MotoGP Αργεντινής: Πύρινες δηλώσεις Rossi & Marquez

Διαμετρικά αντίθετοι στις τοποθετήσεις τους
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

9/4/2018

Τοποθετήθηκαν οι δύο αναβάτες για το περιστατικό μεταξύ τους και όπως μπορεί κανείς να μαντέψει, δεν συμφωνούν καθόλου. Πύρινος λόγος από τον Rossi, δεν αναγνωρίζει κατηγορίες ο Marquez:

Ο Rossi μίλησε πρώτος και κατηγόρησε ευθέως τον Marquez ρίχνοντας ευθύνες και στην αρχή του αγώνα:

Σε ερώτηση αν το σημερινό περιστατικό θέτει εμπόδια στην καλυτέρευση των σχέσεων με τον Marquez είπε σε δύο ξεχωριστές δηλώσεις: «Δεν υπάρχει καμία σχέση με τον Marquez για να χαλάσει τώρα. Δεν έχω σχέση μαζί του από το ‘15»

Τόνισε πιο μετά για το γεγονός πως πήγε να του ζητήσει συγνώμη: «Είναι επικοινωνιακό κόλπο και δεν έχει τα κότσια να έρθει μόνος του στο γραφείο μου. Έρχεται με τον μάνατζέρ του, με την Honda και τις κάμερες, γιατί αυτό τον νοιάζει. Δεν πιστεύω τίποτα από όσα λέει, είναι αστείο ότι ήρθε εκεί. Καλύτερα μάλιστα να μην έρθει μόνος του να μιλήσει μαζί μου…» Είπε επίσης σε άλλο σημείο: «Δεν χρειάζεται να έχω σχέση μαζί του, ούτε να προσπαθώ να καλυτερεύσει, δεν θέλω να χάνω τον χρόνο μου».

Για το συμβάν: «Αυτό κάνει πάντα ο Marquez, δεν σέβεται κανέναν μέσα στην πίστα. Το θέμα ξεκινά από την Παρασκευή που έκανε το ίδιο στον Vinales! Ο Vinales τον είδε με την άκρη του ματιού του και την γλίτωσε, έκανε το ίδιο σε εμένα το Σάββατο και φυσικά σήμερα, το κάνει επίτηδες. Βάζει το πόδι του και πέφτει πάνω σου για να σε ρίξει. Έρχεται για να σε ρίξει, έχει στόχο να σε ρίξει εκείνη την στιγμή και όσο δεν αισθάνεσαι προστατευμένος από την αρχή του αγώνα, πρέπει εσύ να προστατεύσεις τον εαυτό σου. Όχι δεν αισθάνομαι προστατευμένος από την οργάνωση και θα το συζητήσω μαζί τους. Γιατί με τον τρόπο που το αντιμετωπίζουν αυτό, θα συνεχίσει να το κάνει. Εγώ φοβάμαι όταν βλέπω Marquez στην πινακίδα, γιατί ξέρω πως όταν είναι πίσω σου θα προσπαθήσει να σε ρίξει. Είναι επικίνδυνος παίζει βρώμικα! Σήμερα έπεσε πάνω σε τέσσερις αναβάτες!

Ήρθε επάνω μου, επάνω σε εμένα και την μοτοσυκλέτα μου, όχι στην γραμμή μου. Αυτό τον αγώνα θέλουμε, να αγωνιζόμαστε με το ποιος θα ρίξει τον άλλο; Τον Espargaro τον χτύπησε με 200 χιλιόμετρα, αν εκείνη την στιγμή ακουμπούσε μία μανέτα τι θα γινόταν; Να βρεθούμε δηλαδή πάνω στους τοίχους για πιο λόγο; Δεν το διασκεδάζω όταν έχω αναμέτρηση μαζί του και δεν το διασκεδάζω γιατί είναι ένα βρώμικο παιχνίδι, δεν είναι καθαρό! Να καταλήξουμε να παίζουμε έτσι; Στο τέλος να μείνει ένας; Πιθανότατα εκείνος γιατί έχει εξασκηθεί σε αυτό…

Σήμερα δεν ήμουν δυνατός, ο Marquez ήταν ένα δευτερόλεπτο πιο γρήγορος, αλλά ακόμα χειρότερα, γιατί απλά πέρασέ με στην επόμενη στροφή, γιατί να το κάνεις αυτό; Μα για να με ρίξει έξω, είναι χαρούμενος αν καταλήξεις να πέσεις! Μπήκε με +20 χιλιόμετρα στην στροφή δεν υπήρχε περίπτωση να την καταφέρει, απλά σκεφτόταν ότι θα ρίξει τον άλλο»

Ο Marquez επίσης καταλογίζει ευθύνες στην οργανωτική αρχή και δεν δέχεται καμία από τις κατηγορίες

