MotoGP: Επιστροφή στο Rio de Janeiro το 2022

Νέα πίστα στη Βραζιλία: Rio Motorpark
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

10/10/2019

Από το 2022 και για τα επόμενα τέσσερα χρόνια –σε πρώτη φάση- οι κορυφαίες αγωνιστικές μοτοσυκλετες των MotoGP θα κάνουν στάση και στη Βραζιλία, η οποία θα υποδεχτεί ξανα το παγκόσμιο πρωτάθλημα μετά από 15 χρόνια, με μια ολοκαίνουργια πίστα στο Rio de Janeiro, το Rio Motorpark! Την είδηση έδωσε στη δημοσιότητα η Dorna Sports με ένα δελτίο τύπου, ανακοινώνοντας την υπογραφή του συμβολαίου της με την Rio Motorsports (RMS), ώστε η πίστα να κάνει το ντεμπούτο της στο καλεντάρι του 2022 και να παραμείνει σε αυτό τουλάχιστον μέχρι το 2026.

Το Rio de Janeiro είχε φιλοξενήσει στο παρελθόν το πρωτάθλημα, χαρίζοντάς μας αρκετές ιστορικές στιγμές στην Jacarepaguá από το 1995 μέχρι το 2004. Η πρόταση για τη δημιουργία μιας νέας πίστας (σ.σ. το Rio Motorpark) που θα αντικαταστήσει την Jacarepaguá, η οποία πλέον λειτουργεί ως Ολυμπιακό Πάρκο, έχει εγκριθεί και τα έργα αναμένονται να ολοκληρωθούν το 2021. Η πίστα θα έχει μήκος 4.500 μέτρα και θα αποτελείται από επτά αριστερές και έξι δεξιές στροφές, ενώ η ολοκλήρωση ενός γύρου από έναν αναβάτη των MotoGP υπολογίζεται ότι θα πραγματοποιείται περίπου μέσα σε 1 λεπτό και 38 δευτερόλεπτα.

Ο Δήμαρχος του Rio de Janeiro, Marcelo Crivella ανέφερε: “Τα νέα ότι πραγματοποιήθηκε ο πρώτος διαγωνισμός για την Rio Motopark, ώστε να αποτελέσει έναν γύρο του παγκοσμίου πρωταθλήματος Grand Prix, υποδηλώνουν την μεγάλη ανάπτυξη που θα έρθει στη πόλη μας. Η δημιουργία της πίστας είναι ένα εξαιρετικό σχέδιο και μια φοβερή επένδυση που θα προσφέρει 7.000 θέσεις εργασίας και θα ξαναδώσει στο Rio τον πρωταγωνιστικό ρόλο που είχε ως τοποθεσία στα παγκόσμια πρωταθλήματα. Η ανάπτυξη που θα γνωρίσει η πόλη εστιάζεται κυρίως στο δυτικό κομμάτι της, που έχει μεγάλες ανάγκες και έτσι θα το βοηθήσουμε με τον τουρισμό, που θα προσελκύσει η πίστα.”

Ο CEO της Rio Motorsports, JR Pereira είπε: “Η Dorna υπήρξε ένας πολύ πιστός συνεργάτης σε κάθε επικοινωνία που είχαμε. Τώρα που ολοκληρώσαμε τις έρευνες για την επίπτωση που θα έχει στο τοπικό περιβάλλον η δημιουργία της πίστας και τις έχουμε δώσει στην επιτροπή ώστε να τις ελέγξει και μετά να πάνε στο INEA (κυβερνητικό γραφείο περιβάλλοντος του Rio de Janeiro) για να διασφαλιστεί ότι πληρούν τους κανόνες του, είμαστε πλέον στην ευχάριστη θέση να επισημοποιήσουμε την συμφωνία μας με την Dorna, η οποία χτίζονταν τα τελευταία δύο χρόνια. Είμαστε ευγνώμωνες στον Carmelo και την ομάδα του, που πλέον μπορούμε να πραγματοποιήσουμε το όνειρό μας: Να φέρουμε πίσω τα MotoGP στο Rio.”

Με τη σειρά του, ο Carmelo Ezpeleta, CEO της Dorna Sports ανέφερε πως είναι πάρα πολύ περήφανος που τα MotoGP θα επιστρέψουν πίσω στο Rio de Janeiro καθώς αποτελεί μια απ’ τις πιο εμβληματικές πόλεις του κόσμου και βρίσκεται σε μια απίστευτη χώρα. “Η Βραζιλία αποτελεί μια σημαντική αγορά για τους κατασκευαστές, τους αγώνες και το σπορ, ενώ διαθέτει πλούσια ιστορία για την οποία μπορεί να περηφανεύεται. Πλέον, θα έχει και ένα λαμπρό μέλλον ,για το οποίο είμαι πολύ ενθουσιασμένος που θα δω τα MotoGP να έχουν σημαντικό ρόλο σ' αυτό”, είπε ο Ezpeleta κλείνοντας τις δηλώσεις του.

