MotoGP: Πήδηξε για να σωθεί στα 226Km! Όλα όσα έχουν πει ο Vinales και η Yamaha για τα φρένα στην Αυστρία

Ο Maverick δεν είχε την νέα δαγκάνα της Brembo…
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

23/8/2020

Σύνθετο είναι το ζήτημα που αντιμετωπίζει η Yamaha στα φρένα, καθώς ο Maverick δεν χρησιμοποιούσε στον αγώνα την νέα δαγκάνα που έφερε η Brembo για όλους στα MotoGP, και είχαν τοποθετήσει και οι υπόλοιποι τρεις αναβάτες της Yamaha. Ωστόσο όλοι τους αντιμετώπιζαν πρόβλημα, οπότε δεν γίνεται να κατηγορηθεί κατευθείαν η Brembo… Είναι χαρακτηριστικό πως η ομάδα δεν έχει ακόμη σαφή εικόνα για το τι συνέβη στον Fabio, ενώ μπορεί να κάνει μονάχα μία εικασία για την αιτία της ζημιάς στα φρένα του Vinales.

Γεγονός παραμένει πως από τον πρώτο αγώνα στην Αυστρία υπήρχε ζήτημα με τα φρένα που πρώτος εξέφρασε ο Quartararo. Σήμερα ο Rossi εξήγησε πως είχαν μειωμένη απόδοση από τα φρένα από τον πρώτο κιόλας αγώνα και δούλεψαν με την Brembo για να το βελτιώσουν και τελικά τα κατάφεραν αλλά στο τέλος. Είναι χαρακτηριστικό το στιγμιότυπο σήμερα, όταν ο έκανε σήμα στον Quartararo πως το εμπρός φρένο είναι «έτσι κι έτσι» την ώρα που έβγαιναν στα pits μετά την κόκκινη σημαία.

Ο διευθυντής ομάδας κ.Meregalli, είπε πως η πιθανότερη εξήγηση για αυτό που συνέβη στον Vinales είναι η πολύ ώρα που οδήγησε πίσω από τον Dovizioso υπερθερμαίνοντας τα φρένα γιατί δεν υπήρχε αρκετός αέρας να τα ψύξει. Αυτή είναι πράγματι μία πιθανή εξήγηση κι ένα πρόβλημα στο slipstreaming που επηρεάζει και το εμπρός ελαστικό και έχει αναλυθεί ως συμπεριφορά από όλες τις ομάδες των MotoGP. Το ζήτημα είναι πως ο Vinales δεν έμεινε τόσο πολύ ώρα κολλημένος πίσω από τον Dovizioso, ενώ έδωσε χρόνο στα φρένα να κρυώσουν κάνοντας γύρους στο 1:26, χάνοντας θέσεις, πριν κατέβει και πάλι στο 1:24 με το πρόβλημα να εμφανίζεται ξανά μετά! Οπότε η μάχη με τον Dovizioso σε κοντινή απόσταση μπορεί μονάχα να έδρασε συμπληρωματικά, στο πρόβλημα που αντιμετώπισε μετά. Είναι άλλωστε, όπως είπαμε, το ίδιο σύστημα φρένων που χρησιμοποιούσαν κάθε φορά και όχι οι νέες δαγκάνες, οπότε έχει δοκιμαστεί η αντοχή του σε μάχες τροχό με τροχό, σε όλους τους αναβάτες και όχι μόνο στον Vinales.

Ο Maverick δεν ήθελε στον αγώνα την νέα δαγκάνα γιατί δεν του έδινε την επιθυμητή αίσθηση, ενώ η εξέταση στην μοτοσυκλέτα είναι λίγο δύσκολο να φανερώσει το πραγματικό πρόβλημα από την στιγμή που έχει υποστεί μεγάλες ζημιές, χτυπώντας με 180 χιλιόμετρα στον τοίχο και πιάνοντας φωτιά.

