MotoGP: Απογοητευμένος από τους χρόνους του στο Sepang Test ο Toprak Razgatlioglu

“ Η ομάδα μου λέει συνεχώς να οδηγώ πιο ομαλά, αλλά είναι πιο εύκολο να το λες παρά να το κάνεις. ”
toprak3
Από τον

Παύλο Καρατζά

6/2/2026

Το τριήμερο τεστ της Sepang έφτασε στο τέλος του και ήταν πραγματικά καταστροφικό για την Yamaha, με τους Ιάπωνες να χάνουν μία ολόκληρη ημέρα λόγω του προβλήματος που προέκυψε με τους κινητήρες της, ενώ οι αναβάτες της “καπάρωσαν” τον πάτο στον πίνακα με τους ταχύτερους χρόνους.

Ο rookie της διοργάνωσης και πολυπρωταθλητής Superbike, Toprak Razgatlioglu πήρε σήμερα την 18η θέση και την 19η στα συνδυασμένα αποτελέσματα των τριών ημερών και όπως είναι αναμενόμενο δεν ήταν καθόλου ευχαριστημένος με το αποτέλεσμα.

Ας δούμε τις δηλώσεις του που παρουσιάζουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον:

“Έχω μάθει κάποια πράγματα, αλλά όχι πολλά. Προσπαθώ να αλλάξω το στυλ οδήγησής μου και δεν μπορώ να το αρνηθώ: το πρωί ήμουν θυμωμένος γιατί δεν κατάφερα τον χρόνο που ήλπιζα. Με τη ρύθμιση και τα καινούργια ελαστικά βρήκαμε μια καλή βάση το απόγευμα και νιώθω λίγο καλύτερα. Αυτό που θέλω να τονίσω είναι ότι δεν πειράξαμε την ανάρτηση όσον αφορά τη ρύθμιση. Στο Buriram θα δοκιμάσουμε νέα εξαρτήματα γιατί χρειαζόμαστε διαφορετική ρύθμιση για πρόσφυση και ταχύτητα μέσα στις στροφές.

toprak2

Με τα καινούργια ελαστικά ακολούθησα τον Miller για να καταλάβω πώς συμπεριφέρονται στις στροφές. Είναι ιδιαίτερα δυνατός στις ανοιχτές στροφές. Στο φρενάρισμα πάντως πάει καλά: είμαι δυνατός, μπορώ να φρενάρω καλά και να σταματήσω τη μοτοσυκλέτα. Το πρόβλημα είναι ότι στις ανοιχτές στροφές ακόμα δυσκολεύομαι να τις αντιμετωπίσω γιατί δεν μπορώ να διατηρήσω την ταχύτητα. Επιπλέον πρέπει να μάθω να χρησιμοποιώ καλύτερα το φρένο – χρειάζομαι περισσότερο χρόνο.

Στο Buriram νομίζω πως θα δοκιμάσουμε άλλη ρύθμιση, γιατί εδώ δεν πειράξαμε πολύ την ανάρτηση. Θα δοκιμάσουμε μόνο νέα μέρη και θα εστιάσουμε κυρίως στην οδήγηση. Προς το παρόν φαίνεται πως χρειαζόμαστε διαφορετική ρύθμιση - χρειάζομαι περισσότερη ταχύτητα στην είσοδο και μέσα στις στροφές.

Ήλπιζα ότι θα έκανα 1:57, 1:57:7 ή 1:57:6, αλλά ήταν πολύ δύσκολο. Το κίνητρο μου μειώθηκε όταν είδα πως δεν ερχόταν ο χρόνος. Στην αρχή της μέρας βρήκα λίγο ρυθμό, αλλά χρησιμοποίησα δύο καινούργια ελαστικά. Έκανα 1:58:3. Αν έβλεπα 1:57 θα ήταν καλό για μένα, αλλά χρειάζομαι χρόνο.

