MotoGP: Η Aprilia υποστηρίζει Iannone!

Είναι πολύ σημαντικός για τις δοκιμές της Sepang
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

8/1/2020

Λίγο πριν τα Χριστούγεννα, η FIM έδωσε στη δημοσιότητα ένα δελτίο τύπου αναφέροντας τον προσωρινό αποκλεισμό του Andrea Iannone απ’ τους αγώνες, επειδή ήταν θετικός στη χρήση αναβολικών ουσιών. Η εξέταση του δείγματος των ούρων, το οποίο είχε ληφθεί κατά τη διάρκεια του αγωνιστικού τριημέρου της Sepang το περασμένο Νοέμβριο, έδειξε πως ο Iannone ήταν θετικός στη χρήση αναβολικών ανδρογόνων στεροειδών.

Λίγες μέρες μετά την ανακοίνωση της FIM ο Iannone ζήτησε –όπως δικαιούται- την λήψη και ανάλυση δεύτερου δείγματος, καθώς η μέγιστη ποινή που μπορεί να αντιμετωπίσει είναι ο αποκλεισμός του απ’ τους αγώνες και οποιεσδήποτε δραστηριότητες που σχετίζονται με αυτούς για τέσσερα χρόνια, κάτι καταστροφικό για την καριέρα του.

Η ιταλική "Gazzeta dello Sport" είχε δημοσιεύσει ένα άρθρο με την πιθανή ημερομηνία της ανακοίνωσης των αποτελεσμάτων απ’ το δεύτερο δείγμα ούρων στις 7 Ιανουαρίου, όμως επικρατεί σιγή ιχθύος απ’ την πλευρά της FIM μέχρι και σήμερα. Να θυμίσουμε πως η ουσία που είχε βρεθεί θετικός ήταν ένα αναβολικό στεροειδές που χρησιμοποιούν όσοι κάνουν bodybuilding και θεωρείται ακατάλληλο για τους αναβάτες των MotoGP, οι οποίοι εστιάζουν περισσότερο στη γράμμωση και στην φυσική κατάσταση και όχι στην αύξηση της μυϊκής τους μάζας. Ακόμη, υπάρχει και η υποψία πως απέτυχε να περάσει το τεστ λόγω των φαρμάκων που έπαιρνε για την τραυματισμό στον ώμο του. Σε περίπτωση που και το δεύτερο δείγμα βγει θετικό, τότε ο Iannone μπορεί να ασκήσει έφεση και να ξεκινήσει ένας “κυκεώνας” δικαστηρίων και μέχρι να λυθεί το θέμα μπορεί να περάσουν μήνες. Όπως είπαμε η μέγιστη ποινή που μπορεί να λάβει είναι ο αποκλεισμός του για τέσσερα χρόνια, όμως σημαντικό ρόλο στην λήψη της απόφασης και του μεγέθους της ποινής, είναι το αν ο αναβάτης είχε την πρόθεση να “κλέψει” με τη χρήση αναβολικών, καθώς και αν οι επιδράσεις τους του δίνουν ή όχι κάποιο πλεονέκτημα απέναντι στους υπόλοιπους αναβάτες.

Ο προσωρινός αποκλεισμός του Iannone είναι σε ισχύ απ’ τις 17 Δεκεμβρίου του 2019, ενώ σε ένα μήνα είναι οι επίσημες δοκιμές της Sepang. Ο Ιταλός αναβάτης μαζί με την Aprilia έχουν τη δυνατότητα -αν μέχρι τότε δεν έχει λυθεί το θέμα-, να ζητήσουν την άρση του προσωρινού αποκλεισμού ώστε ο Iannone να λάβει μέρος στις δοκιμές, σύμφωνα με το άρθρο 7.9.3.2 CAD. Όπως χαρακτηριστικά δήλωσαν οι άνθρωποι της Aprilia, η συμμετοχή του αναβάτη της στις επίσημες δοκιμές είναι πιο σημαντική, απ’ το να χάσουν μερικούς αγώνες. “Ο Iannone έχει συμβάλει πολύ στην εξέλιξη της μοτοσυκλέτας. Θα ήταν ένα μεγάλο πλήγμα για εμάς αν δεν λάμβανε μέρος στις δοκιμές. Μας έχει βοηθήσει ιδιαίτερα στο να κατανοήσουμε πού υστερεί η μοτοσυκλέτα και στην εξέλιξή της, ώστε να είναι πιο γρήγορη σε όλη τη διάρκεια του αγώνα.”

