MotoGP: Αυτοί είναι οι αναβάτες των ομάδων για το 2026

Όλες οι ομάδες έχουν κλείσει το ρόστερ τους εκτός από την Honda LCR
motogp
Από τον

Παύλο Καρατζά

4/9/2025

Το προσεχές Σαββατοκύριακο διεξάγεται ο 15ος γύρος του MotoGP για τη σεζόν του 2025 και ήδη σχεδόν όλες οι ομάδες έχουν κλείσει το ρόστερ τους και για το 2026 – εκτός μίας.

Μέχρι σήμερα το πρωί, υπήρχαν δύο κενές θέσεις για το grid του 2026, όμως μόλις λίγο πριν ανακοινώθηκε και επίσημα πως ο Jack Miller ανανέωσε με την Prima Pramac Yamaha MotoGP για το 2026. Ο Miller θα είναι teammate του Toprak Razgatlıoglu και αυτό σημαίνει πως εκτός μένει ο Miguel Oliveira, που όλα δείχνουν πως δεν θα αποτελεί μέρος του MotoGP της επόμενης χρονιάς.

Έτσι, μένει μόνο μία θέση κενή για την επόμενη σεζόν και πρόκειται για τον teammate του Johann Zarco στην ομάδα της Honda LCR, καθώς η απόδοση του Somkiat Chantra είναι μέχρι στιγμής απογοητευτική για την ιαπωνική εταιρεία και είναι σίγουρο πως θα αντικατασταθεί.

Μάλιστα κατά πάσα πιθανότητα η θέση θα καλυφθεί από τον Βραζιλιάνο Diogo Moreira που είναι αυτή τη στιγμή τρίτος στην βαθμολογία της Moto2 και έχει απασχολήσει μεταγραφικά και τη Yamaha.

Ας δούμε λοιπόν τη σχάρα εκκίνησης του 2026 σε μία εικόνα:

MotoGP

 

MotoGP: Λευκός καπνός για συμφωνία διοργανωτών και κατασκευαστών

Στον ερχόμενο αγώνα στο Brno αναμένονται οι ανακοινώσεις και μετά … καταιγίδα μεταγραφών
motogp
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

15/6/2026

Η περίφημη συμφωνία που θα διέπει το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα MotoGP από το 2027 ως το 2031 έπρεπε κανονικά να έχει υπογραφεί από πέρυσι και, αν δεν είχε προκύψει η εξαγορά του MotoGP από τη Liberty Media, αυτό πιθανότατα θα είχε ήδη συμβεί. Οι νέοι Αμερικανοί ιδιοκτήτες ωστόσο εισέβαλλαν στο πρωτάθλημα ως ταύροι σε υαλοπωλείο και άρχισαν να δείχνουν δείγματα των προθέσεών τους σε όλα τα επίπεδα, από την υποβάθμιση των μικρότερων κατηγοριών ως τις ολοένα και διογκούμενες απαιτήσεις προς τις ομάδες.

Η Concorde Agreement, η συμφωνία που θα διέπει τη συνεργασία διοργανωτών και κατασκευαστών για τα επόμενα πέντε χρόνια ωστόσο δεν έχει υπογραφεί ακόμη, αν και πλέον όλα δείχνουν πως φτάσαμε στο τέλος της διαπραγμάτευσης και όλα δείχνουν πως στη Grand Prix της Τσεχίας το ερχόμενο σαββατοκύριακο (19-21/6) θα γίνουν οι επίσημες ανακοινώσεις.

Προφανώς ως τότε δεν μπορούμε να γνωρίζουμε τι έχει συμφωνηθεί, από τις πηγές μας ωστόσο προκύπτουν κάποια δεδομένα. Πρώτον και βασικότερο, το αίτημα των κατασκευαστών για ποσοστά από τα έσοδα του MotoGP μάλλον δεν περνά και, σύμφωνα με τις πληροφορίες, έχει συμφωνηθεί πάγιο ετήσιο ποσό προς τις ομάδες, όπως ίσχυε ως τώρα, αλλά πιθανότατα λίγο αυξημένο.

Μαθαίνουμε επίσης πως υπάρχουν αρκετές εκκρεμότητες στο ζήτημα της επικοινωνιακής προβολής, όπου η MotoGP Sports Entertainment Group (MGPSEG, πρώην Dorna) θέλει πολύ αυξημένη εμπλοκή από τις ομάδες και τους κατασκευαστές, αλλά μάλλον δεν έχει βρεθεί ακόμη η χρυσή τομή εδώ.

Ακόμη περισσότερο όμως, περιμένουμε με ενδιαφέρον να δούμε τι άλλο θα αλλάξει στις διαδικασίες του πρωταθλήματος σε ζητήματα που είχαν τεθεί από την MGPSEG, όπως η ύπαρξη τρίτου αναβάτη ως αναπληρωματικού, η επιβολή μιας μοτοσυκλέτας ανά αναβάτη αντί δύο και άλλα τέτοια ζητήματα που αναμένεται να επηρεάσουν την αγωνιστική δράση πολύ πιο άμεσα από το μάρκετινγκ και τη διαφήμιση.

Πιθανότατα λοιπόν αυτό που θα ανακοινωθεί θα είναι ένα προσχέδιο συμφωνίας με τις βασικές αρχές που θα διέπουν το πρωτάθλημα από το 2027, με αρκετά ανοικτά θέματα να μεταφέρονται σε επόμενες διαβουλεύσεις. Διαβάζουμε επίσης για πρόβλεψη επέκτασης της συμφωνίας αυτής και για μια ακόμη πενταετία, δηλαδή ως και το 2036.

Στο μεταξύ, ενδεχόμενη ανακοίνωση της πολυπόθητης συμφωνίας θα ξεκλειδώσει και τις ανακοινώσεις μεταγραφών, κάτι που μάλλον δεν θα αλλάξει δραστικά τον κόσμο μας ως θεατές του αθλήματος, μιας και η επικαιρότητα πρακτικά έχει ήδη σκιαγραφήσει τις περισσότερες μετακινήσεις που θα γίνουν ενόψει 2027.

Ετικέτες