MotoGP: Η Pirelli αντικαθιστά την Michelin! Οι Κινέζοι κατακτούν άλλο ένα κάστρο! *UPDATED*

Από το 2027 όταν θα αλλάξουν πλήρως οι μοτοσυκλέτες!
MotoGP: Η Pirelli αντικαθιστά την Michelin! Οι Κινέζοι κατακτούν άλλο ένα κάστρο!
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

6/3/2025

Μία μεγάλη νίκη για τον Li Fanrong προεδρεύων συμβούλου της Pirelli και CEO του γκρουπ CNOOC, της τρίτης σε μέγεθος δημόσιας πετρελαϊκής εταιρείας της Κίνας, που θα επισφραγιστεί το 2027, όταν η Pirelli θα είναι ο μοναδικός προμηθευτής σε όλες τις κατηγορίες των MotoGP και σε ολόκληρο το WSBK ταυτόχρονα!

Η είδηση είναι ταυτόχρονα αναπάντεχη και αναμενόμενη και θα το εξηγήσω πολύ σύντομα. Είναι αναπάντεχη γιατί υπάρχουν περισσότερες από μία δηλώσεις του Taramasso από πέρσι, πως το ενδιαφέρον της Michelin στα MotoGP είναι ενεργό και θέλει να μείνει στην νέα εποχή με τους μικρότερους κινητήρες και τα περιορισμένα αεροδυναμικά βοηθήματα. Όπως είχε εξηγήσει αρκετές φορές ο Taramasso η τεχνογνωσία που έχουν ήδη αναπτύξει στα MotoGP θα υπερκαλύπτει τις νέες ανάγκες και παρόλο που θα χρειάζεται εξέλιξη από το μηδέν, αυτή δεν θα είναι τόσο κοστοβόρα όπως την πρώτη φορά που ανέλαβαν από την Bridgestone σχεδόν μία δεκαετία πριν.

Πριν από τρεις μέρες όμως επιβεβαίωσε πάλι ο ίδιος ο Taramasso πως υπάρχει ανταγωνιστής που πιέζει την Dorna να αλλάξει τον προμηθευτή ελαστικών.

Ο Taramasso έκανε λόγο για Ιταλό ή Γιαπωνέζο κατασκευαστή, αλλά όλοι καταλάβαμε τότε πως αυτός που πραγματικά πιέζει είναι η διοίκηση της Κίνας που θέλει την ολική επικράτηση της Pirelli στα παγκόσμια πρωταθλήματα.

Ο Ιάπωνας που ανέφερε ο Taramasso δεν υπάρχει αυτή τη στιγμή στο παιχνίδι και προφανώς ειπώθηκε για να μην είναι φωτογραφική η δήλωση, ωστόσο περιμένουμε μετά από μία πενταετία να υπάρχει πράγματι ενδιαφέρον από εκείνη την πλευρά και αντίπαλο δέος στους Κινέζους καθώς γιγαντώνεται σταδιακά η Sumitomo που ελέγχει το όνομα της Dunlop εκτός Ευρώπης και παράγει ελαστικά Dunlop που η μόνη επαφή που έχουμε εμείς μαζί τους είναι σε OEM εγκαταστάσεις νέων μοτοσυκλετών Made in Japan. Δεν έχουν καμία σχέση με την Γαλλική εταιρεία ούτε έχουν τον ίδιο βαθμό εξέλιξης. Αν όμως προχωρήσουν σε εξαγορά, τότε σταδιακά θα αποκτήσουν και εκείνοι ένα κομμάτι με τεράστια εμπειρία ώστε να μπορούν στο μέλλον να διεκδικήσουν κάτι τέτοιο. Η Dunlop Γαλλίας, δηλαδή Ευρώπης, είναι αυτή που είχε τις Moto2 και Moto3 και παρέδωσε πέρσι τα ηνία στην Pirelli.

Σήμερα ο Ισπανός δημοσιογράφος Manuel Pecino δήλωσε πως έχει την πληροφορία πως η Pirelli κατάφερε τελικά να κερδίσει στις διαπραγματεύσεις και από το 2027 να αναλάβει τα MotoGP. Ο Pecino δέχτηκε πιέσεις και κατέβασε το podcast χωρίς όμως να ανασκευάσει, ενώ το γεγονός πως υπήρχαν διαβουλεύσεις έχει την αδιαμφισβήτητη σφραγίδα του ίδιου του Taramasso.

