MotoGP Αργεντινής – Ο πιο πολυσυζητημένος αγώνας της σεζόν

Δύσκολα να γίνουν ξανά τόσα πολλά…
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

9/4/2018

Ήταν βέβαιο πως μετά από όλα όσα έγιναν στις δοκιμές ο αγώνας θα ήταν συγκλονιστικός, κι όπως λέγαμε εχθές, η εκκίνηση θα ήταν εκρηκτική, ιδιαίτερα αν ο Marquez δεν ξεφύγει μπροστά, καθώς ήταν εκείνος που μπορούσε να οδηγήσει γρηγορότερα απ’ όλους, ακόμα και στην βροχή παρόλο που δεν πήρε την pole position. Τελικά ο αγώνας έγινε άνω-κάτω ακριβώς γιατί ήρθαν έτσι τα πράγματα ώστε ο Marquez να μείνει πίσω… και φυσικά κανείς δεν γινόταν να προβλέψει όσα έγιναν στην εκκίνηση. Ο Crutchlow είπε αμέσως μετά τον αγώνα πως στην Αργεντινή πήγαν με τον Marquez με σκοπό να κάνουν το 1-2 --το ότι θα κέρδιζε το είχε τόσο σίγουρο ο Marquez, που δεν μπορούσε να δεχτεί κανένα άλλο αποτέλεσμα κι αυτός είναι ένας βασικός λόγος για όλα όσα είδαμε…

Ο αγώνας ξεκίνησε με τον Miller να τους κάνει πλάκα για άλλη μία φορά. Με βάση τα δικά του λόγια (θυμηθείτε εδώ) το ζήτημα είναι να πάρεις το ρίσκο κι εκείνος θα το έκανε για δεύτερη ημέρα συνεχόμενα. Μπήκε με τα slick σε έναν αγώνα που είχε κηρυχθεί βρόχινος αλλά η πίστα στέγνωνε γρήγορα. Το αποτέλεσμα μέσα σε πέντε λεπτά, είναι τα slick να μην αποτελούν το ρίσκο αλλά την μόνη επιλογή παρόλο που η πίστα είχε μονάχα μία γραμμή στεγνή και μερικά σημεία γεμάτα νερό. Απλά γιατί τα βρόχινα δεν θα άντεχαν καθόλου σε αυτές τις συνθήκες.

MotoGP Αργεντινής: Πύρινες δηλώσεις Rossi & Marquez

Κι έτσι ο ένας μετά τον άλλο άρχισαν να εγκαταλείπουν τις θέσεις τους για να αλλάξουν ελαστικά με την ποινή να είναι ξεκάθαρη, πως θα έπρεπε να ξεκινήσουν από τα pit.. τι γίνεται όμως όταν αυτό αφορά όλους εκτός από έναν; Η εκκίνηση καθυστέρησε, ώστε να δωθεί και ένας μικρός χρόνος στην πίστα να καλυτερεύσει, και οι αναβάτες θα ξεκινούσαν από το τέλος, με βάση την σειρά εγκατάλειψης.

Μπροστά ο Miller δεν γινόταν να μην γελά, όσο μόνος του περίμενε με τα σωστά ελαστικά τους υπόλοιπους να αλλάξουν και την οργάνωση να βρει τρόπο να ξεκαθαρίσει το χάος αυτό.. Όλοι οι κανονισμοί για τέτοιες περιπτώσεις έχουν γραφτεί για λίγους αναβάτες, όχι για το σύνολο των αναβατών και η πιθανότητα να ξεκινήσουν όλοι μαζί από εκεί μέσα, θα ήταν καταστροφική, σωστά επιλέχθηκε να τους αφήσουν λοιπόν στην εκκίνηση

Κι ενώ τελικά όλα ήταν έτοιμα, χαρίζοντας μία εικόνα εκκίνησης που δεν έχει υπάρξει ξανά, έγινε κάτι που θα έβαζε όλη τη σεζόν σε νέα απρόβλεπτη τροπή ενώ ήταν ήδη αδύνατη κάθε πρόβλεψη. Η μοτοσυκλέτα του Marquez θα έσβηνε.. κι αυτό θα έφερνε το χάος. Διότι αμέσως του ζητήθηκε να εγκαταλείψει την εκκίνηση, εκείνος όμως την καθυστέρησε για μερικά δευτερόλεπτα ακόμα σπρώχνοντας την μοτοσυκλέτα του κι έπειτα γυρνώντας ανάποδα στην πίστα για να μπει στην θέση του, ο αρμαγεδώνας εξελίξεων μόλις αποκτούσε τα θεμέλιά του..

