MotoGP Silverstone: Επανέρχεται το σενάριο αποβολής από το πρωτάθλημα!

Ολοκληρώνονται οι έρευνες για τα αίτια της ακύρωσης
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

10/1/2019

Πέρυσι κατά τη διάρκεια του αγγλικού γύρου του πρωταθλήματος, στην πίστα του Silverstone διαδραματίστηκε ένα πραγματικό δράμα. Καθώς ξεκίνησε να βρέχει απ' τις μέρες των δοκιμαστικών, η κατάσταση με τα λιμνάζοντα νερά και τα σαμάρια ήρθε στο προσκήνιο ενώ την ημέρα του αγώνα μετά από πολλές καθυστερήσεις και την ταλαιπωρία τόσο των θεατών όσο και των αναβατών, η οργάνωση αναγκάστηκε να προχωρήσει στην ακύρωσή του. Ως εκ τούτου υπήρξαν πολλοί που ζητούσαν αποζημίωση καθώς είχαν καταβάλλει ένα διόλου ευκαταφρόνητο ποσό ώστε να παρακολουθήσουν από κοντά το αγαπημένο τους άθλημα, πριν αναγκαστούν να το γυρίσουν στο σπίτι τους, έχοντας παραμείνει όλη μέρα στην βροχή.
Λίγες μέρες αργότερα όταν ερωτήθηκε ο κ.Carmelo Ezpeleta (CEO της Dorna) σχετικά με την εξέλιξη του θέματος αλλά και την έντονη φημολογία (που οι ίδιοι ξεκίνησαν) για το αν θα επηρεάσει το συμβόλαιο που έχει η πίστα του Silverstone μέχρι το 2020, ανέφερε χαρακτηριστικά πως αν ξαναστρωθεί νέα άσφαλτος που πληροί τις προϋποθέσεις, δεν θα υπάρξει θέμα αντικατάστασης στο ημερολόγιο.
Αρχικά, το πρόβλημα που δημιουργήθηκε απ’ τη βροχή –τα λιμνάζοντα νερά στην πίστα- φανέρωσε ζήτημα κακοτεχνίας με  αποτέλεσμα να μην αποβάλλονται επαρκώς. Ένα σφάλμα που οφείλονταν στην κακή τοποθέτησή της από τον εργολάβο, δημιουργώντας ένα φαύλο κύκλο συζητήσεων για το ποιος τελικά ήταν υπεύθυνος. Εκτός αυτού, η πίστα σε διάφορα σημεία της ήταν γεμάτη σαμαράκια παρά το γεγονός της πρόσφατης ανανέωσής της (στις αρχές του 2018) κάτι που οφείλονταν στο γεγονός πως η πίστα έγινε διαθέσιμη στο ευρύτερο κοινό για χρήση, πριν ολοκληρωθεί ο απαραίτητος χρόνος αναμονής ώστε να “δέσει” η άσφαλτος. Η παρατήρηση αυτή είχε γίνει τόσο απ’ τους αναβάτες των MotoGP όσο και απ’ τους πιλότους της F1 με τον Lewis Hamilton να αναφέρει: “Πάντοτε πίστευα πως οι χώρες σπαταλούν τα χρήματά τους βάζοντας νέα άσφαλτο στις πίστες. Ξόδεψαν χρήματα που θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν καλύτερα. Και δεύτερον, η εταιρεία που ήταν υπεύθυνη για την ασφαλτόστρωση έκανε κάκιστη δουλεία.” Και συνέχισε προσθέτοντας: “Αυτό που θέλω να πω είναι πως έχει τα περισσότερα σαμαράκια που έχω δει ποτέ σε πίστα, μάλιστα έχει περισσότερα και απ’ το Nordschleife που είναι 100 χρονών. Σου πετάει τα μάτια έξω και δεν μπορείς να δεις που πηγαίνεις!”

Φτάνοντας στο σήμερα, έχουν ήδη ξεκινήσει έρευνες ώστε να ρίξουν φως στην υπόθεση σχετικά με το ποιος οφείλει να πληρώσει το κόστος των έργων. Σε δηλώσεις του ο διαχειριστής του Silverstone κ. Stuart Pringle ανέφερε: “Ακόμη περιμένουμε τα τελικά αποτελέσματα της έρευνας αλλά βρισκόμαστε πιο κοντά στην ολοκλήρωση των διαδικασιών.”
Το επίσημο πρόγραμμα του φετινού πρωταθλήματος έχει ήδη ανακοινωθεί και όπως είναι φανερό το Silverstone βρίσκεται εντός, όμως θα χρειαστεί να λάβει εκ νέου έγκριση και αν αποτύχει κατά τη διάρκεια της δοκιμής θα αφαιρεθεί απ’ το πρόγραμμα μέχρις ότου να πληροί τις προϋποθέσεις.

