MotoGP: Επιστροφή στο Rio de Janeiro το 2022

Νέα πίστα στη Βραζιλία: Rio Motorpark
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

10/10/2019

Από το 2022 και για τα επόμενα τέσσερα χρόνια –σε πρώτη φάση- οι κορυφαίες αγωνιστικές μοτοσυκλετες των MotoGP θα κάνουν στάση και στη Βραζιλία, η οποία θα υποδεχτεί ξανα το παγκόσμιο πρωτάθλημα μετά από 15 χρόνια, με μια ολοκαίνουργια πίστα στο Rio de Janeiro, το Rio Motorpark! Την είδηση έδωσε στη δημοσιότητα η Dorna Sports με ένα δελτίο τύπου, ανακοινώνοντας την υπογραφή του συμβολαίου της με την Rio Motorsports (RMS), ώστε η πίστα να κάνει το ντεμπούτο της στο καλεντάρι του 2022 και να παραμείνει σε αυτό τουλάχιστον μέχρι το 2026.

Το Rio de Janeiro είχε φιλοξενήσει στο παρελθόν το πρωτάθλημα, χαρίζοντάς μας αρκετές ιστορικές στιγμές στην Jacarepaguá από το 1995 μέχρι το 2004. Η πρόταση για τη δημιουργία μιας νέας πίστας (σ.σ. το Rio Motorpark) που θα αντικαταστήσει την Jacarepaguá, η οποία πλέον λειτουργεί ως Ολυμπιακό Πάρκο, έχει εγκριθεί και τα έργα αναμένονται να ολοκληρωθούν το 2021. Η πίστα θα έχει μήκος 4.500 μέτρα και θα αποτελείται από επτά αριστερές και έξι δεξιές στροφές, ενώ η ολοκλήρωση ενός γύρου από έναν αναβάτη των MotoGP υπολογίζεται ότι θα πραγματοποιείται περίπου μέσα σε 1 λεπτό και 38 δευτερόλεπτα.

Ο Δήμαρχος του Rio de Janeiro, Marcelo Crivella ανέφερε: “Τα νέα ότι πραγματοποιήθηκε ο πρώτος διαγωνισμός για την Rio Motopark, ώστε να αποτελέσει έναν γύρο του παγκοσμίου πρωταθλήματος Grand Prix, υποδηλώνουν την μεγάλη ανάπτυξη που θα έρθει στη πόλη μας. Η δημιουργία της πίστας είναι ένα εξαιρετικό σχέδιο και μια φοβερή επένδυση που θα προσφέρει 7.000 θέσεις εργασίας και θα ξαναδώσει στο Rio τον πρωταγωνιστικό ρόλο που είχε ως τοποθεσία στα παγκόσμια πρωταθλήματα. Η ανάπτυξη που θα γνωρίσει η πόλη εστιάζεται κυρίως στο δυτικό κομμάτι της, που έχει μεγάλες ανάγκες και έτσι θα το βοηθήσουμε με τον τουρισμό, που θα προσελκύσει η πίστα.”

Ο CEO της Rio Motorsports, JR Pereira είπε: “Η Dorna υπήρξε ένας πολύ πιστός συνεργάτης σε κάθε επικοινωνία που είχαμε. Τώρα που ολοκληρώσαμε τις έρευνες για την επίπτωση που θα έχει στο τοπικό περιβάλλον η δημιουργία της πίστας και τις έχουμε δώσει στην επιτροπή ώστε να τις ελέγξει και μετά να πάνε στο INEA (κυβερνητικό γραφείο περιβάλλοντος του Rio de Janeiro) για να διασφαλιστεί ότι πληρούν τους κανόνες του, είμαστε πλέον στην ευχάριστη θέση να επισημοποιήσουμε την συμφωνία μας με την Dorna, η οποία χτίζονταν τα τελευταία δύο χρόνια. Είμαστε ευγνώμωνες στον Carmelo και την ομάδα του, που πλέον μπορούμε να πραγματοποιήσουμε το όνειρό μας: Να φέρουμε πίσω τα MotoGP στο Rio.”

Με τη σειρά του, ο Carmelo Ezpeleta, CEO της Dorna Sports ανέφερε πως είναι πάρα πολύ περήφανος που τα MotoGP θα επιστρέψουν πίσω στο Rio de Janeiro καθώς αποτελεί μια απ’ τις πιο εμβληματικές πόλεις του κόσμου και βρίσκεται σε μια απίστευτη χώρα. “Η Βραζιλία αποτελεί μια σημαντική αγορά για τους κατασκευαστές, τους αγώνες και το σπορ, ενώ διαθέτει πλούσια ιστορία για την οποία μπορεί να περηφανεύεται. Πλέον, θα έχει και ένα λαμπρό μέλλον ,για το οποίο είμαι πολύ ενθουσιασμένος που θα δω τα MotoGP να έχουν σημαντικό ρόλο σ' αυτό”, είπε ο Ezpeleta κλείνοντας τις δηλώσεις του.

