MotoGP: Οικονομική στήριξη των δορυφορικών ομάδων!
Δεν αποτελούν εξαίρεση του κανόνα!
Από τον
Πάνο Καραβοκύρη
3/4/2020
Ακόμη και οι ομάδες των MotoGP, που έχουν μεγάλα κέρδη απ’ τους χορηγούς, δεν εξαιρούνται από μέτρα που έχουν θεσπιστεί με στόχο την ενίσχυση των υπαλλήλων των εταιρειών που βρίσκονται σε προσωρινή αναστολή της λειτουργίας τους. Ωστόσο, το ύψος της οικονομικής ενίσχυσης που ανακοινώθηκε ότι θα δοθεί στις δορυφορικές ομάδες και τις ομάδες των Moto2 και Moto3, δεν διευκρινίστηκε.
Η απόφαση ήρθε κατόπιν συμφωνίας της FIM με τους μετόχους της Bridgepoint Capital, τους επενδυτές της CPP και της Dorna Sports. Πλέον όλοι τους είναι στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσουν πως θα ενισχύσουν οικονομικά τις μη εργοστασιακές ομάδες των MotoGP, καθώς και τις ομάδες των Moto2 και Moto3.
Μέσα απ’ την Διεθνή Ομοσπονδία Αγώνων Δρόμου, οι δορυφορικές ομάδες των MotoGP θα πληρωθούν προκαταβολικά για τον Απρίλιο, τον Μάιο και τον Ιούνιο, άσχετα με το αν θα πραγματοποιηθούν ή όχι οι αγώνες του πρωταθλήματοςεκείνο το διάστημα. Φυσικά, αυτό συμβαίνει για να διασφαλιστεί η οικονομική ευμάρεια των δορυφορικών ομάδων καθώς και των υπαλλήλων τους, όπως επίσης και να διασφαλιστεί το μέλλον τους.
Επιπρόσθετα, η IRTA έχει ήδη πληρώσει όλες τις ομάδες των Moto2 και Moto3, με στόχο να τις υποστηρίξει αυτή τη δύσκολη περίοδο. Αναμένονται πρόσθετα ενισχυτικά μέτρα για τις ομάδες της μεσαίας και τη μικρότερης κατηγορίας του πρωταθλήματος, τα οποία θα ανακοινωθούν σύντομα.
Όπως έχει αναφερθεί και στο παρελθόν, η Dorna Sports κάνει το καλύτερο δυνατόν ώστε η μοναδική συνέπεια στο πρωτάθλημα απ’ την πανδημία να είναι μονάχα η αλλαγή του προγράμματος.
MotoGP 2026: Η ομάδα της Aprilia Racing και η RS-GP26 [VIDEO]
Νέο χρώμα, εξέλιξη και υψηλοί στόχοι στην νέα σεζόν για την ομάδα του Noale
Από τον
Φίλιππο Σταυριδόπουλο
15/1/2026
Η Aprilia Racing άνοιξε επίσημα τον κύκλο του MotoGP 2026, παρουσιάζοντας στο Μιλάνο τη νέα RS-GP26, σε μια χρονιά που ξεκινά με υψηλές προσδοκίες και αυξημένες απαιτήσεις.
Στα Sky Studios του Μιλάνου πραγματοποιήθηκε σήμερα 15 Ιανουαρίου 2026 η επίσημη παρουσίαση της Aprilia Racing για τη νέα αγωνιστική σεζόν. Στο επίκεντρο βρέθηκε φυσικά η RS-GP26, η οποία θα οδηγηθεί και φέτος από τους Marco Bezzecchi και Jorge Martín, ένα δίδυμο που συνδυάζει διαφορετικές αφετηρίες αλλά και κοινό στόχο, τη διατήρηση της Aprilia στις πρώτες θέσεις του MotoGP.
