MotoGP: Οι αναβάτες κρίνουν τις μοτοσυκλέτες τους

Τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα κάθε εταιρείας
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

1/7/2019

Λίγο-πολύ όλοι έχουμε μια γενική εικόνα για τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα των μοτοσυκλετών που συμμετέχουν φέτος στα MotoGP. Τα Ducati έχουν το γκάζι της αρκούδας και είναι τα πιο σταθερά, αλλά αυτό έχει κόστος στην ευελιξία. Στο άλλο άκρο έχουμε τα Suzuki, που έχουν τα ακριβώς αντίθετα χαρακτηριστικά με φοβερή ευελιξία, αλλά είναι εξόφθαλμο πως τους λείπει το γκάζι. Η Honda βρήκε φέτος τον τρόπο να ενδυναμώσει τον κινητήρα της ώστε να στέκεται μαζί με τα Ducati στις μεγάλες ευθείες, όμως πέραν του Marquez, δέχεται διαρκώς παράπονα απ’ όλους τους υπόλοιπους αναβάτες της για την συμπεριφορά των πλαισίων και της μπροστινής ανάρτησης και μάλιστα επιμένουν πως φέτος τα πράγματα είναι ακόμα χειρότερα! Τα Yamaha από την άλλη μεριά, εξακολουθούν να είναι τα πιο φιλικά και αρμονικά, όμως δείχνουν πως έχουν μείνει στάσιμα σε σύγκριση με τον ανταγωνισμό και δυσκολεύονται στις μάχες σώμα με σώμα μέσα στον αγώνα, εκεί δηλαδή που χρειάζεται ο αναβάτης να έχει το κάτι παραπάνω για να προσπεράσει.

Όλα αυτά είναι πιθανόν γνωστά, μόνο που αποτελούν την κριτική των θεατών και όσων δεν έχουν καβαλήσει ποτέ στη ζωή τους τις συγκεκριμένες μοτοσυκλέτες! Τι λένε όμως όσοι οδηγούν τις συγκεκριμένες μοτοσυκλέτες; Συμφωνούν ή διαφωνούν με όσα πιστεύουμε εμείς ως θεατές και “αναλυτές” της πολυθρόνας; Το μεγαλύτερο ενδιαφέρον έχει η κριτική του Rossi για την Yamaha και του Cal Crutchlow για την Honda. Πρόκειται για δύο μοτοσυκλέτες που στα χέρια του Marquez η Honda προηγείται άνετα στο πρωτάθλημα και στα χέρια των Quartararo και Vinales η Yamaha έχει πάρει pole position και νίκη στο Assen.

Θα ξεκινήσουμε από την Honda, διότι η αγωνιστική κυριαρχία του Marc Marquez τα τελευταία χρόνια, έχει δημιουργήσει μια στρεβλή εικόνα σχετικά με τις ικανότητες της RCV213, που έχει μπερδέψει ακόμα και το HRC! Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το γεγονός, πως στα δοκιμαστικά της Βαρκελώνης τη Δευτέρα μετά τον αγώνα, έδωσαν μια εργοστασιακή μοτοσυκλέτα του 2019 στον Nakagami για να δουν αν η κριτική του Ιάπωνα αναβάτη ταυτίζεται με όσα τους έλεγαν οι Jorge Lorenzo και Cal Crutchlow. Και πράγματι ο Nakagami τους είπε τα ίδια! Η Honda έχει σοβαρό θέμα με το μπροστινό της και ο Crutchlow επιμένει πως φέτος είναι ακόμα χειρότερο. Ο Nakagami ήταν λιγότερο αυστηρός και είπε πως σε κάποια σημεία ήταν καλύτερο και σε κάποια σημεία ήταν χειρότερο από τη δική του μοτοσυκλέτα του 2018.

Ο Jorge Lorenzo έχει επίσης πει πως δεν έχει καμία εμπιστοσύνη στο μπροστινό της Honda, όμως τα πολύ κακά αποτελέσματα και η απευθείας σύγκριση με τον Marquez αποδυναμώνουν την κριτική του. Όμως κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει τα λεγόμενα του Marquez, ο οποίος επανειλημμένα έχει πει πως δεν μπορεί να βάλει μαλακή γόμμα εμπρός, σε καμία πίστα. Μετά τον αγώνα του Assen ο Cal Crutchlow μας έδωσε περισσότερα στοιχεία για το πρόβλημα της Honda. Σύμφωνα με τον Βρετανό, η Honda στρίβει με τον πίσω τροχό και σε όποιες πίστες μπορεί να οδηγήσει ντριφτάρωντας τον πίσω τροχό είναι πολύ ανταγωνιστικός. Όμως σε πίστες όπως το Assen που έχουν ροή και πρέπει να κρατήσεις με πειθαρχεία την ιδανική γραμμή, ο Crutchlow είπε πως στην Κ4 και στο τελευταίο S ήταν διαρκώς σε κατάσταση “almost crash”. Πάντα έτσι ήταν τα Honda, όμως φέτος τα πράγματα είναι χειρότερα” συμπλήρωσε ο βρετανός.

