MotoGP Aragon: Έραψε κάθε στόμα! Νίκη Marc Marquez σε ρεκόρ δεκαετίας

Απόλυτα πιο γρήγορος σε κάθε ημέρα
MotoGP Aragon: Έραψε κάθε στόμα! Νίκη Marc Marquez σε ρεκόρ δεκαετίας
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

8/6/2025

Ακριβώς δέκα χρόνια είχαμε να δούμε έναν αναβάτη να είναι ο απόλυτα ταχύτερος κάθε ημέρας, ξεκινώντας από τις ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής. Την τελευταία φορά δεν υπήρχε μάλιστα ο αγώνας Sprint και ο αναβάτης αυτός ήταν ο Marc Marquez.

Θα είχε σπάσει και νωρίτερα φέτος αν δεν είχε σημειώσει συγκεκριμένες πτώσεις, αλλά σήμερα, ανεξαρτήτως αν πάρει τον φετινό τίτλο, που κακά τα ψέματα είναι ήδη δικός του, ο Marc Marquez δίδαξε σήμερα ένα μεγάλο μάθημα σε κάθε έναν εκεί έξω τα προηγούμενα χρόνια που είχε βιαστεί να μιλήσει για αυτόν.

Από το πιο “light” όπως το «μη μας ενημερώνετε για την υγεία του, δεν θα επιστρέψει», μέχρι τα πιο επιθετικά που έλεγαν πως έτσι και αλλιώς δεν θα τα καταφέρει απέναντι στους νεότερους αναβάτες, ο Marc Marquez τους κέρασε τσιχλίτσα. Το είχα γράψει πολλές φορές με τον πιο απλό τρόπο: «Γιατί η βιασύνη;» Ασχέτως αν τον συμπαθεί κανείς ή όχι, δεν μπορείς να ξεγράψεις έναν τέτοιο αναβάτη τόσο εύκολα.

Αυτός είναι και ο λόγος που κρατιούνται τώρα με τον Martin, γιατί απλά κατάλαβαν το λάθος του να βιάζεσαι να μιλήσεις.

Σήμερα ο Marc Marquez ξεκίνησε καλύτερα και μαζί και ο Bagnaia σε μία αντίστροφη εικόνα από τον Sprint, έκανε πολύ γρήγορα την διαφορά με τον αδερφό του στην δεύτερη θέση και το βάθρο για τις θέσεις 1-2 κλείδωσε από την εκκίνηση.

Ο Bagnaia είχε δρόμο μπροστά του, θα έπρεπε να παλέψει περισσότερο.

Για αρχή οι δύο KTM που εχθές πάλεψαν με τις VR46, σήμερα έκαναν φανταστική εκκίνηση και βρέθηκαν πίσω από το βάθρο να πιέζουν για να ανέβουν.

Με την σκληρή γόμα και με μπόλικη πίεση στον Bagnaia, βάζοντας συνέχεια μούρη στα φρένα για να βρεθεί ο Acosta να δυσκολεύεται να μαζέψει μετά την γραμμή του και τον Bagnaia να ξανά κερδίζει, ήταν σίγουρο πως κάνουν σκληρότερη χρήση των ελαστικών.

Στο μεταξύ ο Binder πίσω από τον Acosta είχε να αντικρούσει τις επιθέσεις του Morbidelli που είχε παλέψει και εχθές για το βάθρο και είχε σκοπό σήμερα να μην το χάσει έτσι εύκολα. Χαρακτηριστική στιγμή όταν ο Morbidelli προσπάθησε να περάσει τον Binder την στιγμή που ο Acosta έκανε επίθεση στον Bagnaia!

Την μάχη αυτή με την πρόσφυση οδηγώντας κολλημένοι στον μπροστινό τους ενώ η άσφαλτος είχε 51 βαθμούς, θα την έχανε πρώτος ο Binder σημειώνοντας πτώση στην μέση του αγώνα.

