MotoGP Ducati: Δεν είμαι δοκιμαστής λέει ο Bagnaia!

Τί φταίει με την GP22
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

8/3/2022

Μετά από ένα μάλλον καταστροφικό πρώτο αγώνα στο Qatar, που η Ducati κέρδισε μεν, αλλά χωρίς να πάρει ούτε ένα βαθμό η εργοστασιακή ομάδα της, ο Pecco Bangaia μίλησε ανοιχτά για την ουσία του προβλήματος με τις GP22 και την λύση που συζήτησε με τον Gigi Dall’Igna. Σύμφωνα με τον Ιταλό αναβάτη, το μεγαλύτερο πρόβλημα για τον ίδιο και φυσικά για τον Jack Miller είναι το γεγονός πως από την πρώτη ημέρα των επίσημων δοκιμαστικών στη Sepang έως και τα FP4 στο Qatar, δεν οδήγησε ποτέ την ίδια μοτοσυκλέτα!

 

Ο Bangaia ισχυρίστηκε πως συνεχώς άλλαζαν εξαρτήματα, με αποτέλεσμα να μην έχει ποτέ τον απαιτούμενο χρόνο να επικεντρωθεί στην προσαρμογή της οδήγησής του στη νέα μοτοσυκλέτα. “Δεν είμαι δοκιμαστής, είμαι εδώ για να κερδίζω αγώνες. Από την αρχή της νέας σεζόν, ο Enea Bastianini με την GP21 το μόνο που είχε να κάνει είναι να βάζει βενζίνη στο ρεζερβουάρ και να οδηγεί την μοτοσυκλέτα του. Μια μοτοσυκλέτα που ήδη από το τέλος της προηγούμενης σεζόν ήταν ισορροπημένη. Εμείς από την άλλη μεριά (σ.σ. οι αναβάτες με τις GP22) μπαίναμε κάθε φορά στην πίστα με διαφορετική μοτοσυκλέτα. Ποτέ δεν είχαμε χρόνο να προσαρμόσουμε την οδήγησή μας πάνω της, διότι κάθε φορά κάτι ήταν διαφορετικό. Πέρσι είχαμε αποφασίσει από την μέση της χρονιάς να κρατήσουμε ένα βασικό set-up και να προσαρμόσω εγώ τον τρόπο που πρέπει να οδηγήσω την μοτοσυκλέτα. Φέτος δεν το κάναμε αυτό με την καινούρια μοτοσυκλέτα, οπότε στην κουβέντα που είχα με τον Gigi του ζήτησα ακριβώς αυτό.

Αν θέλεις να νικάς, θα πρέπει να δημιουργήσεις μια σταθερή κατάσταση.

Δεν είμασταν έτοιμοι για τον πρώτο αγώνα και ξέραμε πως οι προσδοκίες για νίκη ήταν υπερβολικά φιλόδοξες. Ούτε τα ηλεκτρονικά είχαμε ρυθμίσει σωστά, ούτε είχαμε βρει μια καλή βάση. Όλες οι Ducati είχαμε πολύ κακή εκκίνηση και χάσαμε πολλές θέσεις, αλλά στον αγώνα ο ρυθμός μας δεν ήταν κακός, οπότε το πλάνο ήταν να μαζέψουμε όσους περισσότερους βαθμούς μπορούμε.

Καθυστέρησα λίγο την είσοδο όταν πήγα να προσπεράσω τον Jorge Martin αλλά δεν ήμουν υπερβολικός στα φρένα, οπότε ήταν παράξενο που μπλόκαρε το μπροστινό. Σε κάθε περίπτωση πρέπει να ζητήσω συγνώμη στην Ducati, την Pramac και τον Jorge”.

 

Να θυμίσουμε πάντως, πως η Ducati πάντα είχε αυτό το “πρόβλημα” με τους αναβάτες και ίσως είναι η βασική αιτία που έχει πάρει μόνο ένα πρωτάθλημα με τον Stoner.