Μεγαλύτερη ανησυχία του Vinales από εδώ και πέρα, είναι να μάθει σε τι κατάσταση βρίσκεται ο κινητήρας! Όπως είπε χαρακτηριστικά αυτός ήταν ένας από τους ολοκαίνουριους που του είχαν απομείνει, και δεν ήθελε σε καμία περίπτωση να έχει πτώση με έναν καινούριο κινητήρα!

Ο Vinales μίλησε στο δίκτυο DAZN, το «αθλητικό Netflix» δηλαδή που εξαπλώνεται γρήγορα και που δεν έχει έρθει ακόμη στην Ελλάδα, αλλά πρόσφατα ανέλαβε τα δικαιώματα MotoGP και στην Ιταλία. Μίλησε επίσης σε Ισπανικά μέσα αλλά και στους δημοσιογράφους της Dorna. Ας δούμε από όλες αυτές τις δηλώσεις, ποια είναι τα σημαντικότερα που έχει πει για την στιγμή που χρειάστηκε να πηδήξει από την μοτοσυκλέτα:

«Δόξα το Θεό, δεν ήταν κανείς μπροστά μου όταν έγινε αυτό, γιατί αλλιώς θα μπορούσε να έχει πολύ άσχημη εξέλιξη». – «Η ομάδα είναι το ίδιο έκπληκτη με εμένα τον ίδιο, γιατί κάτι τέτοιο δεν έχει συμβεί ποτέ, τώρα απλά προσευχόμαστε να είναι εντάξει ο κινητήρας γιατί ήταν νέος. Ήταν ολοκαίνουριος!» - «Όταν συμβαίνει κάτι τέτοιο δεν πρέπει να μείνεις στην μοτοσυκλέτα, πρέπει να διώξεις τον εαυτό σου μακριά»

Για την στιγμή του ατυχήματος και για όλα όσα έγιναν ως εκείνο το σημείο, είπε:

«Είχα πολύ καλό ρυθμό στους πρώτους γύρους και πίεζα τον Dovizioso αλλά δεν έχουμε την τελική ταχύτητα που χρειάζεται για να τον προσπεράσω. Ήθελα να τον περάσω και να χτίσω διαφορά ώστε να επικεντρωθώ στους υπόλοιπους αναβάτες. Τον προσπέρασα μία φορά και είπα ΟΚ, αυτό είναι, τώρα μπορώ να συνεχίσω αλλά μετά με προσπέρασε στην ευθεία και μάλιστα με ευκολία! Έψαχνα άλλη μία ευκαιρία, όταν άρχισα να χάνω πίεση στην μανέτα του φρένου και βγήκα εκτός πίστας μία φορά. Τότε έκανα τρεις γύρους πολύ σιγά, έχασα θέσεις από τις KTM, τον Quartararo, τον Rossi και τον Petrucci. Ξαφνικά όμως το φρένο ήταν τέλειο, οπότε αμέσως κι εγώ κατέβηκα στο 1:22 και συνέχισα στο 1:24 αρχίζοντας να καλύπτω το χαμένο έδαφος από τους υπόλοιπους. Τότε στα φρένα της πρώτης στροφής το εμπρός φρένο ανατινάχθηκε! Δεν ήταν πως έχασα πίεση, δεν υπήρχε φρένο καθόλου! Ήταν αδύνατο να κάνω το παραμικρό. Δεν το έχω ξανά ζήσει αυτό στην καριέρα μου. Μέχρι εκείνη την στιγμή προσπάθησα να κάνω τα πάντα, ρύθμισα και την πίεση στην μανέτα αλλά έφτασα σε σημείο που ούτε κι αυτό είχε αποτέλεσμα».

«Σωματικά είμαι καλά, έχω χτυπήσει στον ώμο που είναι ο ίδιος που χτύπησα στο Brno και τώρα ξανά. Πρέπει να μην χάσουμε την συγκέντρωσή μας τώρα, γιατί έρχεται το Misano που είναι μία πίστα που μπορούμε να είμαστε ανταγωνιστικοί, στόχος μου είναι να πάω για την νίκη στο Misano».