Ο Aldeguer έδινε επίσης πολύ καλή μάχη, ξεκαθαρίζοντας πως είναι πολύ δυνατός Rookie, ξεχωρίζοντας παράλληλα με την απουσία του Ai Ogura βέβαια…

Στο δεύτερο μισό του αγώνα η μάχη του Aldeguer με τον Morbidelli μας κράτησε στον αγώνα που έτσι και αλλιώς η απονομή του βάθρου ήταν σαν να είχε τελειώσει, από την στιγμή που και ο Bangnaia είχε αρχίσει να κερδίζει την μάχη.

Η πτώση του Vinales, παρόλο που ξανά μπήκε στον αγώνα, έβαλε σκέψεις για το αν ο Acosta θα καταφέρει να μείνει εμπρός, τελικά όμως πήρε την 4η θέση.

Είχε προηγηθεί και η πτώση του Zarco που πήγαινε για σερί καλύτερων εμφανίσεων με βάση το προσωπικό ρεκόρ που έχει η Honda φυσικά, ιδιαίτερα χαμηλό τις τελευταίες σεζόν. Και φυσικά στην αρχή η ατυχία του Quartararo που έφερε συνολικά 3 απουσίες από την συνολική δράση.

Ο Morbidelli πήρε τελικά την μάχη από τον Aldeguer, τον θυμωμένο Aldeguer μετά από κάτι τόσο έντονο και ταυτόχρονα τους ευχαριστούμε γιατί μας έδιναν το έναυσμα να παροακολουθούμε την πίστα πιο συγκεντρωμένα.

Ο ρυθμός των πρώτων ήταν καταπληκτικός για τις συνθήκες, ο Bagnaia κατάφερε στο τέλος να κάνει τον ταχύτερο χρόνο και ο Marc Marquez έπρεπε να οδηγεί αλάνθαστα για να διατηρήσει την απόστασή του και το έκανε.

Ένας καταπληκτικός αγώνας για την οικογένεια Marquez!

 

Θέση

Βαθμοί

Αναβάτης

Ομάδα

Χρόνος

1

 

93M. Marquez

Ducati Lenovo Team

41:11.19

2

 

73A. Marquez

BK8 Gresini Racing MotoGP

+1.107

3

 

63F. Bagnaia

Ducati Lenovo Team

+2.029

4

 

37P. Acosta

Red Bull KTM Factory Racing

+7.657

5

 

21F. Morbidelli

Pertamina Enduro VR46 Racing Team

+10.363

6

 

54F. Aldeguer

BK8 Gresini Racing MotoGP

+11.889

7

 

36J. Mir

Honda HRC Castrol

+14.938

8

 

72M. Bezzecchi

Aprilia Racing

+16.022

9

 

49F. Di Giannantonio

Pertamina Enduro VR46 Racing Team

+18.321

10

 

25R. Fernandez

Trackhouse MotoGP Team

+19.190

11

 

42A. Rins

Monster Energy Yamaha MotoGP Team

+19.646

12

 

23E. Bastianini

Red Bull KTM Tech3

+24.624

13

 

7A. Fernandez

Yamaha Factory Racing

+25.986

14

 

43J. Miller

Prima Pramac Yamaha MotoGP

+26.761

15

 

88M. Oliveira

Prima Pramac Yamaha MotoGP

+27.122

16

 

35S. Chantra

IDEMITSU Honda LCR

+37.117

17

 

32L. Savadori

Aprilia Racing

+43.588

18

 

12M. Viñales

Red Bull KTM Tech3

+86.319

Πτώσεις / Εγκαταλείψεις

   

20F. Quartararo

Monster Energy Yamaha MotoGP Team

 
   

33B. Binder

Red Bull KTM Factory Racing

 
   

5J. Zarco

CASTROL Honda LCR

 

 

Ετικέτες

MotoGP - Scott Redding: “Το να είσαι Βρετανός δεν βοηθάει”

Ο πρώην αναβάτης MotoGP σχολιάζει την πλήρη απουσία Βρετανών από την κορυφαία κατηγορία
Redding
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

22/4/2026

Ο Scott Redding μιλά ανοιχτά για τις ανισότητες στο MotoGP, επισημαίνοντας τον ρόλο χρημάτων, γεωγραφίας και ευκαιριών στην εξέλιξη των αναβατών.

