MotoGP MOTUL Argentina: Πρωταγωνίστησαν οι πτώσεις

Θρίαμβος Yamaha με το θέαμα να δίνουν οι πίσω θέσεις
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

10/4/2017

Μεγαλύτερη σπαζοκεφαλιά για τους αναβάτες η επιλογή των ελαστικών στον αγώνα της Αργεντινής, ιδιαίτερα από την στιγμή που ο καιρός την χθεσινή ημέρα χάλασε τις δοκιμές και έκανε δύσκολο να βρουν τις ιδανικές ρυθμίσεις για τον στεγνό αγώνα.

Το αποτέλεσμα ήταν τελικά  να γίνουν οι πτώσεις το πιο αναπάντεχο πράγμα του αγώνα. Έξω και οι δύο Ducati, έξω και οι δύο Honda αλλά ας ξεκινήσουμε από την πιο άμεση πτώση του αγώνα, εκείνη του Lorenzo στην πρώτη στροφή. Ο Lorenzo ακούμπησε τον πίσω τροχό του Iannone, χωρίς να βγάλει τον Ιταλό εκτός της στιγμή που ο ίδιος είχε μία άμεση και εντυπωσιακή πτώση, ευτυχώς χωρίς να τον πατήσει κάποιος από τους υπόλοιπους αναβάτες, ευτυχώς χωρίς να τραυματιστεί. Μόνος υπεύθυνος για την πτώση του, βλέποντας το στιγμιότυπο από όλες τις διαφορετικές κάμερες, είναι ο ίδιος ο Lorenzo καθώς δεν φαίνεται να κόβει ο Iannone και να μην μπορεί να κάνει κάτι ο Ισπανός, που αντίθετα έχοντας πιο κλειστή γραμμή, δεν μπόρεσε να την κρατήσει και την άνοιξε πέφτοντας πάνω στον Iannone. Θα μπορούσες να πεις ότι για το μόνο που έφταιξε ο Iannone ήταν πως δεν θα έπρεπε να έχει αυτή την θέση, αφού η εκκίνησή του ήταν άκυρη. Ήταν στο σκόπευτρο της διοργάνωσης και στο Qatar, για την εξαιρετική του εκκίνηση στο όριο ακριβώς και ήταν αντίστοιχα και το ’16 για να φθάσει στην Αργεντινή να κάνει τελικά το λάθος. Τιμωρήθηκε αργότερα με πέρασμα από τα pit.

Ο Marquez ξέφυγε γρήγορα πρώτος χτίζοντας μικρή διαφορά, στροφή με στροφή την στιγμή που ο δεύτερος Crutchlow φαινόταν ότι καθυστερούσε και τις δύο Yamaha που ακολουθούσαν. Ο Vinales δεν άργησε να περάσει, την στιγμή που ο Rossi είχε την ευκαιρία αλλά δεν θέλησε με τίποτα να πάρει το ρίσκο, ιδιαίτερα με τον Crutchlow που ο ίδιος λέει ότι έχει την φήμη, με την ευθύτητα και το χιούμορ που τον διακρίνει. Πριν τον αγώνα, η κουβέντα ήταν «αν δεν πέσει ο Marquez» γιατί έδειξε ότι πιέζει πολύ στις δοκιμές και για αυτό φυσικά πήρε και την pole position, όχι όμως με σταθερή απόδοση. Τελικά αυτό ακριβώς έγινε. Δεν πρόλαβε να χαρεί την διαφορά που έχτιζε, και έπεσε σε μία πίστα που είχε κατακτήσει… όπως και γενικότερα σε ολόκληρη την ήπειρο της Αμερικής για να λέμε την αλήθεια. Φανερά απογοητευμένος, ο Marquez εγκατέλειψε τον αγώνα που μαζί με το καθόλου κολακευτικό αποτέλεσμα του πρώτου αγώνα, έχει κάνει πολύ άσχημο ξεκίνημα στο φετινό πρωτάθλημα, έχοντας την 8η θέση…

