MotoGP, Αργεντινή - Το αλυσοπρίονο του Μιλέι έκοψε τον αγώνα

Επιστροφή στην πίστα Termas de Rio Hondo το 2025 αν όλα πάνε καλά
motomag MotoGP, Αργεντινή - Το αλυσοπρίονο του Μιλέι έκοψε τον αγώνα
Από τον

Γιάννη Τσινάβο

31/1/2024

Είχατε διαβάσει στο MOTO πως η δημοσιονομική προσαρμογή που έχει επιβάλλει ο νέος πρόεδρος της Αργεντινής Javier Milei -που κατά την προεκλογική του εκστρατεία κράδαινε αλυσοπρίονο με το οποίο θα... έκοβε τις κρατικές δαπάνες-, είχε θέσει εν αμφιβόλω την διεξαγωγή του GP Αργεντινής με τους διοργανωτές να ψάχνουν λύσεις. Τελικά αυτές δεν βρέθηκαν με την FIM, την IRTA και την Dorna Sports να ανακοινώνουν την ακύρωση του τρίτου αγώνα της φετινής χρονιάς.

Ο στόχος των 22 Grand Prix για το 2024 που είχε θέσει η Dorna Sports τελικά δεν θα επιτευχθεί. Οι πολιτικές αλλά και οικονομικές εξελίξεις που επικρατούν αυτό το διάστημα στην Αργεντινή έφεραν την ακύρωση του ομώνυμου GP καθώς η κρατική επιχορήγηση ήταν αναγκαία για την διεξαγωγή του αγώνα. Επιπρόσθετα η FIM, η IRTA και η Dorna Sports ανακοίνωσαν πως το ακυρωθέν GP δεν θα αντικατασταθεί από κάποιο άλλο.

Οι διοργανωτές του MotoGP ωστόσο ανανέωσαν το ραντεβού τους με την πίστα Termas de Rio Hondo και το GP Αργεντινής αν όλα πάνε καλά το 2025.

MotoGP – Ακυρώθηκε το GP Αργεντινής λόγω οικονομικών περικοπών της Κυβέρνησης
Ετικέτες

MotoGP: Λευκός καπνός για συμφωνία διοργανωτών και κατασκευαστών

Στον ερχόμενο αγώνα στο Brno αναμένονται οι ανακοινώσεις και μετά … καταιγίδα μεταγραφών
motogp
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

15/6/2026

Η περίφημη συμφωνία που θα διέπει το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα MotoGP από το 2027 ως το 2031 έπρεπε κανονικά να έχει υπογραφεί από πέρυσι και, αν δεν είχε προκύψει η εξαγορά του MotoGP από τη Liberty Media, αυτό πιθανότατα θα είχε ήδη συμβεί. Οι νέοι Αμερικανοί ιδιοκτήτες ωστόσο εισέβαλλαν στο πρωτάθλημα ως ταύροι σε υαλοπωλείο και άρχισαν να δείχνουν δείγματα των προθέσεών τους σε όλα τα επίπεδα, από την υποβάθμιση των μικρότερων κατηγοριών ως τις ολοένα και διογκούμενες απαιτήσεις προς τις ομάδες.

Η Concorde Agreement, η συμφωνία που θα διέπει τη συνεργασία διοργανωτών και κατασκευαστών για τα επόμενα πέντε χρόνια ωστόσο δεν έχει υπογραφεί ακόμη, αν και πλέον όλα δείχνουν πως φτάσαμε στο τέλος της διαπραγμάτευσης και όλα δείχνουν πως στη Grand Prix της Τσεχίας το ερχόμενο σαββατοκύριακο (19-21/6) θα γίνουν οι επίσημες ανακοινώσεις.

Προφανώς ως τότε δεν μπορούμε να γνωρίζουμε τι έχει συμφωνηθεί, από τις πηγές μας ωστόσο προκύπτουν κάποια δεδομένα. Πρώτον και βασικότερο, το αίτημα των κατασκευαστών για ποσοστά από τα έσοδα του MotoGP μάλλον δεν περνά και, σύμφωνα με τις πληροφορίες, έχει συμφωνηθεί πάγιο ετήσιο ποσό προς τις ομάδες, όπως ίσχυε ως τώρα, αλλά πιθανότατα λίγο αυξημένο.

Μαθαίνουμε επίσης πως υπάρχουν αρκετές εκκρεμότητες στο ζήτημα της επικοινωνιακής προβολής, όπου η MotoGP Sports Entertainment Group (MGPSEG, πρώην Dorna) θέλει πολύ αυξημένη εμπλοκή από τις ομάδες και τους κατασκευαστές, αλλά μάλλον δεν έχει βρεθεί ακόμη η χρυσή τομή εδώ.

Ακόμη περισσότερο όμως, περιμένουμε με ενδιαφέρον να δούμε τι άλλο θα αλλάξει στις διαδικασίες του πρωταθλήματος σε ζητήματα που είχαν τεθεί από την MGPSEG, όπως η ύπαρξη τρίτου αναβάτη ως αναπληρωματικού, η επιβολή μιας μοτοσυκλέτας ανά αναβάτη αντί δύο και άλλα τέτοια ζητήματα που αναμένεται να επηρεάσουν την αγωνιστική δράση πολύ πιο άμεσα από το μάρκετινγκ και τη διαφήμιση.

Πιθανότατα λοιπόν αυτό που θα ανακοινωθεί θα είναι ένα προσχέδιο συμφωνίας με τις βασικές αρχές που θα διέπουν το πρωτάθλημα από το 2027, με αρκετά ανοικτά θέματα να μεταφέρονται σε επόμενες διαβουλεύσεις. Διαβάζουμε επίσης για πρόβλεψη επέκτασης της συμφωνίας αυτής και για μια ακόμη πενταετία, δηλαδή ως και το 2036.

Στο μεταξύ, ενδεχόμενη ανακοίνωση της πολυπόθητης συμφωνίας θα ξεκλειδώσει και τις ανακοινώσεις μεταγραφών, κάτι που μάλλον δεν θα αλλάξει δραστικά τον κόσμο μας ως θεατές του αθλήματος, μιας και η επικαιρότητα πρακτικά έχει ήδη σκιαγραφήσει τις περισσότερες μετακινήσεις που θα γίνουν ενόψει 2027.

Ετικέτες