Η περίπτωση ακύρωσης μίας πίστας είναι ένα εξαιρετικά λεπτό ζήτημα, καθώς οι πρώτοι που επηρεάζονται είναι οι ίδιοι οι οπαδοί του αθλήματος και όχι οι ομάδες. Κι αυτό γιατί πραγματοποιούν κρατήσεις εισητηρίων για μέσα μεταφοράς, ξενοδοχείων κτλ, από πολύ νωρίς ώστε να πετύχουν διαθεσιμότητα αλλά και καλύτερη τιμή. Η Dorna το τελευταίο που θέλει, είναι να διαταράξει αυτό τον προγραμματισμό, ωστόσο η ασφάλεια των αναβατών έρχεται πάντοτε πρώτη. Προς το παρόν θεωρούν πως οι εργασίες θα ξεκινήσουν σύντομα, κι αυτή την φορά θα ολοκληρωθούν και σωστά, ώστε να μην φτάσουμε τελευταία στιγμή να συζητάμε την ακύρωση του αγώνα. Το γεγονός πως τώρα η έρευνα ολοκληρώνεται, και λήγει η δικαστική διαμάχη, δίνει μία πιο αισιόδοξη πτυχή για το μέλλον του αγγλικού αγώνα... 

Ακολουθεί το πρόγραμμα των αγώνων για φέτος

Αγώνας
Χώρα
Αυτοκινητοδρόμιο
Ημερ.διεξαγωγής
1
Κατάρ
Losail International Circuit
10 Μαρτίου *
2
Αργεντινή
Termas de Rio Hondo
31  Μαρτίου
3
ΗΠΑ
Circuit of the Americas
14 Απριλίου
4
Ισπανία
Circuito de Jerez-Ángel Nieto
05 Μαΐου
5
Γαλλία
Le Mans
19  Μαΐου
6
Ιταλία
Autodromo di Mugello
02 Ιουνίου
7
Ισπανία (Καταλονία)
Circuit de Barcelona-Catalunya
16  Ιουνίου
8
Ολλανδία
TT Circuit Assen
30  Ιουνίου
9
Γερμανία
Sachsenring
07  Ιουλίου
10
Τσεχία
Automotodrom Brno
04 Αυγούστου
11
Αυστρία
Red Bull Ring - Spielberg
11  Αυγούστου
12
Βρετανία
Silverstone Circuit
25  Αυγούστου
13
Ιταλία (Σαν Μαρίνο)
Misano World Circuit Marco Simoncelli
15 Σεπτεμβρίου
14
Ισπανία
MotorLand Aragon
22  Σεπτεμβρίου
15
Ταϊλάνδη
Chang International Circuit
06 Οκτωβρίου
16
Ιαπωνία
Twin Ring Motegi
20  Οκτωβρίου
17
Αυστραλία
Phillip Island Circuit
27  Οκτωβρίου
18
Μαλαισία
Sepang International Circuit
03 Νοεμβρίου
19
Ισπανία
Circuit Ricardo Tormo
17 Νοεμβρίου

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

*Ο αγώνας θα διεξαχθεί απογευματινή ώρα

Marc Marquez: Τα κοινωνικά δίκτυα με εκνευρίζουν - Ξέρω ότι θα αποσυρθώ λόγω του σώματός μου και όχι λόγω του μυαλού μου

“Είναι οι άσχημες πτώσεις που σε σφυρηλατούν πραγματικά”
marc
Από τον

Παύλο Καρατζά

9/1/2026

Ο Ισπανός Παγκόσμιος Πρωταθλητής έδωσε συνέντευξη στην Ισπανία, τονίζοντας ότι νιώθει Ισπανός και Καταλανός και μίλησε για το MotoGP, τον Valentino Rossi, τον αδερφό του, για τα χρήματα που βγάζει και πολλά άλλα που αξίζει να ακουστούν.

