MotoGP Βαρκελώνη: Ισπανοί τιτάνες στην εκκίνηση

Αναμετρούνται, όντας παντοδύναμοι στην ισπανική πίστα

Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

16/6/2018

Μπορεί στις πρώτες – πρώτες δοκιμές την Παρασκευή ο Rossi να έδειξε πως θα έφερνε την ανατροπή στην ισπανική πίστα, πράγμα που έβγαινε και στις δηλώσεις του τις προηγούμενες ημέρες, όμως οι δοκιμές κάτω από την δυνατή ζέστη θα ακολουθούσαν διαφορετική πορεία. Από την FP2 και μετά ο Marquez είχε εξαιρετικό ρυθμό που διακοπτόταν μονάχα από τις πτώσεις του. Κι όταν ο Marquez πέφτει στις δοκιμές, ιδιαίτερα όταν το κάνει σχεδόν σε κάθε έξοδο, τότε σημαίνει πως στον αγώνα θα έχει βρει το απόλυτο όριο.. Το έχει πει και ο ίδιος παλαιότερα, όμως σήμερα ήταν μία τέτοια πτώση που τον έστειλε στην Q1 πράγμα που αντιμετώπισε ως ευκαιρία για καλύτερη προπόνηση, κερδίζοντας το πρώτο εισιτήριο για την Q2 μπροστά από τον Ιάπωνα Nakagami.

Εκεί ο Lorenzo έκανε εξαιρετικό χρόνο από τον πρώτο γύρο, για να εισπράξει την απάντηση του Marquez, και να αναγκαστεί να απαντήσει από την αρχή ο ίδιος στον τελευταίο του γύρο. Ο Lorenzo πήρε την pole position από τον Marquez δικαιωματικά, αλλά όχι εύκολα, όσο βλέπαμε την Honda να ντριφτάρει στις εισόδους χαρίζοντας μοναδικό θέαμα… Ο Zarco είχε μία έξοδο ψάχνοντας ρυθμίσεις, ο Crutchlow έπεσε γιατί δεν βρήκε την απαραίτητη πρόσφυση εμπρός, και ο Dovizioso για δεύτερη φορά συνεχόμενα βλέπει τον Lorenzo να είναι ταχύτερος από εκείνον, κάτι που κανείς στην Ducati δεν είχε συνηθίσει…

Ο ίδιος ο Lorenzo επέμενε πως αν είχε λίγο περισσότερο χρόνο ή είχαν γίνει κάποιες κινήσεις από πέρσι, τότε φέτος θα κυνηγούσε το πρωτάθλημα αντί να ψάχνει από τον αγώνα της Γαλλίας και μετά για ομάδα, καταλήγοντας στην Honda. Μέχρι τότε, όπως τόνισε δύο φορές, το πλάνο ήταν να μείνει με την Ducati. Βλέποντας πως η δική τους διάθεση δεν ταυτιζόταν, άρχισε να παίζει τα χαρτιά του και το έκανε εξαιρετικά προσεκτικά, δίχως να κινεί υποψίες.

Ο Lorenzo είναι ένας από τους δύο αναβάτες που έχει κερδίσει στην πίστα της Καταλονίας από την pole position. Αυτό σημαίνει πως θα προσπαθήσει να κάνει το ίδιο και αύριο, και πως η προσπάθεια αυτή θα είναι για εκείνον ευκολότερη. Όμως στην δεύτερη θέση της εκκίνησης, ο Marquez δεν πρόκειται να τον αφήσει να φύγει εμπρός, αντιλαμβανόμενος πως αυτό θα είναι το δυνατό χαρτί του Lorenzo. Το ίδιο και ο Dovizioso που θα προσπαθήσει να μείνει πίσω τους περιμένοντας την παραμικρή ευκαιρία. Σε περίπτωση που δεν γίνει αύριο στην εκκίνηση κάποιο παρατράγουδο, γρήγορα θα δημιουργηθεί ένα γκρουπ γρήγορων αναβατών που θα ξεχωρίσουν από τους υπόλοιπους. Οι τρεις πρώτοι είναι βέβαιο ποιοι θα είναι, και αύριο θα φανεί ποιοι από τους πίσω θα μπουν στο γκρουπ αυτό. Ο Rossi μπορεί να είναι στην 7η θέση, αλλά είναι ένας από τους υποψήφιους, ως αναβάτης της Κυριακής και ως λίγο άτυχος στην Q2, το ίδιο και ο Zarco…

Αναμένεται ένας γρήγορος αγώνας, με τεταμένη εκκίνηση…

Αποτελέσματα Q2

Θέση
Αναβάτης
ΜΟΤΟ
Χρόνος
Διαφ. με 1ο
Διαφ. με
προηγ.
1
Jorge LORENZO
Ducati
1'38.680
 