«Ήταν λάθος να με στείλουν στα pit εκείνη την στιγμή. Πήρα το ΟΚ από κριτή για να παραμείνω στην εκκίνηση, ναι μου είπε βγες, αλλά μετά πήρα το ΟΚ, δηλαδή ξαφνικά απαγορεύεται κάτι μετά από λίγους γύρους όταν έχω πάρει το ΟΚ; Όταν έσβησε ο κινητήρας –που είναι κάτι που δεν συμβαίνει ποτέ- σήκωσα το χέρι αλλά δεν ήταν κανείς εκεί. Την έσπρωξα και ήμουν τυχερός που πήρε. Εκείνη την στιγμή δεν ήξερα τι έπρεπε να κάνω. Αν ο κινητήρας δεν δουλεύει τότε οκ, αλλά αν δουλεύει; Ούτε οι ίδιοι ήξεραν, ρώτησα και πήρα το ΟΚ, θεώρησα πως ήταν ΟΚ πήγαινε στην γραμμή σου.

Μόνο με τον Espargaro έχω δικό μου λάθος. ‘Επεσα επάνω του, αλλά όταν έχεις τόσο μεγάλη διαφορά ταχύτητας, όταν γυρνάς ένα δευτερόλεπτο πιο γρήγορα από τον άλλο, τότε είναι πολύ δύσκολο να υπολογίσεις εκείνη την στιγμή που θα βρεθεί. Είναι όλα πάρα πολλά, και συμβαίνουν πολύ γρήγορα. Σήμερα ήταν ένας πολύ δύσκολος αγώνας, οι συνθήκες ήταν εξαιρετικά δύσκολες και η πίστα είχε πολύ λίγο στεγνό χώρο. Η περίπτωση του Rossi δεν ήταν το ίδιο, με τον Espargaro, όρμηξα για την αγωνιστική γραμμή και έχασα το εμπρός εξαιτίας των συνθηκών της πίστας. Γύρισα πίσω το κεφάλι να δω αν είναι καλά και σήκωσα το χέρι γιατί λυπάμαι που έπεσε, αλλά ως εκεί. Σήμερα ήταν δύσκολα τα πράγματα, δείτε τον Zarco με τον Pedrosa, τον Petrucci με τον Aleix.

– Σου ρίχνει βαριές κατηγορίες για εσκεμμένη συμπεριφορά, βάζεις πόδι και στοχεύεις μοτοσυκλέτες: «Ποτέ στην καριέρα μου δεν έχω κάνει κάτι τέτοιο! Ποτέ! Πάντα σκέφτομαι τον αγώνα μου, και να πάω καλά, όχι να ρίξω τον άλλο. Παρά το όσα έχουν γίνει είμαι χαρούμενος για τον αγώνα, και σαν απόδοση. Γιατί είχαμε τον ρυθμό ως ομάδα, καταφέραμε να αποδώσουμε εξαιρετικά.

Τόνισε επίσης: «Δεν με νοιάζει τι λέει ο Rossi, ειλικρινά. Εγώ έκανα τον αγώνα μου, και υπήρξαν και λάθη. Κάποια από αυτά τα αναγνώρισα, κάποια ήταν της οργάνωσης. Κοιτάω μπροστά και βελτιώνομαι για το μέλλον. Ξέρουμε όλοι πως αγωνιζόταν ο ίδιος ο valentino πριν από 25 χρόνια.. Θυμόμαστε όλοι».

Lin Jarvis: «Η θέση μας είναι αυτή που τόσο παραστατικά τόνισε ο Valentino. Ζητήσαμε από την οργανωτική αρχή να πάρει μέτρα ώστε να σταματήσει αυτό το φαινόμενο. Σχετικά με τις δηλώσεις του Marquez για την ποινή της διέλευσης από την pit lane, είναι πολύ σωστή. Που ακούστηκε να γυρνάς πίσω την μοτοσυκλέτα οδηγώντας ανάποδα στην πίστα; Δεν το έχω δει ποτέ αυτό, σε ολόκληρη την καριέρα μου. Του είπαν βγες έξω και τους αγνόησε».

Ετικέτες

MotoGP: Μεταφέρεται στο τέλος της σεζόν ο αγώνας του Κατάρ! Νέο ημερολόγιο!

Αναβολή πριν την ακύρωσή του...
MotoGP: Μεταφέρεται στο τέλος της σεζόν ο αγώνας του Κατάρ! Νέο ημερολόγιο!
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

15/3/2026

Την λύση της αναβολής για το τέλος της σεζόν, επέλεξαν τελικά οι διοργανωτές των MotoGP για τον αγώνα στο Κατάρ, που όπως όλοι μας υπολογίζαμε από την πρώτη στιγμή της έναρξης του πολέμου στην Μέση Ανατολή, θα ήταν αδύνατο να γίνει.