Δεν πρέπει να ξεχνάμε όμως, πως η Yamaha είναι ιδιαίτερα δυνατή στα φρένα. Είναι το σημείο που ξεχωρίζει και μετά τις τελευταίες εξελίξεις με τους κινητήρες όπου έχουν προχωρήσει σε αλλαγές χαρτογράφησης περιορίζοντας την τελική ταχύτητα στα περσινά επίπεδα, το φρενάρισμα πιο αργά και πιο δυνατά συγκριτικά με τους υπόλοιπους, έχει έρθει και πάλι στο προσκήνιο ως τρόπος αντιμετώπισης του ανταγωνισμού σε γρήγορες πίστες όπως η Αυστρία. Είναι πολύ πιθανό να έφτασαν στο όριο τα φρένα, ακριβώς γιατί είναι εκείνοι που τους κάνουν την πιο σκληρή χρήση…

 

MotoGP Styria: Δραματική νίκη KTM σε αγώνα με κόκκινη σημαία! Δεύτερος αγώνας στην Αυστρία - δεύτερη κόκκινη σημαία

Ετικέτες

MotoGP: O Marc Marquez στη Ducati για ακόμη δύο χρόνια!

Ο Ισπανός θα συνεχίσει να φορά τα κόκκινα
Marc_Marquez_2028
Από τον

Παύλο Καρατζά

23/6/2026

Ο Marc Marquez θα συνεχίσει να φορά τα χρώματα της ομάδας Ducati Lenovo για τα επόμενα δύο χρόνια στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα MotoGP, καθώς οι δύο πλευρές ανανέωσαν τη συνεργασία τους και για τις σεζόν 2027/2028.

Η συνεργασία μεταξύ του κατασκευαστή από το  Borgo Panigale και του νυν Παγκόσμιου Πρωταθλητή ξεκίνησε στις αρχές του 2024 και συνεχίζεται, από το 2025 με την ομάδα Ducati Lenovo. Με την εργοστασιακή ομάδα ο Ισπανός πέτυχε 14 νίκες στο Sprint και 11 νίκες στο GP — 10 από τις οποίες ήταν διπλές νίκες (Sprint και GP) και επτά φορές στη σειρά — ενώ ο τίτλος των αναβατών εξασφαλίστηκε πέντε GP πριν το τέλος της σεζόν, καθώς και το ρεκόρ όλων των εποχών σε βαθμούς για έναν αναβάτη σε μία μόνο σεζόν (545 βαθμοί). Έξι χρόνια μετά τον τελευταίο του παγκόσμιο τίτλο, η επιστροφή του Marquez ήταν πρωτοφανής, κατατάσσοντάς την ανάμεσα στα μεγαλύτερα επιτεύγματα του αθλητισμού.

Το 2026, μια συμβολική χρονιά για τη Ducati καθώς γιορτάζει την εκατονταετία από την ίδρυσή της, ο Marc και η Ducati Lenovo Team συνέδεσαν ακόμη περισσότερο τις τύχες τους επιτυγχάνοντας, την ίδια ημέρα στο GP της Ουγγαρίας, το ορόσημο των 100 νικών. Ένα τριπλό 100: όπως τα χρόνια της Ducati, οι θρίαμβοι της καριέρας του Μαρκ στις διάφορες κατηγορίες (74 στο MotoGP, 16 στο Moto2 και 10 στα 125cc) και οι επιτυχίες της Ducati Factory Team στο MotoGP από το 2003.

