MotoGP: Δεύτερη μέρα δοκιμαστικών στη Valencia

Τι είπαν οι αναβάτες για τις καινούριες μοτοσυκλέτες τους
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

21/11/2018

Σήμερα ήταν η δεύτερη ημέρα των δοκιμαστικών στην πίστα της Valencia για τους αναβάτες των MotoGP με τις καινούριες τους μοτοσυκλέτες. Παρά το γεγονός ότι ο καιρός συνέχισε να τους ταλαιπωρεί με τοπικές μπόρες, που μείωσαν στο ελάχιστο τον διαθέσιμο χρόνο δοκιμών σε στεγνή άσφαλτο, εν τούτοις μίλησαν για τις πρώτες τους εντυπώσεις από την επαφή τους με τις μοτοσυκλέτες του 2019.

 

Marc Marquez για την Honda RC213V του 2019:

“Όποιον αναβάτη της Honda κι αν ρωτήσεις θα σου πει ότι θα ήθελε λίγο περισσότερη ροπή, γιατί σε βοηθάει να κερδίζεις χρόνο στις ευθείες. Δουλεύουμε με τις ρυθμίσεις του κινητήρα, όμως θέλουμε να κάνουμε και πολύ δουλειά με το εμπρός τμήμα της μοτοσυκλέτας, διότι πέρσι ήμασταν αναγκασμένοι να επιλέγουμε σε όλους τους αγώνες μόνο το σκληρό ελαστικό εμπρός”

 

Dovizioso για την Ducati Desmosedici GP του 2019

 “Ο καιρός μας χάλασε την δουλειά που είχαμε να κάνουμε. Θέλαμε πρώτα να στήσουμε τέλεια την παλιά μοτοσυκλέτα, διότι το τριήμερο του  αγώνα δεν είχαμε πολύ χρόνο οδήγησης με στεγνή πίστα και μετά να οδηγήσουμε την καινούρια μοτοσυκλέτα, ώστε να συγκρίνουμε τις διαφορές. Αν δεν ξέρεις με ακρίβεια πόσο γρήγορη είναι η παλιά, δεν έχεις κανένα αξιόπιστο σημείο αναφοράς για να κρίνεις την καινούρια. Ειδικά στην περίπτωσή μας που δεν έχουμε αλλαγές στον κινητήρα, αλλά στο πλαίσιο και συνολικό στήσιμο της μοτοσυκλέτας και των ηλεκτρονικών. Τις διαφορές στον κινητήρα τις καταλαβαίνεις εύκολα. Για το πλαίσιο όμως πρέπει να έχεις αξιόπιστα στοιχεία για να κρίνεις, αλλιώς μπορεί να πάρεις λάθος κατεύθυνση”

 

 

Rossi και Vinales για την Yamaha M1 του 2019

 

Rossi: “Έχουμε μαζί μας δύο νέους κινητήρες με διαφορετικές προδιαγραφές. Το πρόβλημά μας όλη την χρονιά πέρσι ήταν κυρίως η φθορά του ελαστικού κατά την διάρκεια του αγώνα. Δοκιμάσαμε ήδη τον έναν από αυτούς τους δύο και φαίνεται πως αντιμετωπίζουμε σωστά το πρόβλημα, όμως δεν αρκεί αυτό. Χρειάζεται να βελτιωθούμε και σε άλλους τομείς. Τοπ τεστ αυτό και το επόμενο στη Jerez δεν είναι κρίσιμα, όμως είναι σημαντικά σε ότι αφορά την απόφαση για ποιον από τους δύο νέους κινητήρες θα δώσουμε περισσότερο βάρος εξέλιξης έως τον Φεβρουάριο.

Vinales: “Με τον νέο κινητήρα ένοιωσα αμέσως άνετα και γι΄αυτό είμαι χαρούμενος. Το πρόβλημα στις εισόδους των στροφών από το υπερβολικό φρένο κινητήρα που είχα, έχει εξαφανιστεί. Θα πρέπει όμως να ρυθμίσουμε σωστά τα ηλεκτρονικά και να δούμε πως τα πάμε στον τομέα της επιτάχυνσης, διότι αν έχεις υπερβολικά απότομη δύναμη, στην πραγματικότητα είναι σαν να μην έχεις καθόλου δύναμη”.

 

Zarco για την KTM RC16

 

”Δεν θέλει να στρίψει στην είσοδο της στροφής και σε αυτή την πίστα η ταχύτητα εισόδου έχει μεγάλη σημασία για να πας γρήγορα. Με αυτό το πρόβλημα ασχολούμαστε κυρίως και το γεγονός ότι οι άνθρωποι της ΚΤΜ έχουν θέληση και όρεξη να ακούσουν και να δοκιμάσουν αυτά που τους λέω με γεμίζει αισιοδοξία. Όταν μπορέσουμε να βρούμε τον ρυθμό που θέλουμε, τότε θα αρχίσουμε να ασχολούμαστε και με τον κινητήρα.”