Όσον αφορά τους τραυματισμούς του είπε πως έχει μεγάλη αντοχή στον πόνο και πως αυτό τον έχει βοηθήσει σε πολλές περιπτώσεις, αλλά σε άλλες τον έχει βλάψει, αφού μπορεί να υποτιμούσε κάποιον τραυματισμό, μέχρι το σημείο που όλοι γνωρίζουμε και ήταν καταστροφικό για την καριέρα του, ένα στάδιο πριν την κόψει και οριστικά. Πλέον έχει μάθει να ζει με τον τραυματισμένο του δεξί ώμο που συνεχίζει να πονάει αν τύχει και κοιμηθεί από εκείνη την πλευρά.

Είναι οι άσχημες πτώσεις που σε σφυρηλατούν πραγματικά. Πολλοί αναβάτες φτάνουν στο MotoGP και πέφτουν μία ή δύο φορές, και φαίνεται ότι δεν ξέρουν να οδηγούν μοτοσυκλέτα. Οι πτώσεις σου μαθαίνουν τα όρια, αν ξεπεράσεις τα όρια, τραυματίζεσαι, διακινδυνεύεις τη ζωή σου. Σε κάθε τραυματισμό υπάρχουν τρεις φάσεις. Στην πρώτη δεν θέλεις να ξέρεις τίποτα για κανέναν, είσαι συντετριμμένος: φέτος κέρδισα τον τίτλο και πέρασα τρεις εβδομάδες στο σπίτι χωρίς να βλέπω κανέναν. Σε αυτή τη φάση ο πόνος σε κάνει να θυμώνεις και να τα βάζεις με τους αγαπημένους σου. Στη δεύτερη φάση, όλοι προσπαθούν να σε κατευνάσουν και επειδή έχεις περάσει από την πρώτη, τους αφήνεις παρόλο που δεν το νιώθεις. Η τελευταία φάση είναι να δείξεις την υπομονή που δεν είχες πριν, να μην προσπαθείς να κάνεις περισσότερα από όσα πρέπει να κάνεις εκείνη τη στιγμή. Θέλεις να ανέβεις στη μοτοσυκλέτα, αλλά δεν πρέπει”, δήλωσε ο Ισπανός.

Στην συνέχεια είπε πως υπάρχει κατανόηση με τον αδερφό του και αλλά στον αγώνα είναι ελεύθεροι οικογενειακών δεσμών. Θυμήθηκε πως όταν ήταν 8 χρονών είχε πει στον πατέρα του πως θέλει να παίξει ποδόσφαιρο και εκείνος του απάντησε να διαλέξει ανάμεσα στην μπάλα και την μοτοσυκλέτα. Έκανε τότε μια συνειδητή επιλογή προς την μοτοσυκλέτα, όμως για τον Alex ήταν πιο σύνθετη η πορεία αυτή. Δεν είναι πλέον!

Και συνέχισε λέγοντας: “Όταν στον αγώνα είσαι πίσω από κάποιον, είσαι συγκεντρωμένος στο πού να επιτεθείς. Με τον Alex ήταν πολύ δύσκολο γιατί ήμουν πιο συγκεντρωμένος στον κίνδυνο: ίσως να τον έριχνα και να τον τραυμάτιζα, ανησυχούσα. Τότε, ως μεγαλύτερος αδελφός, τον έβαλα να καθίσει και του είπα: Φέτος φαίνεται ότι θα παλέψουμε σε πολλούς αγώνες, και τη Δευτέρα θα είμαστε αδέλφια. Σφίξαμε τα χέρια. Αν συμβεί, θα συμβεί. Αλλά είναι αδελφός μου, μοιραζόμαστε τα πάντα από πάντα και μπορούμε να μοιραζόμαστε πολλές πληροφορίες. Όταν ήμουν στην Honda, δεν το κάναμε γιατί δεν ήταν επαγγελματικό. Αλλά τώρα τρέχουμε και οι δύο για τη Ducati, αν έχουμε αμφιβολίες για ένα ελαστικό ή μια στροφή, το συζητάμε”.

Επίσης, είπε πως του αρέσει η πίεση ενώ διαφορετικά βαριέται. Όταν δεν είναι στρεσαρισμένος κάνει λάθη, όχι το αντίθετο! Δεν ήταν πάντα έτσι, νεότερος δεν άντεχε την πίεση, τώρα έχει μάθει να διαχειρίζεται το άγχος και σε αυτό συμβάλλει το γεγονός πως δεν είναι προσκολλημένος στα χρήματα και δεν φοβάται να πάρει αποφάσεις που θα αποφέρουν λιγότερα.

