MotoGP: Celestino Vietti – “Είναι η καλύτερη μέρα της ζωής μου"

Οι πρώτες εντυπώσεις του Vietti πάνω σε μοτοσυκλέτα της μεγάλης κατηγορίας
Vietti Valencia MotoGP Test
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

21/11/2025

Ο Celestino Vietti κάλυψε το κενό του τραυματία Franco Morbidelli, ανεβαίνωντας για πρώτη φορά πάνω στη Ducati Desmosedici, στο MotoGP Test της Βαλένθια.

Μετά την ολοκλήρωση του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Moto2 για το 2025, ο Celestino Vietti περίμενε να επιστρέψει στην Ιταλία για τις χειμερινές του διακοπές. Ωστόσο, μετά τον τραυματισμό του Franco Morbidelli στον καρπό στην εκκίνηση του Grand Prix της Βαλένθια, προέκυψε ένα κενό στην ομάδα του “γιατρού” Pertamina Enduro VR46 Racing για τις δοκιμές της Τρίτης.

Μετά από συμφωνία μεταξύ των VR46, Ducati και SpeedRS, ο νεαρός Ιταλός είχε την ευκαιρία να δοκιμάσει τη μοτοσυκλέτα MotoGP της Ducati στο Circuit Ricardo Tormo.

"Σίγουρα είναι η καλύτερη μέρα της ζωής μου", δήλωσε ο Vietti μετά τις δοκιμές.

"Θέλω να ευχαριστήσω την VR46, τη Ducati και την ομάδα μου στην VR46, SpeedRS, γιατί μου έδωσαν την ευκαιρία να οδηγήσω την καλύτερη μοτοσυκλέτα στον κόσμο. Απόλαυσα κάθε γύρο που έκανα και ελπίζω στο μέλλον να έχω περισσότερες ευκαιρίες να την οδηγήσω".

Συγκρίνωντας τη Ducati Desmosedici με τη μοτοσυκλέτα Moto2 που οδηγεί συνήθως, ο Vietti εντυπωσιάστηκε κυρίως από τα carbon φρένα της MotoGP. "Η ταχύτητα που φτάνει είναι απίστευτη, αλλά η μεγαλύτερη διαφορά βρίσκεται στο πόσο γρήγορα σταματάει η μοτοσυκλέτα", εξήγησε.

"Το σημείο φρεναρίσματος είναι κοντά σε αυτό μιας MotoGP, αλλά φτάνεις πολύ πιο γρήγορα, είναι πραγματικά εντυπωσιακό. Χρειάζομαι περισσότερους γύρους για να το κατανοήσω καλύτερα".

Κατά τη διάρκεια των δοκιμών, ο Team Manager της VR46 Pablo Nieto αποκάλυψε ότι ο Vietti θα ολοκλήρωνε μόνο 15 γύρους, αλλά ο Ιταλός δεν είδε το pit board και τελικά συμπλήρωσε 24.

"Μερικές φορές δεν το έβλεπα γιατί έπρεπε να πατήσω το κουμπί για τη συσκευή", είπε ο Vietti, "Ήμουν απόλυτα συγκεντρωμένος σε ό,τι έπρεπε να κάνω και όχι στην πινακίδα. Αλλά, όπως είπα, απόλαυσα κάθε γύρο και κάθε στροφή της πίστας, είναι κάτι που δεν θα ξεχάσω ποτέ".

 

MotoGP: O Quartararo ξεσπά: “Δεν είμαι χαζός, ξέρω να οδηγώ”

Απογοήτευση και έντονη κριτική για τη Yamaha μετά τον αγώνα της Ισπανίας
Quartararo complains
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

27/4/2026

Ο Fabio Quartararo δεν μάσησε τα λόγια του μετά από ένα απογοητευτικό Grand Prix στην Ισπανία, εκφράζοντας ανοιχτά την αγανάκτησή του για την κατάσταση της Yamaha και την έλλειψη προόδου.

