμοποίησα δύο καινούργια ελαστικά. Έκανα 1:58:3. Αν έβλεπα 1:57 θα ήταν καλό για μένα, αλλά χρειάζομαι χρόνο.

Όταν οδηγώ με καινούργια ελαστικά είναι πολύ δύσκολο να καταλάβω πότε να ανοίξω το γκάζι. Στα Superbike χρησιμοποιώ πάντα το πίσω ελαστικό, τόσο στην είσοδο όσο και στην επιτάχυνση. Στο MotoGP όμως είναι το αντίθετο. Πρέπει να οδηγώ περισσότερο όπως στη Moto2, με πολύ απαλό άνοιγμα γκαζιού, γιατί τα Michelin είναι πολύ ευαίσθητα. Όπως είπα, προσπαθώ να προσαρμοστώ, αλλά μετά από τα Superbike δεν είναι εύκολο. Η ομάδα μου λέει συνεχώς να οδηγώ πιο ομαλά, αλλά είναι πιο εύκολο να το λες παρά να το κάνεις.

Οδηγώ με στυλ Superbike. Νιώθω άνετα με το πίσω ελαστικό, αλλά το πρόβλημα είναι ότι δυσκολεύομαι στις γρήγορες στροφές και στην ταχύτητα ανάμεσα σε αυτές, οπότε το στυλ μου δεν βοηθάει. Ο Bulega θα οδηγούσε καλύτερα από εμένα γιατί είναι πολύ δυνατός στις ανοιχτές στροφές.

Δεν είναι εύκολο να με βλέπω τόσο χαμηλά, ειδικά μετά τα αποτελέσματα που είχα στα Superbike. Αλλά προσπαθώ να μάθω όσο πιο γρήγορα μπορώ. Ελπίζω να βελτιωθώ, δεν ξέρω πώς ακόμα, αλλά προσπαθώ να πιέζω κάθε μέρα.

Τα ελαστικά είναι πολύ διαφορετικά από εκείνα της Pirelli. Οι άλλοι αναβάτες ήδη το γνωρίζουν, οπότε είναι πιο εύκολο για αυτούς, αλλά για μένα είναι περίπλοκο γιατί μου λείπει η εμπειρία.

Σε σχέση με τα Superbike, απολαμβάνω επίσης το φρενάρισμα, αλλά η ταχύτητα είναι δύσκολη. Το πρωί είδα τον Alex Marquez: η μοτοσυκλέτα του στρίβει απίστευτα καλά και έχει δυνατή επιτάχυνση, εκμεταλλευόμενη την πρόσφυση στο έπακρο. Είναι δύσκολο για μένα να επαναλάβω αυτό το στυλ, ειδικά στους πρώτους 4-5 γύρους. Προφανώς θα ήθελα να οδηγώ όπως αυτός, αλλά η μοτοσυκλέτα δεν σταματά όπως θα ήθελα και χάνουμε κάτι. Είναι επίσης θέμα ρύθμισης, όχι μόνο στυλ οδήγησης. Έτσι πρέπει να βρούμε λύση για τον αγώνα.

Πρέπει ακόμα να καταλάβω καλύτερα τα ελαστικά, ειδικά στις προσομοιώσεις αγώνα. Ακόμα δεν ξέρω τι δυνατότητα έχουν μετά από 12 γύρους. Στη Ταϊλάνδη ίσως δοκιμάσω μια προσομοίωση αγώνα.

Δοκίμασα τα πίσω φτερά πριν δυο μέρες και θα τα δοκιμάσω ξανά στο Buriram. Η αίσθηση είναι καλή γιατί σε βοηθούν να καταλάβεις τη συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας. Με τη χαμηλή σέλα νιώθω πιο άνετα, ειδικά στις στροφές, και καταλαβαίνω τη μοτοσυκλέτα. Όταν είμαι στη ψηλή θέση είναι διαφορετικό. Τη στιγμή αυτή η Yamaha μου είναι σαν τουριστική μοτοσυκλέτα.

Στο Superbike είναι εύκολο να κάνεις πολλούς γύρους, αλλά εδώ είναι διαφορετικό, ειδικά με τη ζέστη. Είμαι κουρασμένος. Αλλά γενικότερα περίμενα αυτές τις δυσκολίες.”

rins

Ο Alex Rins τερμάτισε 12ος σήμερα και 14ος στα συνδυαστικά αποτελέσματα. Στις δηλώσεις του για το πρόβλημα που προέκυψε και δεν είχαν την ευκαιρία να οδηγήσουν χτες είπε: “Μας είπαν ότι δεν μπορούμε να οδηγήσουμε, επειδή ο κινητήρας του Fabio και του Toprak χάλασε. Για λόγους ασφαλείας ήταν καλύτερο να τα ελέγξουν όλα. Φαίνεται ότι εντόπισαν το πρόβλημα, γι' αυτό μας επέτρεψαν να οδηγήσουμε ξανά.

