MotoGP Αυστρία: Dovizioso εμπρός σε επεισοδιακό αγώνα με κόκκινη σημαία γεμάτο δράμα!

Τύχη βουνό για Yamaha παρά την ατυχία Morbidelli
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

16/8/2020

Η εικόνα δύο κουβαριών από τροχούς, αλουμίνιο και carbon να περνούν χιλιοστά από τον Vinales και τον Rossi θα μας συντροφεύει για καιρό. Έτσι απλά, με μερικά χιλιοστά διαφορά και η Yamaha θα είχε δύο αναβάτες τραυματισμένους, και στην περίπτωση του Rossi θα ήταν και σοβαρά τα πράγματα. Η μοτοσυκλέτα του ήταν καλυμμένη με λάδια από την μοτοσυκλέτα του Morbidelli που πέρασε ιπτάμενη με την μορφή μπάλας, μπροστά από την ζελατίνα του!

Φυσικά μετά την σύγκρουση βγήκε μέσα σε ’30 δευτερόλεπτα η κόκκινη σημαία και ο αγώνας διακόπηκε για να καθαριστεί η πίστα, με τις θέσεις να καθορίζονται από τον 8ο γύρο και για 20 γύρους μετά την δεύτερη εκκίνηση.

Ο Rossi δεν μπορεί να πιστέψει ότι γλίτωσε...

Τι είχε συμβεί;

Στις πιο πίσω θέσεις ο Zarco προσπαθεί στην ευθεία να προσπεράσει τον Morbidelli από την εσωτερική πλευρά, τον περνά οριακά ενώ ανοίγεται δεξιά αρκετά και χωρίς ο Morbidelli να καταφέρει να τον αποφύγει όσο κι εκείνος ανοίγει γραμμή, ο εμπρός τροχός της Petronas χτυπά τον πίσω της δορυφορικής Ducati και ρίχνει τον Zarco κάτω όσο η Avintia είναι όρθια και ταξιδεύει! Ο Morbidelli κουτρουβαλά στην πίστα το ίδιο και η μοτοσυκλέτα του που έχει γίνει μία άμορφη μπάλα. Μπροστά τους η κλειστή δεξιά στροφή που όλοι φρενάρουν δυνατά και στρίβουν με πολύ λιγότερα από εκείνα που είχαν πριν. Η Avintia χτυπά στον προστατευτικό φράκτη και εκτοξεύεται σε δύο κομμάτια. Μαζί με την Petronas του Morbidelli περνούν τις Yamaha μία ιδέα και μισή χωρίς να τις χτυπήσουν, αλλά αρκετά για να θορυβήσουν τους πάντες και να κάνουν τον Rossi ακόμη πιο προληπτικό, μιας κι έχει δηλώσει επανειλημμένα πως κάτι τέτοια τον έχουν οδηγήσει να ακολουθεί ολόκληρη ιεροτελεστία πριν ξεκινήσει τον αγώνα…

Ο αγώνας τώρα, δεν θα μπορούσε να ξεκινήσει καλύτερα πριν από όλα αυτά τα παραπάνω. Πολύ δυναμικός και με «σφιχτά» τα πράγματα στην πρώτη στροφή, όπως αναμέναμε από εχθές, με βάση τις δοκιμές κατάταξης.

Η KTM και ο Pol Espargaro ζούσαν την καλύτερη στιγμή τους, το όνειρό τους. Ήταν μπροστά έχοντας περάσει καθαρά και παλικαρίσια τις Ducati των Miller και Dovizioso. Ο Vinales έχανε θέση και από τις Suzuki, ο Rossi από την άλλη ήταν η καλύτερη Yamaha, ακριβώς όπως είναι κάθε φορά, ο Quartararo αντιμετώπισε πρόβλημα και έμεινε τελευταίος δείχνοντας πως θα εγκατέλειπε αν δεν έβγαινε η κόκκινη σημαία. Οι υπόλοιπες KTM ανέβαιναν κι αυτές θέσεις με τον Binder να είναι «εξαφανισμένος» στις δοκιμές αλλά να βελτιώνει την θέση του συνέχεια, μαζί του και ο Oliveira.