Ο Vinales για τον υπόλοιπο αγώνα οδηγεί την πρώτη τριάδα με δεύτερο τον Crutchlow και τρίτο τον Rossi, ενώ σιγά σιγά θα γίνει μονάδα, καθώς χτίζει διαφορά ασφαλείας. Ο Crutchlow είναι ο μόνος με σκληρή γόμα στο εμπρός ελαστικό από την πρώτη τριάδα και σε ορισμένα σημεία είναι επίσης ξεκάθαρο ότι εμποδίζει τον Rossi να κάνει καλύτερο χρόνο. Στην μέση του αγώνα πίεσε περισσότερο, σε μία προσπάθεια να μειώσει και την απόσταση με τον Vinales, όμως μετά, σύμφωνα με την δική του δήλωση, έκανε κάτι που δεν έχει κάνει ποτέ, ή τουλάχιστον το πράττει σπάνια: Έδειξε αυτοσυγκράτηση! Εφτά γύρους πριν το τέλος, όταν τον πέρασε και ο Rossi, κρατήθηκε και πάλι, όπως δήλωσε, ώστε να παραμείνει στο βάθρο. Βέβαια ο Rossi αμέσως μόλις πέρασε τον Crutchlow, κρατήθηκε μισή μοτοσυκλέτα εμπρός, και μεγάλωνε την διαφορά αυτή πολύ γρήγορα. Από την μεριά του ο Rossi έκανε έναν αγώνα τακτικής, το δήλωσε και ο ίδιος μετά, και φαινόταν σε όλη την διάρκεια του αγώνα, και είναι βέβαιο πως έτσι θα κυλίσει όλο το πρώτο μισό της σεζόν. Αυτό που τον ενδιαφέρει είναι να βρίσκεται στο βάθρο. Με τον αγώνα αυτό να σηματοδοτεί την 350η εκκίνησή του στα GP, ο Rossi ξεκίνησε από την 7η θέση για να φτάσει με άνεση στην 2η κάνοντας το κοινό να ζητωκραυγάζει, χαρίζοντας στην Yamaha το 1-2 τόσο στον αγώνα, όσο και στο πρωτάθλημα μέχρι τώρα.

Η προσπέραση που έκανε στον Crutchlow ήταν εκείνη με τον μικρότερο ρίσκο, και με το σκεπτικό ότι θα μπορεί αμέσως μετά να φύγει έναν τροχό εμπρός, στην περίπτωση που ο Άγγλος επιχειρήσει κάτι αντίστοιχο, με τον προηγούμενο αγώνα. Ο σκοπός του ήταν να μείνει στο βάθρο και αν γίνεται στην δεύτερη θέση, δεν επιχείρησε από την αρχή που ήταν πίσω από τον Vinales, να κυνηγήσει την κορυφή του αγώνα.

Ο Vinales πήρε έτσι ανενόχλητος οδηγώντας σταθερά και χωρίς λάθη, την δεύτερη συνεχή του νίκη στο πρωτάθλημα και την δεύτερη συνεχόμενη σε ισάριθμους αγώνες στο πρώτο του πρωτάθλημα με την Yamaha. Δεν είναι να απορείς λοιπόν που η μπλε ομάδα ήταν μονάχα χαμόγελα!

Πιο πίσω σε χρόνο βέβαια, θυμός και απογοήτευση κυριαρχούσαν σε Honda και Ducati. Ο Aleix Espargaro έβγαλε εκτός τον Dovizioso, σε μία φάση αρκετά περίεργη καθώς ο Dovizioso έκανε λάθος και άνοιξε γραμμή, πίσω του ο A.Espargaro κράτησε την δική του αλλά έπεσε και τον συμπαρέσυρε τραυματίζοντάς τον στο πόδι, ζητώντας αμέσως συγνώμη, όσο οι δυο τους παρέμεναν στην άκρη της πίστας περιμένοντας βοήθεια.

Με όλα αυτά το αγωνιστικό θέαμα με μάχες και προσπεράσεις το κράτησαν οι πίσω θέσεις με βασικό πρωταγωνιστή τον Zarco που πίεζε το traction control ντριφτάροντας σε κάθε στροφή, κυνηγώντας τον Pedrosa, με τον Petrucci να παίζει ρόλο στην μάχη και τον Bautista σε φάση ερωτηματικού εκείνη την στιγμή. Ήταν ένα γκρουπ, μαζί με μία τριάδα οδηγών πιο πίσω που παρουσίασε τις ουσιαστικότερες μάχες του αγώνα. Τότε έγινε κάτι άλλο εξίσου περίεργο σε συγκυρίες: Ο Pedrosa έπεσε, ακριβώς δέκα γύρους μετά τον Marquez, ακριβώς στην ίδια στροφή! Ο Marquez δήλωσε ότι μπορεί να πίεζε, αλλά δεν κατάλαβε τον ουσιαστικό λόγο της πτώσης. Του Pedrosa φάνηκε καλύτερα, καθώς πάσχιζε να κρατήσει την μοτοσυκλέτα από γρήγορη έξοδο, πριν πέσει στα φρένα, στην ίδια στροφή που χάθηκε και η άλλη Honda από τον αγώνα…

