MotoGP, Bastianini: "Η Ducati πιέζει αλλά είμαι ήρεμος”

Οι Ιταλοί πιέζουν για αποτελέσματα ωστόσο ο Bastianini δεν φαίνεται να ανησυχεί
motomag MotoGP, Bastianini: "Η Ducati πιέζει αλλά είμαι ήρεμος”
Από τον

Γιάννη Τσινάβο

2/5/2024

Το συμβόλαιο του Enea Bastianini με την Ducati Lenovo Team λήγει τη φετινή χρονιά και οι μνηστήρες για τη θέση του αναμφίβολα είναι πάρα πολλοί. Τα περισσότερα συμβόλαια των αναβατών όπως διαβάσατε στο ΜΟΤΟ λήγουν στο τέλος του έτους και αυτό σημαίνει ένα πράγμα πως ο Bastianini πρέπει να φέρει αποτελέσματα τα οποία θα του προσφέρουν την ανανέωση του συμβολαίου στην εργοστασιακή ομάδα του Borgo Panigale.

Μέχρι στιγμής η θέση του Bastianini στην Ducati Lenovo Team μοιάζει με ηλεκτρική καρέκλα καθώς αγωνιστικά ο Ιταλός δεν έχει πετύχει και τα καλύτερα αποτελέσματα. Στην Jerez ο αναβάτης της ιταλικής εταιρείας στον αγώνα Sprint κατέλαβε την 13η θέση ενώ στον κυρίως αγώνα της Κυριακής τερμάτισε στην 5η θέση.

Την επομένη στο μονοήμερο τεστ που έλαβε χώρα στην ίδια πίστα ο Bastianini είχε νωρίς μία άσχημη πτώση με τον ίδιο να ολοκληρώνει την διαδικασία στην ένατη θέση. Σύμφωνα με τα λεγόμενα του το τεστ ήταν θετικό καθώς κατάφερε να βρει πολλές λύσεις που θα τον βοηθήσουν για τη συνέχεια του πρωταθλήματος αν και για να λέμε την αλήθεια θα χρειαστεί ένας αγωνιστικός άθλος για να κρατήσει ο ίδιος την θέση του στην Ducati Lenovo Team.

MotoGP, Bastianini: "Η Ducati πιέζει αλλά είμαι ήρεμος”

O Bastianini αναφέρθηκε στη συνέχεια τόσο για το τεστ όσο και για την πίεση που δέχεται από την Ducati Lenovo Team ώστε να αποδώσει τα μέγιστα: “Δυστυχώς, δεν ξεκίνησε η μέρα με τον καλύτερο τρόπο. Είχα μία άσχημη πτώση στην στροφή 7. Ευτυχώς δεν τραυματίστηκα αν και αγχώθηκα όσον αφορά την δουλειά που έπρεπε να γίνει.

Στη συνέχεια ηρέμησα οπότε καταφέραμε να δουλέψουμε σε πολλούς τομείς. Βρήκαμε την σωστή ρύθμιση στο φρενάρισμα ενώ επίσης βελτιώσαμε τον ρυθμό, ωστόσο στο αργό κομμάτι της πίστας πρέπει να βελτιωθούμε περισσότερο. Στο Le Mans τα πράγματα θα είναι διαφορετικά είναι μία πίστα στην οποία έχω κερδίσει -2022- και εκεί έχω αυτοπεποίθηση.

Η ομάδα πιέζει για να έρθουν τα αποτελέσματα ωστόσο είμαι ήρεμος. Το σημαντικό στην αρχή της χρονιάς ήταν να επανακτήσω την αυτοπεποίθηση μου όσον αφορά την οδήγηση. Ήρθαν και κάποια καλά αποτελέσματα ωστόσο τώρα είναι σημαντικό να πετύχω ακόμη περισσότερα”.

Αν και τα πράγματα δεν είναι εύκολα για τον Bastianini o ίδιος δεν φαίνεται να ανησυχεί ιδιαίτερα, μένει να δούμε αν ο αναβάτης της Ducati Lenovo Team γνωρίζει ήδη τι έχουν αποφασίσει τα μεγάλα κεφάλια της Ducati Corse και παίζει εκ του ασφαλούς ή έχει κάποιον άσσο στο τσεπάκι του όσον αφορά το αγωνιστικό του μέλλον.

MotoGP, Bastianini: "Η Ducati πιέζει αλλά είμαι ήρεμος”

 

Ετικέτες

MotoGP Παραχωρήσεις: Βελτιώθηκε και ανεβαίνει βαθμίδα η Honda - Τι χάνει το 2026

Πώς αλλάζουν οι ισορροπίες για εργοστάσια και μοτοσυκλέτες
Concessions
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

15/12/2025

Το νέο σύστημα παραχωρήσεων του MotoGP, που εφαρμόζεται από το τέλος του 2023, έχει φέρει μικρές αλλά εμφανείς αλλαγές στην απόδοση των εργοστασιακών ομάδων. Η Ducati παραμένει κυρίαρχη, η Aprilia και η KTM δείχνουν ανοδική τάση, η Honda κατάφερε να ανέβει οριακά γκρουπ στον τελευταίο μόλις γύρο και την Yamaha να προχωρά σε ριζικές επιλογές ενόψει 2026.