 

Marc Marquez: Κέρδισε το BMW M Award 2025 – 8η φορά

Επί 7 χρόνια έπαιρνε μία BMW M
Marc Marquez: Κέρδισε το BMW M Award 2025 – 8η φορά
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

16/11/2025

Μία BMW M2 CS 2025 σε γαλάζιο μεταλλικό χρώμα, κέρδισε ο Marc Marquez ως ο καλύτερος φέτος στην κατάταξη για την εκκίνηση, παρόλο που έχασε τους τελευταίους τέσσερις αγώνες.

Η BMW είχε ξεκινήσει αυτό το βραβείο παράλληλα με την συμφωνία της για το safety car, που με την σειρά της είχε ξεπηδήσει από τις -τότε- συζητήσεις με τον Ezpeleta για την εισαγωγή της στα MotoGP που για διάφορους λόγους δεν ευδοκίμησαν.

Όπως είχε τονίσει ο CEO της BMW Motorrad σε αποκλειστική συνέντευξη που πρόσφατα εκδόθηκε στο MOTO, η χορηγία αυτή της BMW στα MotoGP ήρθε πρώτα για να δείξει πως δεν σνομπάρουν τα MotoGP και έπειτα για λόγους προβολής στο τεράστιο κοινό. Αν είχαν μπει στα MotoGP πολύ πιθανό να μην είχαν συμφωνήσει για το safety car ή το BMW M Award που δημιουργήθηκε ακριβώς για αυτό τον λόγο, να φαίνεται η BMW μέσα στα MotoGP με έμπρακτο τρόπο.

Ο Marc Marquez έχει γράψει ρεκόρ και σε αυτό τον διαγωνισμό, καθώς κέρδιζε επί 7 συναπτά έτη από μία BMW M, από το 2013 έως το 2019, την χρονιά που η καριέρα τους χτύπησε σε τοίχο και παραλίγο να μην συνεχιστεί.

Όπως είπε και ο ίδιος το είχε ξεχάσει, ήταν έξω για ψώνια όταν είδε πως φέτος τον περιμένει η 8η BMW M. Με 8 pole position και ακόμη 5 φορές εκκίνηση από την πρώτη γραμμή ο Marc Marquez συγκέντρωσε 351 πόντους στην βαθμολογία των BMW M Award, μόλις 8 μπροστά από τον αδερφό του Alex Marquez που με την τεράστια πρόοδο που έχει σημειώσει έφτασε πολύ κοντά στο να κερδίσει εκείνος την BMW M.

Ο Marc Marquez δήλωσε περήφανος γιατί αυτή την φορά η νίκη αυτή ήταν σημαδιακή, δεν είναι απλά η 8η φορά αλλά η 1η μετά την επανεκκίνηση της καριέρας του!

Marc Marquez: «Χρειάστηκαν λίγα χρόνια αλλά είμαι πραγματικά χαρούμενος που βλέπω ξανά το όνομά μου στη λίστα των νικητών του BMW M Award. Αυτή η σεζόν ήταν σαν όνειρο για μένα, παρόλο που προφανώς δεν φανταζόμουν ότι θα τελείωνε με έναν τραυματισμό στον ώμο που με έκανε να χάσω τους τελευταίους αγώνες. Αλλά είναι υπέροχο που βρίσκομαι εδώ στη Valencia και που αναγνωρίζομαι ξανά ως ο ταχύτερος στις κατατακτήριες, για όγδοη φορά! Στην πραγματικότητα έμαθα ότι κέρδισα ενώ ήμουν έξω για να αγοράσω φρούτα, ο αδερφός μου, Álex, δεν κατάφερε το αποτέλεσμα που χρειαζόταν στον προτελευταίο αγώνα κατάταξης στο Portimão για να μείνει ανοιχτή η μάχη. Αλλά του υποσχέθηκα ότι θα οδηγεί εκείνος το αυτοκίνητο! Για εμάς, είναι πάντα κάτι ξεχωριστό όταν οι επιδόσεις μας στην πίστα αναγνωρίζονται με αυτόν τον τρόπο. Τώρα είναι ώρα για το χειμερινό διάλειμμα, και ο στόχος μου για το 2026 είναι ξεκάθαρος: να κερδίσω το παγκόσμιο πρωτάθλημα, και αυτό το βραβείο, ξανά!»