MotoGP: Δοκιμές εξέλιξης στο Brno

Όλα όσα δοκίμασαν οι εργαστασιακές ομάδες και οι δηλώσεις των αναβατών
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

10/8/2018

Repsol Honda

Η εταιρία κατά τη διάρκεια των τεστ, παρείχε στον Marquez συνολικά τέσσερις μοτοσυκλέτες με σκοπό να δοκιμάσει και τα μοντέλα της έπομενης χρονιάς. Πράγμα που είχε κάνει και στο le mans νωρίτερα φέτος.

Ο Dani Pedrosa στις δηλώσεις του μετά τα δοκιμαστικά στο Brno, πιστεύει πως τα αποτέλεσμα των δοκιμών οφείλονται κυρίως στις καλύτερες συνθήκες της πίστας. Συγκεκριμένα ανέφερε: “Μια ολόκληρη μέρα δοκιμών, μετά τον αγώνα στο Brno μας έδωσε την ευκαιρία να δουλέψουμε στις ρυθμίσεις της μοτοσυκλέτας και να δοκιμάσουμε να λύσουμε διάφορα προβλήματα που είχαμε αντιμετωπίσει στους προηγούμενους αγώνες. Καταφέραμε να είμαστε σταθεροί και γρήγοροι και τώρα θα δούμε αν αυτό προέκυψε από τις καλύτερες συνθήκες της πίστας ή αν προέκυψε από τις αλλαγές στις ρυθμίσεις της μοτοσυκλέτας.” Επίσης ανέφερε ότι ο επόμενος αγώνας θα φανερώσει τα πραγματικά αποτελέσματα των δοκιμών. “Το Red Bull Ring είναι μια καλή πίστα για να ελέγξουμε τα αποτελέσματα των δοκιμών, καθώς είναι μια απαιτητική πίστα για εμάς, συνεπώς το να έχουμε μια καλή αίσθηση της μοτοσυκλέτας εκεί είναι πολύ σημαντικό. Επίσης θα έχουμε το νέο πίσω ελαστικό της Michelin και θα δούμε πως συνεργάζεται με τη μοτοσυκλέτα. Ο καιρός κατά τη διάρκεια του αγώνα θα είναι βασικός παράγοντας.”

Ο Marquez από τη πλευρά του εστίασε περισσότερο τις δηλώσεις του, στη κατανάλωση του μπροστινού ελαστικού από τη μοτοσυκλέτα, ένα πρόβλημα το οποίο αντιμετωπίζουν τα Honda, ενώ δεν μπήκε σε λεπτομέρειες όσον αφορά τις μοτοσυκλέτες της επόμενης χρονιάς. Αρκέστηκε μόνο σε ειλικρινείς δηλώσεις όπως: “Δεν μπορώ να μιλήσω ανοικτά αλλά όπως είδατε στο γκαράζ κάποια στιγμή υπήρχαν τέσσερις μοτοσυκλέτες. Ουσιαστικά δεν πρόκειται για μια ολοκαίνουργια μοτοσυκλέτα. Στα δοκιμαστικά του le mans είχα οδηγήσει μια μαύρη μοτοσυκλέτα που είχε τον ίδιο κινητήρα και χαρακτηριστικά.” Όσον αφορά το θέμα της φθοράς του μπροστινού ελαστικού και την επίλυση του προβλήματος ανέφερε ότι: “Υπήρχαν πολλά πράγματα που δοκιμάσαμε. Ένα από αυτά το δοκίμασα στη φετινή μοτοσυκλέτα, προσπαθώντας να κατανοήσουμε τη καλύτερη διαχείριση του μπροστινού ελαστικού. Επάνω σε αυτό το τομέα δουλεύουμε. Έπειτα το δοκιμάσαμε και σε άλλη μοτοσυκλέτα, με διαφορετικά χαρακτηριστικά στη γεωμετρία και πλαίσιο. Δουλέψαμε επίσης και για το μέλλον και ξεκινήσαμε να δοκιμάζουμε μερικά πράγματα για την υπόλοιπη σεζόν και για του χρόνου.” Η Honda έχει ξεκινήσει να δοκιμάζει τις μοτοσυκλέτες της επόμενης χρονιάς προσπαθώντας να λύσει τα προβλήματα που αντιμετωπίζει. “Ξεκινήσαμε να δουλεύουμε για το μέλλον, καθώς χρειάζεται να κατανοήσουμε γιατί οι άλλοι κατασκευαστές μπορούν και χρησιμοποιούν πάντα μαλακότερο μπροστινό σε αντίθεση με εμάς που έχουμε πάντα σκληρό. Μερικές φορές όταν οι θερμοκρασίες είναι ψηλές δυσκολευόμαστε. Για αυτό το λόγο οδηγούσα στις 15:00 το μεσημέρι με 55 βαθμούς κελσίου στην άσφλατο της πίστας. Είναι κάτι το οποίο προσπαθούμε να κατανοήσουμε. Βασικά εστιάσαμε εκεί. Επίσης ασχοληθήκαμε με την απόκριση του γκαζιού, επειδή ακόμα υστερούμε εκεί και μπορούμε να βελτιωθούμε.” Δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στον επερχόμενο αγώνα στο Red Bull Ring λέγοντας: “Δεν γνωρίζω αν στην Αυστρία θα είναι θετικό το αποτέλεσμα, όμως βελτιωθήκαμε στην ταχύτητα εισόδου στη στροφή και την απόκριση του γκαζιού. Ήταν κάτι το οποίο έψαχνα, καθώς δεν οδηγούσα τελείως άνετα στο 100%, έτσι αυτή η βελτίωση ήταν θετική, όπως και η βελτίωση στα φρένα. Εδώ βελτιωθήκαμε αλλά η Αυστρία είναι μια διαφορετική πίστα και είναι πιο δύσκολο. Όμως βρισκόμαστε σε καλό δρόμο.”

