MotoGP Αυστρία: Dovizioso εμπρός σε επεισοδιακό αγώνα με κόκκινη σημαία γεμάτο δράμα!

Τύχη βουνό για Yamaha παρά την ατυχία Morbidelli
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

16/8/2020

Η εικόνα δύο κουβαριών από τροχούς, αλουμίνιο και carbon να περνούν χιλιοστά από τον Vinales και τον Rossi θα μας συντροφεύει για καιρό. Έτσι απλά, με μερικά χιλιοστά διαφορά και η Yamaha θα είχε δύο αναβάτες τραυματισμένους, και στην περίπτωση του Rossi θα ήταν και σοβαρά τα πράγματα. Η μοτοσυκλέτα του ήταν καλυμμένη με λάδια από την μοτοσυκλέτα του Morbidelli που πέρασε ιπτάμενη με την μορφή μπάλας, μπροστά από την ζελατίνα του!

Φυσικά μετά την σύγκρουση βγήκε μέσα σε ’30 δευτερόλεπτα η κόκκινη σημαία και ο αγώνας διακόπηκε για να καθαριστεί η πίστα, με τις θέσεις να καθορίζονται από τον 8ο γύρο και για 20 γύρους μετά την δεύτερη εκκίνηση.

Ο Rossi δεν μπορεί να πιστέψει ότι γλίτωσε...

Τι είχε συμβεί;

Στις πιο πίσω θέσεις ο Zarco προσπαθεί στην ευθεία να προσπεράσει τον Morbidelli από την εσωτερική πλευρά, τον περνά οριακά ενώ ανοίγεται δεξιά αρκετά και χωρίς ο Morbidelli να καταφέρει να τον αποφύγει όσο κι εκείνος ανοίγει γραμμή, ο εμπρός τροχός της Petronas χτυπά τον πίσω της δορυφορικής Ducati και ρίχνει τον Zarco κάτω όσο η Avintia είναι όρθια και ταξιδεύει! Ο Morbidelli κουτρουβαλά στην πίστα το ίδιο και η μοτοσυκλέτα του που έχει γίνει μία άμορφη μπάλα. Μπροστά τους η κλειστή δεξιά στροφή που όλοι φρενάρουν δυνατά και στρίβουν με πολύ λιγότερα από εκείνα που είχαν πριν. Η Avintia χτυπά στον προστατευτικό φράκτη και εκτοξεύεται σε δύο κομμάτια. Μαζί με την Petronas του Morbidelli περνούν τις Yamaha μία ιδέα και μισή χωρίς να τις χτυπήσουν, αλλά αρκετά για να θορυβήσουν τους πάντες και να κάνουν τον Rossi ακόμη πιο προληπτικό, μιας κι έχει δηλώσει επανειλημμένα πως κάτι τέτοια τον έχουν οδηγήσει να ακολουθεί ολόκληρη ιεροτελεστία πριν ξεκινήσει τον αγώνα…

Ο αγώνας τώρα, δεν θα μπορούσε να ξεκινήσει καλύτερα πριν από όλα αυτά τα παραπάνω. Πολύ δυναμικός και με «σφιχτά» τα πράγματα στην πρώτη στροφή, όπως αναμέναμε από εχθές, με βάση τις δοκιμές κατάταξης.

Η KTM και ο Pol Espargaro ζούσαν την καλύτερη στιγμή τους, το όνειρό τους. Ήταν μπροστά έχοντας περάσει καθαρά και παλικαρίσια τις Ducati των Miller και Dovizioso. Ο Vinales έχανε θέση και από τις Suzuki, ο Rossi από την άλλη ήταν η καλύτερη Yamaha, ακριβώς όπως είναι κάθε φορά, ο Quartararo αντιμετώπισε πρόβλημα και έμεινε τελευταίος δείχνοντας πως θα εγκατέλειπε αν δεν έβγαινε η κόκκινη σημαία. Οι υπόλοιπες KTM ανέβαιναν κι αυτές θέσεις με τον Binder να είναι «εξαφανισμένος» στις δοκιμές αλλά να βελτιώνει την θέση του συνέχεια, μαζί του και ο Oliveira.

Ο Pol Espargaro έχοντας περάσει μπροστά, νικώντας και τον Miller και τον Dovizioso έδειχνε να ξεφεύγει σε ρυθμό, και εκείνη την στιγμή θα έβγαινε η κόκκινη σημαία.

Από μία ειρωνεία της τύχης, ο Zarco ήταν και πάλι η αιτία που ο Pol Espargaro θα έχανε, για την KTM το όνομα Zarco ανασύρθηκε τώρα από το τέλος του συρταριού, για να καεί το χαρτί που ήταν γραμμένο…

MotoGP Αυστρία: Κόκκινη σημαία στην Moto2 με άσχημη πτώση - Χωρίς σοβαρούς τραυματισμούς ευτυχώς!