Ο Pol Espargaro έχοντας περάσει μπροστά, νικώντας και τον Miller και τον Dovizioso έδειχνε να ξεφεύγει σε ρυθμό, και εκείνη την στιγμή θα έβγαινε η κόκκινη σημαία.

Από μία ειρωνεία της τύχης, ο Zarco ήταν και πάλι η αιτία που ο Pol Espargaro θα έχανε, για την KTM το όνομα Zarco ανασύρθηκε τώρα από το τέλος του συρταριού, για να καεί το χαρτί που ήταν γραμμένο…

MotoGP Αυστρία: Κόκκινη σημαία στην Moto2 με άσχημη πτώση - Χωρίς σοβαρούς τραυματισμούς ευτυχώς!

Η επόμενη εκκίνηση είχε τις Suzuki να πετάγονται εμπρός με τον Pol να ξεκινά φανταστικά και τον Miller να ορμά για την πρώτη στροφή χωρίς να μπορεί να σταματήσει και να ανοίγει γραμμή. Τελικά ο Espargaro θα κατάφερνε να στρίψει πρώτος αλλά δεν θα έμενε για πολύ εκεί μπροστά. Συνήθως στις δεύτερες εκκινήσεις οι πίσω έχουν τώρα το κίνητρο και ο πρώτος αισθάνεται θιγμένος, πως πρέπει να ξανά προσπαθήσει για κάτι που είχε κερδίσει και η ψυχολογία είναι σημαντικότερη από τα άλογα. Στην περίπτωση του εύθραυστου Pol είναι διπλά σημαντική.

Μαζί και το γεγονός πως ο Miller είχε βάλει μαλακή γόμα και στην αρχή ήταν ταχύτερος, σε αντίθεση με τον Dovizioso που, όπως είπε και εχθές, η πίστα αυτή κερδίζεται κάνοντας υπομονή και κρατώντας λάστιχα. Και κάτι ξέρει από την στιγμή που κερδίζει συνέχεια στην Αυστρία! Όπως είπε αργότερα, εκμεταλλεύτηκε την δεύτερη εκκίνηση για μικρές αλλαγές και χαρακτήρισε λάθος απόφαση την επιλογή του Miller.

Σύντομα, ο Espargaro θα έχανε στην μάχη με τις Ducati του Miller και του Dovizioso και θα έπεφτε στα δόντια των Suzuki. Κι έπειτα κάνει το ίδιο λάθος με τον προηγούμενο αγώνα, αφήνει τα νεύρα του να τον κυριεύσουν. Ξεκινά τα οδηγικά λάθη, ανοίγει γραμμή και κλείνοντάς την βρίσκει εκεί τον Oliveira και πέφτουν. Σε επανάληψη όσων έγιναν με τον Zarco, έτσι για να κάνει τα πράγματα σύνθετα και δύσκολα, λες και δεν είναι ήδη αυτή την σεζόν και πρέπει να συζητάμε για άλλη μία βδομάδα ποιος έχει δίκιο σε αυτές τις περιπτώσεις…

Μπροστά ο Rins τρώει ένα προειδοποιητικό γλίστρημα από τον εμπρός τροχό της Suzuki, έχοντας προσπεράσει τον Miller που μόλις πριν τον είχε περάσει όμορφα και ωραία ο Dovizioso με καλύτερο ελαστικό και προσεκτική οδήγηση. Ο Rins πάει να τα βάλει με την Ducati και τότε η προειδοποίηση βγαίνει αληθινή και πέφτει!