Η προσπάθεια της Pirelli να αναλάβει τα MotoGP είναι ένας οικονομικός πόλεμος με την Michelin που έχει ήδη ξεκινήσει από την πρώτη στιγμή καθώς πλήρωνε στις πίστες ένα αξιοσέβαστο ποσό για να είναι το όνομά της παντού! Σε φωτογραφίες και στιγμιότυπα του αγώνα έβλεπες -και βλέπεις- πιο εύκολα το σήμα της Pirelli, με το λογότυπο της Michelin να φιγουράρει ουσιαστικά μόνο στα καπέλα των αναβατών μόλις τερματίσουν και βγάλουν το κράνος.

 Στο μεταξύ αυτός που προμηθεύει ελαστικά στα MotoGP γίνεται βορά σχολίων και κριτικής χωρίς να αναγνωρίζεται η δουλειά που συμβαίνει. Σε κάθε αλλαγή θα πεταχτούν αρκετοί μαϊντανοί να γράψουν, «καλύτερα», «καιρός ήταν» και άλλα τέτοια φανταστικά και υπέροχα, όπως όταν μιλάνε σε πρώτο πληθυντικό για την ομάδα που υποστηρίζουν στο ποδόσφαιρο, λες και είχαν την οποιαδήποτε συμμετοχή στην παραμικρή της απόφαση. Σημείο των καιρών με τον οπαδισμό να μπαίνει, ευτυχώς λίγο, και στο μηχανοκίνητο αθλητισμό.

Παράπονα οι αναβάτες έχουν σε όλες τις κατηγορίες αλλά δεν ασκείται ποτέ αντίστοιχο βάρος, διότι κριτική δεν είναι από την στιγμή που δεν υπάρχει απτή εμπειρία, κυρίως γιατί ελάχιστοι παρακολουθούν τις μικρές κατηγορίες.

Όταν η Bridgestone ετοιμάστηκε να δώσει τα ηνία στην Michelin τα ίδια σχόλια ακούστηκαν και όταν τα πρώτα παράπονα ήρθαν από τους αναβάτες, πάλι όσα γραφόντουσαν για την Bridgestone ειπώθηκαν και για την Michelin σε έναν νέο κύκλο που σταματημό δεν θα έχει. Αντίστοιχα αναμένεται να γίνει και τώρα.

Ευκαιρία όμως και για την Pirelli να περάσει από το απυρόβλητο στην πρώτη γραμμή. Ήδη πήρε μία πρώτη γεύση στα WSBK όπου την κατηγορούν πως ευνοεί την Honda, όταν στην πράξη έχει ιδιαίτερα σχέση συνεργασίας με την Ducati εδώ και δεκαετίες!

Τίποτα όμως δεν συγκρίνεται με την στιγμή που θα υπάρξει η πρώτη αστοχία στα MotoGP. Κι αν οι Ιταλοί είναι εξαιρετικά έμπειροι, όχι μόνο στην εξέλιξη των ελαστικών αλλά και στην διαχείριση των αναβατών με τεράστια συνεισφορά σε πολλά πρωταθλήματα, δεν είναι σίγουρο το πώς θα αντιδράσει η πλευρά της Κίνας.

Από πρακτικής πλευράς αναμένω η Pirelli να τα πάει πολύ καλά στο νέο της ρόλο στα MotoGP διότι για να τα πας καλά στην αρχή χρειάζεσαι χρήμα, κυρίως αυτό. Και η κινέζικη  κρατική εταιρεία πετρελαίου έχει μπόλικο. Με το χρήμα αγοράζεις τον χρόνο που χρειάζεται για να χτίσεις την εξέλιξη που απαιτείται…

*** UPDATE!!! ***

Δεν πρόλαβε καλά-καλά να... στεγνώσει το δικτυακό μελάνι που γράφαμε το παραπάνω άρθρο, και ήρθε η "επίσημη" ανακοίνωση του MotoGP για τον ΝΕΟ προμηθευτή ελασιτκών.

Το δελτίο τύπου της Dorna αναφέρει τα εξής:

"Η Pirelli θα γίνει προμηθευτής ελαστικών του MotoGP από το 2027

Μια νέα συμφωνία βρίσκεται στο τελικό στάδιο, βάσει της οποίας η Pirelli θα γίνει ο αποκλειστικός προμηθευτής ελαστικών για τις κατηγορίες MotoGP, Moto2 και Moto3, καθώς η ιταλική εταιρεία ελαστικών ετοιμάζεται να επεκτείνει την παρουσία της στην κορυφαία κατηγορία του MotoGP.

