MotoGP Jerez 2023: Σε άλλη κλάση ο Bagnaia στο show της KTM

Ξανά κόκκινη σημαία στον πρώτο γύρο
1
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

30/4/2023

Έχοντας κυριαρχήσει στον αγώνα Sprint του Σαββάτου, οι δύο αναβάτες της εργοστασιακής ομάδας της KTM έμοιαζαν το απόλυτο φαβορί για τον αγώνα της Κυριακής, έστω κι αν η μεγαλύτερη διάρκεια του αγώνα δημιουργεί εντελώς διαφορετικές συνθήκες για τους αναβάτες, αφού ξεκινούν με γεμάτα τα ρεζερβουάρ και θα πρέπει να κρατήσουν τα ελαστικά τους έως τους τελευταίους γύρους.

Στην πίστα της Jerez η πίεση του εμπρός ελαστικού παίζει ακόμα πιο σημαντικό ρόλο, καθώς δεν υπάρχουν μεγάλες ευθείες για να “δροσίσουν” τα ελαστικά και ταυτόχρονα όλες οι στροφές απαιτούν από τους αναβάτες να βασιστούν στην πρόσφυση του εμπρός ελαστικού αν θέλουν να πάνε πραγματικά γρήγορα. Μια δύσκολη εξίσωση για όλους τους αναβάτες, οι οποίοι χωρίς εξαιρέσεις ξεκίνησαν τον αγώνα με medium ελαστικά εμπρός και πίσω.

3

Με μια φοβερή εκκίνηση όπως και το Σάββατο τα δύο KTM πετάχτηκαν εμπρός και έστριψαν πρώτα, με τον Martin να ακολουθεί και τον Espargaro που είχε την Pole να στρίβει τέταρτο, με τον Bagnaia δίπλα του. Μόνο που στην δεύτερη στροφή ο Bezzecchi με τον Oliveira έκαναν χωρίς πρόθεση φυσικά σάντουιτς τον Quartararo, με τελικό αποτέλεσμα ο Γάλλος και ο Πορτογάλος να βρεθούν στην αμμοπαγίδα και να διακοπεί ο αγώνας, τη στιγμή που ο Bagnaia είχε προσπεράσει τον Espargaro και είχε ανέβει στην τέταρτη θέση πίσω από τον Martin και τα δύο ΚΤΜ. Δυστυχώς το ατύχημα αυτό κόστισε περισσότερο απ’ όλους στον Oliveira, ο οποίος τραυματίστηκε στο αριστερό χέρι και ήταν αδύνατον να επιστρέψει στην επανεκκίνηση του αγώνα. Όμως και ο Quartararo έφαγε ποινή long Lap για “ανεύθυνη” οδήγηση, θεωρώντας οι αγωνοδίκες πως εκείνος χώθηκε ανάμεσα στον Oliveira και το Bezzcchi. Αυτό σημαίνει πως οι δύο αναβάτες της Yamaha είχαν ποινή Long Lap σε αυτό τον αγώνα!

4

Δεύτερη ευκαιρία για τον Espargaro να κάνει μια καλή εκκίνηση, όμως και πάλι τα δύο KTM έφυγαν σαν dragster μπροστά. Όχι μόνο αυτό αλλά ο Bagnaia με δύο φοβερές κινήσεις προσπέρασε τον Espargaro και τον Martin στον πρώτο γύρο και βρέθηκε πίσω από τα KTM που εκείνη τη στιγμή ήταν εμπρός ο Miller και πίσω του ο Binder. Όσο γίνονταν αυτά, πρώτα ο Rins και μετά ο Mir ήρθαν σε άμεση επαφή με το έδαφος της πατρίδας τους, βγάζοντας εκτός αγώνα τα δύο Honda.

Όμως η σφαγή μπροστά δεν άφηνε χρόνο να ασχοληθείς με κάτι άλλο, καθώς ο Bangaia χώθηκε με υπερβολικό “τσαμπουκα” μέσα από τον Miller και πήρε τη δεύτερη θέση, όμως οι αγωνοδίκες αποφάσισαν πως έπρεπε να επιστρέψει τη θέση, κάτι που έκανε αμέσως. Αντίστοιχη (μάλλον πολύ πιο επιτηδευμκίνηση βέβαια έκανε και ο Esparagaro στον Martin, όμως χωρίς να τιμωρηθεί.

6

Έχουμε φτάσει στους 15 γύρους πριν το τέλος και τίποτα δεν έχει ξεκαθαρίσει, καθώς στο σενάριο έχουν προστεθεί ο Zarco και ο Marini, με τον Zarco να έχει το ταχύτερο γυρολόγιο. Ο Binder εξακολουθεί να είναι εμπρός, όμως ο Miller έχει ροκανίσει την διαφορά, κουβαλώντας πίσω του μια στρατιά από Ducati, αφού και ο Zarco πέρασε τον Espargaro κάνοντας ζευγάρι με την δική του Pramac με του Martin. Εντωμεταξύ ο Quartararo πάτησε έξω από τα όρια της πίστας βγαίνοντας από το Long Lap Penalty και του επέβαλαν να το ξανακάνει! Η πολυετή εμπειρία του Binder πάνω στη σέλα της KTM και η απειρία του Miller με τις πορτοκαλί μοτοσυκλέτες φάνηκε στους δέκα τελευταίους γύρους, όπου τα λάθη του Miller και η σεμιναριακού επιπέδου οδήγηση του Bagnaia έφεραν ανακατανομή στην πρώτη τριάδα με τον Binder να έχει πίσω του τον Bagnaia πλέον και τον Miller να χάνει έδαφος νοιώθοντας την απειλή του Martin. Η πτώση του Zarco και του Bezzecchi έμοιαζαν σαν να έβαλαν σε ηρεμία τον Bagnaia, καθώς βαθμολογικά πήρε μεγάλη ανάσα, όμως ο Ιταλός έκανε τον ταχύτερο γύρο του αγώνα μόλις 5 γύρους πριν πέσει η καρό σημαία!

