MotoGP Sachsenring: Ένας ο Quartararo και κανείς άλλος

Απόλυτη επικράτηση στις συνθήκες για τον Γάλλο αναβάτη της Yamaha
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

19/6/2022

Πολύ δυναμικά ξεκίνησε ο αγώνας της Γερμανίας, δυστυχώς αυτή η μαχητικότητα δεν θα κρατούσε πολύ, προς απογοήτευση του τεράστιου κοινού που παρακολουθούσε τον αγώνα. Το MotoGP της Γερμανίας έγινε το μεγαλύτερο αθλητικό γεγονός από πλευράς εισιτηρίων, που δεν είναι περίεργο γιατί οι Γερμανοί ήταν κυρίαρχοι επισκέπτες σε Τσεχία και αναμενόταν και σε Φινλανδία, αγώνες που δεν πρόκειται να γίνουν και σε συνδυασμό με την κατάσταση των προηγούμενων ετών, ήταν βέβαιο πως η πίστα θα πλημμύριζε από κόσμο.

Το χθεσινό ρεπορτάζ του MOTO από τις δοκιμές, έλεγε ξεκάθαρα πως η κυριαρχία των Ducati δεν πρέπει να μετρά για τις προγνώσεις του αγώνα ο οποίος θα είχε όλες τις πιθανότητες να εξελιχθεί τελείως διαφορετικά. Και πράγματι, ακριβώς έτσι έγινε.

Η εκκίνηση δόθηκε με την Aprilia και την Yamaha να τα καταφέρνουν έναντι της Ducati που δεν τους ξέφυγε.

Όχι μόνο αυτό αλλά ο Quartararo από την δεύτερη θέση έμεινε στην εσωτερική του Bagnaia και κατάφερε να στρίψει πρώτος, μία από τις καθοριστικότερες κινήσεις για όσα θα ακολουθούσαν στους πρώτους γύρους.

Ο Aleix Espargaro μένει τρίτος με εξίσου εκπληκτική εκκίνηση και χωρίς να αφήνει τους άλλους δύο να ξεφύγουν, τουλάχιστον για τον πρώτο γύρο.

Ο Bagnaia κάνει την κίνηση στα δύσκολα φρένα της πρώτης στροφής να περάσει εμπρός, τα καταφέρνει για μερικά δέκατα, καθώς ο Quartararo κλείνει την γραμμή πίσω από την Ducati και παίρνοντας την εσωτερική βγαίνει εμπρός και συνεχίζει να είναι πρώτος, η δεύτερη καθοριστική στιγμή για την συνέχεια του Bagnaia.

Πίσω ο Zarco έχει επιτεθεί από την τέταρτη θέση στον Aleix Espargaro σε ένα δύσκολο σημείο, στο πίσω σημείο της πίστας όπου ξεκινά η κατηφόρα και που όταν βρέχει σε αυτή την πίστα σημειώνονται τρομακτικές πτώσεις.

Μιλάμε για μία προσπέραση με απίστευτα χιλιόμετρα που ωθεί τον Aleix Espargaro στο περιθώριο του χώρου, σε μία επιθετική αλλά παρόλο αυτά καθαρή κίνηση που έδειξε πως ο Zarco δεν ήθελε να περιμένει να ανοίξουν οι πρώτοι δύο, ήθελε να είναι εντός της μάχης που θα έδιναν.

Αυτή η μάχη δεν ήρθε ποτέ όμως γιατί στην αρχή του 4ου γύρου, μόλις ο Bagnaia άνοιξε το γκάζι μετά τα φρένα της πρώτης στροφής, έχασε πρόσφυση από τον πίσω τροχό, προδομένος από τα ηλεκτρονικά και την πρόσφυση της σκληρής γόμας που είχε επιλέξει και κατέληξε στο χαλίκι. Ήταν τουλάχιστον στενάχωρο να βλέπεις την απογοήτευσή του που εκφραζόταν με τις κινήσεις του καθώς κλωτσούσε μία από τις τελευταίες πιθανότητες που του απομένουν για να κυνηγήσει τον φετινό τίτλο.

Λίγο πιο έξω από την αγωνιστική γραμμή, λίγο πιο νωρίς στο γκάζι και το λάθος ήταν καταστροφικό, όπως ακριβώς ήταν και του Mir που αμέσως μετά τον Bagnaia πέφτει στην ίδια στροφή, στον ίδιο γύρο.

Μετά τον Rins που εγκατέλειψε το γερμανικό GP μετά την FP3 γιατί ο πόνος στο χέρι που είχε υποστεί κάταγμα κατά τον προηγούμενο αγώνα δεν τον άφηνε να συνεχίσει, τώρα και η δεύτερη Suzuki έβγαινε εκτός αγώνα.

Αμέσως μετά πέφτει και ο Darryn Binder ενώ λίγο αργότερα, στον 7ο γύρο ακολουθεί και ο Nakagami στις πτώσεις.

