MotoGP Qatar: Απίστευτες σκηνές στην κατάταξη του δεύτερου αγώνα, με δυνατή Yamaha και επικράτηση Ducati

Τα έδωσε όλα ο Martin απέναντι στον Vinales και τον Zarco!
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

3/4/2021

Δυνατές σκηνές στις δύσκολες καιρικές συνθήκες του Qatar για την κατάταξη που πήγε στον Martin και στις δορυφορικές Ducati! Όταν λέμε δύσκολες συνθήκες στο Κατάρ προφανώς μιλάμε για αέρα και σκόνη. Η άσφαλτος αλλάζει θερμοκρασία γρήγορα και όταν μιλάμε για "χειρουργείο με ξυράφι", το να μην μπορείς να κρατήσεις ακρίβεια είναι ένα ζήτημα.

Η Ducati δεν χρειάζεται αιτιολόγηση πλέον πως βρίσκεται στο αγαπημένο της σημείο και η επικράτηση του Zarco στην FP4 μαζί με την συνολική εικόνα και σε αυτές τις δοκιμές του δεύτερο σε σειρά αγώνα, έδειξαν πως έχουν το πάνω χέρι. Όχι όμως πως η Yamaha δεν έχει καταφέρει να βρει «αντίδοτο» διότι λύση δεν υπάρχει και τα ζητήματα του προηγούμενο αγώνα από την πλευρά της Petronas, όπως διατυπώθηκαν εδώ, προσπεράστηκαν από τον Morbidelli σε μεγάλο βαθμό. Όχι και για τον Rossi που βλέπουμε την χειρότερη επίδοση της καριέρας του, σε αντιδιαστολή με την εικόνα της προηγούμενης εβδομάδας, που ασχέτως πώς προέκυψε ο χρόνος του με slipstreaming ή χωρίς, η συνολική εικόνα ήταν καλύτερη.

Η εικόνα των εργοστασιακών Yamaha ήταν πάρα πολύ καλή με τον Vinales να δείχνει πως η προηγούμενη νίκη δεν ήταν τυχαία. Μπήκε με την μαλακή γόμα και μάλιστα με χρησιμοποιημένο πίσω ελαστικό και εκμεταλλευόμενος τις συνθήκες που δεν επέτρεπαν τους χρόνους να κατέβουν στο απίστευτο σκηνικό της προηγούμενης φοράς, πήρε τον καλύτερο χρόνο και μάλιστα συνέχισε ακόμη πιο γρήγορα. Να θυμίσουμε πως την προηγούμενη φορά ο Bagnaia πήρε την pole position και μαζί το ρεκόρ της πίστας με συνολικά τους πρώτους 8 να είναι κάτω από προηγούμενο ρεκόρ πίστας! Αντιλαμβάνεστε πως οι συνθήκες δεν έχουν καμία σύγκριση με σήμερα και τους χρόνους που ήταν ένα δευτερόλεπτο πιο πάνω.

Ο Vinales και η Yamaha, είχαν σχέδιο και για σήμερα όπως έκαναν και για τον αγώνα και άκρως πετυχημένο εκ του αποτελέσματος. Ήθελαν πρώτη γραμμή για τον Vinales και για να το πετύχουν έπρεπε να κάνουν μία επίθεση καλά σχεδιασμένη. Την έκαναν και πέτυχε πλήρως. Το θέμα είναι πως σε μία τέτοια συνθήκη που η πρόσφυση δεν είναι σταθερή, εκείνος που είναι έτοιμος για μεγαλύτερο ρίσκο θα κάνει και την διαφορά, όπως φαίνεται κάθε φορά στο βρεγμένο που οι αναβάτες των πίσω θέσεων φτάνουν έως και την νίκη. Οι Ducati της Pramac ήταν έτοιμες για το ρίσκο. Ο Zarco είχε λίγες ευκαιρίες να κάνει την επίθεσή του όπως είπε γιατί αλλιώς θα φαινόταν από την αρχή η διαφορά, όμως ο Martin δεν είχε στόχο την pole position, δεν είχε πιστέψει πως θα μπορούσε να κάνει κάτι τέτοιο. Έψαχνε την ταχύτερη μοτοσυκλέτα να ακολουθήσει, σε μία "rookie" δήλωση μέχρι που αντιλήφθηκε πως δεν υπήρχε ταχύτερη από τον ίδιο!

Εκείνη την ώρα είπε πως ήρθε η στιγμή να αποδείξει τον εαυτό του και το κατάφερε! Δεν το περίμενε πως θα ήταν πρώτος όμως! Κι έτσι από τους πανηγυρισμούς μόλις είδε το όνομά του πρώτο, κατέληξε να φρενάρει στην αμμοπαγίδα! Αμέσως προσγειώθηκε και δήλωσε πως δεν στοχεύει στην νίκη, αλλά σε μία θέση στην εξάδα.

Αν σκεφτούμε αυτό που έκανε την προηγούμενη βδομάδα, να βρεθεί τέταρτος στην εκκίνηση προσπερνώντας σχεδόν το μισό grid, τότε ο Martin είναι έτοιμος για μία φανταστική εκκίνηση! Στον πρώτο αγώνα άντεξε και αρκετή ώρα μπροστά μάλιστα, αρκετή συγκριτικά με την εμπειρία που έχει στα MotoGP. Ελπίζουμε σε μία αλάνθαστη εκκίνηση και μία πολύ καλή πορεία στον αυριανό αγώνα.