Ετικέτες

MotoGP: Λευκός καπνός για συμφωνία διοργανωτών και κατασκευαστών

Στον ερχόμενο αγώνα στο Brno αναμένονται οι ανακοινώσεις και μετά … καταιγίδα μεταγραφών
motogp
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

15/6/2026

Η περίφημη συμφωνία που θα διέπει το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα MotoGP από το 2027 ως το 2031 έπρεπε κανονικά να έχει υπογραφεί από πέρυσι και, αν δεν είχε προκύψει η εξαγορά του MotoGP από τη Liberty Media, αυτό πιθανότατα θα είχε ήδη συμβεί. Οι νέοι Αμερικανοί ιδιοκτήτες ωστόσο εισέβαλλαν στο πρωτάθλημα ως ταύροι σε υαλοπωλείο και άρχισαν να δείχνουν δείγματα των προθέσεών τους σε όλα τα επίπεδα, από την υποβάθμιση των μικρότερων κατηγοριών ως τις ολοένα και διογκούμενες απαιτήσεις προς τις ομάδες.

Η Concorde Agreement, η συμφωνία που θα διέπει τη συνεργασία διοργανωτών και κατασκευαστών για τα επόμενα πέντε χρόνια ωστόσο δεν έχει υπογραφεί ακόμη, αν και πλέον όλα δείχνουν πως φτάσαμε στο τέλος της διαπραγμάτευσης και όλα δείχνουν πως στη Grand Prix της Τσεχίας το ερχόμενο σαββατοκύριακο (19-21/6) θα γίνουν οι επίσημες ανακοινώσεις.

Προφανώς ως τότε δεν μπορούμε να γνωρίζουμε τι έχει συμφωνηθεί, από τις πηγές μας ωστόσο προκύπτουν κάποια δεδομένα. Πρώτον και βασικότερο, το αίτημα των κατασκευαστών για ποσοστά από τα έσοδα του MotoGP μάλλον δεν περνά και, σύμφωνα με τις πληροφορίες, έχει συμφωνηθεί πάγιο ετήσιο ποσό προς τις ομάδες, όπως ίσχυε ως τώρα, αλλά πιθανότατα λίγο αυξημένο.

Μαθαίνουμε επίσης πως υπάρχουν αρκετές εκκρεμότητες στο ζήτημα της επικοινωνιακής προβολής, όπου η MotoGP Sports Entertainment Group (MGPSEG, πρώην Dorna) θέλει πολύ αυξημένη εμπλοκή από τις ομάδες και τους κατασκευαστές, αλλά μάλλον δεν έχει βρεθεί ακόμη η χρυσή τομή εδώ.

Ακόμη περισσότερο όμως, περιμένουμε με ενδιαφέρον να δούμε τι άλλο θα αλλάξει στις διαδικασίες του πρωταθλήματος σε ζητήματα που είχαν τεθεί από την MGPSEG, όπως η ύπαρξη τρίτου αναβάτη ως αναπληρωματικού, η επιβολή μιας μοτοσυκλέτας ανά αναβάτη αντί δύο και άλλα τέτοια ζητήματα που αναμένεται να επηρεάσουν την αγωνιστική δράση πολύ πιο άμεσα από το μάρκετινγκ και τη διαφήμιση.

Πιθανότατα λοιπόν αυτό που θα ανακοινωθεί θα είναι ένα προσχέδιο συμφωνίας με τις βασικές αρχές που θα διέπουν το πρωτάθλημα από το 2027, με αρκετά ανοικτά θέματα να μεταφέρονται σε επόμενες διαβουλεύσεις. Διαβάζουμε επίσης για πρόβλεψη επέκτασης της συμφωνίας αυτής και για μια ακόμη πενταετία, δηλαδή ως και το 2036.

Στο μεταξύ, ενδεχόμενη ανακοίνωση της πολυπόθητης συμφωνίας θα ξεκλειδώσει και τις ανακοινώσεις μεταγραφών, κάτι που μάλλον δεν θα αλλάξει δραστικά τον κόσμο μας ως θεατές του αθλήματος, μιας και η επικαιρότητα πρακτικά έχει ήδη σκιαγραφήσει τις περισσότερες μετακινήσεις που θα γίνουν ενόψει 2027.

Ετικέτες