MotoGP: "Πριν δύο μήνες δεν μπορούσα ούτε να φάω" - Απίστευτη 4η θέση του Jorge Martin στην Ταϊλάνδη

Ο Ισπανός μιλά για τον τρελό αγώνα στο Buriram μετά τον δύσκολο χειμώνα και τις επεμβάσεις
Martin 4th Place
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

2/3/2026

Από το να μην μπορεί να ταΐσει τον εαυτό του ως τη μάχη με Marquez και Acosta για το βάθρο, ο Jorge Martin έγραψε μια από τις πιο δυνατές ιστορίες του φετινού ξεκινήματος.

Ο πρώην Παγκόσμιος Πρωταθλητής του MotoGP χαρακτήρισε "απίστευτη" και "τρελή" την τέταρτη θέση που κατέκτησε στο Grand Prix Ταϊλάνδης, αποκαλύπτοντας πως μόλις δύο μήνες πριν δεν μπορούσε ούτε να φάει μόνος του, μετά από τις τελευταίες του χειρουργικές επεμβάσεις.

Ο χειμώνας ήταν ξανά δύσκολος για τον Martin, καθώς υποβλήθηκε σε συμπληρωματική επέμβαση στον καρπό και στην κλείδα, τραυματισμοί που τον ταλαιπώρησαν από την περσινή σεζόν. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να χάσει τις δοκιμές στη Sepang, με την πρώτη του ουσιαστική επαφή με τη νέα Aprilia Racing RS-GP να γίνεται μόλις μία εβδομάδα πριν την πρεμιέρα στο Buriram.

Στο τεστ της Ταϊλάνδης ήταν όγδοος, στις κατατακτήριες ανέβηκε πέμπτος, επανέλαβε το αποτέλεσμα στο Sprint και την Κυριακή έκανε ακόμη ένα βήμα μπροστά, τερματίζοντας τέταρτος, το καλύτερο έως τώρα αγωνιστικό του Σαββατοκύριακο με την ιταλική ομάδα.

"Έκανα έναν πολύ καλό αγώνα. Είμαι χαρούμενος και περήφανος για τον χειμώνα μου. Πριν δύο μήνες δεν μπορούσα ούτε να φάω! Και τώρα είμαι εδώ, τέταρτος στο πρωτάθλημα. Είναι τρελό, απίστευτο!"

Ο Ισπανός τόνισε πως προσέγγισε το τεστ με "ανοιχτό μυαλό" προσπαθώντας να προσαρμοστεί στη μοτοσυκλέτα, κάτι που, όπως είπε, απέδωσε καρπούς. Κατά τη διάρκεια του αγώνα βρέθηκε να δίνει σκληρές μάχες με τους Marc Marquez και Pedro Acosta, χάνοντας πιθανότατα πολύτιμο χρόνο στη διεκδίκηση μιας θέσης στο βάθρο.

"Σήμερα έκανα ακόμη ένα μεγάλο βήμα στο στυλ οδήγησής μου. Σίγουρα έχασα λίγο χρόνο παλεύοντας με τον Marc και τον Pedro, αλλά το απόλαυσα. Αν δεν συνέβαινε αυτό, ίσως να ήμουν στο βάθρο ή πολύ κοντά στον Raul. Αλλά έτσι είναι οι αγώνες," ανέφερε.

Παραδέχτηκε επίσης πως ο αγώνας ήταν κυρίως διαχείριση φυσικής κατάστασης, ελαστικών και καυσίμου, με τα τελευταία περάσματα να είναι ιδιαίτερα απαιτητικά: "Στους τελευταίους γύρους ήταν δύσκολα. Δεν μπορούσα καν να ανοίξω πλήρως το γκάζι στις ευθείες λόγω σπιναρίσματος, ήταν πραγματικά περίπλοκο."

Την ώρα που ο Martin πανηγύριζε μια προσωπική νίκη-επιστροφή, ο ομόσταυλος Marco Bezzecchi κυριάρχησε από την εκκίνηση έως την καρό σημαία, ενώ ο Acosta αποχώρησε από την Ταϊλάνδη ως πρωτοπόρος της βαθμολογίας.

Για τον Martin όμως η τέταρτη θέση είχε γεύση θριάμβου. Από το χειρουργείο και την αδυναμία αυτοεξυπηρέτησης, το να βρεθεί στην καρδιά της μάχης του MotoGP ήταν ένα αποτέλεσμα που, όπως είπε και ο ίδιος, μοιάζει απλώς απίστευτο.