Η δεύτερη Aprilia θα εγκατέλειπε επίσης, ενώ ο Folger θα ανέβαινε θέσεις για να βρεθεί στην κατάταξη πίσω από τον συμπαίκτη του, τον Zarco και οι KTM θα τερμάτιζαν στις θέσεις 14-15. Έτσι μαζί με τις Honda και την Ducati, και η Suzuki είναι επίσης απόλυτα απογοητευμένη από τον αγώνα, αφού ο Iannone τερμάτισε στο τέλος και ο Alex Rins σημείωσε πτώση χάνοντας το μπροστινό και κουτσαίνοντας για λίγο, όταν σηκώθηκε.

Στο τέλος παραμένει η εκπληκτική νίκη του Vinales, που είναι η πρώτη φορά που δεν πέφτει σε αγώνα σε αυτή την πίστα, και κερδίζει δικαιωματικά. Το MotoGP παραμένει στην Αμερική, ταξιδεύοντας στις ΗΠΑ

 
Ετικέτες

MotoGP: Εκτός νοσοκομείου οι Alex Marquez και Johann Zarco

Καλά είναι τα νέα που αφορούν την υγεία των δύο αναβατών
motogp
Από τον

Παύλο Καρατζά

19/5/2026

Το φετινό GP της Καταλονίας χαρακτηρίστηκε από τις κόκκινες σημαίες, τις πολλές πτώσεις και τους τραυματισμούς αναβατών. Δύο εξ αυτών, οι Johann Zarco και Alex Marquez τραυματίστηκαν πιο σοβαρά και χρειάστηκε να νοσηλευτούν, όμως και οι δύο είναι καλύτερα στην υγεία τους και επικεντρώνονται πλέον στην αποθεραπεία τους.

Η Gresini ανακοίνωσε ότι ο Alex Marquez υποβλήθηκε με επιτυχία σε χειρουργική επέμβαση και θα επιστρέψει στο σπίτι του, μετά το τρομακτικό ατύχημα που υπέστη στο GP της Καταλονίας.

Ο Ισπανός υπέστη πολλαπλά κατάγματα, αλλά ήταν σε καλή διάθεση στο νοσοκομείο πριν από την επέμβαση για τη αποκατάσταση των τραυματισμών του. Η Gresini επιβεβαίωσε πλέον ότι η επέμβαση ήταν επιτυχής και ο Marquez πήρε εξιτήριο από το νοσοκομείο.

Σε μια σύντομη ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, η ομάδα έγραψε: “Ο Alex Marquez υποβλήθηκε με επιτυχία χθες το βράδυ σε χειρουργική επέμβαση για κάταγμα της δεξιάς κλείδας του, το οποίο σταθεροποιήθηκε με την τοποθέτηση πλάκας, από τους Anna Carreras, David Benito και Paula Barragan στο Hospital General de Catalunya.

"Η εγχείρηση πήγε καλά. Τώρα θα πάρει την άδεια να βγει από το νοσοκομείο σε λίγες ώρες, ώστε να μπορέσει να πετάξει για την πατρίδα του. Στη συνέχεια, θα υποβληθεί σε νέες εξετάσεις από αύριο και μετά. Συνολικά, λοιπόν, είναι αρκετά καλά και τις επόμενες μέρες θα έχουμε περισσότερες πληροφορίες.

Μετά την πτώση του Alex και τις κόκκινες σημαίες, ο αγώνας επανεκκίνησε, όμως ο Zarco έχασε τα φρένα και παρέσυρε μαζί του τους Luca Marini και Pecco Bagnaia. Ο Γάλλος υπέστη κάταγμα στην περόνη, όπως και τραυματισμό στον πρόσθιο και οπίσθιο χιαστό σύνδεσμο, καθώς και στον έσω μηνίσκο.

Χτες το απόγευμα η LCR εξέδωσε ενημέρωση, αναφέροντας ότι ο Zarco βγήκε από το νοσοκομείο και επέστρεψε στη Γαλλία για να επισκεφθεί έναν ειδικό για τα γόνατα, προκειμένου να αξιολογηθούν τα επόμενα βήματα της αποθεραπείας του.