MotoGP: Επίσημα ο Morbidelli στην Yamaha Factory

Υπέγραψε μέχρι και το 2023
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

16/9/2021

H Yamaha Motor Co. ανακοίνωσε πριν από λίγο επίσημα πως ο Franco Morbidelli υπέγραψε με την Yamaha Factory Racing MotoGP Team, για όλο το υπόλοιπο της σεζόν του 2021, αλλά και τις σεζόν του 2022 και του 2023! Ο Ιταλός θα επιστρέψει στην αγωνιστική δράση μετά τον τραυματισμό του στον αγώνα του Misano, κάνοντας παράλληλα και το ντεμπούτο του με την εργοστασιακή ομάδα της Yamaha.

Μέχρι στιγμής, και μετά από τρεις σεζόν πάνω στη σέλα του YZR-M1, ο Morbidelli έχει δείξει εξαιρετικά δείγματα γραφής, ενώ το 2020 ολοκλήρωσε δεύτερος στο πρωτάθλημα των MotoGP, έχοντας πετύχει πέντε τερματισμούς στο βάθρο, εκ των οποίων οι τρεις ήταν στο ψηλότερο σκαλί!

Να θυμίσουμε ότι ο Morbidelli που ανήκε στην SRT Petronas, είχε τραυματιστεί και αποφάσισε να μπει στο χειρουργείο για να διορθώσει το μηνίσκο του και τον πρόσθιο χιαστό στο αριστερό γόνατο. Ως εκ τούτου έμεινε εκτός για πέντε αγώνες (στην Ολλανδία, στους δύο της Αυστρίας, στην Αγγλία και στην Aragon), ενώ πλέον έχοντας ακολουθήσει ευλαβικά το πρόγραμμα αποκατάστασης, θα επιστρέψει το ερχόμενο Σαββατοκύριακο.

Στην εργοστασιακή ομάδα της Yamaha θα είναι φυσικά με τον πρώην team mate του στην Petronas, τον Fabio Quartararo και ο στόχος του για τους πέντε αγώνες που απομένουν είναι, όπως λέει και ο ίδιος, να προσαρμοστεί στο νέο περιβάλλον της ομάδας και να επανέλθει στο 100% της φυσικής του κατάστασης. Έχοντας τον ορίζοντα των δύο ετών μέχρι το 2023, ο Morbidelli μπορεί να υπολογίζει στην πλήρη υποστήριξη από την Yamaha, έτσι ώστε να παλέψει με αξιώσεις για την κατάκτηση ενός πρωταθλήματος.

Ο Lin Jarvis, Γενικός Διευθυντής της Yamaha Racing, ευχαρίστησε στις δηλώσεις του την Petronas Yamaha SRT που επέτρεψε στον Morbidelli να πραγματοποιήσει το όνειρό του, επιτρέποντάς του να μεταπηδήσει μέσα στην σεζόν στην εργοστασιακή ομάδα. Είπε πως το αρχικό πλάνο ήταν να ενταχθεί στην ομάδα ο Morbidelli το 2022, αλλά με το ντόμινο των μετακινήσεων μεσούσης της χρονιάς, είχε την ευκαιρία να αναβαθμιστεί νωρίτερα. Φυσικά καλωσόρισε τον Ιταλό στην ομάδα, υπογραμμίζοντας την αφοσίωση και τις ικανότητές του βάσει των περσινών  αποτελεσμάτων του. Είπε επίσης πως θα των βοηθήσουν να ξαναβρεί τη φόρμα του σταδιακά και πως το υπόλοιπο της χρονιάς θα το χρησιμοποιήσουν ως περίοδο προσαρμογής στα νέα δεδομένα.

Ο Morbidelli από τη μεριά του, δήλωσε προφανώς πανευτυχής που αυτό το Σαββατοκύριακο θα ανοίξει ένα νέο κεφάλαιο στην καριέρα του, ενώ από τις ευχαριστίες του για την στήριξη που δέχθηκε μέχρι να φτάσει σε αυτό το σημείο δεν έλειψε η VR46 Riders Academy του μέντορά του, Valentino Rossi.