Όταν οδηγώ με καινούργια ελαστικά είναι πολύ δύσκολο να καταλάβω πότε να ανοίξω το γκάζι. Στα Superbike χρησιμοποιώ πάντα το πίσω ελαστικό, τόσο στην είσοδο όσο και στην επιτάχυνση. Στο MotoGP όμως είναι το αντίθετο. Πρέπει να οδηγώ περισσότερο όπως στη Moto2, με πολύ απαλό άνοιγμα γκαζιού, γιατί τα Michelin είναι πολύ ευαίσθητα. Όπως είπα, προσπαθώ να προσαρμοστώ, αλλά μετά από τα Superbike δεν είναι εύκολο. Η ομάδα μου λέει συνεχώς να οδηγώ πιο ομαλά, αλλά είναι πιο εύκολο να το λες παρά να το κάνεις.

Οδηγώ με στυλ Superbike. Νιώθω άνετα με το πίσω ελαστικό, αλλά το πρόβλημα είναι ότι δυσκολεύομαι στις γρήγορες στροφές και στην ταχύτητα ανάμεσα σε αυτές, οπότε το στυλ μου δεν βοηθάει. Ο Bulega θα οδηγούσε καλύτερα από εμένα γιατί είναι πολύ δυνατός στις ανοιχτές στροφές.

Δεν είναι εύκολο να με βλέπω τόσο χαμηλά, ειδικά μετά τα αποτελέσματα που είχα στα Superbike. Αλλά προσπαθώ να μάθω όσο πιο γρήγορα μπορώ. Ελπίζω να βελτιωθώ, δεν ξέρω πώς ακόμα, αλλά προσπαθώ να πιέζω κάθε μέρα.

Τα ελαστικά είναι πολύ διαφορετικά από εκείνα της Pirelli. Οι άλλοι αναβάτες ήδη το γνωρίζουν, οπότε είναι πιο εύκολο για αυτούς, αλλά για μένα είναι περίπλοκο γιατί μου λείπει η εμπειρία.

Σε σχέση με τα Superbike, απολαμβάνω επίσης το φρενάρισμα, αλλά η ταχύτητα είναι δύσκολη. Το πρωί είδα τον Alex Marquez: η μοτοσυκλέτα του στρίβει απίστευτα καλά και έχει δυνατή επιτάχυνση, εκμεταλλευόμενη την πρόσφυση στο έπακρο. Είναι δύσκολο για μένα να επαναλάβω αυτό το στυλ, ειδικά στους πρώτους 4-5 γύρους. Προφανώς θα ήθελα να οδηγώ όπως αυτός, αλλά η μοτοσυκλέτα δεν σταματά όπως θα ήθελα και χάνουμε κάτι. Είναι επίσης θέμα ρύθμισης, όχι μόνο στυλ οδήγησης. Έτσι πρέπει να βρούμε λύση για τον αγώνα.

Πρέπει ακόμα να καταλάβω καλύτερα τα ελαστικά, ειδικά στις προσομοιώσεις αγώνα. Ακόμα δεν ξέρω τι δυνατότητα έχουν μετά από 12 γύρους. Στη Ταϊλάνδη ίσως δοκιμάσω μια προσομοίωση αγώνα.

Δοκίμασα τα πίσω φτερά πριν δυο μέρες και θα τα δοκιμάσω ξανά στο Buriram. Η αίσθηση είναι καλή γιατί σε βοηθούν να καταλάβεις τη συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας. Με τη χαμηλή σέλα νιώθω πιο άνετα, ειδικά στις στροφές, και καταλαβαίνω τη μοτοσυκλέτα. Όταν είμαι στη ψηλή θέση είναι διαφορετικό. Τη στιγμή αυτή η Yamaha μου είναι σαν τουριστική μοτοσυκλέτα.

