MotoGP Αυστρία: Dovizioso εμπρός σε επεισοδιακό αγώνα με κόκκινη σημαία γεμάτο δράμα!

Τύχη βουνό για Yamaha παρά την ατυχία Morbidelli
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

16/8/2020

Η εικόνα δύο κουβαριών από τροχούς, αλουμίνιο και carbon να περνούν χιλιοστά από τον Vinales και τον Rossi θα μας συντροφεύει για καιρό. Έτσι απλά, με μερικά χιλιοστά διαφορά και η Yamaha θα είχε δύο αναβάτες τραυματισμένους, και στην περίπτωση του Rossi θα ήταν και σοβαρά τα πράγματα. Η μοτοσυκλέτα του ήταν καλυμμένη με λάδια από την μοτοσυκλέτα του Morbidelli που πέρασε ιπτάμενη με την μορφή μπάλας, μπροστά από την ζελατίνα του!

Φυσικά μετά την σύγκρουση βγήκε μέσα σε ’30 δευτερόλεπτα η κόκκινη σημαία και ο αγώνας διακόπηκε για να καθαριστεί η πίστα, με τις θέσεις να καθορίζονται από τον 8ο γύρο και για 20 γύρους μετά την δεύτερη εκκίνηση.

Ο Rossi δεν μπορεί να πιστέψει ότι γλίτωσε...

Τι είχε συμβεί;

Στις πιο πίσω θέσεις ο Zarco προσπαθεί στην ευθεία να προσπεράσει τον Morbidelli από την εσωτερική πλευρά, τον περνά οριακά ενώ ανοίγεται δεξιά αρκετά και χωρίς ο Morbidelli να καταφέρει να τον αποφύγει όσο κι εκείνος ανοίγει γραμμή, ο εμπρός τροχός της Petronas χτυπά τον πίσω της δορυφορικής Ducati και ρίχνει τον Zarco κάτω όσο η Avintia είναι όρθια και ταξιδεύει! Ο Morbidelli κουτρουβαλά στην πίστα το ίδιο και η μοτοσυκλέτα του που έχει γίνει μία άμορφη μπάλα. Μπροστά τους η κλειστή δεξιά στροφή που όλοι φρενάρουν δυνατά και στρίβουν με πολύ λιγότερα από εκείνα που είχαν πριν. Η Avintia χτυπά στον προστατευτικό φράκτη και εκτοξεύεται σε δύο κομμάτια. Μαζί με την Petronas του Morbidelli περνούν τις Yamaha μία ιδέα και μισή χωρίς να τις χτυπήσουν, αλλά αρκετά για να θορυβήσουν τους πάντες και να κάνουν τον Rossi ακόμη πιο προληπτικό, μιας κι έχει δηλώσει επανειλημμένα πως κάτι τέτοια τον έχουν οδηγήσει να ακολουθεί ολόκληρη ιεροτελεστία πριν ξεκινήσει τον αγώνα…

Ο αγώνας τώρα, δεν θα μπορούσε να ξεκινήσει καλύτερα πριν από όλα αυτά τα παραπάνω. Πολύ δυναμικός και με «σφιχτά» τα πράγματα στην πρώτη στροφή, όπως αναμέναμε από εχθές, με βάση τις δοκιμές κατάταξης.

Η KTM και ο Pol Espargaro ζούσαν την καλύτερη στιγμή τους, το όνειρό τους. Ήταν μπροστά έχοντας περάσει καθαρά και παλικαρίσια τις Ducati των Miller και Dovizioso. Ο Vinales έχανε θέση και από τις Suzuki, ο Rossi από την άλλη ήταν η καλύτερη Yamaha, ακριβώς όπως είναι κάθε φορά, ο Quartararo αντιμετώπισε πρόβλημα και έμεινε τελευταίος δείχνοντας πως θα εγκατέλειπε αν δεν έβγαινε η κόκκινη σημαία. Οι υπόλοιπες KTM ανέβαιναν κι αυτές θέσεις με τον Binder να είναι «εξαφανισμένος» στις δοκιμές αλλά να βελτιώνει την θέση του συνέχεια, μαζί του και ο Oliveira.