7

Ένα γύρο αργότερα και με εμφανέστατο το πλεονέκτημα στη διαχείρηση των ελαστικών από τον Bagnaia, ο Ιταλός πρωταθλητής πέρασε με χειρουργική ακρίβεια τον Binder και… έφυγε. Όμως τίποτα δεν τελειώνει τόσο εύκολα όταν έχεις πίσω σου τον Bonder, ο οποίος έκανε έναν τελευταίο γύρο σαν να μην υπήρχε αύριο! Το θάρρος και η ψυχή δεν έφταναν να κερδίσουν την άψογη οδήγηση του Bagnaia, όμως αυτή η επιτυχημένη εμφάνιση των KTM έφεραν τον Binder στην τρίτη θέση του πρωταθλήματος και τον Miller στην τέταρτη.

2

 

MotoGP: Jorge Martin - “Η Ducati θα επιστρέψει στο φυσιολογικό”

Ο Ισπανός πιστεύει πως η Ducati θα επανέλθει στη μάχη των νικών στο Ισπανικό Grand Prix
Martin
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

8/4/2026

Ο Ισπανός αναβάτης της Aprilia Racing εκτιμά πως η ευρωπαϊκή επιστροφή του MotoGP θα φέρει και την επαναφορά της κανονικότητας, με τη Ducati να ανεβάζει ξανά ρυθμό.

Η αρχή της σεζόν 2026 στο MotoGP μόνο εύκολη δεν ήταν για τη Ducati, η οποία δείχνει να βρίσκεται ένα βήμα πίσω από την εξαιρετικά δυνατή Aprilia στους πρώτους αγώνες της χρονιάς.

Παρά τη νίκη στο Sprint της Βραζιλίας και παρουσίες στο βάθρο στους αγώνες μικρότερης διάρκειας, η εταιρεία της Μπολόνια έχει μόλις ένα βάθρο σε κανονικό αγώνα μετά από τρεις γύρους. Αυτό ήρθε από τον Fabio Di Giannantonio με τη δορυφορική ομάδα VR46 στη Βραζιλία, ενώ ο εν ενεργεία πρωταθλητής Marc Marquez δεν έχει ακόμη καταφέρει να ανέβει σε βάθρο Κυριακής.

Η εικόνα αυτή απέχει πολύ από την περσινή κυριαρχία της Ducati, όταν είχε σαρώσει νίκες τόσο σε Sprint όσο και σε κανονικούς αγώνες στους πρώτους γύρους της σεζόν.

Αντίθετα, η Aprilia, αν και όχι εξίσου αποτελεσματική στα Sprint, έχει κυριαρχήσει στους αγώνες της Κυριακής με τον Marco Bezzecchi να πετυχαίνει τρεις συνεχόμενες νίκες σε Ταϊλάνδη, Βραζιλία και ΗΠΑ.

Ωστόσο, ο Jorge Martin εμφανίζεται βέβαιος πως η κατάσταση θα αλλάξει στο ευρωπαϊκό σκέλος του πρωταθλήματος και συγκεκριμένα στο ισπανικό  Grand Prix στο Jerez.

“Στη Jerez, όλα θα επιστρέψουν στο φυσιολογικό,” δήλωσε χαρακτηριστικά, για να προσθέσει με νόημα: “Η Ducati θα επιστρέψει στο επίπεδό της”.

Από την πλευρά της Ducati, ο γενικός διευθυντής Gigi Dall’Igna χαρακτήρισε τον αγώνα στις ΗΠΑ ως ένα πραγματικό “καμπανάκι” για την ομάδα.

Επιστροφή Martin και προσγειωμένες προσδοκίες

Η επιστροφή του Jorge Martin σε υψηλό επίπεδο μετά το δύσκολο 2025 αποτελεί μία από τις μεγάλες εκπλήξεις της φετινής χρονιάς, ειδικά αν αναλογιστεί κανείς ότι έχασε τα αρχικά τεστ προετοιμασίας.

Ξεκινώντας με τέταρτη θέση στην Ταϊλάνδη, ο Ισπανός ανέβηκε ξανά στο βάθρο στη Βραζιλία, πριν εκμεταλλευτεί μια διαφορετική στρατηγική στο sprint του COTA για να πάρει τη νίκη. Στον κυρίως αγώνα τερμάτισε δεύτερος και πλέον βρίσκεται μόλις τέσσερις βαθμούς πίσω από τον πρωτοπόρο της βαθμολογίας, Marco Bezzecchi.

Παρά τα αποτελέσματα, ο ίδιος επιμένει πως προσπαθεί να κρατά χαμηλά τις προσδοκίες του:

“Ειλικρινά, δεν το περίμενα αυτό στο Austin. Προσπάθησα να μειώσω λίγο τις προσδοκίες μου. Δεν ήμασταν έτοιμοι. Το πλάνο ήταν να περάσουμε δύο-τρεις αγώνες χωρίς πίεση, να μαζεύουμε βαθμούς – πέμπτη, όγδοη θέση, ό,τι έρθει θα ήταν καλό”.

Και κατέληξε, “συνήθως το τέλος της σεζόν είναι το δυνατό μου σημείο, αλλά δεν θέλω να βιαστώ”.

Ο Martin αναμένεται να αποχωρήσει από την Aprilia στο τέλος της χρονιάς, με προορισμό τη Yamaha, ενώ τη θέση του στην ιταλική ομάδα εκτιμάται ότι θα αναλάβει ο Francesco Bagnaia.