Η νέα μορφή του συστήματος παραχωρήσεων μπήκε σε ισχύ στο τέλος του 2023, κατατάσσοντας τα εργοστάσια ανάλογα με το ποσοστό των πόντων που συγκεντρώνουν, σε σχέση με το σύνολο των διαθέσιμων πόντων. Από τότε μέχρι σήμερα έχει σημειωθεί μόνο μία αλλαγή βαθμίδας, με την Honda να ανεβαίνει από το γκρουπ D στο γκρουπ C. Όμως, πίσω από τις βαθμίδες υπάρχουν αριθμοί που έχουν μεγαλύτερο ενδιαφέρον. Ας δούμε αναλυτικά πού βρίσκεται κάθε εργοστάσιο στο κλείσιμο του 2025.

Βαθμίδα

% διαθέσιμων βαθμών κατασκευαστών

Ελαστικά δοκιμών

Αναβάτες δοκιμών

Πίστες δοκιμών

Wildcard συμμετοχές

Κινητήρες / σεζόν

Εξέλιξη κινητήρα

Αναβαθμίσεις 
αεροδυναμικού πακέτου

A

≥ 85%

170

Μόνο δοκιμαστές

3 προκαθορισμένες πίστες

0

7–8

Παγωμένη (freeze)

1

B

60% – <85%

190

Μόνο δοκιμαστές

3 προκαθορισμένες πίστες

3

7–8

Παγωμένη (freeze)

1

C

35% – <60%

220

Μόνο δοκιμαστές

3 προκαθορισμένες πίστες

6

7–8

Παγωμένη (freeze)

1

D

<35%

260

Ελεύθερα (και με αναβάτες ομάδων)

Οποιαδήποτε πίστα MotoGP

6

9–10

Ελεύθερη εξέλιξη

2*

Concessions

DUCATI

Η Ducati παραμένει μόνη της στο γκρουπ A. Ωστόσο, ολοκληρώνει το 2025 με το 94% των μέγιστων δυνατών βαθμών, πέφτοντας από το 98% που είχε στην θερινή διακοπή των MotoGP αλλά και στο τελείωμα του 2024.

Αξιοσημείωτο, λαμβάνοντας υπόψιν ότι η κυριαρχία του Marc Marquez διακόπηκε, λόγω τραυματισμού, πέντε γύρους πριν το τέλος της σεζόν.

Concessions

APRILIA

Προς το τέλος της χρονιάς, η Aprilia φάνηκε να πλησιάζει το γκρουπ B, αλλά απέχει ακόμα.

 Παρότι υπάρχει ανοδική πορεία, η απόσταση παραμένει, με το 2025 ήταν η καλύτερη χρονιά της Aprilia στον θεσμό, τέσσερις νίκες σε Grands Prix, περισσότερες από κάθε άλλη σεζόν στην ιστορία της. Από το 49% του καλοκαιριού του 2024 έπεσε στο 41% στο τέλος εκείνης της χρονιάς. Στο πρώτο μισό του 2025, με δύο νέους αναβάτες και τον Πρωταθλητή Jorge Martin εκτός για μεγάλο διάστημα, κατέβηκε στο 37%. Η εντυπωσιακή αντεπίθεση του Marco Bezzecchi με δύο συνεχόμενες νίκες στο τέλος της χρονιάς και η νίκη του Raul Fernandez με την Trackhouse στην Αυστραλία, ανέβασαν το ποσοστό στο ιστορικό υψηλό 51%.

Concessions

KTM

Η KTM κλείνει το 2025 με 46%, ανεβαίνοντας από το 40% της θερινής διακοπής. Δεν είναι το υψηλότερο ποσοστό που έχει πετύχει ποτέ, αλλά είναι ξεκάθαρη ανάκαμψη μετά από ένα βαρύ ξεκίνημα στη σεζόν.

Στο τέλος του 2024 ήταν στο 44%, οπότε συνολικά υπάρχει ένα μικρό βήμα προόδου, με στόχο ένα μεγαλύτερο για το 2026.

Concessions

HONDA

Η Honda είναι η μόνη που αλλάζει οριακά βαθμίδα το 2025. Μετά τη χειρότερη περίοδό της στο δεύτερο μισό του 2024, είχε πέσει στο απίστευτα χαμηλό 10% των δυνατών βαθμών, το χαμηλότερο για οποιοδήποτε εργοστάσιο εδώ και 20 χρόνια (εξαιρώντας πρώτες εμφανίσεις). Αλλά η Honda είναι Honda και το 2025 άρχισε να το δείχνει ξανά.

Από το 10% στο τέλος του 2024, ανέβηκε στο 23% το καλοκαίρι του 2025 και βρίσκεται στο 35% στο κλείσιμο της χρονιάς. Ακριβώς όσο χρειαζόταν για να ανέβει στο γκρουπ C, άνοδος που κρίθηκε στον τελευταίο αγώνα, όταν ο Luca Marini πήρε την ακριβώς την έβδομη θέση που απαιτούνταν.

Concessions

YAMAHA

Η Yamaha περνάει μια δύσκολη περίοδο, αλλά προχωράει σε μεγάλες αλλαγές που δεν αποτυπώνονται πλήρως σε αριθμούς. Στον τελευταίο αγώνα στη Βαλένθια αποχαιρέτησαν τη μέχρι τώρα ,εν σειρά, διάταξη κινητήρα τους. Στις δοκιμές εμφανίστηκαν μόνο με YZR-M1 σε διάταξη V4. Έναν μόλις χρόνο πριν τις τεράστιες αλλαγές κανονισμών που έρχονται.

Από το 17% στο τέλος του 2024ανέβηκαν ξανά στο 25% το καλοκαίρι του 2025, ενώ στο τέλος της φετινής σεζόν βρίσκονται στο 30%. Σημαντική πρόοδος μέσα σε δώδεκα μήνες. Το ερώτημα που παραμένει, είναι πού θα οδηγήσει η νέα V4 M1.