Ο Pol Espargaro έχοντας περάσει μπροστά, νικώντας και τον Miller και τον Dovizioso έδειχνε να ξεφεύγει σε ρυθμό, και εκείνη την στιγμή θα έβγαινε η κόκκινη σημαία.

Από μία ειρωνεία της τύχης, ο Zarco ήταν και πάλι η αιτία που ο Pol Espargaro θα έχανε, για την KTM το όνομα Zarco ανασύρθηκε τώρα από το τέλος του συρταριού, για να καεί το χαρτί που ήταν γραμμένο…

MotoGP Αυστρία: Κόκκινη σημαία στην Moto2 με άσχημη πτώση - Χωρίς σοβαρούς τραυματισμούς ευτυχώς!

Η επόμενη εκκίνηση είχε τις Suzuki να πετάγονται εμπρός με τον Pol να ξεκινά φανταστικά και τον Miller να ορμά για την πρώτη στροφή χωρίς να μπορεί να σταματήσει και να ανοίγει γραμμή. Τελικά ο Espargaro θα κατάφερνε να στρίψει πρώτος αλλά δεν θα έμενε για πολύ εκεί μπροστά. Συνήθως στις δεύτερες εκκινήσεις οι πίσω έχουν τώρα το κίνητρο και ο πρώτος αισθάνεται θιγμένος, πως πρέπει να ξανά προσπαθήσει για κάτι που είχε κερδίσει και η ψυχολογία είναι σημαντικότερη από τα άλογα. Στην περίπτωση του εύθραυστου Pol είναι διπλά σημαντική.

Μαζί και το γεγονός πως ο Miller είχε βάλει μαλακή γόμα και στην αρχή ήταν ταχύτερος, σε αντίθεση με τον Dovizioso που, όπως είπε και εχθές, η πίστα αυτή κερδίζεται κάνοντας υπομονή και κρατώντας λάστιχα. Και κάτι ξέρει από την στιγμή που κερδίζει συνέχεια στην Αυστρία! Όπως είπε αργότερα, εκμεταλλεύτηκε την δεύτερη εκκίνηση για μικρές αλλαγές και χαρακτήρισε λάθος απόφαση την επιλογή του Miller.

Σύντομα, ο Espargaro θα έχανε στην μάχη με τις Ducati του Miller και του Dovizioso και θα έπεφτε στα δόντια των Suzuki. Κι έπειτα κάνει το ίδιο λάθος με τον προηγούμενο αγώνα, αφήνει τα νεύρα του να τον κυριεύσουν. Ξεκινά τα οδηγικά λάθη, ανοίγει γραμμή και κλείνοντάς την βρίσκει εκεί τον Oliveira και πέφτουν. Σε επανάληψη όσων έγιναν με τον Zarco, έτσι για να κάνει τα πράγματα σύνθετα και δύσκολα, λες και δεν είναι ήδη αυτή την σεζόν και πρέπει να συζητάμε για άλλη μία βδομάδα ποιος έχει δίκιο σε αυτές τις περιπτώσεις…

Μπροστά ο Rins τρώει ένα προειδοποιητικό γλίστρημα από τον εμπρός τροχό της Suzuki, έχοντας προσπεράσει τον Miller που μόλις πριν τον είχε περάσει όμορφα και ωραία ο Dovizioso με καλύτερο ελαστικό και προσεκτική οδήγηση. Ο Rins πάει να τα βάλει με την Ducati και τότε η προειδοποίηση βγαίνει αληθινή και πέφτει!

Τίποτα δεν θα σταματήσει τον Dovizioso μετά από αυτό. Θα κερδίσει την ίδια στιγμή που έχει ανακοινώσει πως δεν θα αφήσει την Ducati να καθορίσει εκείνη το μέλλον! Πάνω που συμφωνούν πως χωρίζουν, η καλύτερη Ducati ήταν του Dovizioso…

Ο Mir κάνει επιθέσεις στον Miller και τελικά από ένα λάθος του Miller η Suzuki ανεβαίνει στην δεύτερη θέση του βάθρου, αν και ο Mier δεν θα σταματούσε τις επιθέσεις… Ο Binder κράτησε την 4η θέση και ο Rossi την 5η παρόλο που λίγο έλειψε πιο πριν να φάει μία μοτοσυκλέτα στο κεφάλι. Κυριολεκτικά!