Η πιο εμφανής αλλαγή αφορά τα χρώματα της μοτοσυκλέτας. Το κοστούμι της RS-GP26 διατηρεί τα γνώριμα χρώματα της Aprilia Racing, ωστόσο προστίθεται ένα νέο γραφιστικό στοιχείο, το λιοντάρι εμπνευσμένο από το λιοντάρι του αγίου Μάρκου, σύμβολο της Βενετίας, επιλογή με σαφή συμβολισμό, που υπογραμμίζει τη σύνδεση της ομάδας με την περιοχή και την ιστορία της, χωρίς να αλλάζει την οπτική ταυτότητα της μοτοσυκλέτας.
Σε αγωνιστικό επίπεδο, η Aprilia προέρχεται από την καλύτερη σεζόν της ιστορίας της στο MotoGP. Το 2025 ολοκληρώθηκε με δεύτερη θέση στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών και τρίτη στο Πρωτάθλημα Αναβατών με τον Bezzecchi, ενώ το σύνολο των 418 βαθμοί έσπασε για πρώτη φορά το φράγμα των 400. Παράλληλα, η ομάδα μέτρησε 19 βάθρα, 7 νίκες (Sprint και Grand Prix), 5 pole positions, ξεπερνώντας αθροιστικά τις 300 νίκες σε παγκόσμια πρωταθλήματα, επίδοση που τη διατηρεί στην κορυφή των ευρωπαίων κατασκευαστών.
Ο Marco Bezzecchi μπαίνει στο 2026 ως το σημείο αναφοράς της ομάδας. Η περσινή του πορεία επιβεβαίωσε ότι μπορεί να διεκδικεί διαρκώς βάθρα και νίκες, ωστόσο πλέον το ζητούμενο είναι η συνέπεια σε ολόκληρη τη σεζόν και η μετατροπή της δυναμικής του σε πραγματική διεκδίκηση τίτλου.
Αντίθετα, ο Jorge Martín ξεκινά τη χρονιά με διαφορετικές συνθήκες. Το 2025 ήταν δύσκολο για τον Ισπανό που επηρεάστηκε σημαντικά από τραυματισμούς και την περιπέτεια με την ρήτρα του συμβολαίου του με αποτέλεσμα να μην μπορέσει να δείξει τις δυνατότητες του. Το 2026 αποτελεί για τον Ισπανό μια ουσιαστική επανεκκίνηση, με στόχο να επιστρέψει σε πρωταγωνιστικό ρόλο, εφόσον η φυσική του κατάσταση το επιτρέψει.
Στον τεχνικό τομέα, η Aprilia δηλώνει ότι έχει βελτιώσει κάθε τομέα της μοτοσυκλέτας, από την αεροδυναμική και το πλαίσιο μέχρι τα ηλεκτρονικά και τον V4 κινητήρα των 1000cc. Πρόκειται, ουσιαστικά, για την τελευταία φάση ενός τεχνικού κύκλου που θα ολοκληρωθεί το 2026, καθώς από το 2027 αλλάζουν ριζικά οι κανονισμοί με την κατάργηση των 1000cc. Υπό αυτό το πρίσμα, η RS-GP26 καλείται να αξιοποιήσει στο έπακρο το υπάρχον τεχνικό πλαίσιο.
Σημαντικό ρόλο στη συνεχή εξέλιξη θα έχει και φέτος ο Lorenzo Savadori ως εργοστασιακός δοκιμαστής, ενώ η συνεργασία με την Trackhouse MotoGP Team συνεχίζεται, όχι απλώς ως δορυφορική παρουσία αλλά ως ουσιαστικός συνεργάτης στη συλλογή δεδομένων και την εξέλιξη της μοτοσυκλέτας.
Η Aprilia μπαίνει στο 2026 με αυξημένη αυτοπεποίθηση, αλλά και με την πίεση της επιτυχίας. Το ερώτημα δεν είναι αν η RS-GP26 είναι ανταγωνιστική, αυτό έχει ήδη αποδειχθεί, αλλά εάν μπορεί να διατηρήσει την πορεία της σε όλη τη διάρκεια μιας απαιτητικής σεζόν και απέναντι σε έναν ανταγωνισμό που δεν μένει ποτέ στάσιμος.