Δεν χρειάστηκε παρά ελάχιστα για τον Marquez να πιάσει τον Miller και να τεθεί επικεφαλής, όμως ο Zarco θα είχε μπει εσωτερικά του Pedrosa κι επειδή η αγωνιστική γραμμή στις συνθήκες της πίστας, ήταν απόλυτη, και καθοριζόταν από γραμμές νερού, ο Pedrosa θα έπεφτε μόλις άνοιγε, μία σπάνια στιγμή για έναν από τους πιο σταθερούς αναβάτες, και διεκδικητή του αγώνα..

Ο Pedrosa εκτός λοιπόν με τον Marquez να δέχεται αμέσως μετά το μήνυμα, ποινή διέλευσης από τα pit για δύο λόγους, ότι δεν υπάκουσε εγκαταλείποντας αμέσως, κι ότι οδήγησε ανάποδα, έστω και για μερικά μέτρα. Σκληρή ποινή, αλλά όχι άδικη, διότι ακόμα κι ένα δευτερόλεπτο καθυστέρησης της εκκίνησης με slick ελαστικά που χάνουν βαθμούς σε μία πίστα που δεν έχει στεγνώσει είναι πρόβλημα.. όπως και να έχει, ο Marquez ο ταχύτερος της πίστας και βέβαιος νικητής του αγώνα, έμπαινε στο τέλος κι αμέσως όλοι οι εμπρός του θα αντιμετώπιζαν την δίψα του για νίκη. Είναι το άλλοθι που πρέπει να του δώσουμε ως φίλαθλοι του αθλήματος, το μόνο άλλοθι που έχει, την δίψα για νίκη, ίσως την πιο δυνατή στο grid..

πτώση Pedrosa...

Μπροστά ο Miller θα έμπαινε ξανά επικεφαλής, και θα είχε τον Rins πίσω του να κρατά τον Zarco σε απόσταση ασφαλείας, με τον Crutchlow γρήγορα να ενσωματώνεται σε μία τετράδα που ξεχώριζε με διαφορά. Ο Rins για όλο το πρώτο μισό καθυστερούσε τον Zarco, μετά ήταν ταχύτερος μπορώντας να πιάσει και τον Miller, όχι όμως σταθερά γρήγορος. Ο Crutchlow ήταν επίσης ταχύτερος τους Γάλλου, και τουλάχιστον 2 φορές αναγκάστηκε να κόψει απότομα γιατί σε κάθε στροφή φρενάριζε καλύτερα..

Ο Rins έπαιξε τεράστιο ρόλο όσο πίεζε τον Miller και μετά άνοιγε την γραμμή του με τον Zarco να μην μπορεί να το εκμεταλλευτεί χωρίς να ρισκάρει ακόμα περισσότερο. Με τις επιθέσεις αυτές, οδηγούσε τον Miller να κάνει το λάθος, και ο Αυστραλός το έκανε, άνοιξε γραμμή γλιστρώντας στο φρενάρισμα και λίγο μετά η υπέροχη αυτή τετράδα που φρόντισε να μας κάνει να χαρούμε αγωνιστικό θέαμα, θα έφερνε τον Άγγλο εμπρός με τον Γάλλο πίσω του.

Ήταν η στιγμή που η φημισμένη ατυχία του Crutchlow θα τον εγκατέλειπε και οι τελευταίοι γύροι του είναι σεμιναριακοί, κρατήθηκε όσο έπρεπε, ρίσκαρε μονάχα εκεί που οι πιθανότητες ήταν καλύτερες και στο τέλος κράτησε πίσω του έναν από τους πιο μαχητικούς αναβάτες που υπάρχουν, ο Zarco θα έβγαινε δεύτερος.