Η στιγμή όμως που η Yamaha παίρνει τον καλύτερο χρόνο με Bagnaia και Miller να μην είναι σε θέση να απαντήσουν, και στη καρό σημαία, την τελευταία στιγμή, οι Pramac να παίρνουν οριακά τον καλύτερο χρόνο, είναι κάτι που θα μείνει.

Ενδιαφέρον θα έχει και η στρατηγική που θα ακολουθήσει η Yamaha, κι αν θα διαφοροποιηθεί από την προηγούμενη φορά, που περίμενε από την μέση του αγώνα και μετά να πιέσει τις Ducati, διατηρώντας ελαστικά. Οι συνθήκες θα παίξουν καθοριστικό ρόλο, καθώς ο αέρας και η σκόνη μπορεί να διώξουν μακριά κάθε πλεονέκτημα…

Κατάταξη Q2
Θέση
Αναβάτης
ΜΟΤΟ
Km/h
Χρόνος
Διαφ.
1
Ducati
349.5
1'53.106
 
2
Ducati
346.1
1'53.263
0.157 / 0.157
3
Yamaha
336.4
1'53.267
0.161 / 0.004
4
Ducati
341.7
1'53.303
0.197 / 0.036
5
Yamaha
336.4
1'53.469
0.363 / 0.166
6
Ducati
339.6
1'53.654
0.548 / 0.185
7
Aprilia
337.5
1'53.705
0.599 / 0.051
8
Suzuki
336.4
1'53.745
0.639 / 0.040
9
Suzuki
332.3
1'53.785
0.679 / 0.040
10
Yamaha
329.2
1'53.794
0.688 / 0.009
11
Honda
342.8
1'54.224
1.118 / 0.430
12
KTM
337.5
1'55.096
1.990 / 0.872
Κατάταξη Q1
1
Suzuki
335.4
1'53.931
 
2
KTM
339.6
1'54.220
0.289 / 0.289
3
Ducati
343.9
1'54.228
0.297 / 0.008
4
Honda
342.8
1'54.261
0.330 / 0.033
5
Honda
340.6
1'54.402
0.471 / 0.141
6
Honda
339.6
1'54.481
0.550 / 0.079
7
KTM
341.7
1'54.528
0.597 / 0.047
8
KTM
341.7
1'54.555
0.624 / 0.027
9
Ducati
336.4
1'54.632
0.701 / 0.077
10
KTM
340.6
1'54.731
0.800 / 0.099
11
Yamaha
336.4
1'54.881
0.950 / 0.150
12
Aprilia
333.3
1'55.823
1.892 / 0.942

 

 

Ετικέτες

WorldSBK-Sam Lowes: Παραμένει ο Βρετανός στη Marc VDS Ducati

Ανανέωσε την συνεργασία του για δύο ακόμη χρόνια
sam
Από τον

Παύλο Καρατζά

7/7/2025

Ο Βρετανός αναβάτης ανανέωσε την συνεργασία του με την ανεξάρτητη ομάδα που χρησιμοποιεί Ducati Panigale V4R για τις δύο επόμενες σεζόν, καθώς υπέγραψε νέο συμβόλαιο με την ELF Marc VDS Racing, το οποίο σημαίνει ότι θα παραμείνει στο ρόστερ της για τις σεζόν 2026 και 2027 του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Superbike.

Ο Sam Lowes είναι 34 ετών και βρίσκεται φέτος στην 6η θέση της γενικής κατάταξης των WorldSBK. Έχει κατακτήσει τους τίτλους των British Supersport Championship το 2010 και WSSP το 2013, ενώ έχει συμμετάσχει και σε εννιά σεζόν στη Moto2. Μάλιστα το 2020 τερμάτισε στην 3η θέση της γενικής βαθμολογίας.

Ο Βρετανός έδειξε ενθουσιασμένος με την ανανέωση της συνεργασία του δήλωσε: “Είναι προνόμιο να οδηγώ για αυτή τη σπουδαία ομάδα. Είμαι ενθουσιασμένος για τη νέα μοτοσυκλέτα την επόμενη σεζόν. Είμαι εξαιρετικά χαρούμενος και ενθουσιασμένος που ανακοινώνω αυτή τη νέα διετή συμφωνία με την Marc VDS Racing Team. Θέλω να πω ένα μεγάλο ευχαριστώ στον Marc van der Straten για τη συνεχή πίστη και υποστήριξη που μου έχει δώσει για τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα. Θα ήθελα επίσης να ευχαριστήσω τη διοίκηση της ομάδας της Marina και του Patrick για τη σκληρή δουλειά που έκαναν για να προσαρμοστούν στο WorldSBK και να μου δώσουν όλα όσα χρειάζομαι για να είμαι επιτυχημένος. Είμαι πολύ ευγνώμων που έχω την πλήρη υποστήριξη και εμπιστοσύνη τους και είναι προνόμιο να οδηγώ για αυτή τη σπουδαία ομάδα. Θέλω να χρησιμοποιήσω το υπόλοιπο της φετινής χρονιάς για να κάνω ένα μεγάλο βήμα και να χτυπήσω δυνατά την επόμενη χρονιά. Είμαι πραγματικά ενθουσιασμένος από το πρότζεκτ, ενθουσιασμένος για τη νέα μοτοσυκλέτα την επόμενη σεζόν και είμαι σίγουρος ότι θα είμαστε έτοιμοι να παλέψουμε για νίκες. Έχω κίνητρο και είμαι αποφασισμένος να πετύχω, γι' αυτό ένα μεγάλο ευχαριστώ σε όλη την ομάδα, σε όλους τους χορηγούς και σε όλους όσους με στηρίζουν και με στηρίζουν".