Η αντικατάστασή του με άλλο αγώνα στις ίδιες ημερομηνίες ήταν πρακτικά αδύνατη, παρότι και συζητήθηκε.

Ωστόσο δεν υπήρχε ο χρόνος να προετοιμαστεί για μία τέτοια διοργάνωση, οποιαδήποτε πίστα, ενώ η οικονομική καταστροφή ήταν βέβαιοι καθώς θα ήταν αδύνατο να προσελκύσει το τεράστιο πλήθος που απαιτείται για να καλύψει μέρος των εξόδων.

Ένας νέος τόπος διεξαγωγής σε τόσο κοντινές ημερομηνίες δεν θα άφηνε το περιθώριο για τις δύο εκατοντάδες χιλιάδες επισκεπτών που απαιτούνται, να το εντάξουν στον προγραμματισμό τους.

Κυρίως όμως σκόνταφτε σε μία σειρά από δικλείδες ασφαλείας που υπάρχουν μεταξύ διοργανωτών και της εκάστοτε πίστας, για την περίπτωση ακύρωσης που προσπερνιούνται όταν πρόκειται για μεταβολή ημερομηνίας.

Ως αποτέλεσμα ο αγώνας στο Portimao θα γίνει στις 22 Νοεμβρίου και ο τελευταίος αγώνας της σεζόν μεταφέρεται στην Valencia στις 29 Νοεμβρίου.

Δεν γίνεται να μην κλείσει πρωτάθλημα στην Ισπανία, και έτσι φυσικά και δεν θα πήγαινε στο τέλος της σεζόν το Κατάρ.

Στο μεταξύ η πιθανότητα της πλήρους ακύρωσής του, είναι μεγαλύτερη από το να γίνει στην πράξη. Κι ένας λόγος που πήγε και στο τέλος είναι για να μην χωρά νέα αλλαγή ημερομηνίας.

Ο Carmelo Ezpeleta, Πρόεδρος των MotoGP είπε για την αλλαγή αυτή:

«Αυτή η απόφαση ήρθε μετά από αρκετή σκέψη και με την απόλυτη συμφωνία από την πλευρά της πίστας του Κατάρ, όπως και με το σύνολο των paddock. Προτεραιότητά μας είναι πάντα η ασφάλεια και η ευημερία όλων όσων εμπλέκονται στα MotoGP καθώς και η διασφάλιση ότι κάθε Grand Prix διεξάγεται με τα υψηλότερα δυνατά πρότυπα. Αναγνωρίζουμε επίσης τη σημασία του να κρατάμε πλήρως ενημερωμένους τους φίλαθλους με αμεσότητα και φυσικά θα δοθεί η ευκαιρία να μεταφέρουν τα εισιτήριά τους για την επόμενη διοργάνωση.
 

Ομοίως πρέπει να ευχαριστήσω την πίστα στο Portimao και την Valencia για τη συνεργασία και την ευελιξία τους στο να μας βοηθήσουν να πετύχουμε μια ομαλή μετάβαση στο νέο ημερολόγιο. Είμαστε βέβαιοι ότι το ενημερωμένο πρόγραμμα θα μας επιτρέψει να διατηρήσουμε την ποιότητα του πρωταθλήματος, προσφέροντας παράλληλα στους φιλάθλους μια εξαιρετική αγωνιστική σεζόν».

 

Ο Abdulrahman bin Abdullatif Al Mannai, Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου & Μοτοσυκλέτας του Κατάρ (QMMF) και της Διεθνούς Πίστας LosailΛουσάιλ (LIC), δήλωσε: «Σεβόμαστε και προσυπογράφουμε την απόφαση του Ομίλου Αθλητισμού και Ψυχαγωγίας των MotoGP να αναβάλει το Qatar Airways Grand Prix του Κατάρ για τις 6–8 Νοεμβρίου 2026. Ευχαριστούμε ειλικρινά τους φιλάθλους, τις ομάδες και τους συνεργάτες μας για την κατανόηση και τη συνεχή υποστήριξή τους, και ανυπομονούμε να καλωσορίσουμε τους πάντες ξανά στη Διεθνή Πίστα του Losail».

Ο Jorge Viegas, Πρόεδρος της FIM, πρόσθεσε: «Η FIM υποστηρίζει πλήρως την απόφαση για τον επαναπρογραμματισμό του Grand Prix του Κατάρ. Λαμβάνοντας υπόψη την τρέχουσα γεωπολιτική κατάσταση, η διασφάλιση της προστασίας των αναβατών, των ομάδων, των στελεχών και των οπαδών μας πρέπει πάντα να έρχεται πρώτη. Είμαστε βέβαιοι ότι το νέο ημερολόγιο διασφαλίζει ότι η διοργάνωση στο Κατάρ μπορεί να διεξαχθεί στις πιο ασφαλείς και επαγγελματικές συνθήκες».