MotoGP: Ο Joan Mir ανεβαίνει τελικά κατηγορία: Στην Suzuki για 2 χρόνια

Η Suzuki παίρνει το ρίσκο
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

11/6/2018

Ήταν σχεδόν βέβαιο πως ο Joan Mir θα πήγαινε στην Suzuki, καθώς η έντονη φημολογία είχε φτάσει να συζητιέται σε επίπεδο συνεντεύξεων τύπου, με τους Rossi και Dovizioso να τοποθετούνται επί του θέματος. Το είχαμε όλοι μας σίγουρο, αλλά τώρα έρχεται και επίσημα η επιβεβαίωση από την Suzuki.

Ο Mir είναι πρωταθλητής στην Moto3 αλλά με τρόπο εντυπωσιακό, καθώς κυριάρχησε στην τόσο ανταγωνιστική κατηγορία, καταφέρνοντας να συγκεντρώσει μία τεράστια διαφορά πόντων. Φέτος είναι η πρώτη του φορά στην Moto2, κι όλα δείχνουν πως το πρωτάθλημα δεν θα είναι δικό του. Ωστόσο στην δική του περίπτωση, το ταλέντο του είναι αναμφισβήτητο και ίσως είναι σωστό που δεν χάνει χρόνο, περιμένοντας να πάρει τον τίτλο στην Moto2 πριν ανέβει στα MotoGP. Πριν έρθει η εντυπωσιακή σεζόν στην Moto3 το 2017, που ισοφάρισε το ρεκόρ του Marquez με δέκα νίκες, ο Mir ξεκίνησε το ’15 με λίγα βάθρα αλλά γρήγορη εξέλιξη. Με την άνοδό του από την επόμενη σεζόν στα MotoGP, ευελπιστεί η γρήγορη αυτή εξέλιξη να γίνει στην κορυφαία κατηγορία.

Στους αγώνες δεν υπάρχουν αυστηροί κανόνες, ούτε ένας δρόμος για όλους, όπως είπε και ο Rossi, με τον Dovizioso να προσθέτει πως ο Mir είναι πολύ έξυπνος και ξέρει το δικό του καλό, καλύτερα από τον κάθε έναν. Μπορεί η εμπειρία στην Moto2 να είναι σίγουρα ένα μεγάλο προσόν, όμως για τον ίδιο η ταχεία άνοδος ίσως να είναι προτιμότερη. Από την επόμενη σεζόν ο Mir θα ενισχύσει την ανταγωνιστικότητα που θα είναι κυρίαρχη στα MotoGP με τόσες πολλές αλλαγές στην σύνθεση των ομάδων…

 

Ετικέτες

MotoGP-Honda: Χάνει προνόμια με την άνοδο στα γκρουπ δυναμικότητας - Λιγότερες παραχωρήσεις το 2026

Η 7η θέση του Marini προβιβάζει τη Honda στην τρίτη κατηγορία κατασκευαστών
Honda Concessions
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

17/11/2025

Η Honda συγκέντρωσε ακριβώς τους εννέα βαθμούς που χρειαζόταν στη Βαλένθια και ανεβαίνει επίσημα ένα γκρουπ δυναμικότητας ως κατασκευαστής, από το τελευταίο D στο αμέσως επόμενο C.

Μετά από μια δύσκολη διετία, όπου η Honda προσπάθησε να αξιοποιήσει στο μέγιστο τα προνόμια που έφερνε μαζί της η κατάταξη της εταιρείας στο "D", το τελευταίο γκρουπ δυναμικότητας για τους κατασκευαστές, ήρθε η ώρα του προβιβασμού για τους Ιάπωνες που "πληρώνουν" τώρα την πρόοδό τους, με τα προνόμια του εργοστασίου να περιορίζονται καθώς η ανταγωνιστικότητα των μοτοσυκλετών του αυξάνεται.

Ήταν ένα από τα μεγάλα παρασκήνια του φινάλε στη Βαλένθια. Μετά από 22 Grand Prix και το μέγιστο των 37 βαθμών ανά αγώνα, η Honda χρειαζόταν εννέα βαθμούς για να ανέβει στην κατάταξη του συστήματος παραχωρήσεων (concessions) και χάρη στην 7η θέση του Luca Marini κέρδισε ακριβώς εννέα!

Αυτό σημαίνει ότι η Honda χάνει κάποια από τα προνόμια του τελευταίου γκρουπ δυναμικότητας που έδιναν τη δυνατότητα σε έναν κατασκευαστή να βελτιώσει ταχύτερα τη μοτοσυκλέτα του και να αυξήσει έτσι τις πιθανότητες να πιάσει τον ανταγωνισμό. Συγκεκριμένα από 260 ελαστικά δοκιμών που είχε στη διάθεσή της η Honda πέφτει στα 220, οι ελεύθερες δοκιμές με οποιονδήποτε αναβάτη περιορίζονται πλέον μόνο στους δοκιμαστές της ομάδας, οι πίστες ιδιωτικών δοκιμών από ελεύθερες, περιορίζονται σε τρεις, ενώ οι κινητήρες μειώνονται σε οκτώ από δέκα, χωρίς δυνατότητα εξέλιξης εντός της σεζόν. Τέλος, επιτρέπεται μόνο μία αναβάθμιση αεροδυναμικού πακέτου βοηθημάτων. Το μόνο που παραμένει ίδιο για τους Ιάπωνες είναι οι έξι wildcard συμμετοχές.

Μένει να δούμε εάν μπορεί να συνεχίσει αυτή την πρόοδο και μέσα στο 2026, ακόμα και με τις λιγότερες διευκολύνσεις την κατηγορίας C, με τα πρώτα δείγματα γραφής να αναμένονται την Τρίτη, στις δοκιμές της Βαλένθια. Από την πλευρά της στρατηγικής πάντως και με βάση το πώς εξελίχθηκε η χρονιά το όφελος για τη Honda θα ήταν μεγαλύτερο αν παρέμενε στο τελευταίο γκρουπ D, όπου τώρα πλέον βρίσκεται μόνο η Yamaha.