Στην μεριά της Yamaha, τα πράγματα έχουν αντίθετη όψη. Παράπονα εδώ κάνει ο αναβάτης με τους περισσότερους βαθμούς μέσα στην μπλε ομάδα, δηλαδή ο Valentino Rossi. Βέβαια κάποιοι λένε πως εκείνο που ξεχωρίζει τους πρωταθλητές είναι η ικανότητά τους να βρίσκουν δικαιολογίες πριν από το κακό αποτέλεσμα. Όμως οι αριθμοί είναι αμείλικτοι και ο Rossi με τρεις σερί εγκαταλείψεις εξακολουθεί να έχει περισσότερους βαθμούς από το “φαινόμενο” Quartararo και τον νικητή Vinales! Ο ιταλός superstar παραπονέθηκε πως η δική του μοτοσυκλέτα είχε υπερβολικά βαριά αίσθηση στις γρήγορες στροφές του Assen. Συμπλήρωσε δε, πως άλλαξε πολλά πράγματα που αφορούσαν τη ρύθμιση του πλαισίου για τον αγώνα. Μέχρι τώρα βλέπαμε τις τελικές ταχύτητες (συνήθως 10 με 20km/h πιο αργά από τα Ducati και τα Honda) και λέγαμε πως τα Yamaha χρειάζονται μόνο περισσότερη δύναμη, όμως ο Γιατρός έβαλε μέσα στην κουβέντα την παράμετρο της σταθερότητας.

Στο στρατόπεδο της Ducati τα πράγματα είναι πιο σαφή. Ο Andrea Dovisiozo, σχεδόν μετά από κάθε αγώνα επιβεβαιώνει στις συνεντεύξεις του τη γενική εικόνα που έχουμε για τις Ducati. Οι ιταλικές μοτοσυκλέτες έχουν σχεδιαστεί για να κερδίζουν χρόνο στις ευθείες. Στις πίστες που υπάρχουν μεγάλες ευθείες και κλειστές, αργές στροφές είναι σχεδόν ανίκητες. Μπορούν να κατεβάζουν όλη την δύναμη στην άσφαλτο χωρίς να σουζάρουν υπερβολικά στις εξόδους και μπορούν να φρενάρουν με απόλυτη σταθερότητα την τελευταία στιγμή από υπερβολικά υψηλές ταχύτητες. Αυτή η υπερβολική σταθερότητα όμως είναι που μειώνει την ευελιξία τους στις γρήγορες παρατεταμένες στροφές όταν χρειάζεται να αλλάξουν τη γραμμή τους ή να κάνουν διορθώσεις μέσα στη στροφή. Κι όπως ήδη είπαμε στην αρχή, το ακριβώς αντίθετο συμβαίνει με την Suzuki και γι΄αυτό το νέο πλαίσιο που δοκιμάσανε στη Βαρκελώνη είχε στόχο την σταθερότητα (κυρίως στο φρενάρισμα από υψηλές ταχύτητες), όπως είπε ο Alex Rins, που είναι το αντίτιμο που πληρώνουν οι αναβάτες της Suzuki για την δυνατότητα να αλλάζουν πορεία και γραμμές μέσα στη στροφή.  

    

MotoGP: Διπλό χειρουργείο για Marc Marquez! Η τρομακτική πτώση στον Sprint του Le Mans!

Η σημερινή πτώση επιταχύνει το χειρουργείο στον ώμο
motogp lemans sprint marquez
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

9/5/2026

Η πτώση στον τελευταίο γύρο του Sprint Race αποδεικνύεται καταστροφική για τις όποιες ελπίδες του Marc Marquez να διεκδικήσει τον φετινό τίτλο.

Κάταγμα στο πέμπτο μετατάρσιο του δεξιού του ποδιού είναι η διάγνωση από την τρομακτική πτώση που βίωσε ο πρωταθλητής δυο στροφές πριν ολοκληρωθεί ο προτελευταίος γύρος του Sprint Race στην πίστα του Le Mans.