Movistar Yamaha

Μετά τον τραυματισμό του Maverick Vinales στον αγώνα της Τσεχίας η εταιρεία έκανε δοκιμές με τον Valentino, καθώς ο Maverick ανάρρωνε για τον επερχόμενο αγώνα. Τα αποτελέσματα των δοκιμών άφησαν ευχαριστημένο το Rossi καθώς ο καιρός ήταν με το μέρος του και μπόρεσε να εστιάσει στους τομείς που ήθελε. Συγκεκριμένα δήλωσε: “Ήταν ένα καλό τεστ επειδή είχαμε πολύ ζεστό καιρό, παρόμοιο με τον αγώνα του σαββατοκύριακου. Δουλέψαμε κυρίως στα ηλεκτρονικά για καλύτερη επιτάχυνση, στην απόκριση του γκαζιού και στη προσπάθεια διατήρησης του ελαστικού σε όλη τη διάρκεια του αγώνα. Βελτιώσαμε λίγο την επιτάχυνση. Βρήκαμε κάτι πολύ θετικό, αλλά δυστυχώς, δεν θα είναι έτοιμο για τον αγώνα της Αυστρίας, καθώς δεν το έχουμε ολοκληρώσει”. Επίσης κατά τη διάρκεια των δοκιμών η Yamaha δοκίμασε ένα νέο αεροδυναμικό φαίρινγκ για τη μοτοσυκλέτα της. Ο σχεδιασμός του διαφοροποιείται αρκετά σε σύγκριση με το παλιό καθώς αλλάζει και το σχέδιο του μπροστινού φτερού, παρά την αισθητή διαφορά ο Rossi δήλωσε: “Επίσης δοκίμασα διαφορετικό φαίρινγκ, αλλά μου δίνει παρόμοια αίσθηση. Ακόμα δοκίμασα ένα διαφορετικό μπροστινό λάστιχο της Michelin, αλλά ειλικρινά δεν μου άρεσε πολύ”.

Ducati Team

Ο Lorenzo στα δοκιμαστικά της Τσεχίας δοκίμασε το νέο πλαίσιο της Ducati που του παρείχε από το Assen αλλά δεν το είχε χρησιμοποιήσει ως τα δοκιμαστικά. Δοκιμάζοντας το δήλωσε πως: “Επιτέλους σήμερα είχαμε τον χρόνο και τη δυνατότητα να δοκιμάσουμε με ήρεμο τρόπο το πλαίσιο που ο Dovi χρησιμοποιεί από το Assen. Γενικά μου αρέσει, αλλά πιστεύω ότι μια πίστα δεν είναι αρκετή για να βγει η απόφαση ποιο πλαίσιο θα χρησιμοποιήσουμε μέχρι το τέλος της σεζόν. Έτσι θα το ξαναεπιβεβαιώσουμε την άποψη μας τη Παρασκευή στην Αυστρία, βάζοντας στη μια μοτοσυκλέτα το παλιό και στην άλλη το καινούργιο. Εδώ προτιμώ το καινούργιο. Σε γενικές γραμμές τα θετικά υπερβαίνουν των αρνητικών”. Έπειτα ανέφερε ότι μεγαλύτερο ρόλο παίζει η οικειότητα που αποκτά με τη μοτοσυκλέτα. “Περισσότερο απ’ όλα μετράει η εμπειρία που έχω με αυτή τη μοτοσυκλέτα. Η μεγαλύτερη εμπειρία σε σύγκριση με πέρυσι με καθιστά ικανό να καταλαβαίνω περισσότερα πράγματα που πέρυσι δεν μπορούσα, στον τρόπος οδήγησης της μοτοσυκλέτας ώστε να φθείρω λιγότερο τα ελαστικά και να καταβάλω λιγότερη σωματική ενέργεια. Όπως έδειξα στο Brno ήμασταν προετοιμασμένοι να επιτεθούμε επίσης στο τέλος του αγώνα και να πολεμήσουμε για τη νίκη με διαφορετική στρατηγική”.

