MotoGP: Πολύ κοντά ο Lorenzo στην Aprilia!

Θα αντικαταστήσει τον Bradley Smith
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

29/10/2020

Η σεζόν του 2020, ήταν –και εξακολουθεί να είναι- μια απρόβλεπτη αγωνιστική χρονιά, τόσο με όσα συμβαίνουν εντός, όσο και εκτός πίστας. Η πιο πρόσφατη "βόμβα" από αυτές που έχουν "σκάσει" φέτος, είναι ότι κατά πολύ μεγάλη πιθανότητα ο Jorge Lorenzo θα αντικαταστήσει του χρόνου τον Bradley Smith στην Aprilia.

Προς το παρόν, ο Ισπανός έχει τον ρόλο του test rider στην Yamaha, μετά από μια ανατροπή των μέχρι τότε δεδομένων και μετά από την ανακοίνωσή του για αποχώρηση από την ενεργό δράση στο τέλος του 2019. Από εκεί κι έπειτα όμως, τα πράγματα κύλησαν λίγο περίεργα. Στις επίσημες δοκιμές στην Sepang τον περασμένο Φεβρουάριο, από τις έξι συνολικά μέρες των δοκιμών, ο Lorenzo οδήγησε μόνο τις δύο, καθώς δεν ήταν σε απόλυτη φόρμα. Στην συνέχεια δεν τον κάλεσαν στις δοκιμές του Qatar, ούτε στις ιδιωτικές δοκιμές της Yamaha στην Jerez τον Μάρτιο, οι οποίες ήταν και η τελευταία δραστηριότητα των MotoGP, πριν την επιβολή της καραντίνας.

Όμως, ακόμη κι όταν έγινε άρση των περιοριστικών μέτρων, η Yamaha δεν έκανε δοκιμές με τον Lorenzo καθόλου μέχρι και τον Αύγουστο. Από δηλώσεις και συζητήσεις με τους ανθρώπους της Yamaha (τον Lin Jarvis και τον Massimo Meregalli) διαφαινόταν ότι υπήρχε ένας επικριτικός τόνος στα λόγια του Lorenzo για την Yamaha, μαζί με μια μόνιμη γκρίνια. Προφανώς ο λόγος ήταν ότι λόγω της καραντίνας, της ακύρωσης πολλών δοκιμών αλλά και της συμμετοχής του ως wild card σε δύο αγώνες, του προτάθηκε μείωση των αποδοχών του, κάτι φυσικά που έβρισκε αντίθετους τον Lorenzo και τον μάνατζέρ του, Albert Valera.

Ήταν επίσης προφανές στους ανθρώπους της Yamaha ότι ο Lorenzo δεν θα έμενε μαζί τους και το 2021, οπότε αποφάσισαν να τον κρατήσουν μακριά από τα μηχανολογικά τους μυστικά, ενώ παράλληλα σταμάτησε και κάθε διαπραγμάτευση για ανανέωση του συμβολαίου του ως test rider.

Στην Yamaha Racing υπήρχε έντονη η πεποίθηση ότι ο Lorenzo θα επέστρεφε στην Ducati, στην θέση του Andrea Dovizioso. Στις πρόσφατες όμως δοκιμές στην πίστα του Portimao, η Yamaha χρησιμοποίησε τον Lorenzo, καθώς δεν επιτρεπόταν στους εργοστασιακούς αναβάτες να οδηγήσουν τις MotoGP μοτοσυκλέτες τους. Τον Lorenzo όμως τον περίμενε στα πιτς της πίστας μία Μ1 του 2019 χωρίς μάλιστα το σύστημα για τις εκκινήσεις. Όπως ήταν φυσικό αυτό έφερε περισσότερη μουρμούρα από τον Ισπανό.

H Yamaha δεν μπήκε επίσης καν στην διαδικασία να σκεφτεί την αντικατάσταση του Rossi από τον Lorenzo για τους δύο αγώνες της Aragon, από την στιγμή που ο Γιατρός διαγνώστηκε θετικός στον κορωνοϊό. Ήταν πλέον εμφανές ότι το γυαλί στη σχέση του Lorenzo με την Yamaha, είχε ραγίσει.

Κατά την διάρκεια όμως του δεύτερου αγώνα της Aragon, το Teruel GP, βγήκε στην επιφάνεια η αιτία που ο Lorenzo έχει απομακρυνθεί από την Yamaha. Ο μάνατζέρ του, Albert Valera, ο οποίος εκπροσωπεί μεταξύ άλλων και τους Aleix Espargaro, Jorge Martin και Pedro Acosta, βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις για λογαριασμό του Lorenzo με την Aprilia, προκειμένου να αναλάβει τον ρόλο του test riderer αντί των Smith και Savadori. Υπάρχει επίσης το ενδεχόμενο για συμμετοχή του σε πέντε αγώνες υπό την μορφή wild card το 2021, εφόσον ισχύουν και την επόμενη χρονιά τα προνόμια που έχει ως ομάδα η Aprilia.

