MotoGP Αυστραλία: Ελεύθερες δοκιμές σε ασταθείς συνθήκες

Μια στο στεγνό και μια στο βρεγμένο
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

25/10/2019

Η πίστα του Phillip Island της Αυστραλίας είναι από μόνη της ένα δύσκολο περιβάλλον για τους αναβάτες και όπως έχει πει ο Kevin Schwantz: Είναι πίστα για όσους έχουν μεγάλα “καρύδια”. Τα ελεύθερα δοκιμαστικά της Παρασκευής επιβεβαιώνουν τα λόγια του Αμερικάνου Παγκόσμιου Πρωταθλητή, καθώς η μέρα ξεκίνησε με την άσφαλτο βρεγμένη και την πτώση του Fabio Quartararo στην Κ6, η οποία τον φιλοδώρησε με ένα αιμάτωμα στο πόδι. Οι γιατροί δεν τον άφησαν να ξαναμπεί στην πίστα και έτσι έχασε την ευκαιρία να οδηγήσει στα FP2 με στεγνή την πίστα.

Λογικά θα είναι έτοιμος για τα FP3 και τα χρονομετρημένα δοκιμαστικά του Σαββάτου, αλλά όπως δήλωσε ο ίδιος δεν πρόκειται να πάρει κανένα ρίσκο (σ.σ. ειδικά τώρα που τελειώνει το πρωτάθλημα). Την ίδια στιγμή, μια άλλη Yamaha ήταν η γρηγορότερη όλων, τόσο στα βρεγμένα FP1, όσο και στα στεγνά FP2. Μιλάμε φυσικά για τον νικητή του περσινού αγώνα Maverick Vinales. Ο Ισπανός με χρόνο 1:28.824 ήταν σχεδόν μισό δευτερόλεπτο (0,496 για την ακρίβεια) πιο γρήγορος από τον δεύτερο Andrea Dovisiozo.

Λόγω της αστάθειας του καιρού, οι αναβάτες αναγκάστηκαν να κάνουν μίνι χρονομετρημένα μόλις στέγνωσε η πίστα, ώστε να πετύχουν έναν καλό χρόνο και να μην έχουν μπλεξίματα το Σάββατο. Επίσης αν αύριο βρέχει και στον αγώνα της Κυριακής είναι στεγνή η πίστα, δεν θα είχαν άλλη ευκαιρία να δοκιμάσουν τα ασύμμετρα ελαστικά που έχει φέρει η Michelin ειδικά για το Phillip Island. Με την πιο σκληρή γόμα εμπρός και πίσω, ο Marc Marquez ήταν ταχύτερος, όμως με την μεσαία γόμα εμπρός και την σκληρή πίσω, ο Vinales ήταν μισό δευτερόλεπτο πιο γρήγορος από τον Marquez και όπως έχουμε δει μέχρι τώρα, στη μοτοσυκλέτα της Honda δεν αρέσουν ιδιαίτερα οι μαλακές γόμες εμπρός.

Ο Marquez ως γνωστόν το πάλεψε έως το τέλος, αλλά στον γρήγορο γύρο βρήκε μπροστά του τον Lorenzo σχεδόν παρκαρισμένο μέσα στην πίστα και μάλιστα κοπάνησε πάνω του! Έτσι όταν έπεσε η καρό σημαία στα FP2, η γρηγορότερη Honda ήταν του Cal Crutchlaw στην τρίτη θέση, με τον Marquez να μένει στην 6η θέση.

Μόλις έβαλαν τα πολύ μαλακά ελαστικά, ο Jack Miller σκαρφάλωσε προσωρινά στη δεύτερη θέση και ο Valentino Rossi με τον Andrea Dovisiozo και τον Danilo Petrucci κατάφεραν να πετύχουν χρόνους που ουσιαστικά τους βγάζουν από το άγχος της διαδικασίας των Q1 αύριο. Η καλή εμφάνιση των Ducati είναι μια μικρή έκπληξη, καθώς πέρσι είχαν αρκετά προβλήματα εδώ. Τα πράγματα δεν πήγαν τόσο καλά για τον τραυματία Pol Espargaro που είχε πτώση στην Κ8 και τον Franchesco Bagnaia που επίσης έπεσε στην Κ2.

    

MotoGP: Εμφύλιος στην Aprilia - Ο Massimo Rivola εξηγεί τις ισορροπίες στη μάχη τίτλου μεταξύ Martin και Bezzecchi

“Υπάρχει ένας απλός κανόνας: αμοιβαίος σεβασμός"
Aprilia
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

13/5/2026

Ο Massimo Rivola της Aprilia Racing μιλά για το πώς θα διαχειριστεί μια πιθανή “εσωτερική” μάχη τίτλου στα MotoGP 2026, με τους Jorge Martin και Marco Bezzecchi να χωρίζονται πλέον από μόλις έναν βαθμό στη κατάταξη του πρωταθλήματος.

