MotoGP: KTM - Beirer “Ο Vinales μάς έσωσε στην αρχή της σεζόν”

O επικεφαλής του αγωνιστικού τμήματος της KTM μιλάει για τον Vinales, τον Acosta και την RC16
Beirer on Vinales
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

22/1/2026

Ο Pit Beirer επικεφαλής του αγωνιστικού τμήματος της KTM στα MotoGP, , αποκάλυψε ότι ο Maverick Vinales έπαιξε κομβικό ρόλο στην πορεία της ομάδας στο ξεκίνημα της σεζόν 2025, όπως χαρακτηριστικά είπε “μας έσωσε”.

Ο Ισπανός, δέκα δέκα φορές νικητής σε Grand Prix, μετακινήθηκε στην Tech3 KTM το 2025 και από τους πρώτους αγώνες εξελίχθηκε στον πιο ανταγωνιστικό αναβάτη της αυστριακής ομάδας.

Μετά από ένα δύσκολο χειμερινό τεστ, όπου η KTM δεν είχε σημειώσει τη βελτίωση που περίμενε με την RC16, ο Vinales πάλεψε για τη νίκη στον τέταρτο γύρο της χρονιάς στο Qatar, τερματίζοντας δεύτερος στην πίστα.

Παρότι στη συνέχεια έχασε το βάθρο λόγω ποινής για πίεση ελαστικών, η κατεύθυνση που έδωσε στο στήσιμο της μοτοσυκλέτας έγινε το νέο σημείο αναφοράς για όλους τους αναβάτες της KTM.

Beirer on Vinales

“Ο Maverick μας έσωσε”, δήλωσε ο Beirer.
“Οι αναβάτες άρχιζαν να πιστεύουν ότι η μοτοσυκλέτα δεν ήταν καλή και δεν είχαμε καινούριο εξοπλισμό.
Ο Maverick, αντίθετα, έλεγε συνέχεια ότι η μοτοσυκλέτα είναι αρκετά καλή για βάθρο”.

 Ο εσωτερικός ανταγωνισμός ως κίνητρο

Η δυναμική παρουσία του Vinales άσκησε σημαντική πίεση στον Pedro Acosta, κάτι που ο Beirer παραδέχεται ότι αξιοποίησε σε μια προσωπική συζήτηση με τον νεαρό αναβάτη.

“Καθόμασταν στο φορτηγό και του είπα, Είσαι τρομερά καλός. Είσαι το μέλλον αυτού του σπορ. Μπορείς να φτάσεις το επίπεδο του Marc Marquez.

Αλλά αν είσαι τόσο καλός όσο πιστεύεις, πρώτα πρέπει να είσαι ο καλύτερος αναβάτης της KTM.
Ο Maverick είναι συνεχώς μπροστά σου κι εσύ λες ότι δεν μπορείς να οδηγήσεις τη μοτοσυκλέτα.

Αν ο Vinales τερματίζει τέταρτος ή πέμπτος, τότε πρέπει κι εσύ να είσαι εκεί, ίσως και τρίτος.
Και μετά μπορούμε να μιλήσουμε για τη μοτοσυκλέτα".

Beirer on Vinales

Ένας τραυματισμός στο Γερμανικό Grand Prix διέκοψε τη φόρα του Vinales, όμως οι αναβαθμίσεις στην RC16 μετά το καλοκαιρινό διάλειμμα επέτρεψαν στον Acosta να εξελιχθεί σε σταθερό διεκδικητή βάθρων.

Στο τέλος της χρονιάς, ο Acosta ήταν ο κορυφαίος αναβάτης της KTM, ολοκληρώνοντας τη σεζόν στην 4η θέση της γενικής κατάταξης.

Beirer on Vinales

Για την KTM, η μεταγραφή του Vinales αποδείχθηκε πολλά παραπάνω από μια απλή αλλαγή αναβάτη, ήταν ο μοναδικός που κράτησε ζωντανή την πίστη στην μοτοσυκλέτα της ΚΤΜ σε ένα κακό ξεκίνημα στο 2025, δείχνοντας την πορεία για να φτάσει το (παραδοσιακά) αυστριακό εργοστάσιο να διεκδικεί βάθρα στο 2ο μισό του πρωταθλήματος.

MotoGP: Επιτεύχθηκε η πολυαναμενόμενη συμφωνία διοργανωτών-κατασκευαστών έως το 2031!

Aprilia, Ducati, Honda, KTM και Yamaha στη νέα εποχή
GP Deal
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

19/6/2026

Ανακοινώθηκε στο Brno η υπογραφή της νέας συμφωνίας - Concorde Agreement - που θα καθορίσει το πλαίσιο λειτουργίας του πρωταθλήματος από το 2027 έως και το 2031, με τις Aprilia, Ducati, Honda, KTM και Yamaha να δεσμεύονται επίσημα για την παρουσία τους στη νέα πενταετία.

Πρόκειται για μια ιδιαίτερα σημαντική εξέλιξη για το κορυφαίο πρωτάθλημα αγώνων μοτοσυκλέτας, καθώς είναι η πρώτη φορά στην ιστορία του MotoGP που όλοι οι κατασκευαστές-μέλη της MSMA (Motorcycle Sports Manufacturers Association) υπογράφουν μια ενιαία συμφωνία που καλύπτει ολόκληρη την επόμενη αγωνιστική περίοδο.