Τα νέα από τις διαπραγματεύσεις με την Aprilia είναι πως έχουν φτάσει σε αρκετά προχωρημένο επίπεδο, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι αποκλείεται το ναυάγιο της συμφωνίας (όπως έγινε και με τον Dovizioso) λόγω οικονομικών διαφορών.

Η διαφαινόμενη όμως συνεργασία μεταξύ Lorenzo και Aprilia, προκαλεί και ένα μίνι-ντόμινο, καθώς απ' ό,τι φαίνεται, έχουν ήδη ξεκινήσει οι συζητήσεις μεταξύ Yamaha και Dovizioso, προκειμένου ο Ιταλός να αναλάβει τον ρόλο του Lorenzo (ως εργοστασιακός test rider δηλαδή), με την προοπτική μάλιστα το 2022 να του δοθεί μοτοσυκλέτα για να συμμετάσχει κανονικά στο πρωτάθλημα. Δεν είναι τυχαία η επιλογή της ημερομηνίας, ειδικά να συνδυαστεί με το γεγονός ότι προφανώς θα είναι η χρονιά που ο Rossi θα σταματήσει τους αγώνες, αφήνοντας διαθέσιμη τη σέλα μιας εργοστασιακής Μ1 στην Petronas…

MotoGP Βραζιλία: Στην Τρίπολη θα ήταν καλύτερα! Διαλυόταν η πίστα σε κάθε γύρο!

Οι εικόνες μιλούν από μόνες τους
MotoGP Βραζιλία: Στην Τρίπολη θα ήταν καλύτερα! Διαλυόταν η πίστα σε κάθε γύρο!
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

23/3/2026

Το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα είδαν οι τρεις πρώτοι της μεγάλης κατηγορίας στην χθεσινή συνέντευξη τύπου μετά το τέλος του αγώνα, που είδε δύο Aprilia στο βάθρο. Έναν πόθο που εκπληρώνεται με ακριβώς έναν χρόνο καθυστέρηση!

Με την χαρά της επιτυχίας και με το γεγονός πως εκεί μπροστά που γυρνούσαν, δεν είχαν το πρόσθετο πρόβλημα των υπολοίπων, είναι φυσιολογικό που ήταν οι μόνοι που δεν έδωσαν έκταση στο πρόβλημα. Άλλωστε, κάτι τέτοιο θα έκοβε πόντους από τον άθλο και την επιτυχία, που μόλις είχαν σημειώσει.

Όλοι οι υπόλοιποι όμως, χωρίς καμία εξαίρεση, τόνισαν το πρόβλημα και ευχήθηκαν να μην χρειαστεί ποτέ ξανά να αγωνιστούν σε τέτοιες συνθήκες.

Οι εικόνες μιλούν από μόνες τους ενώ ειδικά στην Moto3 δύο άσχημα highsides αποδίδονται αποκλειστικά στην κατάσταση της πίστας και ευτυχώς δεν συνοδεύτηκαν και από τραυματισμό.

Φυσικό επίσης να πέφτουν οι προβολείς στην δήλωση του Marc Marquez μετά τον αγώνα, όταν απέδωσε το γλίστρημα που είχε και έδωσε την θέση στον Di Giannantonio που μόλις είχε κερδίσει, στην κατάσταση της πίστας.

Όπως είπε χαρακτηριστικά, εξαιτίας της πίστας έχασε την θέση στο βάθρο.

Το δίπολο που πολλές φορές παρατηρείται, από… δίποδα που βρίσκονται και στην αρθρογραφία όχι μόνο στα σχόλια, κάτι που αναγάγει το ζήτημα σε κάτι πιο σοβαρό και επικίνδυνο, θέλουν να απομονώσουν την δήλωση Marc Marquez για να πουν πως ψάχνει δικαιολογία. Παίζουν το κοινό τους ταΐζοντάς το ίντριγκα, παίρνοντας την μία στιγμή το μέρος της μίας παράταξης και έπειτα της άλλης ενώ ταυτόχρονα επικαλούνται την δημοσιογραφία, φυσικά μόνο στην Ελλάδα μπορεί να γίνει κάτι τέτοιο. Υπάρχει ο κίνδυνος να γίνει και εδώ, πολύ απλά γιατί η ίντριγκα φέρνει το πολυπόθητο κλικ για το οποίο δεν σταματούν να παρακαλούν ως «υποστήριξη». Έχουμε εδώ δύο διαφορετικές εικόνες, από αναβάτες που αποδίδονται σε διαφορετικές παρατάξεις με τον Martin στη μέση. Από την μία πλευρά η VR46 και το πουλέν της και από την άλλη ο Marc Marquez. Δεν χρειάζεται καμία αντιπαράθεση όμως, ιδιαίτερα σε ένα ζήτημα χειροπιαστό, κυριολεκτικά σκύβεις και πιάνεις την άσφαλτο που διαλύεται στο χέρι σου. Τόσο χειροπιαστό! Ο Bezzecchi είναι φυσιολογικό να μην το έχει αντιμετωπίσει στον ίδιο βαθμό καθώς είχε και τον καλύτερο ρυθμό, γυρνούσε και εμπρός μόνος του, ανενόχλητος.

