MotoGP: Τα προβλήματα των ομάδων

Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

5/2/2016

Το πρώτο τριήμερο των επίσημων δοκιμαστικών στην Sepang τελείωσε και οι δηλώσεις που έκαναν οι αναβάτες μας δίνουν, με το καλύτερο τρόπο, την κατάσταση που βρίσκονται οι ομάδες αυτή την στιγμή.

 

Yamaha

Με τον Lorenzo να σπάει τα χρονόμετρα και να κάνει με το σκληρό πίσω ελαστικό της Michelin καλύτερο χρόνο από το ρεκόρ πίστας που είχε ο Marquez το 2014 με τα υπερ-μαλακά Qualifier της Bridgestone, σίγουρα στη Yamaha όλοι είναι χαμογελαστοί. Ο Ισπανός δήλωσε: Δεν ξέρω για πόσο καιρό ακόμα θα βρίσκομαι σε αυτή την θέση, όμως προς το παρόν αισθάνομαι καλύτερα με τα Michelin, απ΄ότι με τα Bridgestone.

Ο Rossi ήταν λιγότερο ενθουσιώδης στις δηλώσεις του, παρά το γεγονός ότι πέτυχε τον δεύτερο καλύτερο χρόνο του τριημέρου. Η δεύτερη θέση, προφανώς και δεν είναι ο στόχος του για φέτος και τα 9 δέκατα του δευτερολέπτου που τον χώριζαν από τον Lorenzo είναι μια μεγάλη διαφορά που δείχνει να τον προβληματίζει. Βασικά αυτό που τον προβληματίζει περισσότερο είναι ότι αυτή η διαφορά στην ταχύτητα είχε διάρκεια και δεν ήταν απλώς για ένα γύρο. Ο Lorenzo έκανε πάνω από έξι γύρους κάτω από τα δύο λεπτά. Όπως ο ίδιος ο Rossi παραδέχτηκε για τον Ισπανό: Είναι πολύ καλός παντού. Φρενάρει δυνατά, έχει μεγάλη ταχύτητα εισόδου και καταφέρνει να διατηρήσει υψηλή ταχύτητα μέσα στην στροφή. Όμως ο Ιταλός πολυπρωταθλητής έκανε ακόμα μία δήλωση που έχει περισσότερο ενδιαφέρον. Για μένα το πίσω λάστιχο είναι καλύτερο από εκείνο της Bridgestone και το εμπρός λίγο χειρότερο. Όλο το θέμα είναι η κατανομή βάρους της μοτοσυκλέτας και πως θα επιλέξεις να την ρυθμίσεις. Αυτά τα λόγια εξηγούν και τις διαμετρικά αντίθετες δηλώσεις που έκαναν οι αναβάτες της Suzuki για τα νέα ελαστικά.

 

Honda

Στο στρατόπεδο του HRC ο προβληματισμός ήταν εμφανής και όλα ξεκινούν από τον κινητήρα. Σχεδιασμένος για να βγάζει όση περισσότερη δύναμη γίνεται και μετά τα ηλεκτρονικά βοηθήματα να ομαλοποιούν την συμπεριφορά του, δείχνει να μην μπορεί να προσαρμοστεί πλέον στα νέα δεδομένα όπου τα ηλεκτρονικά έχουν σαφώς πιο πρωτόγονη συμπεριφορά. Αυτό σημαίνει ότι η Honda θα πρέπει να φτιάξει νέο κινητήρα πριν ξεκινήσει το πρωτάθλημα. Όπως δήλωσε ο Merquez, όλα τα δεδομένα από τις μοτοσυκλέτες Open της Honda που είχαν πέρσι τα ηλεκτρονικά αυτά, τους είναι εντελώς άχρηστα καθώς οι μοτοσυκλέτες εκείνες είχαν διαφορετικούς κινητήρες! Ο Ισπανός πρώην παγκόσμιος πρωταθλητής είπε επίσης ότι θα μπορούσε να πετύχει αντίστοιχο χρόνο με τον Lorenzo αλλά μόνο για έναν γύρο και όχι για συνεχόμενους όπως ο αναβάτης της Yamaha. Πιο απογοητευμένος ήταν ο Perdosa που ούτε λίγο, ούτε πολύ είπε ότι η μοτοσυκλέτα του υστερεί σε όλα τα σημεία της πίστας. Ακολουθούσα τα Ducati και έβλεπα ξεκάθαρα να έχουν τεράστια διαφορά στις ευθείες και στις εισόδους των στροφών.

 

Ducati

Οι ιταλοί φαίνεται ότι βρίσκονται σε καλό επίπεδο. Ο Stoner με τον πέμπτο καλύτερο χρόνο του τριημέρου είπε ότι η νέα μοτοσυκλέτα έχει "Μεγάλες δυνατότητες", ενώ ο Iannone αρκέστηκε να σχολιάσει την πρόοδο που έκαναν αυτές τις μέρες λέγοντας ότι εντόπισαν και έλυσαν κάποια "…βρεφικά προβλήματα".