Ο Crutchlow ήταν ο μεγάλος νικητής, έχοντας πάει για σίγουρα δεύτερος –σύμφωνα με τον ίδιο- και τελικά κερδίζοντας. Για αυτό και πριν από λίγα λεπτά, ξεσπάθωσε: «Οι δημοσιογράφοι λείπουν από την αίθουσα, προφανώς προσπαθώντας να κάνουν ένα ρεπορτάζ με τεράστιους τίτλους. Η είδηση δεν είναι εκεί όμως, η είδηση είναι εδώ σε εμάς, σε αυτή την αίθουσα και όποιος λείπει από εδώ να μην έρθει ξανά σε δική μου συνέντευξη μέχρι το τέλος της σεζόν!»

Μερικά λόγια με οργή, που έχουν και δίκιο και άδικο ταυτόχρονα για έναν από τους πιο αγαπημένους αναβάτες, αγαπημένος και γιατί εκφράζει πάντα την οργή του..

«Οι δημοσιογράφοι λείπουν από την αίθουσα, προφανώς προσπαθώντας να κάνουν ένα ρεπορτάζ με τεράστιους τίτλους. Η είδηση δεν είναι εκεί όμως, η είδηση είναι εδώ σε εμάς, σε αυτή την αίθουσα και όποιος λείπει από εδώ να μην έρθει ξανά σε δική μου συνέντευξη μέχρι το τέλος της σεζόν!»

Διότι όσα έκανε ο Marquez και η κόντρα με τον Rossi που αυτομάτως αναζωπυρώνεται, δεν γίνεται να περάσει στα πίσω γράμματα από τον κόσμο που ήδη σχολιάζει, λέγοντας ο καθένας την άποψή του. Πρόκειται για τους καλύτερους αναβάτες.. σίγουρα λοιπόν ο σχολιασμός θα ξεκινήσει από εκεί, όσο κι αν κανείς δεν θέλει να βλέπει οπαδούς να σχολιάζουν αντί για φιλάθλους…

Ο Crutchlow λοιπόν αναφερόταν στον Marquez και στον Rossi, διότι από την στιγμή που ο Ισπανός μπήκε τελευταίος, ξεκίνησε έναν αγώνα να βρεθεί στο βάθρο, κάτι που θα έσπαγε τα ρεκόρ, αλλά έχοντας αυτό στο μυαλό του έκανε λάθη, κι έκανε πολλά. Πρώτα με την Aprilia που πέταξε έξω, κυριολεκτικά πατώντας την, μετά με τον Ιάπωνα αναβάτη μέχρι να έρθει η σειρά του σχεδόν βραζιλιάνου Morbideli, τότε ήταν που θα του έβγαζαν μήνυμα να πέσει μία θέση πίσω, η δεύτερη ποινή και συνολικά το τρίτο παράπτωμα. Θα ερχόταν όμως και τρίτη ποινή και τέταρτο παράπτωμα για τον Marquez.

Οδηγούσε απίστευτα σταθερά και γρήγορα και φυσικά έπιασε και τον Rossi.. Οι Yamaha είχαν προβλήματα, μένοντας αρκετά πίσω από την τετράδα εμπρός. Ο Rossi πάλεψε για λίγο με τον Iannone αλλά τον πέρασε μαζί με τον Dovizioso, ή μάλλον ο Dovi έπεφτε θέσεις. Σε περίπτωση που αναρωτιέται κανείς, η άλλη Ducati ήταν σταθερά πίσω, τερματίζοντας τελικά 15η, με τον Lorenzo να μην μπορεί να πάρει το ρίσκο πιέζοντας σε αυτές τις συνθήκες.

Σταθερά ο Vinales και από πίσω ο Rossi είχαν πάρει τις θέσεις πίσω από την τετράδα από την οποία είχαν μία πολύ μεγάλη απόσταση διεξάγοντας έναν μοναχικό αγώνα, μέχρι που ήρθε ο Marquez. Ήταν πολύ πιο γρήγορος από τον Rossi, και μπορούσε να τον περάσει καθαρά και χωρίς πρόβλημα, όμως ο Marquez δεν καθόταν, διότι –το ξανά λέω- δεν μπορούσε να δεχτεί πως δεν θα ήταν στο βάθρο, κι έκανε το λάθος. Έκανε το λάθος να πετάξει τον Rossi έξω, πράγμα τόσο ξεκάθαρο που ο ίδιος σήκωσε το χέρι εκείνη την στιγμή, αφού κοίταξε πίσω, ζητώντας συγνώμη… το έκανε βέβαια για τρίτη φορά.