Αυτό σημαίνει πως ο Ισπανός θα χάσει τον αυριανό κυρίως αγώνα του Γαλλικού Grand Prix, καθώς και τον επόμενο στη Βαρκελώνη, έναν αγώνα στον οποίο πολύ θα ήθελε να δώσει το παρών μπροστά στους συμπατριώτες του, όντας και ο εγγύτερος στη γενέτειρά του, Cervera.

Η πολύ άσχημη πτώση του Marc Marquez στις τελευταίες στροφές πριν την καρό σημαία για τον αγώνα Sprint στο GP της Γαλλίας στην ιστορική πίστα Le Mans, τον άφησε με σπασμένο πόδι ενώ επιτάχυνε ένα ακόμη χειρουργείο στον ώμο το οποίο σκεφτόταν από πέρσι από την Ινδονησία το πως και το πότε θα πρέπει να γίνει!

Η απόφαση αυτή δεν ήταν εύκολη γιατί η διάγνωση, για ακόμη μία φορά, δεν ήταν μία απλή υπόθεση και χρειάστηκε αρκετή έρευνα πριν ανακαλύψουν τον λόγο για τον οποίο μόνο κατά την οδήγηση MotoGP χανόταν δύναμη από το χέρι και μάλιστα περιστασιακά και όχι σε όλους τους αγώνες!

Για αρχή ο Marc Marquez έχασε σήμερα την πρόσφυση εμπρός και με ένα έντονο highside εκτοξεύτηκε πάνω από την σέλα. Όταν προσγειώθηκε πάνω στην μοτοσυκλέτα και στο πλάι, έβαλε αναπόφευκτα το πόδι στην άσφαλτο και από το δυνατό χτύπημα υπέστη κάταγμα στο πέμπτο μετατάρσιο του δεξιού του ποδιού.

Από την τρομακτική πτώση σηκώθηκε κουτσαίνοντας και ήταν φανερό πως έχει χτυπήσει παρότι δεν χρειάστηκε να μεταφερθεί με φορείο.

 

 

Μετά την πτώση και τον έλεγχο στο πόδι, ο Marc Marquez αποκάλυψε πως το σημερινό οφειλόταν εν μέρει στα κατάλοιπα του περσινού τραυματισμού που τον ταλαιπωρεί από την Ινδονησία.

Είχε ήδη προγραμματίσει να υποβληθεί σε χειρουργική επέμβαση στον ώμο, προκειμένου να αφαιρεθεί βίδα η οποία είχε χαλαρώσει και πίεζε το κερκιδικό του νεύρο, εμποδίζοντάς τον να πάρει όλη την δύναμη από τους μύες. Το ατύχημα στο Le Mans, ωστόσο, επέσπευσε τη συγκεκριμένη διαδικασία.

Σε δηλώσεις του στην επίσημη ιστοσελίδα του MotoGP.com, ο Marquez εξήγησε τους λόγους για τους οποίους είχε δρομολογήσει το χειρουργείο:

«Εργάστηκα σκληρά κατά τη διάρκεια αυτών των πρώτων αγώνων και μετά τη Jerez συνειδητοποίησα πως κάτι δεν λειτουργούσε σωστά. Απευθύνθηκα στους γιατρούς και τους είπα ότι κάτι συμβαίνει, διότι στην άσκηση και στο σπίτι αισθάνομαι καλά, στην προπόνηση με motocross επίσης. Ωστόσο, όταν οδηγώ MotoGP μοτοσυκλέτα, νιώθω το δεξί μου χέρι αδύναμο. Κάτι συμβαίνει».

Κατά την ιατρική εξέταση, διαπιστώθηκε ότι στην πτώση που είχε στον πρώτο γύρο του Grand Prix της Ινδονησίας στη Mandalika, ο Marquez είχε στραβώσει μία βίδα και είχε σπάσει μία άλλη, αμφότερες τοποθετημένες κατά τις προγενέστερες επεμβάσεις στον ώμο του. Επιπλέον, όταν έπαιρνε την αγωνιστική στάση που απαιτείται πάνω σε μια μοτοσυκλέτα του MotoGP, η σπασμένη βίδα πίεζε το κερκιδικό νεύρο, το οποίο ελέγχει τον τρικέφαλο και τους μύες στο μπροστινό μέρος του αντιβραχίου, οι οποίοι είναι υπεύθυνοι για την κάμψη του καρπού και την έκταση των δακτύλων.