Ευτυχώς, όλα τα σημαντικά πράγματα που έπρεπε να δοκιμάσουμε τα κάναμε τις πρώτες ημέρες – κατά τη διάρκεια του shakedown και την πρώτη ημέρα των επίσημων δοκιμών.

Δεν θέλω όμως να πω ότι δεν άλλαξε τίποτα το γεγονός ότι δεν μας επέτρεψαν να οδηγήσουμε, γιατί κάθε φορά που βγαίνεις στην πίστα, μπορείς να αποκτήσεις εμπειρία. Δεν πρέπει να χάνουμε χρόνο – ειδικά τώρα που δεν έχουμε κάνει ακόμα ρυθμίσεις στη μοτοσυκλέτα. Το σχέδιο για χθες και σήμερα ήταν να δοκιμάσουμε μόνο λίγα εξαρτήματα. Το θέμα ήταν περισσότερο να κάνουμε πολλούς γύρους και να δοκιμάσουμε, για παράδειγμα, διαφορετικές ρυθμίσεις στο πλαίσιο και την ανάρτηση.

Τελικά χθες δεν μπορέσαμε να το κάνουμε λόγω του προβλήματος. Ευτυχώς, σήμερα μπορέσαμε να οδηγήσουμε. Η Yamaha μας είπε ότι μπορούμε να οδηγήσουμε, αλλά πρέπει να είμαστε προσεκτικοί και να μην κάνουμε πολλούς γύρους. Σήμερα, όμως, μπορέσαμε να δοκιμάσουμε ξανά την εργονομία και το απόγευμα έκανα μια προσομοίωση σπριντ – αυτό ήταν όλο. Στην Ταϊλάνδη θα έχουμε στη διάθεσή μας περισσότερους κινητήρες, οπότε θα μπορούμε να οδηγήσουμε πιο ελεύθερα”.

MotoGP: O Marc Marquez στη Ducati για ακόμη δύο χρόνια!

Ο Ισπανός θα συνεχίσει να φορά τα κόκκινα
Marc_Marquez_2028
Από τον

Παύλο Καρατζά

23/6/2026

Ο Marc Marquez θα συνεχίσει να φορά τα χρώματα της ομάδας Ducati Lenovo για τα επόμενα δύο χρόνια στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα MotoGP, καθώς οι δύο πλευρές ανανέωσαν τη συνεργασία τους και για τις σεζόν 2027/2028.

Η συνεργασία μεταξύ του κατασκευαστή από το  Borgo Panigale και του νυν Παγκόσμιου Πρωταθλητή ξεκίνησε στις αρχές του 2024 και συνεχίζεται, από το 2025 με την ομάδα Ducati Lenovo. Με την εργοστασιακή ομάδα ο Ισπανός πέτυχε 14 νίκες στο Sprint και 11 νίκες στο GP — 10 από τις οποίες ήταν διπλές νίκες (Sprint και GP) και επτά φορές στη σειρά — ενώ ο τίτλος των αναβατών εξασφαλίστηκε πέντε GP πριν το τέλος της σεζόν, καθώς και το ρεκόρ όλων των εποχών σε βαθμούς για έναν αναβάτη σε μία μόνο σεζόν (545 βαθμοί). Έξι χρόνια μετά τον τελευταίο του παγκόσμιο τίτλο, η επιστροφή του Marquez ήταν πρωτοφανής, κατατάσσοντάς την ανάμεσα στα μεγαλύτερα επιτεύγματα του αθλητισμού.

Το 2026, μια συμβολική χρονιά για τη Ducati καθώς γιορτάζει την εκατονταετία από την ίδρυσή της, ο Marc και η Ducati Lenovo Team συνέδεσαν ακόμη περισσότερο τις τύχες τους επιτυγχάνοντας, την ίδια ημέρα στο GP της Ουγγαρίας, το ορόσημο των 100 νικών. Ένα τριπλό 100: όπως τα χρόνια της Ducati, οι θρίαμβοι της καριέρας του Μαρκ στις διάφορες κατηγορίες (74 στο MotoGP, 16 στο Moto2 και 10 στα 125cc) και οι επιτυχίες της Ducati Factory Team στο MotoGP από το 2003.