Η αλήθεια είναι πως η εταιρεία σκοπεύει να δοκιμάσει έναν καινούργιο V κινητήρα 90ο (όπως αυτοί των Honda και Ducati) στη Sepang και για αυτό θέλει τόσο τον Aleix Espargaro όσο και τον Iannone πάνω στη σέλα τους, προσφέροντάς της πολύτιμα δεδομένα. Ωστόσο, θεωρητικά η Aprilia έχει δυο εναλλακτικές, σε περίπτωση που ο Iannone δεν λάβει μέρος. Η μια είναι ο Karel Abraham, καθώς είναι διαθέσιμος αφού τον έδιωξαν απ’ την Avintia Ducati, δίνοντας τη θέση του στον Zarco. Η άλλη είναι η Aprilia να πάρει τον Jorge Lorenzo για δοκιμαστή της, όμως η επιστροφή του Ισπανού αναβάτη ως δοκιμαστής είναι κάτι που απλά ακούγεται έντονα αυτό το διάστημα (ιδιαίτερα για λογαριασμό της Yamaha) χωρίς να υπάρχουν βάσιμες πληροφορίες και δεν θα πρέπει να δίνουμε ιδιαίτερη βαρύτητα σε αυτό. Ωστόσο, και στις δυο εναλλακτικές η Aprilia δεν θα μπορέσει να λάβει τα δεδομένα, καθώς ούτε ο Abraham ούτε ο Lorenzo μπορούν κάνουν συγκρίσεις μεταξύ της παλιάς και νέας μοτοσυκλέτας αφού δεν την έχουν οδηγήσει.

Ο CEO της Aprilia Racing, Massimo Rivola έκανε ξεκάθαρο πως η Aprilia υποστηρίζει πλήρως τον αναβάτης της. “Όλοι μας ελπίζουμε πως το θέμα θα περάσει και πως ο Andrea απλώς θα δεχτεί μια απλή προειδοποίηση και θα μπορέσει να αγωνιστεί τη νέα σεζόν. Δεν αφήνουμε τίποτα στην τύχη, ο Iannone έχει απευθυνθεί σε έναν κορυφαίο δικηγόρο για την υπεράσπισή του, τον Antonio De Rensis, ο οποίος έχει διαλευκάνει πολλές δύσκολες περιπτώσεις.”

Ο Ιταλός αναβάτης παραμένει αισιόδοξος και θεωρεί πως το θέμα θα έχει αίσιο τέλος, καθησυχάζοντας τόσο την Aprilia όσο και τους θαυμαστές του, όμως το πρόβλημα που πρέπει να αντιμετωπίσει άμεσα είναι να εξασφαλιστεί το γεγονός ότι θα λάβει μέρος στις δοκιμές της Sepang και σε αυτό έχει την πλήρη υποστήριξη της Aprilia.

Ετικέτες

Aleix Espargaro - Αναγκάστηκε να διαλέξει μεταξύ αγώνων ποδηλάτου και εξέλιξης της Honda RC213V

Το διπλό ταμπλό αποδείχτηκε ανεφάρμοστο - Νέο πλάνο για τον Ισπανό όσον αφορά στο 2026
Aleix Espargaro
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

2/1/2026

Μάλλον ο Aleix Espargaro ήταν ιδιαίτερα αισιόδοξος όταν δήλωνε πως θα αγωνιζόταν στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Gravel ποδηλάτου 2025, ενώ την ίδια ώρα θα εκπλήρωνε καθήκοντα αναβάτη εξέλιξης στην εργοστασιακή ομάδα της Honda. Η κατάληξη μάλλον δεν ήταν ιδανική, κι έτσι ο Ισπανός προχωρά σε νέα κατεύθυνση για το 2026.

Θυμίζουμε πως όταν ο Aleix “κρέμασε τα γάντια του” το 2024, αποχαιρετώντας την Aprilia, έκανε ντεμπούτο ως αναβάτης εξέλιξης της Honda RC213V δίπλα στον Stefan Bradl, τον καιρό που η εταιρεία αντιμετώπιζε μεγάλα προβλήματα ανταγωνιστικότητας.

Καθώς ο Ισπανός είχε αποδείξει την αξία του στο πρόγραμμα εξέλιξης της μοτοσυκλέτας της Aprilia, η κίνηση αυτή της Honda είχε μεγάλη αξία για τους Ιάπωνες. Όμως την ίδια ώρα, ο πρώην “κάπτεν” της Aprilia θέλησε να καταπιαστεί σοβαρά και με τη δεύτερη μεγάλη του αγάπη, τους αγώνες ποδηλασίας, ένα σχέδιο που μάλλον δεν είχε σκεφτεί εις βάθος.

Aleix Espargaro

Κάπως έτσι, το πρόγραμμα εξέλιξης της MotoGP μοτοσυκλέτας της Honda, και το πρόγραμμα προπονήσεων και αγώνων ποδηλασίας με την ομάδα της Lidl-Trek ξεκίνησαν να φορτώνουν τον Ισπανό με απαιτήσεις που γινόταν ολοένα και πιο δύσκολες και έφταναν το σώμα του στα όρια.