Στο Superbike είναι εύκολο να κάνεις πολλούς γύρους, αλλά εδώ είναι διαφορετικό, ειδικά με τη ζέστη. Είμαι κουρασμένος. Αλλά γενικότερα περίμενα αυτές τις δυσκολίες.”

rins

Ο Alex Rins τερμάτισε 12ος σήμερα και 14ος στα συνδυαστικά αποτελέσματα. Στις δηλώσεις του για το πρόβλημα που προέκυψε και δεν είχαν την ευκαιρία να οδηγήσουν χτες είπε: “Μας είπαν ότι δεν μπορούμε να οδηγήσουμε, επειδή ο κινητήρας του Fabio και του Toprak χάλασε. Για λόγους ασφαλείας ήταν καλύτερο να τα ελέγξουν όλα. Φαίνεται ότι εντόπισαν το πρόβλημα, γι' αυτό μας επέτρεψαν να οδηγήσουμε ξανά.

Ευτυχώς, όλα τα σημαντικά πράγματα που έπρεπε να δοκιμάσουμε τα κάναμε τις πρώτες ημέρες – κατά τη διάρκεια του shakedown και την πρώτη ημέρα των επίσημων δοκιμών.

Δεν θέλω όμως να πω ότι δεν άλλαξε τίποτα το γεγονός ότι δεν μας επέτρεψαν να οδηγήσουμε, γιατί κάθε φορά που βγαίνεις στην πίστα, μπορείς να αποκτήσεις εμπειρία. Δεν πρέπει να χάνουμε χρόνο – ειδικά τώρα που δεν έχουμε κάνει ακόμα ρυθμίσεις στη μοτοσυκλέτα. Το σχέδιο για χθες και σήμερα ήταν να δοκιμάσουμε μόνο λίγα εξαρτήματα. Το θέμα ήταν περισσότερο να κάνουμε πολλούς γύρους και να δοκιμάσουμε, για παράδειγμα, διαφορετικές ρυθμίσεις στο πλαίσιο και την ανάρτηση.

Τελικά χθες δεν μπορέσαμε να το κάνουμε λόγω του προβλήματος. Ευτυχώς, σήμερα μπορέσαμε να οδηγήσουμε. Η Yamaha μας είπε ότι μπορούμε να οδηγήσουμε, αλλά πρέπει να είμαστε προσεκτικοί και να μην κάνουμε πολλούς γύρους. Σήμερα, όμως, μπορέσαμε να δοκιμάσουμε ξανά την εργονομία και το απόγευμα έκανα μια προσομοίωση σπριντ – αυτό ήταν όλο. Στην Ταϊλάνδη θα έχουμε στη διάθεσή μας περισσότερους κινητήρες, οπότε θα μπορούμε να οδηγήσουμε πιο ελεύθερα”.

MotoGP: Τέλος οι holeshot devices από το Assen

Αλλάζει και η διάταξη στο grid εκκίνησης από το Sachsenring
MotoGP Regulations
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

22/6/2026

Σημαντικές αλλαγές στους κανονισμούς των MotoGP ανακοίνωσε η Επιτροπή Grand Prix, με τις πρώτες να τίθενται άμεσα σε εφαρμογή ήδη από το Grand Prix της Ολλανδίας στο Assen και να αφορούν τόσο στις μοτοσυκλέτες όσο και στη διαδικασία εκκίνησης των αγώνων.

Η σημαντικότερη εξέλιξη είναι η άμεση απαγόρευση των holeshot devices, των συστημάτων δηλαδή που χαμηλώνουν τη μοτοσυκλέτα κατά την εκκίνηση ώστε να περιορίζεται η ανύψωση του εμπρός τροχού και να βελτιώνεται η επιτάχυνση στα πρώτα μέτρα.

Παρότι η κατάργηση των συγκεκριμένων συστημάτων είχε ήδη αποφασιστεί στο πλαίσιο των μεγάλων τεχνικών αλλαγών που θα ισχύσουν από το 2027, η Επιτροπή αποφάσισε να επισπεύσει την εφαρμογή του μέτρου και να τα απαγορεύσει ήδη από τον αγώνα του Assen που διεξάγεται το προσεχές Σαββατοκύριακο.