 

 

Suzuki

Στη γαλάζια ομάδα το βασικό πρόβλημα που αντιμετωπίζουν είναι η πρόσφυση του πίσω τροχού, κάτι που έρχεται σε αντίθεση με τις δηλώσεις όλων των υπόλοιπων αναβατών, που μιλάνε για υπερβολικό κράτημα του πίσω ελαστικού της Michelin. Το πρόβλημα εδώ είναι πιο περίπλοκο και μάλλον θα χρειαστεί ο σχεδιασμός καινούριου πλαισίου. Τα χαμηλά επίπεδα πρόσφυσης είναι σημάδι πολύ σκληρών αναρτήσεων. Οι σκληρές αναρτήσεις επιλέγονται από τους μηχανικούς ως λύση σε προβλήματα ευελιξίας. Αν εδώ προσθέσουμε και την είδηση ότι μετά την Sepang η Suzuki θα πάει στην Ιαπωνία για να επανασχεδιάσει την αεροδυναμική των μοτοσυκλετών της, τότε προφανώς ακόμα δεν έχουν βρει τα απαιτούμενα επίπεδα σταθερότητας στις υψηλές ταχύτητες που ταυτόχρονα να τους επιτρέπει να έχουν επαρκή ευελιξία χωρίς να καταφύγουν σε υπερβολικά σκληρές αναρτήσεις.

Marc Marquez-Misano test: H Ducati δουλεύει ήδη για την επόμενη σεζόν

Ο Ισπανός 6ος ταχύτερος, με το βλέμμα στο 2026
H Ducati κοιτάζει ήδη την επόμενη σεζόν
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

16/9/2025

Η Ducati επικεντρώνει την προσοχή της ολοένα και περισσότερο στην επόμενη σεζόν, όπως φαίνεται και από τις δηλώσεις του Marc Márquez μετά το τεστ στο Misano, αλλά και από την ψαλίδα που έχει κλείσει έως έναν βαθμό στους τελευταίους αγώνες αναφορικά με την απόδοση των μοτοσυκλετών της.

Η Ducati ακολουθεί πιστά την στρατηγική που θέλει τον κατασκευαστή που κυριαρχεί σε μια μορφή αγώνα να στρέφει το βάρος της εξέλιξης στην επόμενη σεζόν κερδίζοντας έτσι πολύτιμο χρόνο έναντι των ανταγωνιστών του, παρά το γεγονός ότι με αυτόν τον τρόπο δίνει τη δυνατότητα στους υπόλοιπους να την πλησιάσουν.

Όταν μάλιστα έχουμε να κάνουμε με τον M.Marquez αυτό γίνεται ακόμη πιο δύσκολο για τους υπόλοιπους αφού ο Καταλανός, έχει χτίσει τεράστια διαφορά από τους διώκτες του με 11 νίκες σε Grand Prix και 14 σε Sprint και θα μπορούσε να καπαρώσει τον τίτλο ακόμη και στον επόμενο γύρο, στην Ιαπωνία αφού χρειάζεται να αυξήσει τη διαφορά που έχει από τον αδερφό του Alex μόλις τρεις βαθμούς. 

"Ήταν μια μεγάλη μέρα. Μετά τον απαιτητικό χθεσινό αγώνα, το σώμα μου δεν ήταν στο 100% και αποφασίσαμε να σταματήσουμε λίγο νωρίτερα", είπε ο Márquez στο Sky Italia.
"Ξαναδοκίμασα μερικά πράγματα, όπως το fairing και διαφορετικά ψαλίδια, με διάφορες τροποποιήσεις που μας βοήθησαν να καταλάβουμε πού ήταν καλύτερα και πού χειρότερα. Έτσι δουλέψαμε για να δούμε ποια κατεύθυνση να πάρουμε για το μέλλον και να φτάσουμε στη Βαλένθια ένα βήμα μπροστά".

Ο Márquez ήταν έκτος στον συνδυασμό χρόνων, με τον Pedro Acosta της KTM να ηγείται στην κατάταξη δοκιμάζοντας νέα set up για την Ducati του και να καταλάβει ακόμη περισσότερα πράγματα: "Συγκεντρωθήκαμε περισσότερο στο πίσω μέρος της μοτοσυκλέτας παρά στο εμπρός, γιατί με την απίστευτα υψηλή πρόσφυση που είχαμε σήμερα είναι δύσκολο να καταλάβεις πράγματα...Γι’ αυτό τα πιο σημαντικά πράγματα τα δοκιμάσαμε νωρίς το πρωί, όταν οι συνθήκες ήταν πιο κοντά σε αυτές του αγώνα".

Σχολιάζοντας τη διαφορά μεταξύ του fairing του 2024 και εκείνου του 2025, ο Márquez αποκάλυψε ότι μπορούσε να πετύχει τον ίδιο χρόνο, αλλά με διαφορετικό στιλ οδήγησης: "Με το ένα έχουμε περισσότερη ταχύτητα στη στροφή, με το άλλο περισσότερη σταθερότητα στο φρενάρισμα. Και τα δύο δουλεύουν καλά".

Θετικά κύλισε το τεστ και για τον Francesco Bagnaia που ολοκλήρωσε το τριήμερο έχοντας τον 8ο ταχύτερο γύρο, με πολλές αλλαγές και δοκιμές στη γεωμετρία και την κατανομή βάρους της GP25.

Τέλος ο αναβάτης εξέλιξης Michele Pirro δοκίμασε νέο αεροδυναμικό πακέτο για το εμπρός μέρος , τερματίζοντας 23ος.