O Andrea Dovizioso μιλώντας για το πλαίσιο ανέφερε: “Όπως πάντα υπάρχουν θετικά και αρνητικά. Όπως είδατε η μοτοσυκλέτα μου στους τελευταίους πέντε γύρους στο Brno, ήταν αρκετά ασταθής. Ενώ το παλιό πλαίσιο ήταν περισσότερο σταθερό και σήμερα το επιβεβαιώσαμε αυτό, πράγμα καλό για εμάς”. Δεν παρέλειψε να σχολιάσει τη σημαντικότητα της νίκης του και της Ducati στο Brno λέγοντας: “Ήταν ένας πραγματικά πολύ σημαντικός αγώνας. Μου άρεσε πάρα πολύ για πολλούς λόγους. Από την αρχή ως το τέλος πάλευα με τρείς αναβάτες και στο τέλος τους νίκησα. Αναφέρομαι στον Valentino, στο Marc και τον Jorge. Ήταν πολύ καλό και σημαντικό για εμάς που πήραμε τη νίκη στο Brno. Πιστεύω κάναμε ένα καλό βήμα σχετικά με τον τρόπο οδήγησης μου της μοτοσυκλέτας. Το ένα σημείο είναι αυτό, το άλλο είναι ότι καταλάβαμε κάτι που θα μας βοηθήσει να την ελέγχουμε σε κάθε πίστα”.

Ετικέτες

MotoGP: O Marc Marquez στη Ducati για ακόμη δύο χρόνια!

Ο Ισπανός θα συνεχίσει να φορά τα κόκκινα
Marc_Marquez_2028
Από τον

Παύλο Καρατζά

23/6/2026

Ο Marc Marquez θα συνεχίσει να φορά τα χρώματα της ομάδας Ducati Lenovo για τα επόμενα δύο χρόνια στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα MotoGP, καθώς οι δύο πλευρές ανανέωσαν τη συνεργασία τους και για τις σεζόν 2027/2028.

Η συνεργασία μεταξύ του κατασκευαστή από το  Borgo Panigale και του νυν Παγκόσμιου Πρωταθλητή ξεκίνησε στις αρχές του 2024 και συνεχίζεται, από το 2025 με την ομάδα Ducati Lenovo. Με την εργοστασιακή ομάδα ο Ισπανός πέτυχε 14 νίκες στο Sprint και 11 νίκες στο GP — 10 από τις οποίες ήταν διπλές νίκες (Sprint και GP) και επτά φορές στη σειρά — ενώ ο τίτλος των αναβατών εξασφαλίστηκε πέντε GP πριν το τέλος της σεζόν, καθώς και το ρεκόρ όλων των εποχών σε βαθμούς για έναν αναβάτη σε μία μόνο σεζόν (545 βαθμοί). Έξι χρόνια μετά τον τελευταίο του παγκόσμιο τίτλο, η επιστροφή του Marquez ήταν πρωτοφανής, κατατάσσοντάς την ανάμεσα στα μεγαλύτερα επιτεύγματα του αθλητισμού.

Το 2026, μια συμβολική χρονιά για τη Ducati καθώς γιορτάζει την εκατονταετία από την ίδρυσή της, ο Marc και η Ducati Lenovo Team συνέδεσαν ακόμη περισσότερο τις τύχες τους επιτυγχάνοντας, την ίδια ημέρα στο GP της Ουγγαρίας, το ορόσημο των 100 νικών. Ένα τριπλό 100: όπως τα χρόνια της Ducati, οι θρίαμβοι της καριέρας του Μαρκ στις διάφορες κατηγορίες (74 στο MotoGP, 16 στο Moto2 και 10 στα 125cc) και οι επιτυχίες της Ducati Factory Team στο MotoGP από το 2003.