Τα MotoGP παραμένουν το κορυφαίο επίπεδο αγώνων μοτοσυκλέτας, όμως τα τελευταία χρόνια η απουσία Βρετανών αναβατών από το grid έχει γίνει ιδιαίτερα αισθητή. Ο Scott Redding, πρώην αναβάτης της κατηγορίας και νυν αγωνιζόμενος BSB, τοποθετήθηκε ανοιχτά για το ζήτημα, τονίζοντας πως “το να είσαι Βρετανός δεν κάνει τα πράγματα πιο εύκολα”.

Η Μεγάλη Βρετανία έχει να δει μόνιμη παρουσία αναβάτη στη μεγάλη κατηγορία από το 2020, όταν οι Cal Crutchlow και Bradley Smith ολοκλήρωσαν τις καριέρες τους στα MotoGP.

Το 2026 η κατάσταση είναι ακόμη πιο έντονη, καθώς δεν υπάρχει κανένας Βρετανός ούτε στα MotoGP ούτε στη Moto2. Ο Jake Dixon, που είχε συμμετάσχει σε δύο αγώνες της κορυφαίας κατηγορίας το 2021, μετακινήθηκε φέτος στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Superbike.

Το πρόβλημα της “βάσης”

Η τελευταία μεγάλη επιτυχία για τη Βρετανία ήρθε το 2015, όταν ο Danny Kent κατέκτησε τον τίτλο στην Moto3, ενώ το τελευταίο βάθρο στα MotoGP καταγράφηκε το 2019.

Μιλώντας σε ένα podcast, ο Redding δεν δίστασε να αναδείξει τις βαθύτερες αιτίες:

“Η Ισπανία και η Ιταλία είναι η καρδιά του σπορ, εκεί βρίσκεται το χρήμα,” ανέφερε χαρακτηριστικά.

Σύμφωνα με τον ίδιο, η συγκέντρωση υποδομών, χρηματοδότησης και ευκαιριών σε αυτές τις χώρες δημιουργεί ένα σαφές πλεονέκτημα για τους αναβάτες που προέρχονται από εκεί.

Ανισορροπία ευκαιριών

Ο Redding στάθηκε ιδιαίτερα στο γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια οι περισσότερες εργοστασιακές μοτοσυκλέτες καταλήγουν σε Ισπανούς και Ιταλούς αναβάτες, κάτι που όπως υποστηρίζει, δεν είναι τυχαίο.

Έφερε μάλιστα ως παράδειγμα την αλλαγή κανονισμών την εποχή που ανέβηκε στο MotoGP ο Marc Marquez. Μέχρι τότε, οι rookies ήταν υποχρεωμένοι να περάσουν από δορυφορικές ομάδες πριν φτάσουν σε εργοστασιακή μοτοσυκλέτα. Ο Marquez, ωστόσο, πήγε απευθείας στην εργοστασιακή Repsol Honda, σηματοδοτώντας μια αλλαγή φιλοσοφίας.

“Όταν βρίσκεσαι σε αυτό το επίπεδο, έχεις ήδη μειονέκτημα επειδή οδηγείς δορυφορική μοτοσυκλέτα. Προσθέστε και το οικονομικό κομμάτι, και γίνεται ακόμα πιο δύσκολο,” εξήγησε.