«Για τον λόγο αυτόν και ενώ ήμουν γρήγορος ορισμένες φορές –δεν ξέρω πώς, δεν ξέρω γιατί–, δεν είχα όμως σταθερότητα και έχανα δύναμη με αποτέλεσμα να σημειώνω περίεργες πτώσεις», ανέφερε ο Marquez, συνεχίζοντας:  «Γι' αυτό, επίσης, αυτό το Σαββατοκύριακο ήμουν εξαιρετικά προσεκτικός προσπαθώντας να επιβιώσω, αλλά το σώμα μου δεν ακολουθεί τις εντολές μου».

Ο Marquez εκτιμά ότι το πρόβλημα με το κερκιδικό νεύρο ευθύνεται εν μέρει και για την σημερινή πτώση του. «Όπως φάνηκε σήμερα στις δοκιμές κατάταξης δεν έχω θέμα ταχύτητας και πως ξέρω πώς να οδηγώ αυτή τη μοτοσυκλέτα», στον δημοσιογράφο του MotoGP.com, Jack Appleyard. «Όμως, όπως φάνηκε επίσης σήμερα, μπορώ να κάνω ένα ανόητο λάθος χωρίς να καταλαβαίνω τι ακριβώς συμβαίνει, διότι όταν κάτι πιέζει το νεύρο, το χέρι δεν κάνει αυτό που του ζητάω».

Παρά τον τραυματισμό, ο Marc Marquez εμφανίστηκε αισιόδοξος ότι η επέμβαση θα είναι μικρής κλίμακας και ότι θα επιστρέψει σύντομα στην ενεργό δράση, ωστόσο ξεκαθάρισε ότι δεν σκοπεύει να βιαστεί:

«Όταν τραυματίζεις τον ώμο σου, είναι λογικό να σκέφτεσαι ότι η ανάρρωση θα είναι μακρά, αλλά ταυτόχρονα δεν είναι μία περίπτωση που χρειάζεται πλήρη αποκατάσταση. Ωστόσο (έχοντας μάθει από τα λάθη του παρελθόντος) δεν επιθυμώ να ορίσω συγκεκριμένη ημερομηνία επιστροφής. Το μόνο σίγουρο είναι ότι δεν θα αγωνιστώ στην Καταλονία, και στη συνέχεια θα αξιολογήσουμε την κατάσταση βήμα προς βήμα ενόψει του Mugello».

Η εξέλιξη αυτή δεν επηρέασε την οπτική του όσον αφορά την υπεράσπιση του τίτλου του. Γνώριζε εδώ και καιρό ότι δεν βρισκόταν σε θέση να διεκδικήσει το φετινό πρωτάθλημα, αλλά δεν επιθυμούσε να χρησιμοποιήσει τον τραυματισμό του ως άλλοθι. «Σας είχα ήδη πει ότι δεν ήμουν έτοιμος να παλέψω για το πρωτάθλημα», υπογράμμισε ο Marquez. «Το γνώριζα, αλλά δεν έλεγα τίποτα, διότι δεν μου αρέσει να παραπονιέμαι μπροστά σε ένα μικρόφωνο. Απλώς προσπαθώ να δουλεύω στο box και να βελτιώνω τον εαυτό μου. Αλλά όταν αντιμετωπίζεις έναν τραυματισμό, απλά δεν μπορείς να κάνεις κάτι για αυτό, και σε αυτό ακριβώς το σημείο είναι που πρέπει να ξεκουραστώ».

Κατά μία έννοια, η πτώση στο Le Mans επέσπευσε τη χειρουργική επέμβαση στον ώμο του για μία εβδομάδα, προσφέροντάς του τον αντίστοιχο επιπλέον χρόνο για ανάρρωση. Θεωρητικά, η αφαίρεση της βίδας αποτελεί μια απλή διαδικασία, η οποία αναμένεται να σταματήσει την πίεση στο κερκιδικό νεύρο και να του επιτρέψει την πλήρη λειτουργικότητα του χεριού του. Ωστόσο, ο αγώνας που ακολουθεί μετά τη Βαρκελώνη διεξάγεται στο Mugello, μία από τις πιο απαιτητικές και εξαντλητικές πίστες του ημερολογίου. Επιπλέον, την εβδομάδα μετά το Mugello ακολουθεί ο αγώνας στην Ουγγαρία, σε μία στενή πίστα με πολλές στροφές, η οποία απαιτεί σημαντική σωματική δύναμη για τους χειρισμούς της μοτοσυκλέτας.