Marc Márquez: Είμαι κόκκινος. Είμαι πραγματικά χαρούμενος για τη νέα αυτή συμφωνία με την Ducati Lenovo Team και που θα συνεχίσω να είμαι μέλος αυτής της οικογένειας. Όταν αποφάσισα να ενταχθώ στη Ducati, ήμουν πεπεισμένος ότι ήταν το πιο ανταγωνιστικό project. Πίστεψαν σε μένα και χτίσαμε μια σχέση βασισμένη στην εμπιστοσύνη και τη σκληρή δουλειά. Με αυτή την ανανέωση, επιβεβαίωσαν για άλλη μια φορά αυτή τη δέσμευση, σεβόμενοι τους χρόνους μου και προσφέροντάς μου την ηρεμία που χρειαζόμουν για να πάρω τη σωστή απόφαση. Στο πρώτο μας έτος μαζί παλέψαμε για τον τίτλο και τον κατακτήσαμε: ένα ανεκτίμητο αποτέλεσμα που επιβεβαιώνει ότι ο δρόμος που είχαμε επιλέξει ήταν ο σωστός. Συνεχίζω να αγωνίζομαι επειδή αγαπώ αυτό το άθλημα και θέλω να επιτύχω ακόμα πιο φιλόδοξους στόχους. Είμαι πεπεισμένος ότι αυτό είναι το σωστό μέρος για να το κάνω. Όσο είμαι εδώ, θα δώσω τα πάντα για να βάψω το μέλλον κόκκινο.”

Claudio Domenicali (Διευθύνων Σύμβουλος της Ducati Motor Holding):Η ανανέωση της συνεργασίας με τον Marc για τις σεζόν 2027 και 2028 αποτελεί την πιο φυσική επιλογή μετά τα απίστευτα αποτελέσματα που πετύχαμε μαζί στην πρώτη του σεζόν με τα κόκκινα χρώματα. Έφερε σε μια νικήτρια ομάδα μια νοοτροπία που είναι, αν είναι δυνατόν, ακόμη πιο αποφασιστική και ένα εξαιρετικό αγωνιστικό πνεύμα. Ο Marc, εκτός από το ότι είναι ένα εξαιρετικό ταλέντο, αντιπροσωπεύει τέλεια τη νοοτροπία της Ducati που βασίζεται στη μεγάλη αφοσίωση και την αυτοθυσία, αλλά και στην αρμονία μέσα στην ομάδα και στην ικανότητα να είναι κανείς εξαιρετικός επαγγελματίας ακόμη και σε μια παιχνιδιάρικη και γαλήνια ατμόσφαιρα. Η συνέχιση της συνεργασίας μας σημαίνει τη διατήρηση της συνέχειας ενός επιτυχημένου προγράμματος και, ως εκ τούτου, την αντιμετώπιση των επόμενων αγωνιστικών περιόδων με τη φιλοδοξία να διατηρήσουμε τη Ducati στην κορυφή του MotoGP.”

Luigi Dall'Igna (Γενικός Διευθυντής της Ducati Corse): “Η εμπιστοσύνη, η σχέση μεταξύ της Ducati και του Marc ξεκινά εδώ. Αυτός μας αναζήτησε πρώτος, μας επέλεξε στη συνέχεια και σήμερα είμαστε ευτυχείς να πούμε ότι σχεδιάζουμε ένα μέλλον —πιο κόκκινο παρά ρόδινο— μαζί. Ο Marc έβαζε πάντα το πάθος του, το κίνητρό του και το αληθινό ανταγωνιστικό του πνεύμα πάνω από όλα στις επιλογές που καθοδήγησαν την εμπειρία του με την ομάδα Ducati Lenovo. Έδειξε εμπιστοσύνη σε ολόκληρη την ομάδα και αυτό μας γέμισε υπερηφάνεια και μας έδωσε κίνητρο να δίνουμε πάντα τον καλύτερό μας εαυτό για να τον υποστηρίξουμε. Ως μηχανικός, η συνεργασία με τον Marc με εντυπωσίασε. Οδήγησε τη Desmosedici GP σε κορυφαίες επιδόσεις, βελτιώνοντας κάθε εξάρτημα. Οι φιλοδοξίες παραμένουν αμετάβλητες και είμαι χαρούμενος που μπορώ να ζήσω, τόσο σε αθλητικό όσο και σε προσωπικό επίπεδο, ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία της Ducati μαζί με τον Marc.