Τίποτα δεν θα σταματήσει τον Dovizioso μετά από αυτό. Θα κερδίσει την ίδια στιγμή που έχει ανακοινώσει πως δεν θα αφήσει την Ducati να καθορίσει εκείνη το μέλλον! Πάνω που συμφωνούν πως χωρίζουν, η καλύτερη Ducati ήταν του Dovizioso…

Ο Mir κάνει επιθέσεις στον Miller και τελικά από ένα λάθος του Miller η Suzuki ανεβαίνει στην δεύτερη θέση του βάθρου, αν και ο Mier δεν θα σταματούσε τις επιθέσεις… Ο Binder κράτησε την 4η θέση και ο Rossi την 5η παρόλο που λίγο έλειψε πιο πριν να φάει μία μοτοσυκλέτα στο κεφάλι. Κυριολεκτικά!

Ο Vinales δεν μάθαμε τι έπαθε και έμεινε τελευταίος. Υπάρχει εκτίμηση πως ήταν ο συμπλέκτης από συζητήσεις στο box. Αναμένονται εξηγήσεις, ήταν ψυχολογικό ή κάτι άλλο, θα φανεί τις επόμενες ώρες. Ο Quartararo ήταν από τους ωφελημένους της κόκκινης σημαίας, και κατάφερε να λύσει το πρόβλημά του αλλά και να ανέβει από την 20η θέση στην δεύτερη εκκίνηση, πάνω στην 8η για να μην αφήσει έτσι την προπορεία του για το πρωτάθλημα να ψαλιδιστεί έντονα.

Μακάρι ο επόμενος αγώνας στην ίδια πίστα το επόμενο Σαββατοκύριακο να είναι εξίσου δυναμικός αλλά χωρίς πτώσεις και τραυματισμούς!

Ο Dovi μπορεί να κλείνει το μάτι στην Ducati χαμογελώντας με νόημα, ο Pol θα κάνει πολύ καιρό να ηρεμήσει, η Yamaha πρέπει να χαίρεται που οι αναβάτες της είναι σε καλή κατάσταση, από την στιγμή που ο Mobidelli περπάτησε για να βγει από την πίστα και όλοι μαζί γενικά, έχουν πολλά να σκεφτούν και να προετοιμάσουν για τον δεύτερο αγώνα στην ίδια πίστα!

Ετικέτες

MotoGP: Η KTM εξηγεί γιατί ο Acosta δοκιμάζει τη μοτοσυκλέτα των 850 κυβικών

Παρά την επικείμενη μεταγραφή του στη Ducati o Ισπανός καβαλά την ΚΤΜ του 2027
KTM
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

22/6/2026

Ο Pedro Acosta μπορεί να θεωρείται πλέον σχεδόν βέβαιο ότι θα αγωνίζεται με τα χρώματα της Ducati από το 2027, ωστόσο η KTM δεν είχε κανέναν ενδοιασμό να τον επιλέξει για την πρώτη δοκιμή της νέας 850cc MotoGP μοτοσυκλέτας, η οποία πραγματοποιείται σήμερα στο Brno.

Το test στην Τσεχία αποτελεί την πρώτη ευκαιρία για τους εργοστασιακούς αναβάτες να οδηγήσουν τις μοτοσυκλέτες των νέων κανονισμών του 2027, αλλά και να αξιολογήσουν τα ελαστικά της Pirelli που θα αντικαταστήσουν τα Michelin. Καθώς ο αριθμός των συμμετεχόντων είναι αυστηρά περιορισμένος, κάθε κατασκευαστής έπρεπε να επιλέξει προσεκτικά ποιοι αναβάτες θα βρεθούν στην πίστα.

Ενώ Ducati, Aprilia και Yamaha αποφάσισαν να χρησιμοποιήσουν αποκλειστικά αναβάτες που θα παραμείνουν στο δυναμικό τους και μετά το 2026, η KTM και η Honda ακολούθησαν διαφορετική προσέγγιση, θεωρώντας ότι η αξία των δεδομένων και των σχολίων που θα συλλεχθούν είναι σημαντικότερη από τον κίνδυνο διαρροής τεχνικών πληροφοριών σε μελλοντικούς αντιπάλους.

Έτσι, η KTM επέλεξε τον Pedro Acosta να συμμετάσχει στις δοκιμές μαζί με τους δοκιμαστές Pol Espargaro και Dani Pedrosa, παρά το γεγονός ότι ο Ισπανός αναμένεται να αποχωρήσει από το εργοστάσιο στο τέλος της χρονιάς.