 

MotoGP: KTM - Beirer “Ο Vinales μάς έσωσε στην αρχή της σεζόν”

O επικεφαλής του αγωνιστικού τμήματος της KTM μιλάει για τον Vinales, τον Acosta και την RC16
Beirer on Vinales
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

22/1/2026

Ο Pit Beirer επικεφαλής του αγωνιστικού τμήματος της KTM στα MotoGP, , αποκάλυψε ότι ο Maverick Vinales έπαιξε κομβικό ρόλο στην πορεία της ομάδας στο ξεκίνημα της σεζόν 2025, όπως χαρακτηριστικά είπε “μας έσωσε”.

Ο Ισπανός, δέκα δέκα φορές νικητής σε Grand Prix, μετακινήθηκε στην Tech3 KTM το 2025 και από τους πρώτους αγώνες εξελίχθηκε στον πιο ανταγωνιστικό αναβάτη της αυστριακής ομάδας.

Μετά από ένα δύσκολο χειμερινό τεστ, όπου η KTM δεν είχε σημειώσει τη βελτίωση που περίμενε με την RC16, ο Vinales πάλεψε για τη νίκη στον τέταρτο γύρο της χρονιάς στο Qatar, τερματίζοντας δεύτερος στην πίστα.

Παρότι στη συνέχεια έχασε το βάθρο λόγω ποινής για πίεση ελαστικών, η κατεύθυνση που έδωσε στο στήσιμο της μοτοσυκλέτας έγινε το νέο σημείο αναφοράς για όλους τους αναβάτες της KTM.

Beirer on Vinales

“Ο Maverick μας έσωσε”, δήλωσε ο Beirer.
“Οι αναβάτες άρχιζαν να πιστεύουν ότι η μοτοσυκλέτα δεν ήταν καλή και δεν είχαμε καινούριο εξοπλισμό.
Ο Maverick, αντίθετα, έλεγε συνέχεια ότι η μοτοσυκλέτα είναι αρκετά καλή για βάθρο”.

 Ο εσωτερικός ανταγωνισμός ως κίνητρο

Η δυναμική παρουσία του Vinales άσκησε σημαντική πίεση στον Pedro Acosta, κάτι που ο Beirer παραδέχεται ότι αξιοποίησε σε μια προσωπική συζήτηση με τον νεαρό αναβάτη.

“Καθόμασταν στο φορτηγό και του είπα, Είσαι τρομερά καλός. Είσαι το μέλλον αυτού του σπορ. Μπορείς να φτάσεις το επίπεδο του Marc Marquez.

Αλλά αν είσαι τόσο καλός όσο πιστεύεις, πρώτα πρέπει να είσαι ο καλύτερος αναβάτης της KTM.
Ο Maverick είναι συνεχώς μπροστά σου κι εσύ λες ότι δεν μπορείς να οδηγήσεις τη μοτοσυκλέτα.

Αν ο Vinales τερματίζει τέταρτος ή πέμπτος, τότε πρέπει κι εσύ να είσαι εκεί, ίσως και τρίτος.
Και μετά μπορούμε να μιλήσουμε για τη μοτοσυκλέτα".

Beirer on Vinales

Ένας τραυματισμός στο Γερμανικό Grand Prix διέκοψε τη φόρα του Vinales, όμως οι αναβαθμίσεις στην RC16 μετά το καλοκαιρινό διάλειμμα επέτρεψαν στον Acosta να εξελιχθεί σε σταθερό διεκδικητή βάθρων.

Στο τέλος της χρονιάς, ο Acosta ήταν ο κορυφαίος αναβάτης της KTM, ολοκληρώνοντας τη σεζόν στην 4η θέση της γενικής κατάταξης.

Beirer on Vinales

Για την KTM, η μεταγραφή του Vinales αποδείχθηκε πολλά παραπάνω από μια απλή αλλαγή αναβάτη, ήταν ο μοναδικός που κράτησε ζωντανή την πίστη στην μοτοσυκλέτα της ΚΤΜ σε ένα κακό ξεκίνημα στο 2025, δείχνοντας την πορεία για να φτάσει το (παραδοσιακά) αυστριακό εργοστάσιο να διεκδικεί βάθρα στο 2ο μισό του πρωταθλήματος.