Η Aprilia βρίσκεται αυτή τη στιγμή στο επίκεντρο των MotoGP, όχι μόνο επειδή δείχνει να διαθέτει την πιο ολοκληρωμένη μοτοσυκλέτα του grid, αλλά και γιατί οι δύο εργοστασιακοί της αναβάτες, Jorge Martín και Marco Bezzecchi, έχουν αρχίσει να ξεχωρίζουν ως οι βασικοί διεκδικητές του τίτλου για το 2026.

Μετά τη νίκη του Martin στο γαλλικό Grand Prix στο Circuit de la Sarthe της πόλης Le Mans, οι δύο αναβάτες χωρίζονται από μόλις έναν βαθμό στη βαθμολογία, κάτι που κάνει όλο και πιο πιθανό ένα εσωτερικό showdown μέχρι το τέλος της χρονιάς.

Aprilia

Ο CEO της Aprilia, Massimo Rivola, μιλώντας στο Le Mans, αποκάλυψε πως έχει ήδη θέσει έναν ξεκάθαρο κανόνα στους δύο αναβάτες: "Eίναι πολύ απλός, πρέπει να σέβονται ο ένας τον άλλον. "Αν το κάνουν, δεν θα υπάρξει κανένα πρόβλημα. Αυτός που θα έχει και λίγη περισσότερη τύχη, θα τα καταφέρει. Αν δεν το κάνουν, τότε θα πρέπει να κάνω εγώ τη δουλειά μου και να τους υπενθυμίσω ότι οφείλουν να σέβονται ο ένας τον άλλον."

Ο Rivola ξεκαθάρισε επίσης ότι μέχρι στιγμής δεν υπάρχει καμία ανησυχία μέσα στην ομάδα, "δεν πιστεύω ότι χρειάζεται να θυμώνουμε. Εγώ θυμώνω μόνο όταν λείπει ο σεβασμός μεταξύ ανθρώπων. Μέχρι τώρα δεν ισχύει κάτι τέτοιο, οπότε δεν μπορώ να σας πω αν θα χρειαστεί να επέμβουμε".

Aprilia

"Κρατάμε τα πόδια μας στο έδαφος"

Παρά το ιστορικό 1-2-3 της Aprilia στο Le Mans, με Martin, Bezzecchi και Ai Ogura να χαρίζουν στο Noale το πρώτο απόλυτο βάθρο στην ιστορία των MotoGP, ο Rivola απέφυγε να χαρακτηρίσει την RS-GP σημείο αναφοράς.

"Δεν θέλω να ακούγομαι σαν χαλασμένος δίσκος, αλλά είναι ακόμη πολύ νωρίς. Αν κοιτάξουμε τις διαφορές από τους Pedro Acosta και Fabio Di Giannantonio, μιλάμε για λίγα μόνο δευτερόλεπτα σε διάρκεια αγώνα, ουσιαστικά τίποτα. Στις κατατακτήριες δεν ήταν τρεις Aprilia στις πρώτες θέσεις, επομένως προσωπικά εξακολουθώ να κρατάω τα πόδια μου στο έδαφος."

Παρόλα αυτά, ο Ιταλός παραδέχθηκε πως τα δεδομένα μιλούν από μόνα τους,

"Είναι επίσης αλήθεια ότι οι τρεις πρώτοι στον αγώνα ήταν με Aprilia, κάτι που δείχνει ότι τεχνικά ίσως αυτή τη στιγμή βρισκόμαστε σε καλό επίπεδο.

Aprilia

"Έχουμε δύο γρήγορους αναβάτες, αλλά και δύο επαγγελματίες"

Ο Rivola στάθηκε ιδιαίτερα στον χαρακτήρα των δύο διεκδικητών του τίτλου, επισημαίνοντας ότι αυτό είναι το μεγαλύτερο πλεονέκτημα της ομάδας: "Έχουμε δύο αναβάτες που, πέρα από το ότι είναι γρήγοροι, είναι και εξαιρετικοί επαγγελματίες. Πιστεύω ότι θα σεβαστούν ο ένας τον άλλον."

Με τα MotoGP να μεταφέρονται πλέον στη Βαρκελώνη και τη μάχη του τίτλου να παίρνει φωτιά, η Aprilia δείχνει να έχει όχι μόνο την ταχύτητα, αλλά και την εσωτερική ισορροπία για να φτάσει μέχρι το τέλος.

Aprilia