MotoGP: Λιγότεροι κινητήρες αν έχουμε λιγότερους αγώνες

Οι ακυρώσεις αγώνων θα φέρουν αλλαγές στους κανονισμούς
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

26/3/2020

Με την τελευταία είδηση από τον κόσμο των MotoGP να αφορά την αναβολή του αγώνα στη Jerez στις 1-3 Μαΐου, χωρίς προς το παρόν να ορίζεται νέα ημερομηνία, αρχίζουν να μπαίνουν στο τραπέζι των συζητήσεων και θέματα που έχουν να κάνουν με τους κανονισμούς.

 Ένα από αυτό, είναι ο επιτρεπόμενος αριθμός κινητήρων που θα μπορεί να χρησιμοποιήσει κάθε αναβάτης. Θυμίζουμε πως οι Honda, Ducati, Yamaha και Suzuki έχουν τη δυνατότητα να αλλάξουν 7 κινητήρες σε κάθε αναβάτη μέσα στη χρονιά, ενώ η Aprilia και η KTM έχουν δικαίωμα για 9 κινητήρες σε κάθε αναβάτη.

Με το αρχικό πρόγραμμα των 20 αγώνων, αυτό σημαίνει χοντρικά πως οι Honda, Ducati, Yamaha και Suzuki πρέπει να φτιάχνουν κινητήρες που να αντέχουν έως 3 αγωνιστικά τριήμερα, ενώ οι κινητήρες των Aprilia και KTM θα πρέπει να αντέχουν πάνω από 2 αγωνιστικά τριήμερα. Με την κατάσταση που πάει να διαμορφωθεί αυτή τη στιγμή λόγω των παγκόσμιων μέτρων κατά του COVID-19, είναι πολύ πιθανό το πρωτάθλημα να ολοκληρωθεί ακόμα και με λιγότερους από 14 αγώνες.

Σε αυτή την περίπτωση είναι φυσικό τα εργοστάσια να εκμεταλλευτούν το “πλεόνασμα” κινητήρων ανά αγώνα που θα δημιουργηθεί. Με άλλα λόγια, θα δούμε σε κάποιους από αυτούς τους αγώνες να εμφανιστούν μοτοσυκλέτες με οριακά ρυθμισμένους κινητήρες, αδιαφορώντας για το αν θα αντέξουν έως τον επόμενο αγώνα.

Πέρα από το γεγονός πως θα έχουν συγκυριακά πλεονέκτημα έναντι των αντιπάλων τους όσοι το κάνουν, πρακτικά δεν θα έχει νόημα ο περιορισμός του αριθμού τον κινητήρων. Στην πραγματικότητα όμως η Dorna δεν ανησυχεί τόσο για τις στρατηγικές των ομάδων, αλλά για την αξιοπιστία των κινητήρων και τα προβλήματα ασφάλειας που μπορεί να δημιουργήσει σε περίπτωση που οι ομάδες “τσιτώσουν” αλόγιστα τους κινητήρες και αρχίζουν να “σκάνε”, γεμίζοντας λάδια την πίστα.

Κάτι τέτοιο, θα δημιουργήσει επιπλέον και προβλήματα στην οργάνωση και την τηλεοπτική κάλυψη λόγω των μεγάλων διακοπών για τον καθαρισμό της πίστας. Το σημαντικότερο βέβαια είναι η ασφάλεια των αναβατών, οπότε για να αποφευχθούν τέτοιου είδους καταστάσεις, ο Danny Aldridg τεχνικός διευθυντής της Dorna αφήσε ανοιχτό το ενδεχόμενο μείωσης του αριθμού τον κινητήρων ανά αναβάτη, σε περίπτωση που ο τελικός αριθμός των αγώνων στο πρωτάθλημα μειωθεί δραματικά.
 

MotoGP: COTA - H δράση ξεκινά στο Grand Prix του Τέξας

Δηλώσεις, ένταση και προσδοκίες πριν τον γύρο της Αμερικής στο Austin
COTA
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

27/3/2026

Από τη Νότια στη Βόρεια Αμερική και από τη μικρότερη στη μεγαλύτερη πίστα του ημερολογίου, το MotoGP φτάνει στο Austin για έναν ακόμη εκρηκτικό γύρο, με τους πρωταγωνιστές να δίνουν τον τόνο από την Πέμπτη.

Η δράση μεταφέρεται στο Circuit of the Americas στο Austin του Τέξας για το Grand Prix των ΗΠΑ, με τα MotoGP να ετοιμάζονται για ένα από τα πιο απαιτητικά και θεαματικά τριήμερα της χρονιάς. Πριν την έναρξη, το Media Day της Πέμπτης έδωσε τον πρώτο παλμό, με δηλώσεις, προσδοκίες και… ψυχολογικά παιχνίδια.

Στο επίκεντρο βρέθηκε ο Jorge Martin, ο οποίος παραδέχθηκε ότι η φυσική κατάσταση αποτελεί ερωτηματικό μετά το απαιτητικό διπλό αγώνα. Ο αναβάτης της Aprilia εμφανίστηκε συγκρατημένος, τονίζοντας πως το COTA είναι από τις πιο σκληρές πίστες του πρωταθλήματος και πως μένει να φανεί πώς θα ανταποκριθεί το σώμα του στις πρώτες στροφές.

Martin

Την ίδια ώρα, ο Marc Marquez βρίσκεται ξανά στο προσκήνιο, σε μια πίστα που θεωρείται “σπίτι” του, έχοντας γράψει ιστορία με τις νίκες του στο Austin. Παρά το γεγονός ότι δεν έχει ακόμη ανέβει στο βάθρο σε αγώνα Κυριακής το 2026, ο αναβάτης της Ducati δείχνει κοντά στην επιστροφή στην κορυφή και αναζητά το τελευταίο βήμα για να επιστρέψει στα γνωστά του στάνταρ.

Απέναντί του, ο πρωτοπόρος του πρωταθλήματος Marco Bezzecchi γνωρίζει καλά την πρόκληση που έχει μπροστά του. Ο Ιταλός κυνηγά το εντυπωσιακό σερί πέντε συνεχόμενων νικών, ωστόσο αναγνωρίζει τη δυναμική του Marquez στο COTA, δηλώνοντας χαρακτηριστικά πως “έχει περισσότερες νίκες εδώ απ’ όσες εγώ σε όλη μου την καριέρα”, παρότι στην πραγματικότητα διαθέτει ήδη περισσότερες συνολικές νίκες.

Στο Media Day συμμετείχαν οι Fabio Di Giannantonio, Marco Bezzecchi και Marc Marquez, με τη συνέντευξη Τύπου να δίνει το στίγμα για το τί αναμένεται σε έναν γύρο γεμάτο ένταση, στρατηγική και υψηλές θερμοκρασίες, τόσο στην άσφαλτο όσο και στον ανταγωνισμό.

Το μόνο σίγουρο είναι πως το Grand Prix των ΗΠΑ δεν απογοητεύει ποτέ. Και με το φετινό grid πιο ανταγωνιστικό από ποτέ, όλα δείχνουν ότι το “rodeo” της σεζόν στο Τέξας θα προσφέρει ακόμη ένα αξέχαστο κεφάλαιο στα MotoGP του 2026.