Marc Márquez: Είμαι κόκκινος. Είμαι πραγματικά χαρούμενος για τη νέα αυτή συμφωνία με την Ducati Lenovo Team και που θα συνεχίσω να είμαι μέλος αυτής της οικογένειας. Όταν αποφάσισα να ενταχθώ στη Ducati, ήμουν πεπεισμένος ότι ήταν το πιο ανταγωνιστικό project. Πίστεψαν σε μένα και χτίσαμε μια σχέση βασισμένη στην εμπιστοσύνη και τη σκληρή δουλειά. Με αυτή την ανανέωση, επιβεβαίωσαν για άλλη μια φορά αυτή τη δέσμευση, σεβόμενοι τους χρόνους μου και προσφέροντάς μου την ηρεμία που χρειαζόμουν για να πάρω τη σωστή απόφαση. Στο πρώτο μας έτος μαζί παλέψαμε για τον τίτλο και τον κατακτήσαμε: ένα ανεκτίμητο αποτέλεσμα που επιβεβαιώνει ότι ο δρόμος που είχαμε επιλέξει ήταν ο σωστός. Συνεχίζω να αγωνίζομαι επειδή αγαπώ αυτό το άθλημα και θέλω να επιτύχω ακόμα πιο φιλόδοξους στόχους. Είμαι πεπεισμένος ότι αυτό είναι το σωστό μέρος για να το κάνω. Όσο είμαι εδώ, θα δώσω τα πάντα για να βάψω το μέλλον κόκκινο.”

Claudio Domenicali (Διευθύνων Σύμβουλος της Ducati Motor Holding):Η ανανέωση της συνεργασίας με τον Marc για τις σεζόν 2027 και 2028 αποτελεί την πιο φυσική επιλογή μετά τα απίστευτα αποτελέσματα που πετύχαμε μαζί στην πρώτη του σεζόν με τα κόκκινα χρώματα. Έφερε σε μια νικήτρια ομάδα μια νοοτροπία που είναι, αν είναι δυνατόν, ακόμη πιο αποφασιστική και ένα εξαιρετικό αγωνιστικό πνεύμα. Ο Marc, εκτός από το ότι είναι ένα εξαιρετικό ταλέντο, αντιπροσωπεύει τέλεια τη νοοτροπία της Ducati που βασίζεται στη μεγάλη αφοσίωση και την αυτοθυσία, αλλά και στην αρμονία μέσα στην ομάδα και στην ικανότητα να είναι κανείς εξαιρετικός επαγγελματίας ακόμη και σε μια παιχνιδιάρικη και γαλήνια ατμόσφαιρα. Η συνέχιση της συνεργασίας μας σημαίνει τη διατήρηση της συνέχειας ενός επιτυχημένου προγράμματος και, ως εκ τούτου, την αντιμετώπιση των επόμενων αγωνιστικών περιόδων με τη φιλοδοξία να διατηρήσουμε τη Ducati στην κορυφή του MotoGP.”

Luigi Dall'Igna (Γενικός Διευθυντής της Ducati Corse): “Η εμπιστοσύνη, η σχέση μεταξύ της Ducati και του Marc ξεκινά εδώ. Αυτός μας αναζήτησε πρώτος, μας επέλεξε στη συνέχεια και σήμερα είμαστε ευτυχείς να πούμε ότι σχεδιάζουμε ένα μέλλον —πιο κόκκινο παρά ρόδινο— μαζί. Ο Marc έβαζε πάντα το πάθος του, το κίνητρό του και το αληθινό ανταγωνιστικό του πνεύμα πάνω από όλα στις επιλογές που καθοδήγησαν την εμπειρία του με την ομάδα Ducati Lenovo. Έδειξε εμπιστοσύνη σε ολόκληρη την ομάδα και αυτό μας γέμισε υπερηφάνεια και μας έδωσε κίνητρο να δίνουμε πάντα τον καλύτερό μας εαυτό για να τον υποστηρίξουμε. Ως μηχανικός, η συνεργασία με τον Marc με εντυπωσίασε. Οδήγησε τη Desmosedici GP σε κορυφαίες επιδόσεις, βελτιώνοντας κάθε εξάρτημα. Οι φιλοδοξίες παραμένουν αμετάβλητες και είμαι χαρούμενος που μπορώ να ζήσω, τόσο σε αθλητικό όσο και σε προσωπικό επίπεδο, ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία της Ducati μαζί με τον Marc.