Η Pirelli θα γίνει ο επίσημος προμηθευτής ελαστικών του MotoGP από το 2027. Ένα νέο πενταετές συμβόλαιο, που θα ισχύει έως και το 2031, βρίσκεται στο στάδιο της οριστικοποίησης και θα συμπέσει με μια νέα εποχή για το άθλημα, καθώς το 2027 θα κάνουν το ντεμπούτο τους οι νέες μοτοσυκλέτες MotoGP και οι νέοι τεχνικοί κανονισμοί.

Η στρατηγική της ύπαρξης ενός μοναδικού προμηθευτή στο paddock θα προσφέρει την ιδανική αναπτυξιακή πορεία για τους πρωταθλητές του αύριο, επιτρέποντάς τους να τελειοποιήσουν τις ικανότητές τους στην πορεία προς την κορυφή. Περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με τις κατανομές ελαστικών και τις προδιαγραφές που θα παρέχει η Pirelli θα ανακοινωθούν σύντομα.

Η Pirelli παρέχει ήδη ελαστικά για τις κατηγορίες Moto2, Moto3 και μεγάλο μέρος του προγράμματος "Road to MotoGP". Τώρα, η παρουσία της στο άθλημα θα επεκταθεί και στην κορυφαία κατηγορία του MotoGP, καθώς και στο MotoE, το ηλεκτρικό Παγκόσμιο Πρωτάθλημα.

Η Michelin θα παραμείνει ο αποκλειστικός προμηθευτής ελαστικών για το MotoGP και το MotoE μέχρι το τέλος των τρεχόντων τεχνικών κανονισμών, στο κλείσιμο της σεζόν του 2026.

Κατά τις επόμενες δύο σεζόν, η Michelin θα συνεχίσει να παρέχει την τεχνική της υποστήριξη, τα προϊόντα της και την παγκόσμιας κλάσης τεχνολογία της, διασφαλίζοντας την ασφάλεια, την απόδοση και τον συναρπαστικό αγωνιστικό χαρακτήρα που καθιστούν το MotoGP το πιο εντυπωσιακό άθλημα στον κόσμο.

Ως πρωτοπόρος στους αγώνες ηλεκτρικών μοτοσυκλετών παγκοσμίου επιπέδου, η Michelin θα παραμείνει αφοσιωμένη στο MotoE καθ' όλη τη διάρκεια του 2025 και του 2026, συνεχίζοντας να καινοτομεί και να καθιστά τα ελαστικά της—τα οποία ήδη περιλαμβάνουν υψηλό ποσοστό ανανεώσιμων και ανακυκλωμένων υλικών—ακόμα πιο βιώσιμα."

Ετικέτες

Η Ducati αποχαιρετά τον Francesco Bagnaia πριν αυτός ανακοινώσει τον επόμενο προορισμό του

Αντίο με γλυκόλογα από την ηγεσία της Ducati και της Ducati Corse
bagnaia
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

24/6/2026

Μια μέρα μετά την ανακοίνωση της ανανέωσης συνεργασίας με τον Marc Marquez, η Ducati εξέδωσε νέο δελτίο Τύπου με το οποίο αποχαιρετά τον αναβάτη που της έφερε δύο συνεχόμενα παγκόσμια πρωταθλήματα το 2022 και 2023.

Σύμφωνα με αυτό, ο Bagnaia θα αποχωρήσει από τους κόλπους της ιταλικής ομάδας στο τέλος της φετινής σεζόν, έχοντας περάσει οκτώ χρονιές αγωνιζόμενος με τη Ducati. Στο διάστημα αυτό ο Ιταλός κατέκτησε δύο τίτλους επαναφέροντας τη Ducati Corse στον δρόμο των επιτυχιών 15 χρόνια μετά την προηγούμενη φορά, δηλαδή το 2007 και το πρώτο πρωτάθλημα MotoGP που της είχε χαρίσει ο Casey Stoner. Στην πορεία αυτή αθροίζονται 31 νίκες – οι περισσότερες από κάθε άλλον αναβάτη με Ducati στα Grand Prix - 62 βάθρα και 28 pole positions.

Ο Bagnaia είχε αποκαλύψει στα τέλη Φεβρουαρίου πως πήρε την απόφαση για το μέλλον του, ωστόσο η καθυστέρηση στην ανανέωση των συμβολαίων των κατασκευαστών με τη διοργανώτρια MotoGP Sports Entertainment Group επέφερε ανάλογη καθυστέρηση στις ανακοινώσεις των μεταγραφών. Έτσι μεσολάβησαν τέσσερεις μήνες μέχρις ότου να βρεθεί η χρυσή τομή, να εξασφαλιστεί η επόμενη πενταετία για το πρωτάθλημα και πλέον να αρχίσουν οι ανακοινώσεις για μια σειρά μεταγραφών που ήδη είναι λίγο-πολύ γνωστές.