Marc Márquez: Είμαι κόκκινος. Είμαι πραγματικά χαρούμενος για τη νέα αυτή συμφωνία με την Ducati Lenovo Team και που θα συνεχίσω να είμαι μέλος αυτής της οικογένειας. Όταν αποφάσισα να ενταχθώ στη Ducati, ήμουν πεπεισμένος ότι ήταν το πιο ανταγωνιστικό project. Πίστεψαν σε μένα και χτίσαμε μια σχέση βασισμένη στην εμπιστοσύνη και τη σκληρή δουλειά. Με αυτή την ανανέωση, επιβεβαίωσαν για άλλη μια φορά αυτή τη δέσμευση, σεβόμενοι τους χρόνους μου και προσφέροντάς μου την ηρεμία που χρειαζόμουν για να πάρω τη σωστή απόφαση. Στο πρώτο μας έτος μαζί παλέψαμε για τον τίτλο και τον κατακτήσαμε: ένα ανεκτίμητο αποτέλεσμα που επιβεβαιώνει ότι ο δρόμος που είχαμε επιλέξει ήταν ο σωστός. Συνεχίζω να αγωνίζομαι επειδή αγαπώ αυτό το άθλημα και θέλω να επιτύχω ακόμα πιο φιλόδοξους στόχους. Είμαι πεπεισμένος ότι αυτό είναι το σωστό μέρος για να το κάνω. Όσο είμαι εδώ, θα δώσω τα πάντα για να βάψω το μέλλον κόκκινο.”

Claudio Domenicali (Διευθύνων Σύμβουλος της Ducati Motor Holding):Η ανανέωση της συνεργασίας με τον Marc για τις σεζόν 2027 και 2028 αποτελεί την πιο φυσική επιλογή μετά τα απίστευτα αποτελέσματα που πετύχαμε μαζί στην πρώτη του σεζόν με τα κόκκινα χρώματα. Έφερε σε μια νικήτρια ομάδα μια νοοτροπία που είναι, αν είναι δυνατόν, ακόμη πιο αποφασιστική και ένα εξαιρετικό αγωνιστικό πνεύμα. Ο Marc, εκτός από το ότι είναι ένα εξαιρετικό ταλέντο, αντιπροσωπεύει τέλεια τη νοοτροπία της Ducati που βασίζεται στη μεγάλη αφοσίωση και την αυτοθυσία, αλλά και στην αρμονία μέσα στην ομάδα και στην ικανότητα να είναι κανείς εξαιρετικός επαγγελματίας ακόμη και σε μια παιχνιδιάρικη και γαλήνια ατμόσφαιρα. Η συνέχιση της συνεργασίας μας σημαίνει τη διατήρηση της συνέχειας ενός επιτυχημένου προγράμματος και, ως εκ τούτου, την αντιμετώπιση των επόμενων αγωνιστικών περιόδων με τη φιλοδοξία να διατηρήσουμε τη Ducati στην κορυφή του MotoGP.”

Luigi Dall'Igna (Γενικός Διευθυντής της Ducati Corse): “Η εμπιστοσύνη, η σχέση μεταξύ της Ducati και του Marc ξεκινά εδώ. Αυτός μας αναζήτησε πρώτος, μας επέλεξε στη συνέχεια και σήμερα είμαστε ευτυχείς να πούμε ότι σχεδιάζουμε ένα μέλλον —πιο κόκκινο παρά ρόδινο— μαζί. Ο Marc έβαζε πάντα το πάθος του, το κίνητρό του και το αληθινό ανταγωνιστικό του πνεύμα πάνω από όλα στις επιλογές που καθοδήγησαν την εμπειρία του με την ομάδα Ducati Lenovo. Έδειξε εμπιστοσύνη σε ολόκληρη την ομάδα και αυτό μας γέμισε υπερηφάνεια και μας έδωσε κίνητρο να δίνουμε πάντα τον καλύτερό μας εαυτό για να τον υποστηρίξουμε. Ως μηχανικός, η συνεργασία με τον Marc με εντυπωσίασε. Οδήγησε τη Desmosedici GP σε κορυφαίες επιδόσεις, βελτιώνοντας κάθε εξάρτημα. Οι φιλοδοξίες παραμένουν αμετάβλητες και είμαι χαρούμενος που μπορώ να ζήσω, τόσο σε αθλητικό όσο και σε προσωπικό επίπεδο, ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία της Ducati μαζί με τον Marc.