Στο μεταξύ ο Aleix Espargaro δέχεται πίεση από τον Vinales που αυτό το διάστημα ανεβαίνει θέσεις, όσο ο Miller που ήταν μπροστά εκτελεί την ποινή του μακρύτερου γύρου που κουβαλά από τις δοκιμές, αλλά χωρίς να χάσει πολλές θέσεις.

Οι δύο Aprilia σε λίγη ώρα κυνηγούν η μία την άλλη σε έναν τελείως μοναχικό αγώνα όμως γιατί η διαφορά με τον Zarco στην δεύτερη θέση θα φτάσει να περάσει τα 5 δευτερόλεπτα και μετά τον 20 γύρο να αρχίσει να φτάνει τα 6!

Ο Zarco από την άλλη δεν βλέπει τον Quartararo που στον 22ο γύρο από τους 30 είναι ήδη πάνω από τρία δευτερόλεπτα εμπρός, όταν στον 20 γύρο ο Vinales εγκαταλείπει από μηχανική βλάβη στην πίσω ανάρτηση που είναι διαφορετική από του Aleix Espargaro.

Αυτό ωθεί τον Miller στην μοναδική μάχη που τελικά θα δούμε για τον βάθρο, όταν πλησιάζει τον Aleix Espargaro και στον 23ο γύρο κάνει την επίθεσή του στην πρώτη στροφή, βγαίνει εκτός γραμμής τελείως και η Aprilia μπαίνει ξανά εμπρός.

Ταυτόχρονα εγκαταλείπει και ο Pol Espargaro τον αγώνα των 30 γύρων, μιας και το μήκος της πίστας επιβάλλει περισσότερους και έτσι καμία Honda δεν θα είναι στην δεκάδα. Μιλάμε για την πίστα που δεν υπήρχε περίπτωση να μην κερδίσει Honda, μιλάμε για ένα από τα απόλυτα σερί των MotoGP και πλέον δεν υπάρχει ούτε μία έστω δορυφορική…

Το τεράστιο κοινό βλέπει έναν αγώνα σαν track day με τις θέσεις του βάθρου να μοιράζονται σχεδόν στην μισή πίστα και τον Miller να κάνει ακριβώς την ίδια προσπάθεια στον 26ο γύρο με ακριβώς το ίδιο αποτέλεσμα.

Είναι απογοητευτικό να τον βλέπεις να εκμεταλλεύεται την ευθεία για να περάσει και να μην τα καταφέρει στα φρένα για δύο πανομοιότυπες φορές.

Στον 28ο γύρο ο Aleix Espargaro θα έδινε από μόνος του την ευκαιρία στον Miller, έχασε την γραμμή στα φρένα και ανοίγοντας άφησε την τρίτη θέση του βάθρου για την εργοστασιακή Ducati.

Πίσω τους ο Luca Marini που τόσο καλά τα είχε πάει στις δοκιμές και τώρα επίσης τα κατάφερνε εξαιρετικά και στον αγώνα.

Ο Zarco άφηνε τον Quartararo τελείως μόνο του για ακόμη μεγαλύτερη απόσταση, ψαλιδίζοντας την διαφορά με τους πίσω αρκετά και αργότερα θα πει πως οι τελευταίοι τρεις γύροι είναι ένας εφιάλτης από τον οποίο επιβίωσε μόνο και μόνο επειδή στην αρχή προσπάθησε να είναι με τους πρώτους δύο και έχτισε αρκετή διαφορά.

Ο Quartararo πήρε έτσι άλλη μία καθαρή νίκη, άλλη μία με τεράστια διαφορά και άλλη μία που έδειξε πως αυτή την στιγμή είναι ο καλύτερος αναβάτης στο grid…

1

20FabioQuartararo

Yamaha

160.3

41'12.8160

2

5JohannZarco

Ducati

160

+4.939

3

43JackMiller

Ducati

159.7

+8.372

4

41AleixEspargaro

Aprilia

159.7

+9.113

5

10LucaMarini

Ducati

159.5

+11.679

6

89JorgeMartin

Ducati

159.4

+13.164

7

33BradBinder

KTM

159.3

+15.405

8

49FabioDi Giannantonio

Ducati

159.3

+15.851

9

88MiguelOliveira

KTM

159

+19.740

10

23EneaBastianini

Ducati

158.9

+21.611

11

72MarcoBezzecchi

Ducati

158.8

+23.175

12

25RaulFernandez

KTM

158.6

+26.548

13

21FrancoMorbidelli

Yamaha

158.4

+29.014

14

4AndreaDovizioso

Yamaha

158.3

+30.680

15

87RemyGardner

KTM

158.3

+30.812

16

6StefanBradl

Honda

157

+52.040

 

44PolEspargaro

Honda

158.5

8 laps

 

12MaverickViñales

Aprilia

159

11 laps

 

73AlexMarquez

Honda

155.4

24 laps

 

30TakaakiNakagami

Honda

159.2

24 laps

 

40DarrynBinder

Yamaha

135.1

25 laps

 

36JoanMir

Suzuki

157.8

27 laps

 

63FrancescoBagnaia

Ducati

160.2

27 laps

 

Ετικέτες

Η ταχύτερη μοτοσυκλέτα των MotoGP σε δημοπρασία! Στα €350.000 η RC16!