Μια από αυτές είναι και του Bagnaia, ο οποίος πλην εξαιρετικού απροόπτου οδεύει προς την εργοστασιακή Aprilia RS-GP που αφήνει ο Jorge Martin. Βέβαια αυτή η επισημοποίηση δεν έχει ακόμη συμβεί, αλλά από τη στιγμή που η Ducati τον αποχαιρετά δημοσίως είναι προφανώς θέμα χρόνου να έρθει και η ανάλογη ανακοίνωση για το επόμενο συμβόλαιό του.

Στο μεταξύ, τόσο η διοίκηση της Ducati, όσο και αυτή τη Ducati Corse έχει θερμότατα λόγια για τον Pecco.

Ο Claudio Domenicali, Διευθύνων Σύμβουλος της Ducati Motor Holding είπε: "Ο Pecco έγραψε ένα θεμελιώδες κεφάλαιο στην αγωνιστική ιστορία της Ducati. Μεγάλωσε μαζί μας, πίστεψε στο σχέδιό μας και, μαζί με την Ομάδα, συνέδραμε αποφασιστικά στην επαναφορά της Desmosedici GP στην κορυφή του MotoGP, κερδίζοντας ξανά για το Borgo Panigale τον τίτλο Αναβατών που μας διέφευγε για 15 χρόνια. Ο Pecco είναι Πρωταθλητής μέσα και έξω από την πίστα: εκτός από το απίστευτο ταλέντο του, είναι ο σεβασμός για τη δουλειά της Ομάδας, η διαθεσιμότητα προς τους ανθρώπους που συνεργάζονται μαζί του και ο επαγγελματισμός με τον οποίο πάντα εκπροσωπούσε τη Ducati που τον τοποθετούν μεταξύ των σημαντικότερων πρωταγωνιστών της ιστορίας μας. Είμαστε σίγουροι πως θα συνεχίσει να τα δίνει όλα μέχρι την τελευταία του μέρα με τα κόκκινα. Αποδεικνύει πως βιώνει αυτή τη σεζόν με την ίδια αποφασιστικότητα και πνεύμα που τον έκανε Πρωταθλητή αγαπητό σε μας και σε όλους τους φίλους της Ducati ανά τον κόσμο."

Ο Luigi Dall’Igna, Γενικός Διευθυντής της Ducati Corse, είχε επίσης θερμά λόγια για τον αναβάτη του: "Ο Pecco είναι ένας από αυτούς τους αναβάτες με τους οποίους η φλόγα άναψε ακαριαία. Τον θέλαμε από πολύ νεαρή ηλικία και τον διεκδικήσαμε θέλοντας να στήσουμε ένα ολόκληρο πλάνο πάνω του. Είναι γρήγορος και, πάνω απ’ όλα, έξυπνος. Ο σκοπός ήταν να φέρουμε τη Desmosedici GP στο ανώτερο επίπεδο του δυναμικού της και το καταφέραμε χάρη στη δουλειά όλης της Ομάδας, αλλά κυρίως χάρη στο ταλέντο του Pecco που μας έφερε στην κορυφή μετά από 15 χρόνια. Στη διάρκεια όλων αυτών των ετών που περάσαμε μαζί, χτίσαμε μια ώριμη και στιβαρή σχέση, εδραιωμένη στην ευγνωμοσύνη, την εμπιστοσύνη και τον σεβασμό. Είναι η ίδια σχέση που μας βοήθησε να ξεπεράσουμε δύσκολες περιόδους, πάντα ενωμένοι. Ο Pecco θα παραμείνει Πρωταθλητής για πάντα στην ιστορία του Borgo Panigale, αλλά και για μένα εξίσου. Με τη Ducati πραγματοποίησε τα παιδικά του όνειρα κι εμείς τα δικά μας μαζί του. Στις σχέσεις δεν είναι πάντα εύκολο να αναγνωρίσεις και να αντιληφθείς πότε ένας κύκλος έχει κλείσει, ζητώντας την αλλαγή. Η βαθιά σχέση αμοιβαίας εκτίμησης που μας ενώνει δεν θα αλλάξει και θα παραμείνει το κλειδί για τη διαχείριση όλων των αγώνων ως το τέλος της φετινής σεζόν, για να κλείσουμε αυτήν την πορεία με επιτυχίες."

Ετικέτες