MotoGP: Γιατί δεν πήρε ποινή ο Jorge Martin για την ανοιχτή την φόρμα του στην Ινδία

Το νέο σύστημα επικοινωνίας μεταξύ αναβατών και της διεύθυνσης αγώνα τον γλύτωσε από μια μαύρη σημαία
motomag MotoGP: Ο λόγος που ο Martin δεν πήρε ποινή για το περιστατικό με την φόρμα του στην Ινδία
Από τον

Γιάννη Τσινάβο

25/9/2023

Ο διεκδικητής του πρωταθλήματος Jorge Martin ήταν τυχερός μέσα στην ατυχία του κατά τη διάρκεια του ινδικού Grand Prix καθώς το φερμουάρ της αγωνιστικής φόρμας της Alpinestars ήταν ανοιχτό κάτι που παραβαίνει τους κανονισμούς, με τον ίδιο να καταφέρνει να γλυτώσει την μαύρη σημαία λόγω του νέου συστήματος επικοινωνίας.

Πριν φτάσουμε στο χθεσινό συμβάν με την αγωνιστική φόρμα της Alpinestars του Martin, θα κάνουμε μία αναδρομή στο παρελθόν και θα σας ξαναθυμίσουμε το περιστατικό που είχε συμβεί στην πίστα της Καταλονίας το 2021 με πρωταγωνιστή τότε τον Fabio Quartararo. Kατά τη διάρκεια των τελευταίων γύρων του αγώνα ο Γάλλος αναβάτης της Yamaha οδηγούσε με ανοιχτό το φερμουάρ της αγωνιστικής φόρμας της Alpinestars, αφού προηγουμένως είχε πετάξει τον προστατευτικό θώρακα του εντός πίστας. Η διεύθυνση αγώνα είχε επιβάλει μετά το τέλος του Καταλανικού GP ποινή τριών δευτερολέπτων για το συγκεκριμένο συμβάν, ενώ Suzuki και Ducati είχαν κάνει ένσταση καθώς θεωρούσαν πως έπρεπε να είχε βγει μαύρη σημαία καθώς υπήρχε σημαντικό θέμα ασφαλείας. Η Alpinestars η οποία είχε πραγματοποιήσει έλεγχο στην φόρμα του Quartararo είχε δηλώσει πως όλα σε αυτή ήταν λειτουργικά και απλά ο Γάλλος δεν έχει φροντίσει να κουμπώσει το φερμουάρ μέχρι επάνω. Στη συνέχεια για να αποτραπούν ανάλογα περιστατικά στο μέλλον, η Alpinestars εισάγαγε διπλό κλείστρο στο σημείο που κουμπώνει το φερμουάρ, ενώ ο κανονισμός άλλαξε με τους αναβάτες να είναι υποχρεωμένοι να κουμπώνουν τις φόρμες τους μέχρι επάνω ειδάλλως θα επιβάλλεται η ποινή της μαύρης σημαίας, ακόμη μία σημαντική αλλαγή προς όφελος των αναβατών ήρθε και μέσω του νέου συστήματος επικοινωνίας μεταξύ αναβατών-ομάδων και διεύθυνσης αγώνα, όπου πλέον στο dashboard της μοτοσυκλέτας εμφανίζεται η ένδειξη “equipment” -εξοπλισμός- σε περίπτωση που κάτι δεν πάει καλά.