Σταθερότητα ενόψει των νέων κανονισμών του 2027

Η ανακοίνωση αποκτά ακόμη μεγαλύτερη σημασία καθώς το 2027 σηματοδοτεί την έναρξη μιας νέας εποχής για τα MotoGP, με κινητήρες 850 κυβικών εκατοστών, απαγόρευση των συσκευών ρύθμισης των αναρτήσεων και σημαντικές αλλαγές στην αεροδυναμική.

Η νέα συμφωνία δημιουργεί ένα κοινό πλαίσιο συνεργασίας μεταξύ διοργανωτών και εργοστασίων, καλύπτοντας αγωνιστικά, τεχνικά και εμπορικά ζητήματα για τα επόμενα πέντε χρόνια.

Παράλληλα, οι διοργανωτές του MotoGP - MotoGP Sports Entertainment Group (MGPSEG), πρώην Dorna - ανακοίνωσαν ότι έχει επιτευχθεί συμφωνία επί των βασικών όρων και με τις 11 ομάδες του πρωταθλήματος για την περίοδο 2027-2031, με περισσότερες λεπτομέρειες να αναμένονται το επόμενο διάστημα.

Μήνυμα ενότητας από όλους τους κατασκευαστές

Πέρα από το τυπικό σκέλος της συμφωνίας, το σημαντικότερο στοιχείο είναι το μήνυμα σταθερότητας που εκπέμπει το πρωτάθλημα σε μια περίοδο όπου η παγκόσμια σκηνή του μηχανοκίνητου αθλητισμού αλλάζει διαρκώς και τα κόστη εξέλιξης αυξάνονται.

Η υπογραφή επιβεβαιώνει ότι όλοι οι σημερινοί κατασκευαστές σκοπεύουν να συνεχίσουν να επενδύουν στο MotoGP τουλάχιστον μέχρι το τέλος του 2031, εξασφαλίζοντας τη συνέχεια ενός grid που τα τελευταία χρόνια προσφέρει τον μεγαλύτερο ανταγωνισμό στην ιστορία της κατηγορίας.

Ο CEO του MotoGP Group, Carmelo Ezpeleta, χαρακτήρισε τη συμφωνία "καθοριστική στιγμή" για το πρωτάθλημα, τονίζοντας ότι η δέσμευση των πέντε εργοστασίων αποτελεί τη βάση για τη μελλοντική ανάπτυξη του θεσμού.

Τι σημαίνει για το μέλλον του MotoGP

Η συμφωνία δεν αφορά μόνο τη διατήρηση των κατασκευαστών στο πρωτάθλημα. Ανοίγει επίσης τον δρόμο για κοινές αποφάσεις σχετικά με την περαιτέρω βελτίωση της ασφάλειας, την εξέλιξη των τεχνικών κανονισμών, την ενίσχυση του θεάματος, την προσέλκυση νέων φιλάθλων παγκοσμίως και την εν γένει εμπορική ανάπτυξη του πρωταθλήματος

MGPSEG αναφέρει ότι θα συνεχίσει να επενδύει σε δράσεις προώθησης, εμπορικής ανάπτυξης και αλληλεπίδρασης με το κοινό, όπως η δημόσια 360° προβολή του ολλανδικού Grand Prix στην καρδιά του Λονδίνου, σε συνεργασία με τους κατασκευαστές, με στόχο την περαιτέρω αύξηση της παγκόσμιας απήχησης του θεσμού.

Σημαντική και για την KTM η συμφωνία

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει και η συμμετοχή της KTM στη νέα συμφωνία, καθώς τους τελευταίους μήνες υπήρξαν αρκετές συζητήσεις σχετικά με το μέλλον της αυστριακής εταιρείας στους αγώνες, λόγω των γνωστών οικονομικών δυσκολιών του ομίλου.

Η υπογραφή έως το 2031 αποτελεί σαφή ένδειξη ότι η KTM εξακολουθεί να θεωρεί το MotoGP βασικό κομμάτι της στρατηγικής της, με τον Pit Beirer να χαρακτηρίζει τη συμφωνία "σημαντική στιγμή για όλους όσοι εμπλέκονται στο πρωτάθλημα".

Η νέα εποχή ξεκινά το 2027

Με τους νέους τεχνικούς κανονισμούς να βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη και τη Liberty Media να αναλαμβάνει τη διαχείριση του MotoGP μετά την ολοκλήρωση της εξαγοράς της Dorna, η συμφωνία 2027-2031 αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα θεμέλια για τη νέα εποχή του πρωταθλήματος.

Το MotoGP εξασφάλισε όχι μόνο τη συνέχιση της παρουσίας των πέντε εργοστασίων, αλλά και μια κοινή βάση για τα επόμενα χρόνια, καθώς οι διοργανωτές πίεζαν για δεκαετή δέσμευση των κατασκευαστών έως το 2036, πράγμα που δεν πέτυχαν και φαίνεται πως θα κριθεί από τις τεχνικές λεπτομέρειες της συμφωνίας και τους καρπούς που αυτή θα φέρει, στην ερχόμενη περίοδο με τις σημαντικές αλλαγές τόσο στην τεχνολογία των μοτοσυκλετών, όσο και στον τρόπο με τον οποίο το άθλημα προσεγγίζει το παγκόσμιο κοινό του.