Ετικέτες

MotoGP, Honda - Βρέθηκε ο αντικαταστάτης του Alberto Puig και δεν είναι αυτός που περιμέναμε

Ο Mikihiko Kawase στο τιμόνι της HRC από το 2027
Puig
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

18/6/2026

Χρέη Team Manager της εργοστασιακής ομάδας Honda HRC Castrol στο MotoGP θα αναλάβει ο Mikihiko Kawase από τη σεζόν του 2027, καθώς η ιαπωνική εταιρεία επιβεβαίωσε πλέον επίσημα τον διάδοχο τον Alberto Puig σε μία από τις σημαντικότερες θέσεις του αγωνιστικού της προγράμματος.

Η αλλαγή ήταν ήδη γνωστό ότι θα πραγματοποιηθεί, καθώς η Honda είχε ανακοινώσει πως ο Alberto Puig θα αποχωρήσει από τον ρόλο του Team Manager στο τέλος του 2026, παραμένοντας όμως στην HRC ως σύμβουλος για τα προγράμματα του MotoGP και του WorldSBK.

Αρχικά τα σενάρια ήθελαν τον Davide Brivio, ο οποίος θα αποχωρήσει από την Trackhouse Aprilia στο τέλος της φετινής χρονιάς, να αναλαμβάνει τη θέση του Puig. Ωστόσο, η Honda επέλεξε τελικά μια λύση "εκ των έσω", προωθώντας τον Mikihiko Kawase στην κορυφαία διοικητική θέση της εργοστασιακής ομάδας.

Ο Kawase βρίσκεται στην HRC από το 2012 και γνωρίζει σε βάθος τη δομή και τη λειτουργία του αγωνιστικού τμήματος της Honda. Πριν αναλάβει το 2024 καθήκοντα Τεχνικού Διευθυντή στο πρόγραμμα MotoGP, είχε σημαντική συμμετοχή στο project της Moto3, όπου διαδραμάτισε καθοριστικό ρόλο στην εξέλιξη και την επιτυχία των μοτοσυκλετών της Honda στις μικρότερες κατηγορίες.

“Αποτελεί μεγάλη τιμή για εμένα αυτή η ευκαιρία να ηγηθώ μιας ομάδας με τόσο μεγάλη ιστορία και τόσες επιτυχίες,” δήλωσε ο Kawase μετά την ανακοίνωση της προαγωγής του.

HRC

“Θέλω να ευχαριστήσω τη Honda για την εμπιστοσύνη της, αλλά και τον Alberto Puig, ο οποίος υπήρξε για πολλά χρόνια ένας εξαιρετικός μέντορας και σύμβουλος. Η υποστήριξη και των δύο θα είναι καθοριστική για τη μελλοντική επιτυχία της ομάδας.

Το 2027 θα είναι μια χρονιά-ορόσημο για τα MotoGP, με τις μεγαλύτερες αλλαγές στους κανονισμούς μετά τη μετάβαση από τους δίχρονους στους τετράχρονους κινητήρες. Μέσα στη Honda πρέπει να συνεχίσουμε να δίνουμε τον καλύτερό μας εαυτό ώστε να ξεκινήσουμε δυνατά αυτή τη νέα εποχή και να επιστρέψουμε στη μάχη για τις πρώτες θέσεις”.

Η επιλογή του Kawase δείχνει πως η Honda επιθυμεί να διατηρήσει τη συνέχεια στο εσωτερικό της οργάνωσης, σε μια περίοδο που προετοιμάζεται για τις ριζικές τεχνικές αλλαγές του 2027, οι οποίες θα φέρουν νέους κινητήρες 850  κυβικών εκατοστών, διαφορετικές αεροδυναμικές προδιαγραφές και νέα τεχνολογικά δεδομένα για όλες τις εργοστασιακές ομάδες.

Παράλληλα, παραμένει ανοιχτό το ζήτημα της σύνθεσης των αναβατών της εργοστασιακής Honda για το 2027. Αν και δεν έχει υπάρξει ακόμη επίσημη ανακοίνωση, οι πληροφορίες θέλουν τη Honda να έχει θέσει ως βασικούς στόχους τους Fabio Quartararo και David Alonso για τη νέα εποχή των MotoGP. Εφόσον επιβεβαιωθεί αυτό το σενάριο, οι Joan Mir και Luca Marini, που αποτελούν το εργοστασιακό δίδυμο από το 2024, ενδέχεται να αποχωρήσουν από την ομάδα στο τέλος της χρονιάς.

Με τον Kawase πλέον στο τιμόνι της αγωνιστικής διαχείρισης και τον Puig σε συμβουλευτικό ρόλο, η Honda οργανώνει από τώρα τη μετάβασή της στη νέα εποχή των MotoGP, έχοντας ως βασικό στόχο την επιστροφή στην κορυφή μετά από αρκετά δύσκολα χρόνια για το ιαπωνικό εργοστάσιο.