Η επόμενη εκκίνηση είχε τις Suzuki να πετάγονται εμπρός με τον Pol να ξεκινά φανταστικά και τον Miller να ορμά για την πρώτη στροφή χωρίς να μπορεί να σταματήσει και να ανοίγει γραμμή. Τελικά ο Espargaro θα κατάφερνε να στρίψει πρώτος αλλά δεν θα έμενε για πολύ εκεί μπροστά. Συνήθως στις δεύτερες εκκινήσεις οι πίσω έχουν τώρα το κίνητρο και ο πρώτος αισθάνεται θιγμένος, πως πρέπει να ξανά προσπαθήσει για κάτι που είχε κερδίσει και η ψυχολογία είναι σημαντικότερη από τα άλογα. Στην περίπτωση του εύθραυστου Pol είναι διπλά σημαντική.

Μαζί και το γεγονός πως ο Miller είχε βάλει μαλακή γόμα και στην αρχή ήταν ταχύτερος, σε αντίθεση με τον Dovizioso που, όπως είπε και εχθές, η πίστα αυτή κερδίζεται κάνοντας υπομονή και κρατώντας λάστιχα. Και κάτι ξέρει από την στιγμή που κερδίζει συνέχεια στην Αυστρία! Όπως είπε αργότερα, εκμεταλλεύτηκε την δεύτερη εκκίνηση για μικρές αλλαγές και χαρακτήρισε λάθος απόφαση την επιλογή του Miller.

Σύντομα, ο Espargaro θα έχανε στην μάχη με τις Ducati του Miller και του Dovizioso και θα έπεφτε στα δόντια των Suzuki. Κι έπειτα κάνει το ίδιο λάθος με τον προηγούμενο αγώνα, αφήνει τα νεύρα του να τον κυριεύσουν. Ξεκινά τα οδηγικά λάθη, ανοίγει γραμμή και κλείνοντάς την βρίσκει εκεί τον Oliveira και πέφτουν. Σε επανάληψη όσων έγιναν με τον Zarco, έτσι για να κάνει τα πράγματα σύνθετα και δύσκολα, λες και δεν είναι ήδη αυτή την σεζόν και πρέπει να συζητάμε για άλλη μία βδομάδα ποιος έχει δίκιο σε αυτές τις περιπτώσεις…

Μπροστά ο Rins τρώει ένα προειδοποιητικό γλίστρημα από τον εμπρός τροχό της Suzuki, έχοντας προσπεράσει τον Miller που μόλις πριν τον είχε περάσει όμορφα και ωραία ο Dovizioso με καλύτερο ελαστικό και προσεκτική οδήγηση. Ο Rins πάει να τα βάλει με την Ducati και τότε η προειδοποίηση βγαίνει αληθινή και πέφτει!

Τίποτα δεν θα σταματήσει τον Dovizioso μετά από αυτό. Θα κερδίσει την ίδια στιγμή που έχει ανακοινώσει πως δεν θα αφήσει την Ducati να καθορίσει εκείνη το μέλλον! Πάνω που συμφωνούν πως χωρίζουν, η καλύτερη Ducati ήταν του Dovizioso…

Ο Mir κάνει επιθέσεις στον Miller και τελικά από ένα λάθος του Miller η Suzuki ανεβαίνει στην δεύτερη θέση του βάθρου, αν και ο Mier δεν θα σταματούσε τις επιθέσεις… Ο Binder κράτησε την 4η θέση και ο Rossi την 5η παρόλο που λίγο έλειψε πιο πριν να φάει μία μοτοσυκλέτα στο κεφάλι. Κυριολεκτικά!

Ο Vinales δεν μάθαμε τι έπαθε και έμεινε τελευταίος. Υπάρχει εκτίμηση πως ήταν ο συμπλέκτης από συζητήσεις στο box. Αναμένονται εξηγήσεις, ήταν ψυχολογικό ή κάτι άλλο, θα φανεί τις επόμενες ώρες. Ο Quartararo ήταν από τους ωφελημένους της κόκκινης σημαίας, και κατάφερε να λύσει το πρόβλημά του αλλά και να ανέβει από την 20η θέση στην δεύτερη εκκίνηση, πάνω στην 8η για να μην αφήσει έτσι την προπορεία του για το πρωτάθλημα να ψαλιδιστεί έντονα.

Μακάρι ο επόμενος αγώνας στην ίδια πίστα το επόμενο Σαββατοκύριακο να είναι εξίσου δυναμικός αλλά χωρίς πτώσεις και τραυματισμούς!

Ο Dovi μπορεί να κλείνει το μάτι στην Ducati χαμογελώντας με νόημα, ο Pol θα κάνει πολύ καιρό να ηρεμήσει, η Yamaha πρέπει να χαίρεται που οι αναβάτες της είναι σε καλή κατάσταση, από την στιγμή που ο Mobidelli περπάτησε για να βγει από την πίστα και όλοι μαζί γενικά, έχουν πολλά να σκεφτούν και να προετοιμάσουν για τον δεύτερο αγώνα στην ίδια πίστα!

Ετικέτες

MotoGP: Τέλος οι holeshot devices από το Assen

Αλλάζει και η διάταξη στο grid εκκίνησης από το Sachsenring
MotoGP Regulations
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

22/6/2026

Σημαντικές αλλαγές στους κανονισμούς των MotoGP ανακοίνωσε η Επιτροπή Grand Prix, με τις πρώτες να τίθενται άμεσα σε εφαρμογή ήδη από το Grand Prix της Ολλανδίας στο Assen και να αφορούν τόσο στις μοτοσυκλέτες όσο και στη διαδικασία εκκίνησης των αγώνων.