Redding

Το κόστος της εξέλιξης

Ένα από τα πιο σημαντικά σημεία που ανέδειξε ο Redding είναι το οικονομικό βάρος που καλούνται να σηκώσουν οι μη Ισπανοί και μη Ιταλοί αναβάτες: “Πέρα από το ότι δέχεσαι πολύ μικρότερες αμοιβές, πρέπει να πληρώσεις για να προπονηθείς. Πρέπει να πας στην Ισπανία ή την Ιταλία για να οδηγείς τρεις φορές την εβδομάδα. Εκείνοι είναι ήδη στο σπίτι τους.”

Η τοποθέτηση αυτή αναδεικνύει ένα δομικό πρόβλημα του αθλήματος: η γεωγραφία και η πρόσβαση σε πίστες και ομάδες παίζουν καθοριστικό ρόλο στην εξέλιξη ενός αναβάτη.

Αμφισβήτηση επιλογών

Ο Βρετανός δεν δίστασε να θίξει και επιλογές ομάδων, αναφέροντας ως παράδειγμα τον Alex Rins: “Είναι καλός αναβάτης, αλλά έχει πολλούς τραυματισμούς και δεν είναι σταθερός. Κατά τη γνώμη μου δεν θα έπρεπε να είναι εκεί. Ίσως όμως υπάρχει κάποια σύνδεση που τον βοηθά.”

Παρά τη σκληρή κριτική, ο Redding ξεκαθάρισε πως δεν θέλει να μειώσει την αξία των Ισπανών και Ιταλών αναβατών, αναγνωρίζοντας το υψηλό επίπεδό τους.

“Πρέπει να παίξεις με τα χαρτιά που έχεις”

Κλείνοντας, ο Redding συνοψίζει την κατάσταση με ρεαλισμό, λέγοντας: “Πρέπει να παίξεις με τα χαρτιά που σου δίνονται. Και το να είσαι Βρετανός δεν κάνει τα πράγματα πιο εύκολα. Είναι τρελό που δεν υπάρχουν Βρετανοί ούτε στα MotoGP ούτε στη Moto2.”

Ο Redding αγωνίστηκε στα MotoGP για πέντε σεζόν, κατακτώντας δύο βάθρα. Το 2019 μετακινήθηκε στο Βρετανικό Πρωτάθλημα Superbike, όπου κατέκτησε τον τίτλο με Ducati, πριν περάσει στο Παγκόσμιο Superbike το 2020. Από το 2025 επέστρεψε στο BSB.

Η τοποθέτηση του Redding ανοίγει ξανά τη συζήτηση για το κατά πόσο τα MotoGP παραμένουν πραγματικά “παγκόσμιο” πρωτάθλημα ή αν οι ισορροπίες έχουν γείρει υπέρ συγκεκριμένων χωρών, όχι απαραίτητα λόγω ταλέντου, αλλά λόγω συστήματος.

Ο Bρετανός μοιάζει να ανακάλυψε τον τροχό, καθώς είναι ηλίου φαεινότερο πως οι μηχανοκίνητες δεν είναι από τις πιο εύκολα προσβάσιμες μορφές αθλητισμού καθώς απαιτούν μια εμπλοκή από μικρή ηλικία σε ένα κοστοβόρο μονοπάτι και σχετίζονται άμεσα με το βιοτικό επίπεδο αλλά και το επίπεδο υποδομών μιας χώρας και περιοχής.

Άλλωστε το ζήτημα έχει γίνει αντιληπτό χρόνια τώρα από τη διοργανώτρια αρχή που έχει προσπαθήσει να το αντισταθμίσει με το πρόγραμμα Road to MotoGP, σε μία προσπάθεια παροχής “ίσων ευκαιριών” σε αναβάτες από διαφορετικές γεωγραφικές περιοχές

Παρόλα αυτά το κατά πόσο, πέρα από τις ευκαιρίες εξέλιξης τους, οι χώρες προέλευσης των αναβατών με μεγαλύτερο “καταναλωτικό κοινό” προσφέρουν πραγματικά περισσότερες ευκαιρίες είναι κάτι δύσκολα μετρήσιμο.