Από τη μια μεριά η διαρκής τεχνολογική εξέλιξη που κάνει στις μοτοσυκλέτες της την έχουν φέρει στην κορυφή της τεχνολογίας και είναι η εταιρεία που έχει παρουσιάσει όλες τις τεχνολογικές καινοτομίες στα MotoGP τα τελευταία χρόνια, όμως από την άλλη μεριά είναι εξαιρετικά δύσκολο για έναν αναβάτη (και μάλιστα σε αυτό το επίπεδο ανταγωνισμού) να οδηγεί σε κάθε αγώνα μια μοτοσυκλέτα με εντελώς διαφορική συμπεριφορά.

Επίσης ο Bagnaia είχε πει πολλές φορές πέρσι, πως τα εξαιρετικά αποτελέσματα που είχε στο δεύτερο μισό της σεζόν, οφείλονταν αποκλειστικά στο γεγονός πως η Ducati σταμάτησε να αλλάζει διαρκώς εξαρτήματα στη μοτοσυκλέτα (υπήρχε και απαγόρευση εξέλιξης).

Πάντως ο Bagnaia ξεκαθαρίζει πως το πρόβλημα δεν είναι η GP22, αλλά η έλλειψη χρόνου δοκιμών και η διαδικασία εξέλιξης που έχουν κάνει έως τώρα.   

Fermin Aldeguer: Ο 2ος νεότερος που κερδίζει στα MotoGP – Ποιους αναβάτες πέρασε

Πρώτος στην σχετική λίστα ο Marc Marquez με Freddie Spencer στην τρίτη θέση!
marc-fermin
Από τον

Παύλο Καρατζά

7/10/2025

Με μία εξαιρετική εμφάνιση, δείγμα του ταλέντου του, ο Fermin Aldeguer κέρδισε το GP της Ινδονησίας και έγινε ο δεύτερος νεότερος αναβάτης στην ιστορία της κορυφαίας κατηγορίας που παίρνει νίκη. Ο Ισπανός μάλιστα κέρδισε ως rookie κάτι που τελευταία φορά έγινε το 2021 με τον πρωτοεμφανιζόμενο τότε Jorge Martin.

Με τους Marco Bezzecchi και Marc Marquez εκτός από τον πρώτο γύρο, λόγω του λάθους του Ιταλού που εμβόλισε τον Παγκόσμιο Πρωταθλητή, ο rookie του MotoGP πέτυχε μία άνετη νίκη, τερματίζοντας 7 δευτερόλεπτα μπροστά από τον δεύτερο Acosta και έχοντας κόψει ρυθμό προς το τέλος του αγώνα. Η νίκη του Aldeguer τον έφερε στη δεύτερη θέση στη λίστα των νεότερων νικητών του MotoGP όλων των εποχών, πίσω μόνο από τον Marc Marquez, ο οποίος κέρδισε σε ηλικία 20 ετών και 63 ημερών το 2013, 120 ημέρες νεότερος από τον Aldeguer. Τρίτος, 13 ημέρες πιο πίσω βρίσκεται ο Freddie Spencer.

Πιο πίσω στην λίστα βρίσκονται οι Norifumi Abe, Dani Pedrosa, Randy Mamola, Jorge Lorenzo, Mike Hailwood, Fabio Quartararo και Valentino Rossi.

list

Μιλώντας μετά τον αγώνα, ο Aldeguer πρόσθεσε ότι αυτά τα επιτεύγματα πέρασαν από το μυαλό του ενώ ήταν στην πρώτη θέση: “Το σκεφτόμουν αυτό κατά τη διάρκεια του αγώνα. Σκεφτόμουν ότι από τον Martin και μετά, δεν υπήρξε κανένας rookie που να έχει κερδίσει αγώνα. Είμαι δεύτερος πίσω από τον Marc, και αυτό με βοήθησε να συγκεντρωθώ”.

Η προσοχή του Aldeguer στρέφεται τώρα στον 19ο γύρο της σεζόν στο Liqui Moly Australian Motorcycle Grand Prix, όπου θα αντιμετωπίσει για πρώτη φορά την πρόκληση του Phillip Island με μοτοσικλέτα MotoGP.