 

 

Κάποιος έπρεπε να φύγει – Ο Miguel Oliveira πάει στο WorldSBK το 2026

Για να χωρέσει ο Toprak, ο πέντε φορές νικητής Grand Prix θα ενώσει δυνάμεις με τον Danilo Petrucci στη ROKiT BMW
Oliveira Signs WSBK BMW ROKiT
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

30/9/2025

Η BMW ανακοίνωσε επίσημα την ένταξη του Miguel Oliveira στη ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team για τη σεζόν 2026, με τον Πορτογάλο αναβάτη να εγκαταλείπει το grid του MotoGP και να πλαισιώνει τον Danilo Petrucci στην εργοστασιακή ομάδα

Μετά την αποχώρηση του Toprak Razgatlioglu προς την Pramac Racing στο MotoGP, ουσιαστικά παίρνοντας τη θέση του Oliveira, και την επιβεβαίωση ότι ο Michael Van Der Mark δεν θα συνεχίσει με την BMW, η γερμανική ομάδα θα εμφανιστεί με ένα εντελώς νέο δίδυμο στη γραμμή εκκίνησης του WorldSBK το 2026, με τον Πορτογάλο αναβάτη να ακολουθεί τον αντίθετο δρόμο με τον Toprak Razgatlioglu.

Ο Oliveira, γεννημένος στην Almada, έχει μια μακρά πορεία στις τρεις κατηγορίες του MotoGP. Στη Moto3 (2015) κατέκτησε τη δεύτερη θέση στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα με την Red Bull KTM Ajo, σημειώνοντας έξι νίκες και εννέα βάθρα. Στη Moto2 (2017-2018) κέρδισε έξι αγώνες και ανέβηκε 21 φορές στο βάθρο, τερματίζοντας τρίτος και δεύτερος στη γενική.

Το μεγάλο βήμα ήρθε το 2019, όταν πέρασε στη μεγάλη κατηγορία. Στη δεύτερη σεζόν του, το 2020, πανηγύρισε δύο νίκες (Styria, Portugal), για να ακολουθήσουν άλλες τρεις (Catalunya 2021, Thailand 2022, συν Styrian GP). Συνολικά κατέκτησε πέντε νίκες στη MotoGP με την KTM, πριν μετακομίσει στην Aprilia και αργότερα στην Pramac Racing με Yamaha, όπου το 2025 ταλαιπωρήθηκε από τραυματισμούς.

Η συμφωνία με την BMW σηματοδοτεί μια νέα πρόκληση στην καριέρα του 30χρονου Πορτογάλου, ο οποίος εντάσσεται σε ένα φιλόδοξο και αναπτυσσόμενο project, με στόχο να ενισχύσει την παρουσία της γερμανικής φίρμας στο WorldSBK.

Ο Oliveira δήλωσε: “Το να γίνω μέλος της οικογένειας BMW στο WorldSBK είναι ένα συναρπαστικό βήμα στην καριέρα μου, με τεράστιες προοπτικές. Εντάσσομαι σε ένα φιλόδοξο και ανταγωνιστικό εγχειρημα, που έχει ήδη αφήσει το στίγμα του τόσο στο Πρωτάθλημα όσο και στη βιομηχανία μοτοσυκλέτας. Ανυπομονώ να ξεκινήσουμε αυτό το νέο κεφάλαιο μαζί”.

Από την πλευρά της BMW, ο Sven Blusch, υπεύθυνος  Motorsport της BMW Motorrad, τόνισε: “Καλωσορίζουμε τον Miguel Oliveira στη μεγάλη μας οικογένεια. Έχει αποδείξει σε όλη την καριέρα του ότι είναι ένας από τους πιο ταλαντούχους και ευέλικτους αναβάτες της γενιάς του. Με πέντε νίκες στη MotoGP και εμπειρία σε όλες τις κατηγορίες Grand Prix, φέρνει τεράστια αξία στην ομάδα μας. Μαζί με τον Danilo Petrucci συνθέτουν ένα ισχυρό και ανταγωνιστικό δίδυμο”.

Με τον Razgatlioglu να κυνηγά τον τίτλο στο φετινό WorldSBK και τον Van Der Mark να αποχωρεί από την ενεργό δράση της BMW στο τέλος του 2025, η επόμενη χρονιά σηματοδοτεί μια νέα εποχή για την εργοστασιακή ομάδα της BMW, που ετοιμάζεται να κάνει το παραπάνω βήμα στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Superbike.