Η σημαντικότερη εξέλιξη είναι η άμεση απαγόρευση των holeshot devices, των συστημάτων δηλαδή που χαμηλώνουν τη μοτοσυκλέτα κατά την εκκίνηση ώστε να περιορίζεται η ανύψωση του εμπρός τροχού και να βελτιώνεται η επιτάχυνση στα πρώτα μέτρα.

Παρότι η κατάργηση των συγκεκριμένων συστημάτων είχε ήδη αποφασιστεί στο πλαίσιο των μεγάλων τεχνικών αλλαγών που θα ισχύσουν από το 2027, η Επιτροπή αποφάσισε να επισπεύσει την εφαρμογή του μέτρου και να τα απαγορεύσει ήδη από τον αγώνα του Assen που διεξάγεται το προσεχές Σαββατοκύριακο.

Το θέμα είχε απασχολήσει έντονα το paddock τους τελευταίους μήνες, με αρκετούς αναβάτες και ομάδες να εκφράζουν ανησυχίες σχετικά με την ασφάλεια και την πολυπλοκότητα των συγκεκριμένων συστημάτων. Πλέον η απόφαση είναι οριστική και από την Ολλανδία και μετά καμία μοτοσυκλέτα δεν θα επιτρέπεται να χρησιμοποιεί holeshot device στις εκκινήσεις.

Περισσότερος χώρος στην εκκίνηση από το Sachsenring

Η δεύτερη σημαντική αλλαγή αφορά τη διάταξη του grid εκκίνησης και θα τεθεί σε ισχύ από το Grand Prix Γερμανίας στο Sachsenring.

Η νέα διάταξη θα εφαρμοστεί σε όλες τις κατηγορίες του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος, δηλαδή σε MotoGP, Moto2 και Moto3.

Συγκεκριμένα, η απόσταση μεταξύ των αναβατών στην ίδια σειρά θα αυξηθεί από τα τρία στα τέσσερα μέτρα. Ως αποτέλεσμα, θα αυξηθεί και η απόσταση μεταξύ των σειρών.MotoGP Regulations

Μέχρι σήμερα κάθε σειρά απείχε εννέα μέτρα από την επόμενη (3 x 3 μέτρα), ενώ πλέον η απόσταση θα φτάσει τα δώδεκα μέτρα (3 x 4 μέτρα).

Η διάταξη των τριών αναβατών ανά σειρά παραμένει αμετάβλητη, όμως ο επιπλέον διαθέσιμος χώρος αναμένεται να βελτιώσει περαιτέρω την ασφάλεια κατά τις εκκινήσεις, ιδιαίτερα στις περιπτώσεις επαφών ή απρόβλεπτων συμβάντων στα πρώτα μέτρα του αγώνα.

Οι αλλαγές αυτές έρχονται ως συνέχεια των συζητήσεων που έχουν πραγματοποιηθεί τους τελευταίους μήνες μεταξύ αναβατών, ομάδων και διοργανωτών σχετικά με τη βελτίωση της ασφάλειας στις εκκινήσεις, ειδικά μετά από ορισμένα περιστατικά που προκάλεσαν προβληματισμό κατά τη διάρκεια της φετινής σεζόν.

Επίσημο όριο έξι μοτοσυκλετών ανά κατασκευαστή από το 2028

Η Επιτροπή επιβεβαίωσε επίσης μια ακόμη αλλαγή που αφορά το μέλλον του πρωταθλήματος.

Από το 2028 κανένας κατασκευαστής δεν θα μπορεί να έχει περισσότερες από έξι μοτοσυκλέτες στο grid. Αυτό σημαίνει ότι κάθε εργοστάσιο θα μπορεί να υποστηρίζει το πολύ δύο δορυφορικές ομάδες επιπλέον της εργοστασιακής του συμμετοχής.

Η διάταξη θα ισχύσει υπό την προϋπόθεση ότι στο πρωτάθλημα θα συμμετέχουν τουλάχιστον πέντε κατασκευαστές εκείνη τη χρονιά.

Στην πράξη το συγκεκριμένο όριο εφαρμόζεται ήδη το 2026, καθώς η Ducati είναι ο μοναδικός κατασκευαστής που διαθέτει έξι μοτοσυκλέτες στο grid μέσω της εργοστασιακής ομάδας και των συνεργαζόμενων δορυφορικών σχημάτων. Ωστόσο, από το 2028 το ανώτατο όριο θα ενσωματωθεί επίσημα στους κανονισμούς των MotoGP.

Οι αποφάσεις αυτές αποτελούν ακόμη ένα βήμα στη διαδικασία αναμόρφωσης του πρωταθλήματος ενόψει της νέας εποχής των MotoGP το 2027, όταν θα κάνουν την εμφάνισή τους οι νέες μοτοσυκλέτες των 850cc και ένα εκτεταμένο πακέτο τεχνικών αλλαγών.