MotoGP Valencia: Marquez Pole Position!

Κλείδωσε ο τίτλος;
Στις παρυφές της πρώτης δεκάδας ο Dovizioso
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

11/11/2017

Θα είναι μία δύσκολη εκκίνηση η αυριανή. Οι τρεις πιο επιθετικοί αναβάτες είναι στην πρώτη σειρά, οι δύο δεν έχουν τίποτα να χάσουν, ο ένας ποντάρει τον τίτλο αν πέσει. Για αυτό και φυσικά θα φροντίσει να μην ρισκάρει, από την άλλη μιλάμε για τον Marquez που μέσα στους στόχους του είναι και τα στατιστικά καριέρας, πράγμα που σημαίνει ότι δεν υπάρχει νίκη που να μην την κυνηγήσει… Ο Marquez ήταν εξαιρετικός σήμερα, παρά την δεύτερη πτώση του στην Valencia και την 27η αυτής της σεζόν, που τον εξαγρίωσε αν και δεν ήταν απαραίτητο, καθώς επίσης η στατιστική της σεζόν, δείχνει πως όταν πέφτει δύο φορές έχει καλή επίδοση στον αγώνα… Κατέβασε τον χρόνο για πρώτη φορά στο 1:29 για αυτό το τριήμερο, που αν και ήταν κοντά στο 1:30 δεν έπαυε να είναι καλύτερο με διαφορά και μάλιστα σημαντική από τον δεύτερο διεκδικητή του τίτλου, τον Dovizioso.

Αμέσως μετά τον ταχύτερο χρόνο από όλους, και το μοναδικό 1:29 μέχρι στιγμής στην Valencia, ο Marquez σημείωσε την σημερινή πτώση, ξαναβγαίνοντας όμως στην εκπνοή του χρόνου, για να ολοκληρώσει την προσπάθειά του. Ο Lorenzo έδειξε πως θα μπορούσε να τον ανακόψει, αλλά την στιγμή ακριβώς που ο Marquez έκανε τον καλύτερο χρόνο, ο Lorenzo θα σημείωνε πτώση με πολλά χιλιόμετρα από την οποία σηκώθηκε εντυπωσιακά. Κουτρουβαλώντας ακόμα στην αμμοπαγίδα, έβαλε το ένα πόδι κάτω και σηκώθηκε τρέχοντας αμέσως στα pit, δίνοντας κυριολεκτική ερμηνεία στην φράση, «σηκώθηκε τρέχοντας». Ο Marquez εκείνη την στιγμή ήταν ήδη εμπρός με 1:30 και θα περνούσε την γραμμή κάνοντας το 1:29, όμως ο Lorenzo είχε ολοκληρώσει το πρώτο μισό της πίστας ταχύτερα και στο τελευταίο τα πήγαινε χειρότερα, ακολουθώντας όμως σε κοντινή απόσταση.

Ο Johann Zarco οδηγούσε πίσω από τον Dovizioso αλλά σε καλύτερο χρόνο, καταφέρνοντας τελικά την δεύτερη θέση, με τον Iannone να κερδίσει επάξια την τρίτη, έπειτα από την χθεσινή εντυπωσιακή του πτώση. Τον Lorenzo - που μετά την πτώση κράτησε την τέταρτη θέση, ακολούθησε ο Pedrosa, όμως τα εύσημα ανήκουν στον Pirro που πήρε την 6η θέση! Ο αναβάτης εξέλιξης της Ducati δίνει άλλο νόημα στις “wildcard” συμμετοχές, καθώς έδειξε να μπορεί να κυνηγήσει ακόμα και το βάθρο, αφήνοντας τον Rossi στην έβδομη θέση. Ο Rossi κατάφερε να αναστρέψει την κακή εικόνα των Yamaha την Παρασκευή, βρίσκοντας τις κατάλληλες ρυθμίσεις και έχοντας μία καλύτερη ημέρα συνολικά, την στιγμή που ο Vinales έμεινε στην τρίτη θέση της Q1, χωρίς να καταφέρει να πάρει το εισιτήριο για την Q2. Είχε μία έξοδο χωρίς πτώση στην Q1 και μπόλικο εκνευρισμό που εξωτερίκευε με χειρονομίες, για την απόδοση κατά την διάρκεια των δοκιμών για την κατάταξη. Η επιλογή ελαστικών ήταν λάθος για τον Vinales, που ωστόσο ακόμα κι όταν άλλαξε τη μεσαία γόμα με την μαλακή, πάλι δεν κατάφερε να πάρει το εισιτήριο της Q2…

Πίσω από τον Rossi ο πολύπαθος σήμερα Aleix Espargaro που γέμισε το εξοδολόγιο της ομάδας με ανταλλακτικά από τις πτώσεις και ένατος τελικά ο Dovizioso. Αυτή θα είναι η σειρά εκκίνησης για μία από τις πιο σημαντικές εκκινήσεις της καριέρας του. Αύριο χρειάζεται δύο πράγματα, αλάθητη οδήγηση στο όριο και μπόλικη τύχη. Χωρίς το ένα από τα δύο, δεν θα μπορέσει να πάρει το πρωτάθλημα, στην καλύτερη φάση της καριέρας του.

Πτώσεις σήμερα σημείωσαν και ο Crutchlow, ενώ ρεκόρ εξόδων σε ανταλλακτικά έκανε η EG 0,0 Marc VDS από τις πτώσεις του Tito Rabat..