Το θέμα είχε απασχολήσει έντονα το paddock τους τελευταίους μήνες, με αρκετούς αναβάτες και ομάδες να εκφράζουν ανησυχίες σχετικά με την ασφάλεια και την πολυπλοκότητα των συγκεκριμένων συστημάτων. Πλέον η απόφαση είναι οριστική και από την Ολλανδία και μετά καμία μοτοσυκλέτα δεν θα επιτρέπεται να χρησιμοποιεί holeshot device στις εκκινήσεις.

Περισσότερος χώρος στην εκκίνηση από το Sachsenring

Η δεύτερη σημαντική αλλαγή αφορά τη διάταξη του grid εκκίνησης και θα τεθεί σε ισχύ από το Grand Prix Γερμανίας στο Sachsenring.

Η νέα διάταξη θα εφαρμοστεί σε όλες τις κατηγορίες του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος, δηλαδή σε MotoGP, Moto2 και Moto3.

Συγκεκριμένα, η απόσταση μεταξύ των αναβατών στην ίδια σειρά θα αυξηθεί από τα τρία στα τέσσερα μέτρα. Ως αποτέλεσμα, θα αυξηθεί και η απόσταση μεταξύ των σειρών.MotoGP Regulations

Μέχρι σήμερα κάθε σειρά απείχε εννέα μέτρα από την επόμενη (3 x 3 μέτρα), ενώ πλέον η απόσταση θα φτάσει τα δώδεκα μέτρα (3 x 4 μέτρα).

Η διάταξη των τριών αναβατών ανά σειρά παραμένει αμετάβλητη, όμως ο επιπλέον διαθέσιμος χώρος αναμένεται να βελτιώσει περαιτέρω την ασφάλεια κατά τις εκκινήσεις, ιδιαίτερα στις περιπτώσεις επαφών ή απρόβλεπτων συμβάντων στα πρώτα μέτρα του αγώνα.

Οι αλλαγές αυτές έρχονται ως συνέχεια των συζητήσεων που έχουν πραγματοποιηθεί τους τελευταίους μήνες μεταξύ αναβατών, ομάδων και διοργανωτών σχετικά με τη βελτίωση της ασφάλειας στις εκκινήσεις, ειδικά μετά από ορισμένα περιστατικά που προκάλεσαν προβληματισμό κατά τη διάρκεια της φετινής σεζόν.

Επίσημο όριο έξι μοτοσυκλετών ανά κατασκευαστή από το 2028

Η Επιτροπή επιβεβαίωσε επίσης μια ακόμη αλλαγή που αφορά το μέλλον του πρωταθλήματος.

Από το 2028 κανένας κατασκευαστής δεν θα μπορεί να έχει περισσότερες από έξι μοτοσυκλέτες στο grid. Αυτό σημαίνει ότι κάθε εργοστάσιο θα μπορεί να υποστηρίζει το πολύ δύο δορυφορικές ομάδες επιπλέον της εργοστασιακής του συμμετοχής.

Η διάταξη θα ισχύσει υπό την προϋπόθεση ότι στο πρωτάθλημα θα συμμετέχουν τουλάχιστον πέντε κατασκευαστές εκείνη τη χρονιά.

Στην πράξη το συγκεκριμένο όριο εφαρμόζεται ήδη το 2026, καθώς η Ducati είναι ο μοναδικός κατασκευαστής που διαθέτει έξι μοτοσυκλέτες στο grid μέσω της εργοστασιακής ομάδας και των συνεργαζόμενων δορυφορικών σχημάτων. Ωστόσο, από το 2028 το ανώτατο όριο θα ενσωματωθεί επίσημα στους κανονισμούς των MotoGP.

Οι αποφάσεις αυτές αποτελούν ακόμη ένα βήμα στη διαδικασία αναμόρφωσης του πρωταθλήματος ενόψει της νέας εποχής των MotoGP το 2027, όταν θα κάνουν την εμφάνισή τους οι νέες μοτοσυκλέτες των 850cc και ένα εκτεταμένο πακέτο τεχνικών αλλαγών.