Αμέσως μετά θα περνούσε τον Vinales αλλά δεν είχε σημασία καθώς η οργάνωση θα του έριχνε ποινή τριάντα δευτερολέπτων, πράγμα που θα τον έριχνε πίσω, μία θέση εμπρός από τον Rossi, στην 18η… Κατέστρεψε έτσι τον δικό του αγώνα, του Rossi αλλά κι άλλων.. Δεν ήταν ένα περιστατικό όπως του Zarco με τον Pedrosa στην αρχή, μία διεκδίκηση της αγωνιστικής γραμμής που απλά τώρα ήταν απόλυτα στενή, αλλά λάθος κίνηση, για αυτό σήκωσε το χέρι και σωστά τιμωρήθηκε.

Αμέσως μετά τον αγώνα θα πήγαινε στο box της Yamaha να ζητήσει συγνώμη, η πρώτη του σωστή κίνηση, θα τον υποδεχόταν όμως ο Uccio και θα τον έδιωχνε χωρίς να την κάνει δεκτή, χωρίς να μιλήσει με τον Rossi.. Πόσο ακόμα καύσιμο να πέσει στην φωτιά μετά από αυτό..

Όσο κι αν συμφωνούμε με τον Crutchlow, ο αγώνας αυτός δεν γίνεται παρά να είναι σίγουρα ο πιο πολυσυζητημένος της χρονιάς, με την σεζόν να γίνεται ολοένα και πιο ενδιαφέρουσα. Ένα πράγμα έχουμε ως βασική παρατήρηση: Πως ο επόμενος αγώνας φαίνεται να αργεί περισσότερο απ’ όσο θα θέλαμε, με τόσο έντονο ανταγωνισμό, θα ήταν ιδανικός κι ένας αγώνας την εβδομάδα!

 

MotoGP Αργεντινής: Πύρινες δηλώσεις Rossi & Marquez

 

Ανακοίνωση της Dorna για τον αγώνα της Αργεντινής

Ετικέτες

Η Ducati αποχαιρετά τον Francesco Bagnaia πριν αυτός ανακοινώσει τον επόμενο προορισμό του

Αντίο με γλυκόλογα από την ηγεσία της Ducati και της Ducati Corse
bagnaia
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

24/6/2026

Μια μέρα μετά την ανακοίνωση της ανανέωσης συνεργασίας με τον Marc Marquez, η Ducati εξέδωσε νέο δελτίο Τύπου με το οποίο αποχαιρετά τον αναβάτη που της έφερε δύο συνεχόμενα παγκόσμια πρωταθλήματα το 2022 και 2023.

Σύμφωνα με αυτό, ο Bagnaia θα αποχωρήσει από τους κόλπους της ιταλικής ομάδας στο τέλος της φετινής σεζόν, έχοντας περάσει οκτώ χρονιές αγωνιζόμενος με τη Ducati. Στο διάστημα αυτό ο Ιταλός κατέκτησε δύο τίτλους επαναφέροντας τη Ducati Corse στον δρόμο των επιτυχιών 15 χρόνια μετά την προηγούμενη φορά, δηλαδή το 2007 και το πρώτο πρωτάθλημα MotoGP που της είχε χαρίσει ο Casey Stoner. Στην πορεία αυτή αθροίζονται 31 νίκες – οι περισσότερες από κάθε άλλον αναβάτη με Ducati στα Grand Prix - 62 βάθρα και 28 pole positions.

Ο Bagnaia είχε αποκαλύψει στα τέλη Φεβρουαρίου πως πήρε την απόφαση για το μέλλον του, ωστόσο η καθυστέρηση στην ανανέωση των συμβολαίων των κατασκευαστών με τη διοργανώτρια MotoGP Sports Entertainment Group επέφερε ανάλογη καθυστέρηση στις ανακοινώσεις των μεταγραφών. Έτσι μεσολάβησαν τέσσερεις μήνες μέχρις ότου να βρεθεί η χρυσή τομή, να εξασφαλιστεί η επόμενη πενταετία για το πρωτάθλημα και πλέον να αρχίσουν οι ανακοινώσεις για μια σειρά μεταγραφών που ήδη είναι λίγο-πολύ γνωστές.