H KTM βγάζει σε δημοπρασία την αγωνιστική μοτοσυκλέτα του Brad Binder
Η ταχύτερη μοτοσυκλέτα των MotoGP σε δημοπρασία! Στα €350.000 η RC16!
Από το

motomag

5/5/2025

Η μοτοσυκλέτα με την ταχύτερη τελική ταχύτητα που έχει σημειωθεί ποτέ στο MotoGP βγαίνει σε δημοπρασία από την KTM.

Η RC16 του Brad Binder κατέγραψε την εκπληκτική τελική ταχύτητα των 366,1 χιλιομέτρων ανά ώρα κατά τη διάρκεια του ιταλικού GP στο Mugello το 2023. Το ρεκόρ αυτό ισοφάρισε την επόμενη χρονιά ο Pol Espargaro με έτερο KTM και ίδια τελική.

Η μοτοσυκλέτα του Brad Binder αυτή τη στιγμή είναι προς πώληση από τον οίκο RM Sotheby's και οι προσφορές ήδη ξεπερνούν τα 350.000 ευρώ (περίπου 300.000 λίρες), που απέχουν πολύ από τις 402.500 λίρες που πωλήθηκε πέρυσι η Ducati του Casey Stoner που κέρδισε τον τίτλο το 2007. Ωστόσο, το ποσό αυτό πιθανότατα θα αυξηθεί αν εκδηλωθεί σημαντικό ενδιαφέρον.

Μια δήλωση από τον οίκο Sotheby's, αναφέρει: “Λόγω της εξειδικευμένης φύσης των σύγχρονων μοτοσυκλετών MotoGP - συμπεριλαμβανομένης της πνευματικής ενεργοποίησης των βαλβίδων και της υποχρεωτικά ενιαίας ECU – η μοτοσυκλέτα δεν μπορεί να λειτουργήσει από κάποιον ανεξάρτητο ιδιώτη. Κατά την παραλαβή, η μοτοσυκλέτα θα πάρει μπρος παρουσία του αγοραστή. Οποιαδήποτε πιθανή χρήση στην πίστα και τα σέρβις μπορούν να συζητηθούν ξεχωριστά με την KTM Factory Racing”.

Η ταχύτερη μοτοσυκλέτα των MotoGP σε δημοπρασία! Στα €350.000 η RC16!

Διαθέτοντας έναν τετρακύλινδρο κινητήρα 1000 κυβικών, η εργοστασιακή μηχανή της KTM Racing αποδίδει 295 ίππους στις 18.000 στροφές. Διαθέτει επίσης ηλεκτρονικά της Magneti Marelli και έχει χωρητικότητα καυσίμου 22 λίτρων.

Η μοτοσυκλέτα φέρει αναρτήσεις της WP, όπως συμβαίνει συχνά με τα μοντέλα της KTM, ενώ τα φρένα προέρχονται από την Brembo με αλουμινένιες δαγκάνες και δισκόφρενα από ανθρακόνημα με διάμετρο 340 χιλιοστών. Πίσω υπάρχει ένας ατσάλινος δίσκος φρένων 255mm και τα ελαστικά είναι της Michelin.

Από εκεί και πέρα, η μοτοσυκλέτα φέρει επίσης ένα ψαλίδι από ανθρακόνημα που αναπτύχθηκε εσωτερικά από την KTM και ένα σύστημα εξάτμισης τιτανίου της Akrapovic.

Ο κινητήρας στη μοτοσυκλέτα του Binder είναι σφραγισμένος και απαγορεύονται οι τροποποιήσεις, ενώ η KTM θα έχει δικαίωμα απόρριψης αν αυτή πωληθεί εκ νέου από τον νέο ιδιοκτήτη.

Η παράδοση της μοτοσυκλέτας θα γίνει από την KTM Factory Racing στο Munderfing της Αυστρίας (κοντά στο Mattighofen). Ωστόσο, η μεταφορά και η παράδοση θα γίνει με έξοδα του αγοραστή.

Αν και το ρεκόρ τελικής ταχύτητας του Binder εξακολουθεί να ισχύει, είναι πιθανό να απειληθεί αυτή τη σεζόν αλλά και το 2026 - αν δεν έχει καταρριφθεί νωρίτερα, καθώς όλα τα ρεκόρ τελικής ταχύτητας θα οριστικοποιηθούν τότε, αφού οι κινητήρες του MotoGP μειώνονται από 1000 κυβικά σε 850 ως μέρος των αλλαγών στους κανονισμούς του 2027.

Ο Brad Binder με τη συγκεκριμένη μοτοσυκλέτα κέρδισε δύο αγώνες σπριντ, ανέβηκε πέντε φορές στο βάθρο και τερμάτισε στην 4η θέση γενικής τη σεζόν 2023.

Η ταχύτερη μοτοσυκλέτα των MotoGP σε δημοπρασία! Στα €350.000 η RC16!