Ο Vinales δεν μάθαμε τι έπαθε και έμεινε τελευταίος. Υπάρχει εκτίμηση πως ήταν ο συμπλέκτης από συζητήσεις στο box. Αναμένονται εξηγήσεις, ήταν ψυχολογικό ή κάτι άλλο, θα φανεί τις επόμενες ώρες. Ο Quartararo ήταν από τους ωφελημένους της κόκκινης σημαίας, και κατάφερε να λύσει το πρόβλημά του αλλά και να ανέβει από την 20η θέση στην δεύτερη εκκίνηση, πάνω στην 8η για να μην αφήσει έτσι την προπορεία του για το πρωτάθλημα να ψαλιδιστεί έντονα.

Μακάρι ο επόμενος αγώνας στην ίδια πίστα το επόμενο Σαββατοκύριακο να είναι εξίσου δυναμικός αλλά χωρίς πτώσεις και τραυματισμούς!

Ο Dovi μπορεί να κλείνει το μάτι στην Ducati χαμογελώντας με νόημα, ο Pol θα κάνει πολύ καιρό να ηρεμήσει, η Yamaha πρέπει να χαίρεται που οι αναβάτες της είναι σε καλή κατάσταση, από την στιγμή που ο Mobidelli περπάτησε για να βγει από την πίστα και όλοι μαζί γενικά, έχουν πολλά να σκεφτούν και να προετοιμάσουν για τον δεύτερο αγώνα στην ίδια πίστα!

Ετικέτες

MotoGP: O Marc Marquez στη Ducati για ακόμη δύο χρόνια!

Ο Ισπανός θα συνεχίσει να φορά τα κόκκινα
Marc_Marquez_2028
Από τον

Παύλο Καρατζά

23/6/2026

Ο Marc Marquez θα συνεχίσει να φορά τα χρώματα της ομάδας Ducati Lenovo για τα επόμενα δύο χρόνια στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα MotoGP, καθώς οι δύο πλευρές ανανέωσαν τη συνεργασία τους και για τις σεζόν 2027/2028.

Η συνεργασία μεταξύ του κατασκευαστή από το  Borgo Panigale και του νυν Παγκόσμιου Πρωταθλητή ξεκίνησε στις αρχές του 2024 και συνεχίζεται, από το 2025 με την ομάδα Ducati Lenovo. Με την εργοστασιακή ομάδα ο Ισπανός πέτυχε 14 νίκες στο Sprint και 11 νίκες στο GP — 10 από τις οποίες ήταν διπλές νίκες (Sprint και GP) και επτά φορές στη σειρά — ενώ ο τίτλος των αναβατών εξασφαλίστηκε πέντε GP πριν το τέλος της σεζόν, καθώς και το ρεκόρ όλων των εποχών σε βαθμούς για έναν αναβάτη σε μία μόνο σεζόν (545 βαθμοί). Έξι χρόνια μετά τον τελευταίο του παγκόσμιο τίτλο, η επιστροφή του Marquez ήταν πρωτοφανής, κατατάσσοντάς την ανάμεσα στα μεγαλύτερα επιτεύγματα του αθλητισμού.

Το 2026, μια συμβολική χρονιά για τη Ducati καθώς γιορτάζει την εκατονταετία από την ίδρυσή της, ο Marc και η Ducati Lenovo Team συνέδεσαν ακόμη περισσότερο τις τύχες τους επιτυγχάνοντας, την ίδια ημέρα στο GP της Ουγγαρίας, το ορόσημο των 100 νικών. Ένα τριπλό 100: όπως τα χρόνια της Ducati, οι θρίαμβοι της καριέρας του Μαρκ στις διάφορες κατηγορίες (74 στο MotoGP, 16 στο Moto2 και 10 στα 125cc) και οι επιτυχίες της Ducati Factory Team στο MotoGP από το 2003.