Ο Fabio Quartararo ξέσπασε μετά τον αγώνα της Jerez, στέλνοντας για ακόμη μία φορά ξεκάθαρο μήνυμα προς τη Yamaha πως η υπομονή του έχει εξαντληθεί. Ο Γάλλος παγκόσμιος πρωταθλητής του 2021 βρέθηκε μακριά από τον καλό του εαυτό, σε πλήρη αντίθεση με την περσινή του παρουσία στην ίδια πίστα, όπου είχε κατακτήσει pole position και βάθρο.

Το 2026, η εικόνα ήταν εντελώς διαφορετική. Ο Quartararo εκκίνησε μόλις από τη 17η θέση και ολοκλήρωσε τον αγώνα περίπου 30 δευτερόλεπτα πίσω από τον νικητή Alex Marquez, σε μια επίδοση που αποτυπώνει ξεκάθαρα τη διαφορά δυναμικότητας της Yamaha σε σχέση με τον ανταγωνισμό.

quartararo

Παρά τις νέες αναβαθμίσεις που έφερε η ιαπωνική ομάδα στο Jerez, η πρόοδος ήταν περιορισμένη. Ο ίδιος ο Quartararo περιέγραψε με ωμό τρόπο την κατάσταση, καθώς αντιμετώπισε σοβαρά προβλήματα σε πρόσφυση και ισχύ, ενώ τόνισε πως δεν υπάρχει ούτε ένας τομέας στον οποίο να αισθάνεται άνετα πάνω στη μοτοσυκλέτα.

“Δεν νιώθω καλά στο φρενάρισμα, στην είσοδο, στη μέση της στροφής, στην επιτάχυνση, πουθενά,” ανέφερε χαρακτηριστικά, προσθέτοντας πως τα προβλήματα είναι τόσα πολλά που ακόμα και όταν λύνεται ένα, εμφανίζεται κάποιο άλλο.

Η πιο χαρακτηριστική του δήλωση ήρθε όταν θέλησε να υπογραμμίσει πως η διαφορά απόδοσης δεν σχετίζεται με την ικανότητά του: “Δεν είμαι χαζός, ξέρω να οδηγώ και ξέρω πόσο χάνουμε. Πέρυσι ήμουν στο βάθρο, τώρα είμαι 30 δευτερόλεπτα πίσω”.

Στον αγώνα, ο Quartararo ήταν τελικά ο καλύτερος αναβάτης της Yamaha τερματίζοντας 14ος, με κανέναν άλλο αναβάτη της M1 να μην καταφέρνει να μπει στη ζώνη των βαθμών. Ο ομόσταυλος του, Alex Rins, τερμάτισε 16ος, ενώ ο Jack Miller βρέθηκε 18ος μετά από τεχνικό πρόβλημα. Πιο πίσω ολοκλήρωσαν τον αγώνα οι Toprak Razgatlioglu και Augusto Fernandez.

quartararo

Σε τεχνικό επίπεδο, η Yamaha συνεχίζει να αναζητά λύσεις. Ο επικεφαλής της ομάδας, Massimo Meregalli, επιβεβαίωσε πως υπάρχει μια ελαφρώς τροποποιημένη έκδοση κινητήρα, ωστόσο η βασική αρχιτεκτονική παραμένει ίδια, κάτι που δείχνει πως δεν αναμένονται άμεσα ριζικές αλλαγές.

Με την κατάσταση να δείχνει στάσιμη και τον ανταγωνισμό να ανεβάζει συνεχώς ρυθμό, η ένταση στο στρατόπεδο της Yamaha αυξάνεται, με τον ίδιο να έχει επιβεβαιώσει συνομιλίες με το στρατόπεδο της Honda, διαψεύδοντας όμως τις φημολογίες που τον ήθελαν να έχει ήδη υπογράψει. Κι αν κάτι έγινε ξεκάθαρο στη Jerez, είναι πως ο Quartararo δεν είναι διατεθειμένος να αποδεχτεί παθητικά αυτή την εικόνα για πολύ ακόμη.