https://www.motomag.gr/news/race-news/motogp-brazilia-anoixe-trypa-sto-kentro-tis-pistas-prin-ton-sprint
Ούτε στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ταχύτητας δεν βλέπεις αυτή την εικόνα!

Ο Martin είπε πως όσο κάθισε πίσω από τις δύο Ducati, δεχόταν πετροπόλεμο, κάτι που ευτυχώς γλίτωσε αρκετά γρήγορα.

Σε κάθε περίπτωση οι εικόνες μιλούν από μόνες τους. Αυτή ήταν η χειρότερη εικόνα των MotoGP και χρεώνεται πλήρως στην νέα διοίκηση η οποία ήξερε το ζήτημα από πριν. Δεν ρίσκαρε μόνο τον ίδιο τον αγώνα, φτάνοντας πολύ κοντά στην ματαίωσή του, όπως είδαμε από την τρύπα που άνοιξε μέσα στην άσφαλτο το Σάββατο, πριν τον Sprint, αλλά και με την ασφάλεια των αγωνιζόμενων. Ιδιαίτερα στις μικρότερες μάλιστα κατηγορίες και κυρίως στην Moto3, που με τα δικά τους ελαστικά οι συνθήκες καθιστούσαν τα πράγματα ακόμη πιο δύσκολα.

Ο αγώνας στην Βραζιλία θα μπορούσε να γίνει στο τέλος της χρονιάς, ώστε να προλάβει να στρωθεί η πίστα ή από το νέο έτος, όταν και σίγουρα θα είχαν ολοκληρωθεί οι εργασίες, μιας και είναι προγραμματισμένο, να πέσει νέα άσφαλτος!

MotoGP Βραζιλία: Άνοιξε τρύπα στο κέντρο της πίστας πριν τον Sprint!

Αν πήγαινε όμως στο τέλος της χρονιάς, τα MotoGP θα είχαν ένα σημαντικό πρόσθετο έξοδο για τα Cargo αεροπλάνα που μεταφέρουν τον εξοπλισμό, ενώ το κοινό της Λ.Αμερικής που μπορεί να δώσει σημαντικά έσοδα τόσο από την φυσική του παρουσία, όσο και με τα τηλεοπτικά δικαιώματα, ήταν ακριβώς εκείνο το κερασάκι που έκανε τους διοργανωτές να κλείσουν τα μάτια σε αυτό που έβλεπαν και τα αυτιά στις συμβουλές που άκουγαν.

Ο Bezzecchi ωστόσο το έθεσε σωστά, αν αφήσεις τα παραπάνω και το δεις ως ένα πρόβλημα που το έχεις ξαφνικά και παλεύεις να βρεις την λύση. Υπό αυτό το πρίσμα οι διοργανωτές κινήθηκαν ταχύτατα και έδωσαν λύση παλεύοντας να μπαλώσουν την κατάσταση. Θα ήταν ηρωική αντιμετώπιση, αν δεν είχαν βαδίσει εις γνώση τους πάνω στο πρόβλημα και ενώ υπήρχαν φωνές που το τόνιζαν ακόμη περισσότερο.

Έτσι φτάσαμε στην χειρότερη εικόνα των MotoGP τα τελευταία χρόνια και έτσι ξεκινά η νέα διοίκηση το έργο της, με κίτρινη κάρτα. Ούτε στην Ινδονησία, εκεί που τα MotoGP διεξάγονται σε δημόσιο δρόμο, δεν υπήρχε τέτοιο πρόβλημα πρόσφυσης, ασφάλειας και δυσκολίας μάλιστα για τους αναβάτες, με ότι αυτό συνεπάγεται.

Brazil motomag
κανονικός πετροπόλεμος!

Κι ενώ στις μικρές κατηγορίες η πρόσφυση ήταν ακόμη πιο μεγάλο πρόβλημα, στην μεγάλη κατηγορία ο πετροπόλεμος σε όσους οδηγούσαν κοντά και πολλοί μαζί, όπως συνέβαινε εχθές από την πρώτη πεντάδα και πίσω, ήταν το μεγαλύτερο πρόβλημα.

Περισσότεροι από τους μισούς αναβάτες απέκτησαν μώλωπες για ενθύμιο, που θα το θυμούνται για καιρό.

 

Ετικέτες