 
2
Marc MARQUEZ
Honda
1'38.746
0.066
0.066
3
Andrea DOVIZIOSO
Ducati
1'38.923
0.243
0.177
4
Maverick VIÑALES
Yamaha
1'39.145
0.465
0.222
5
Andrea IANNONE
Suzuki
1'39.148
0.468
0.003
6
Danilo PETRUCCI
Ducati
1'39.178
0.498
0.030
7
Valentino ROSSI
Yamaha
1'39.266
0.586
0.088
8
Johann ZARCO
Yamaha
1'39.331
0.651
0.065
9
Tito RABAT
Ducati
1'39.504
0.824
0.173
10
Cal CRUTCHLOW
Honda
1'39.556
0.876
0.052
11
Dani PEDROSA
Honda
1'39.695
1.015
0.139
12
Takaaki NAKAGAMI
Honda
1'39.888
1.208
0.193

Αποτελέσματα Q1:

Q2
Marc MARQUEZ
Honda
1'39.217
 
 
Q2
Takaaki NAKAGAMI
Honda
1'39.663
0.446
0.446
13
Jack MILLER
Ducati
1'39.732
0.515
0.069
14
Hafizh SYAHRIN
Yamaha
1'39.879
0.662
0.147
15
Alex RINS
Suzuki
1'39.918
0.701
0.039
16
Aleix ESPARGARO
Aprilia
1'40.010
0.793
0.092
17
Bradley SMITH
KTM
1'40.019
0.802
0.009
18
Franco MORBIDELLI
Honda
1'40.058
0.841
0.039
19
Pol ESPARGARO
KTM
1'40.178
0.961
0.120
20
Scott REDDING
Aprilia
1'40.300
1.083
0.122
21
Karel ABRAHAM
Ducati
1'40.449
1.232
0.149
22
Alvaro BAUTISTA
Ducati
1'40.524
1.307
0.075
23
Mika KALLIO
KTM
1'40.572
1.355
0.048
24
Thomas LUTHI
Honda
1'40.590
1.373
0.018
25
Sylvain GUINTOLI
Suzuki
1'40.834
1.617
0.244
26
Xavier SIMEON
Ducati
1'41.369
2.152
0.535

 

Ετικέτες

Το MotoGP στους δρόμους της Αδελαΐδας στην Αυστραλία από το 2027!

Απίστευτο πισωγύρισμα της Liberty Media σε Road Racing αγώνες, μετά από 46 χρόνια…
Adelaide Street Cirucit, MotoGP
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

19/2/2026

Στις 19/2/2026 με ανάρτησή στην ιστοσελίδα του MotoGP, ο νέος διοργανωτής Liberty Media επιβεβαίωσε ότι το Αυστραλιανό Grand Prix θα μεταφερθεί στο Adelaide Street Circuit από το 2027, σηματοδοτώντας την επιστροφή του Πρωταθλήματος σε επικίνδυνες αστικές διαδρομές. Μια απόφαση που στόχο έχει το θέαμα, θυσιάζοντας όμως την ασφάλεια των αγωνιζομένων, μια αξία που η διοργάνωση είχε μέχρι πρότινος ως σημαία. 

Θυμίζουμε πως στα πρώτα χρόνια της ιστορίας του (κυρίως από τη δεκαετία του 1950 έως τη δεκαετία του 1970), το MotoGP αγωνιζόταν συχνά σε επικίνδυνες, δημόσιες οδικές διαδρομές που για τις ημέρες του αγώνα έκλειναν για τους υπόλοιπους χρήστες του δρόμου -όπως γίνεται και σήμερα στους Road Racing αγώνες-, πριν μετακινηθεί σε ειδικά σχεδιασμένες, πιο ασφαλείς και μικρότερες πίστες στις αρχές της δεκαετίας του 1980. Τελευταίος αγώνας της κορυφαίας κατηγορίας σε καθαρά οδική διαδρομή θεωρείται συχνά το Φινλανδικό Grand Prix του 1981 στην Imatra.

Κύριος λόγος της μεταστροφής του Πρωταθλήματος σε κλειστές πίστες ήταν η επικίνδυνη φύση των λεγόμενων και Road Circuits, με δέντρα, κτήρια και ελάχιστους χώρους διαφυγής, κάτι που οδήγησε σε αυξανόμενα μποϊκοτάζ από αναβάτες, ιδιαίτερα μετά από θανατηφόρα ατυχήματα.