Όσον αφορά την Ισπανία και την Καταλονία, δήλωσε: “Πληρώνω φόρους στην Ισπανία, είχα σπίτι στην Ανδόρρα όπου η Cervera είναι δίπλα, μόλις μία ώρα οδήγηση, και στην Ανδόρρα πηγαίναμε πολύ συχνά με τους γονείς μου. Όταν άρχισα να οδηγώ στο παγκόσμιο πρωτάθλημα, είπα να κάνω ότι όλοι και αγόρασα ένα σπίτι εκεί. Άντεξα μόλις δύο μήνες και αποφάσισα να γυρίσω στην Ισπανία. Δεν το κάνω για να στείλω κάποιο μήνυμα, αλλά γιατί απλά αυτά νιώθω. Όταν έχω χρόνο πηγαίνω στην Μαδρίτη ή επιστρέφω στην Cervera. Θέλω να κάνω ότι αποφασίζω, έχω μάθει ότι τα καλά πράγματα έρχονται όταν δεν ψάχνεις για εκείνα και τα άσχημα ξαφνικά και απότομα".
Για το ζήτημα που εκεί είναι φλέγον, σχετικά με την καταγωγή του, ο Marc επικαλέστηκε την ελευθερία της έκφρασης και δήλωση Καταλανός και πως αγαπά την Καταλονία. Όμως αγαπά και την Ισπανία, ιδιαίτερα τον Νότο και πως αυτά τα δύο δεν είναι και δεν πρέπει ναι είναι ασυμβίβαστα. "Υψώνω τη σημαία που νιώθω ότι με εκπροσωπεί εκείνη τη στιγμή.”

Για τον Valentino Rossi και τα κοινωνικά δίκτυα είπε, “Όλοι με ρωτούν, αλλά είναι φυσιολογικό. Εγώ λέω ότι είναι πολύ δύσκολο να ζεις με κακία και δεν θέλω οι οπαδοί μου να κρατούν κακία: θέλω να κρατάνε ενέργεια για να με χειροκροτούν. Όταν τραυματίστηκα, ήταν ένας άλλος αναβάτης που ενεπλάκη: έκανε ένα λάθος, αλλά κανείς δεν το κάνει σκόπιμα και μερικές φορές οι άνθρωποι δεν το καταλαβαίνουν”. Τα κοινωνικά δίκτυα τα χρησιμοποιεί όσο πιο λίγο μπορεί - το ελάχιστο απαραίτητο και διαβεβαιώνει: οι άνθρωποι τείνουν να επικεντρώνονται στο αρνητικό, είναι ανθρώπινο. Τον ενοχλεί, όμως και όποιος λέει ότι οι προσβολές δεν τον επηρεάζουν, λέει ψέματα.

Για τον Marc, οι χρήστες των κοινωνικών δικτύων θα πρέπει να έχουν ονόματα, αριθμούς ταυτότητας και προφίλ.

Για το αν σκέφτεται να αποσυρθεί, δηλώνει: “Το πιο δύσκολο για έναν αθλητή είναι να ξέρει πότε και πώς να σταματήσει. Όσο υπάρχει πάθος... Ξέρω ότι θα αποσυρθώ λόγω του σώματός μου και όχι λόγω του μυαλού μου. Είμαστε σε ένα άθλημα όπου οι τραυματισμοί είναι πολλοί. Τελευταία, οι άλλοι αναβάτες δεν ήταν πολύ ευγενικοί μαζί μου, αλλά δεν ήταν και πριν”.

Τέλος σε ερώτηση που του έγινε, αν θα ήθελε να έχει ένα γιο που να ασχοληθεί με το ίδιο άθλημα είπε “Δεν θα μου άρεσε. Μου αρέσει να είμαι πολύ προστατευτικός, αλλά η κληρονομιά, το να φέρει το όνομα της οικογένειας, δεν θα τον βοηθούσε καθόλου. Ο κόσμος θα έλεγε ότι έφτασε εκεί εξαιτίας αυτού και δεν θα είχε την ίδια όρεξη. Όχι, καλύτερα μια μπάλα ποδοσφαίρου, μια ρακέτα ή οτιδήποτε άλλο”.

Ετικέτες