MotoGP

Και τώρα ερχόμαστε στην περίπτωση του Martin, ο Ισπανός αναβάτης της Pramac Ducati στους τελευταίους γύρους του ινδικού GP “πιάστηκε” από τις τηλεοπτικές κάμερες να οδηγεί με ανοιχτό το φερμουάρ της αγωνιστικής φόρμας της Alpinestars ενώ ήταν στη δεύτερη θέση πίσω από τον Marco Bezzecchi. Ο Martin πιθανόν είχε ξεκινήσει τον αγώνα με κουμπωμένο το φερμουάρ της στολής του ωστόσο είχε ξεχάσει να κλείσει το διπλό κλείστρο καθώς εκεί τοποθετείτε το ειδικό γιλέκο για να κρατά τους αναβάτες δροσερούς το οποίο αφαιρείται πριν το γύρο σχηματισμού. Ο Martin ο οποίος ξεκίνησε κανονικά τον αγώνα σε κάποιο σημείο παρατήρησε πως στα όργανα της Ducati GP23 αναβόσβηνε η ένδειξη “equipment” -εξοπλισμός- την οποία είχε στείλει η διεύθυνση αγώνα. Ο Ισπανός ο οποίος είδε το φερμουάρ να ανοίγει πρόλαβε να ξανακουμπώσει το φερμουάρ μέχρι πάνω χάνοντας 1,5 δευτερόλεπτα από τον αντίπαλο του Quartararo που βρισκόταν μια θέση πιο πίσω. Ωστόσο το σημαντικότερο όλων ήταν πως με αυτή του κίνηση πρόλαβε να αποφύγει την επιβολή μαύρης σημαίας, κάτι που θα γκρέμιζε το όνειρο της διεκδίκησης του τίτλου. Ο Mike Webb ο οποίος ήταν ο τότε υπεύθυνος της διεύθυνσης αγώνα στο Καταλονικό GP είχε αναφέρει πως το 2021 είχαμε για πρώτη φορά ένα περιστατικό το οποίο αφορούσε εξοπλισμό ενός αναβάτη, οπότε ήταν πρωτόγνωρο και για τους αγωνοδίκες. Από τότε και μετέπειτα, αποφασίσαν πως αν κάτι μπορεί να διορθωθεί σε σχέση με τον εξοπλισμό από τον αναβάτη εντός πίστας, τότε μπορεί να γίνει αφού πρώτα υπάρχει προειδοποίηση μέσω του συστήματος επικοινωνίας. Έτσι μέσω του συστήματος επικοινωνίας και της άμεσης συμόρωσης του ο Jorge Martin, ο ισπανός αναβάτης γλύτωσε την βαριά ποινή στο ινδικό GP.

Ετικέτες

MotoGP: Aνανέωση συνεργασίας με Tech3, επιβεβαιώνει τη δέσμευση της ΚΤΜ στο πρωτάθλημα

Νέο συμβόλαιο συνεργασίας πολυετούς διάρκειας ανακοινώθηκε στο GP της Καταλονίας
ktm tech3 motogp
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

18/5/2026

Από την πρώτη στιγμή που η ΚΤΜ βρέθηκε προ οικονομικών δυσχερειών ξεκίνησαν οι φήμες περί περιστολής αγωνιστικών δραστηριοτήτων και αποχώρηση από το πανάκριβο MotoGP.

Ωστόσο ενδιάμεσα η ΚΤΜ συνέχισε να δηλώνει παρούσα και δίχως πρόθεση να φύγει, υποστηρίζοντας τις δηλώσεις της με έργα, καθώς εμφανώς συνεχίζει την εξέλιξη της νέας αγωνιστικής 850 κυβικών. Αν ήταν να φύγει από το MotoGP, γιατί να ήταν ξανά σε ιδιωτική δοκιμή του 850 στο Mugello με Dani Pedrosa και Jonas Folger μόλις στις αρχές Μαΐου;

Αν υπάρχουν ακόμη αμφισβητίες που θεωρούν πως η ΚΤΜ μπορεί να φύγει από τα Grand Prix στο άμεσο μέλλον πάντως, η νέα είδηση που ήρθε από το Καταλανικό GP μάλλον θα τους απογοητεύσει.

ktm tech3 motogp

Οι ΚΤΜ και Tech3 έδωσαν μια κοινή συνέντευξη Τύπου στο περιθώριο του αγώνα στη Βαρκελώνη, όπου ο διευθύνων σύμβουλος της πρώτης, Gottfried Neumeister, και ο ιδιοκτήτης της δεύτερης, Guenther Steiner, ανακοίνωσαν από κοινού μια νέα πολυετή συμφωνία συνεργασίας στο MotoGP. Αν και η ακριβής της διάρκεια δεν αποκαλύφθηκε, αμφότερες πλευρές τονίζουν στα ανακοινωθέντα τους τη λέξη "πολυετής", επιβεβαιώνοντας πως δεν πρόκειται απλώς για μικρή παράταση, αλλά για μακροπρόθεσμο σχέδιο.

Αυτή η ανακοίνωση βάζει έτσι τέλος σε σενάρια που ήθελαν την Tech3 να ψάχνει νέα συνεργασία, ενώ τον τελευταίο καιρό η ομάδα είχε συνδεθεί και με τη Honda, η οποία φέρεται να αναζητά μια ακόμη ομάδα για να κάνει τις μοτοσυκλέτες της έξι στη μεγάλη κατηγορία, όπως και η Ducati.

Ετικέτες