Και φτάνουμε στο 2026, με την αμερικάνικη Liberty Media να διαγράφει όλα τα παραπάνω, θέλοντας να ανεβάσει την προσέλευση του κοινού, το θέαμα και τα έσοδα, ανακοινώνοντας μια αγωνιστική επιστροφή-σοκ σε δρόμους πόλεων…

Έτσι, στις 19 Φεβρουαρίου, η MotoGP Sports Entertainment Group (το νέο όνομα της Dorna), η Κυβέρνηση της Νότιας Αυστραλίας και ο Δήμος της Αδελαΐδας ανακοίνωσαν ότι το Αυστραλιανό Grand Prix θα φιλοξενείται σε αστική πίστα στο κέντρο της Αδελαΐδας από το 2027.

Η εξαετής συμφωνία ξεκινά την επόμενη σεζόν όπου οι αναβάτες του MotoGP θα κληθούν να αγωνιστούν στο Adelaide Street Circuit έως και το 2032. Όπως αναφέρουν οι διοργανωτές “αυτή η ιστορική διοργάνωση θα είναι το πρώτο Grand Prix του MotoGP που θα διεξαχθεί σε τοποθεσία στο κέντρο πόλης με τα αδιαπραγμάτευτα πρότυπα ασφάλειας που απαιτεί η σύγχρονη εποχή του αθλήματος.” 

Η χάραξη της πίστας παρουσιάστηκε στην Αδελαΐδα την Πέμπτη 19 Φεβρουαρίου, μπροστά σε εθνικά μέσα ενημέρωσης, από τον Διευθυντή Αθλητικών Θεμάτων του MotoGP, Carlos Ezpeleta, και τον Πρωθυπουργό της Νότιας Αυστραλίας, Peter Malinauskas

Εκεί επιβεβαιώθηκε ότι το πρώτο Αυστραλιανό GP στην Αδελαΐδα θα διεξαχθεί σε τριήμερη διοργάνωση τον Νοέμβριο του 2027. Η πίστα θα έχει μήκος περίπου 4,195 χλμ. με 18 στροφές που θα διατρέχουν τους δρόμους της πόλης, επιτρέποντας στους αναβάτες να φτάνουν ταχύτητες άνω των 340 χλμ./ώρα!

Ο σχεδιασμός της πίστας ακολουθεί το πρότυπο του Adelaide Street Circuit που φιλοξενούσε αγώνες Formula 1 μεταξύ 1985 και 1995, με τις “απαραίτητες σημαντικές προσαρμογές” ώστε “η ασφάλεια των αναβατών να παραμένει η απόλυτη προτεραιότητα”. Έτσι λένε οι διοργανωτές, εμείς όμως παραμένουμε δύσπιστοι όσον αφορά στην ασφάλεια.

Ένα ακόμη στοιχείο από το δελτίο τύπου του MotoGP που δείχνει καθαρά τον στόχο (τα αυξημένα έσοδα) είναι και η ακόλουθη πρόταση: “Η διάταξη της πόλης, η κουλτούρα της και το πάθος της για μεγάλες διοργανώσεις καθιστούν την Αδελαΐδα το ιδανικό ‘σπίτι’ για ένα premium, φεστιβαλικού χαρακτήρα, αστικό Grand Prix -προσφέροντας μια μοναδική ευκαιρία αναβάθμισης της εμπειρίας των φιλάθλων σε νέο επίπεδο.” Φεστιβάλ, premium χαρακτήρας, αναβάθμιση εμπειρίας των φιλάθλων… και σταθερά εμπόδια που ακυρώνουν δεκαετίες αναζήτησης της μέγιστης ασφάλειας των αγωνιζομένων σε ένα ιδιαίτερα επικίνδυνο άθλημα.