Η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι ήρθε το περασμένο καλοκαίρι, όπου ο Aleix είχε προγραμματιστεί να αντικαταστήσει τον Somkiat Chantra στο GP της Ουγγαρίας, βοηθώντας έτσι την ομάδα να συλλέξει πολύτιμα δεδομένα σε ρυθμό αγώνα. Λίγες μέρες πριν τον αγώνα όμως, ο Espargaro έπεσε σε προπόνησή του με το ποδήλατο, και τραυματίστηκε άσχημα, και κάπως έτσι το σχέδιο για συμμετοχή του στον γύρο του Balaton έπεσε στο κενό, και η Honda βρέθηκε έκθετη.

Στον επόμενο γύρο της χρονιάς, στη Βαρκελώνη, ο Aleix έφτασε στην πίστα εντελώς εξαντλημένος, και με τρεις σπασμένους σπονδύλους!

Εκεί ο Alberto Puig είχε μια εκτενή συζήτηση μαζί του, λέγοντάς του πως καταλαβαίνει το πάθος του Aleix για το ποδήλατο, όμως η σχέση του με τη Honda είχε ανάγκη μεγαλύτερης αφοσίωσης. Κι όπως δήλωσε αργότερα ο Aleix, “ο Alberto είχε απόλυτο δίκιο”.

Aleix Espargaro

Κάνοντας την αυτοκριτική του, ο μεγαλύτερος αδελφός του Pol δήλωσε πως υποτίμησε τον φόρτο εργασίας στον νέο συνδυαστικό ρόλο που είχε προσπαθήσει να εκπληρώσει. “Πιθανώς έκανα λάθος. Δεν εκτίμησα σωστά τον ρόλο μου ως αναβάτης εξέλιξης. Νόμιζα πως θα μπορούσα να τα καταφέρω σε διπλό ταμπλό αλλά δεν ήταν εφικτό.”

Θυμίζουμε πως ο Aleix είχε πάρει τους αγώνες ποδηλασίας ιδιαίτερα σοβαρά, καθώς προκρίθηκε στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Gravel, και είχε λάβει μέρος στον αγώνα Skoda Titan Desert.

Τώρα, καθώς η Honda κατάφερε να πετύχει σημαντικά καλύτερες θέσεις στη σεζόν MotoGP 2025 από ότι τα προηγούμενα χρόνια η ομάδα έχασε το προνομιακό καθεστώς παραχωρήσεων, και πλέον οι εργοστασιακοί αναβάτες δεν θα μπορούν να συμμετέχουν στις ιδιωτικές δοκιμές. Έτσι όλο το βάρος της εξέλιξης πέφτει πλέον στους Aleix και Stefan.

Aleix Espargaro

Η αλλαγή νοοτροπίας είναι επείγουσα, επειδή το τεχνικό τοπίο της Honda έχει αλλάξει. Χάρη σε ένα ισχυρό δεύτερο μισό της σεζόν 2025, το εργοστάσιο κατάφερε να ανέβει από την Ομάδα Δ στην Ομάδα Γ στο σύστημα παραχωρήσεων. Αν και αυτό είναι εξαιρετική είδηση από άποψη απόδοσης, είναι δίκοπο μαχαίρι για την ομάδα δοκιμών: οι τακτικοί αναβάτες δεν θα μπορούν πλέον να διεξάγουν ιδιωτικές δοκιμές, οπότε όλο το βάρος της ανάπτυξης πέφτει πλέον αποκλειστικά στους ώμους του Aleix και του Bradl.

Ο οδικός χάρτης για το επόμενο έτος είναι ιδιαίτερα απαιτητικός όπως αναφέρει ο Aleix, καθώς “τόσο ο Alberto όσο και η ιαπωνική διοίκηση μου ζήτησαν να εξελίξω τόσο τη μοτοσυκλέτα του 2026 και τη νέα μοτοσυκλέτα 850 κ.εκ. του 2027 με ελαστικά Pirelli, οπότε θα πρέπει να αφιερωθώ πολύ περισσότερο στη δουλειά μου ως δοκιμαστής της Honda”.

Έτσι η ποδηλασία θα περάσει σε δεύτερη μοίρα για τον Aleix, αυστηρά ως προπονητικό εργαλείο. “Του χρόνου θα συνεχίσω με την ομάδα Lidl-Trek, αλλά δεν θα αγωνιστώ επαγγελματικά. Θα προπονούμαι μόνο μαζί τους και θα επικεντρωθώ περισσότερο στη Honda”, δήλωσε ο Καταλανός αναβάτης.

Κι οι αγώνες ποδηλασίας μπορούν να περιμένουν...

Ετικέτες