Ο Διευθυντής Μηχανοκίνητου Αθλητισμού της KTM, Pit Beirer, ήταν ξεκάθαρος όταν ρωτήθηκε για την απόφαση.

“Είναι πολύ απλό. Ο Pedro είναι ο ταχύτερος και ο καλύτερος αναβάτης που είχαμε ποτέ στην KTM και θέλουμε να έχουμε σημείο αναφοράς από τον καλύτερό μας αναβάτη,” δήλωσε στο περιθώριο του Grand Prix του Brno.

Ο Beirer εξήγησε ότι, παρά την εξαιρετική δουλειά που έχουν ήδη κάνει οι Pedrosa και Espargaro στο πρόγραμμα εξέλιξης, η συμβολή ενός ενεργού αναβάτη αγώνων παραμένει ανεκτίμητη.

“Έχουμε μια πολύ δυνατή ομάδα δοκιμών που κάνει εξαιρετική δουλειά και μας παρέχει πολλές πληροφορίες για τη μοτοσυκλέτα. Ωστόσο, είναι διαφορετικό να έχεις πάνω στη μοτοσυκλέτα έναν αναβάτη που αγωνίζεται κάθε Σαββατοκύριακο και γι’ αυτό η επιλογή του Pedro ήταν η πιο λογική.”

Acosta

Παρά τις φήμες και τις πληροφορίες που θέλουν τον Acosta να έχει ήδη συμφωνήσει με τη Ducati για το 2027, ο Beirer τόνισε ότι ο Ισπανός παραμένει πλήρως αφοσιωμένος στην KTM μέχρι το τέλος της συνεργασίας τους.

“Είναι ένας εργοστασιακός αναβάτης που χαίρει του απόλυτου σεβασμού μέσα στην ομάδα και ο καλύτερος αναβάτης που διαθέτουμε. Πρέπει να βάλουμε τον καλύτερό μας άνθρωπο πάνω στη μοτοσυκλέτα για να καταλάβουμε τις πραγματικές δυνατότητές της και να συνεχίσουμε την εξέλιξη. Βρισκόμαστε ακόμη στα μισά της διαδρομής και έχουμε πολύ δρόμο μπροστά μας.”

Η επιλογή του Acosta ενισχύει παράλληλα τις εκτιμήσεις ότι κανένας από τους σημερινούς αναβάτες της KTM δεν θεωρείται δεδομένος για το 2027. Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες από το paddock, η εργοστασιακή ομάδα της αυστριακής εταιρείας αναμένεται να παραταχθεί με εντελώς νέα σύνθεση, αποτελούμενη από τους Alex Marquez και Fabio Di Giannantonio, ενώ οι θέσεις της Tech3 παραμένουν ανοιχτές.

Στο ίδιο τεστ θα συμμετάσχουν επίσης οι Marc Marquez και Fermin Aldeguer για τη Ducati, οι Marco Bezzecchi και Raul Fernandez για την Aprilia, οι Joan Mir, Luca Marini και Takaaki Nakagami για τη Honda, καθώς και οι Toprak Razgatlioglu και Augusto Fernandez για τη Yamaha.

Η δοκιμή αποκτά ακόμη μεγαλύτερη σημασία για τον Acosta μετά την απογοητευτική εξέλιξη του Grand Prix Τσεχίας, όπου εγκατέλειψε από την πέμπτη θέση στον τελευταίο γύρο λόγω τεχνικού προβλήματος, χάνοντας την ευκαιρία για ένα ακόμη σημαντικό αποτέλεσμα στη φετινή σεζόν.

Το επόμενο μεγάλο τεστ των νέων μοτοσυκλετών και των ελαστικών της Pirelli αναμένεται να πραγματοποιηθεί στο Red Bull Ring τον Σεπτέμβριο, με τις πληροφορίες να αναφέρουν ότι τότε θα επιτραπεί η συμμετοχή όλων των αναβατών των MotoGP.