Ο Διευθυντής Αθλητικών Θεμάτων του MotoGP, Carlos Ezpeleta, δήλωσε: “Η έλευση του MotoGP στην Αδελαΐδα σηματοδοτεί ένα σημαντικό ορόσημο στην εξέλιξη του πρωταθλήματός μας. Η πόλη έχει παγκόσμιας κλάσης φήμη στη φιλοξενία μεγάλων αθλητικών διοργανώσεων και η δυνατότητα να σχεδιάσουμε μια ειδικά διαμορφωμένη πίστα στους δρόμους της πόλης είναι κάτι πραγματικά μοναδικό για το άθλημά μας. Από την πρώτη στιγμή, μαζί με τη FIM, διασφαλίσαμε ότι η ασφάλεια θα παραμείνει αδιαπραγμάτευτη -κάθε στοιχείο του Adelaide Street Circuit έχει σχεδιαστεί ώστε να πληροί τα υψηλότερα πρότυπα του σύγχρονου MotoGP, εξασφαλίζοντας ότι οι αναβάτες μπορούν να αγωνίζονται στο μέγιστο επίπεδο έντασης με απόλυτη εμπιστοσύνη. Η δέσμευση της Αδελαΐδας στις μεγάλες διοργανώσεις την καθιστά το ιδανικό σπίτι για το επόμενο κεφάλαιο του MotoGP στην Αυστραλία. Είμαστε ενθουσιασμένοι που θα παρουσιάσουμε ένα νέο στυλ αγώνων εδώ και θα δημιουργήσουμε μια πραγματική γιορτή του αθλήματός μας που θα φέρει τους φιλάθλους ακόμη πιο κοντά στη δράση. Αυτή η συνεργασία αντιπροσωπεύει τολμηρή φιλοδοξία τόσο από το MotoGP όσο και από την Αυστραλία -και δεν θα μπορούσαμε να είμαστε πιο περήφανοι που ξεκινάμε αυτό το ταξίδι μαζί.”

Ο Πρωθυπουργός της Νότιας Αυστραλίας, Peter Malinauskas, πρόσθεσε: “Πρόκειται για μια μεγάλη επιτυχία για τη Νότια Αυστραλία. Πλέον ανταγωνιζόμαστε την υπόλοιπη χώρα για τις κορυφαίες διοργανώσεις παγκοσμίως -και κερδίζουμε. Η φιλοξενία του πρώτου αγώνα MotoGP στον κόσμο σε αστική πίστα (σσ. εννοεί στη σύγχρονη εποχή) θα δώσει στην Αδελαΐδα μια πραγματικά μοναδική πρόταση που σίγουρα θα προσελκύσει επισκέπτες από άλλες πολιτείες και το εξωτερικό. Αυτό αφορά πολύ περισσότερα από μια διοργάνωση μηχανοκίνητου αθλητισμού παγκόσμιας κλάσης -αφορά τη δημιουργία οικονομικής δραστηριότητας για την Πολιτεία μας, τη στήριξη θέσεων εργασίας και την τοποθέτηση της Νότιας Αυστραλίας στην παγκόσμια σκηνή. Στηρίζουμε μεγάλες διοργανώσεις που προσφέρουν ισχυρή οικονομική απόδοση και το MotoGP κάνει ακριβώς αυτό. Το MotoGP αναπτύσσεται παγκοσμίως με ρυθμό ρεκόρ – και πλέον η Αδελαΐδα θα αποτελεί βασικό μέρος αυτής της ιστορίας ανάπτυξης.”

Το δελτίο τύπου του MotoGP τελειώνει αναφέροντας πως περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τη διοργάνωση θα ανακοινωθούν σε μεταγενέστερο χρόνο. Αυτό που δεν αναφέρει είναι τι ακριβώς σημαίνει η φράση “αδιαπραγμάτευτα πρότυπα ασφαλείας”, καθώς δυσκολευόμαστε να οραματιστούμε αγώνα πόλης με όποιες παρεμβάσεις μπορούν να γίνουν σε αστικό ιστό, έστω και να πλησιάζει τα πρότυπα ασφαλείας των κλειστών πιστών στις οποίες διεξάγεται αυτή τη στιγμή το MotoGP.

Και αν κάποιοι αναβάτες έχουν επιλέξει τους αγώνες Road Racing, αυτή είναι μια διαφορετική “φυλή” αγωνιζομένων, που δεν αλληλοκαλύπτεται με εκείνους που επιλέγουν τις κλειστές πίστες. Έτσι αναμένουμε μεγάλες αντιδράσεις από τους αναβάτες και τις ομάδες του MotoGP, και μένει να δούμε κατά πόσο θα πραγματοποιηθούν τα φιλόδοξα σχέδια της Liberty Media, που αρχίζουν μεν με το GP της Αδελαίδας, έχουν όμως και συνέχεια καθώς οι Αμερικανοί έχουν εκφράσει επιθυμία και για άλλους αστικούς αγώνες, στις ΗΠΑ και αλλού, μπολιάζοντας το Πρωτάθλημα με πρωτόγνωρη επικινδυνότητα. Τι θα δούμε ακόμα; Επιστροφή στο Isle of Man;

Δείτε παρακάτω έναν γύρο του Adelaide street circuit στη χάραξη για την F1, η οποία θα αλλάξει μας λένε οι διοργανωτές για μεγιστοποίηση της ασφάλειας, και αναρωτηθείτε τι μπορεί να πάει στραβά αν κάποιος χάσει τον έλεγχο με πολλά.

Ετικέτες