Μια από αυτές είναι και του Bagnaia, ο οποίος πλην εξαιρετικού απροόπτου οδεύει προς την εργοστασιακή Aprilia RS-GP που αφήνει ο Jorge Martin. Βέβαια αυτή η επισημοποίηση δεν έχει ακόμη συμβεί, αλλά από τη στιγμή που η Ducati τον αποχαιρετά δημοσίως είναι προφανώς θέμα χρόνου να έρθει και η ανάλογη ανακοίνωση για το επόμενο συμβόλαιό του.

Στο μεταξύ, τόσο η διοίκηση της Ducati, όσο και αυτή τη Ducati Corse έχει θερμότατα λόγια για τον Pecco.

Ο Claudio Domenicali, Διευθύνων Σύμβουλος της Ducati Motor Holding είπε: "Ο Pecco έγραψε ένα θεμελιώδες κεφάλαιο στην αγωνιστική ιστορία της Ducati. Μεγάλωσε μαζί μας, πίστεψε στο σχέδιό μας και, μαζί με την Ομάδα, συνέδραμε αποφασιστικά στην επαναφορά της Desmosedici GP στην κορυφή του MotoGP, κερδίζοντας ξανά για το Borgo Panigale τον τίτλο Αναβατών που μας διέφευγε για 15 χρόνια. Ο Pecco είναι Πρωταθλητής μέσα και έξω από την πίστα: εκτός από το απίστευτο ταλέντο του, είναι ο σεβασμός για τη δουλειά της Ομάδας, η διαθεσιμότητα προς τους ανθρώπους που συνεργάζονται μαζί του και ο επαγγελματισμός με τον οποίο πάντα εκπροσωπούσε τη Ducati που τον τοποθετούν μεταξύ των σημαντικότερων πρωταγωνιστών της ιστορίας μας. Είμαστε σίγουροι πως θα συνεχίσει να τα δίνει όλα μέχρι την τελευταία του μέρα με τα κόκκινα. Αποδεικνύει πως βιώνει αυτή τη σεζόν με την ίδια αποφασιστικότητα και πνεύμα που τον έκανε Πρωταθλητή αγαπητό σε μας και σε όλους τους φίλους της Ducati ανά τον κόσμο."

Ο Luigi Dall’Igna, Γενικός Διευθυντής της Ducati Corse, είχε επίσης θερμά λόγια για τον αναβάτη του: "Ο Pecco είναι ένας από αυτούς τους αναβάτες με τους οποίους η φλόγα άναψε ακαριαία. Τον θέλαμε από πολύ νεαρή ηλικία και τον διεκδικήσαμε θέλοντας να στήσουμε ένα ολόκληρο πλάνο πάνω του. Είναι γρήγορος και, πάνω απ’ όλα, έξυπνος. Ο σκοπός ήταν να φέρουμε τη Desmosedici GP στο ανώτερο επίπεδο του δυναμικού της και το καταφέραμε χάρη στη δουλειά όλης της Ομάδας, αλλά κυρίως χάρη στο ταλέντο του Pecco που μας έφερε στην κορυφή μετά από 15 χρόνια. Στη διάρκεια όλων αυτών των ετών που περάσαμε μαζί, χτίσαμε μια ώριμη και στιβαρή σχέση, εδραιωμένη στην ευγνωμοσύνη, την εμπιστοσύνη και τον σεβασμό. Είναι η ίδια σχέση που μας βοήθησε να ξεπεράσουμε δύσκολες περιόδους, πάντα ενωμένοι. Ο Pecco θα παραμείνει Πρωταθλητής για πάντα στην ιστορία του Borgo Panigale, αλλά και για μένα εξίσου. Με τη Ducati πραγματοποίησε τα παιδικά του όνειρα κι εμείς τα δικά μας μαζί του. Στις σχέσεις δεν είναι πάντα εύκολο να αναγνωρίσεις και να αντιληφθείς πότε ένας κύκλος έχει κλείσει, ζητώντας την αλλαγή. Η βαθιά σχέση αμοιβαίας εκτίμησης που μας ενώνει δεν θα αλλάξει και θα παραμείνει το κλειδί για τη διαχείριση όλων των αγώνων ως το τέλος της φετινής σεζόν, για να κλείσουμε αυτήν την πορεία με επιτυχίες."

Ετικέτες