Marc Márquez: Είμαι κόκκινος. Είμαι πραγματικά χαρούμενος για τη νέα αυτή συμφωνία με την Ducati Lenovo Team και που θα συνεχίσω να είμαι μέλος αυτής της οικογένειας. Όταν αποφάσισα να ενταχθώ στη Ducati, ήμουν πεπεισμένος ότι ήταν το πιο ανταγωνιστικό project. Πίστεψαν σε μένα και χτίσαμε μια σχέση βασισμένη στην εμπιστοσύνη και τη σκληρή δουλειά. Με αυτή την ανανέωση, επιβεβαίωσαν για άλλη μια φορά αυτή τη δέσμευση, σεβόμενοι τους χρόνους μου και προσφέροντάς μου την ηρεμία που χρειαζόμουν για να πάρω τη σωστή απόφαση. Στο πρώτο μας έτος μαζί παλέψαμε για τον τίτλο και τον κατακτήσαμε: ένα ανεκτίμητο αποτέλεσμα που επιβεβαιώνει ότι ο δρόμος που είχαμε επιλέξει ήταν ο σωστός. Συνεχίζω να αγωνίζομαι επειδή αγαπώ αυτό το άθλημα και θέλω να επιτύχω ακόμα πιο φιλόδοξους στόχους. Είμαι πεπεισμένος ότι αυτό είναι το σωστό μέρος για να το κάνω. Όσο είμαι εδώ, θα δώσω τα πάντα για να βάψω το μέλλον κόκκινο.”

Claudio Domenicali (Διευθύνων Σύμβουλος της Ducati Motor Holding):Η ανανέωση της συνεργασίας με τον Marc για τις σεζόν 2027 και 2028 αποτελεί την πιο φυσική επιλογή μετά τα απίστευτα αποτελέσματα που πετύχαμε μαζί στην πρώτη του σεζόν με τα κόκκινα χρώματα. Έφερε σε μια νικήτρια ομάδα μια νοοτροπία που είναι, αν είναι δυνατόν, ακόμη πιο αποφασιστική και ένα εξαιρετικό αγωνιστικό πνεύμα. Ο Marc, εκτός από το ότι είναι ένα εξαιρετικό ταλέντο, αντιπροσωπεύει τέλεια τη νοοτροπία της Ducati που βασίζεται στη μεγάλη αφοσίωση και την αυτοθυσία, αλλά και στην αρμονία μέσα στην ομάδα και στην ικανότητα να είναι κανείς εξαιρετικός επαγγελματίας ακόμη και σε μια παιχνιδιάρικη και γαλήνια ατμόσφαιρα. Η συνέχιση της συνεργασίας μας σημαίνει τη διατήρηση της συνέχειας ενός επιτυχημένου προγράμματος και, ως εκ τούτου, την αντιμετώπιση των επόμενων αγωνιστικών περιόδων με τη φιλοδοξία να διατηρήσουμε τη Ducati στην κορυφή του MotoGP.”

Luigi Dall'Igna (Γενικός Διευθυντής της Ducati Corse): “Η εμπιστοσύνη, η σχέση μεταξύ της Ducati και του Marc ξεκινά εδώ. Αυτός μας αναζήτησε πρώτος, μας επέλεξε στη συνέχεια και σήμερα είμαστε ευτυχείς να πούμε ότι σχεδιάζουμε ένα μέλλον —πιο κόκκινο παρά ρόδινο— μαζί. Ο Marc έβαζε πάντα το πάθος του, το κίνητρό του και το αληθινό ανταγωνιστικό του πνεύμα πάνω από όλα στις επιλογές που καθοδήγησαν την εμπειρία του με την ομάδα Ducati Lenovo. Έδειξε εμπιστοσύνη σε ολόκληρη την ομάδα και αυτό μας γέμισε υπερηφάνεια και μας έδωσε κίνητρο να δίνουμε πάντα τον καλύτερό μας εαυτό για να τον υποστηρίξουμε. Ως μηχανικός, η συνεργασία με τον Marc με εντυπωσίασε. Οδήγησε τη Desmosedici GP σε κορυφαίες επιδόσεις, βελτιώνοντας κάθε εξάρτημα. Οι φιλοδοξίες παραμένουν αμετάβλητες και είμαι χαρούμενος που μπορώ να ζήσω, τόσο σε αθλητικό όσο και σε προσωπικό επίπεδο, ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία της Ducati μαζί με τον Marc.