Εκκίνηση αύριο για τον τελευταίο αγώνα της χρονιάς, για τον αγώνα που θα αναδείξει και τον νέο Παγκόσμιο Πρωταθλητή…

 

 

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ Q2:

ΘΕΣΗ
ΑΝΑΒΑΤΗΣ
ΜΟΤΟ
ΧΡΟΝΟΣ
Διαφ. 1ος
Προηγ.
1
Marc MARQUEZ
Honda
1'29.897
 
 
2
Johann ZARCO
Yamaha
1'30.246
0.349
0.349
3
Andrea IANNONE
Suzuki
1'30.399
0.502
0.153
4
Jorge LORENZO
Ducati
1'30.460
0.563
0.061
5
Dani PEDROSA
Honda
1'30.589
0.692
0.129
6
Michele PIRRO
Ducati
1'30.764
0.867
0.175
7
Valentino ROSSI
Yamaha
1'30.848
0.951
0.084
8
Aleix ESPARGARO
Aprilia
1'30.857
0.960
0.009
9
Andrea DOVIZIOSO
Ducati
1'30.961
1.064
0.104
10
Alex RINS
Suzuki
1'30.972
1.075
0.011
11
Pol ESPARGARO
KTM
1'31.044
1.147
0.072
12
Jack MILLER
Honda
1'31.190
1.293
0.146

 

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ Q1:

 
 
 
 
Q2
Pol ESPARGARO
KTM
1'30.893
 
 
Q2
Aleix ESPARGARO
Aprilia
1'30.913
0.020
0.020
13
Maverick VIÑALES
Yamaha
1'31.030
0.137
0.117
14
Tito RABAT
Honda
1'31.197
0.304
0.167
15
Danilo PETRUCCI
Ducati
1'31.216
0.323
0.019
16
Cal CRUTCHLOW
Honda
1'31.297
0.404
0.081
17
Bradley SMITH
KTM
1'31.300
0.407
0.003
18
Karel ABRAHAM
Ducati
1'31.325
0.432
0.025
19
Mika KALLIO
KTM
1'31.361
0.468
0.036
20
Hector BARBERA
Ducati
1'31.487
0.594
0.126
21
Alvaro BAUTISTA
Ducati
1'31.578
0.685
0.091
22
Scott REDDING
Ducati
1'31.625
0.732
0.047
23
Loris BAZ
Ducati
1'31.775
0.882
0.150
24
Sam LOWES
Aprilia
1'31.816
0.923
0.041
5
Michael VAN DER MARK
Yamaha
1'32.504
1.611
0.688

Ετικέτες

Marc Marquez: Εξοργισμένος με τις κριτικές μετά το Assen - "Δείξτε σεβασμό στους αναβάτες"

Τι είπε σε εκείνους που λένε ότι οι αντίπαλοί του δεν τον πιέζουν αρκετά
Marc Marquez responds to critics after Assen double triumph
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

30/6/2025

Εξοργισμένος από τους επικριτές που ισχυρίστηκαν ότι οι αντίπαλοί του δεν τον πιέζουν αρκετά φάνηκε ο Marc Marquez, μετά την οριακή του νίκη στο ολλανδικό Grand Prix, στον κυρίως αγώνα επί του Marco Bezzecchi και της εργοστασιακής ομάδας της Aprilia.

Ο εργοστασιακός αναβάτης της Ducati είναι φαβορί για τη νίκη σε κάθε αγώνα φέτος, με τον Marc Marquez να προηγείται πλέον κατά 68 βαθμούς στο πρωτάθλημα μετά το διπλό του θρίαμβο στο Assen και το ατυχές συμβάν μεταξύ του μικρότερου αδερφού του και του Pedro Acosta. Η ανωτερότητα του συνδυασμού M.Marquez-Desmosedici GP25 σε σχέση με όλους τους υπόλοιπους αναβάτες και κατασκευαστές είναι εμφανής φέτος από τον πρώτο αγώνα της χρονιάς και για αυτό δεν χωράει καμία αμφιβολία. Εφόσον δεν συμβεί κάτι απρόοπτο, όπως στο Mugello με την καταστροφική εκκίνηση, ο Ισπανός είναι σε θέση να ελέγχει σχεδόν ολοκληρωτικά τον ρυθμό που θα ακολουθήσει για να φτάσει στη νίκη και να διατηρεί έτσι τα ελαστικά του στην κατάσταση που επιθυμεί. Σε τέτοιο βαθμό μάλιστα που αυτή η ανωτερότητα έχει δώσει μπόλικη τροφή για σχόλια στα... τρολ και σε εκείνους που ψάχνουν να βρουν έναν λόγο να κατηγορήσουν τον M.Marquez ακόμη και όταν τα κάνει όλα σωστά. Στο στόχαστρο τώρα έχουν μπει... όλοι οι υπόλοιποι με μερίδα του κοινού να ισχυρίζεται ότι δεν προσπαθούν όσο πρέπει (!) και ακόμη περισσότερο ο αδερφός του 8 φορές παγκόσμιου πρωταθλητή Alex.

Μετά τη νίκη του στο Grand Prix της Ολλανδίας, όπου επικράτησε του Marco Bezzecchi με διαφορά μόλις 0,635 δευτερολέπτου, ο Marquez απάντησε σε αυτές τις κατηγορίες και ζήτησε “σεβασμό” προς τους αντιπάλους του.

Ο ίδιος δήλωσε πως ήταν πραγματικά δύσκολη η μάχη για την πρώτη θέση, με την πίεση που του άσκησε ο Bezzecchi στον αγώνα και σε αυτόν τον γύρο ένιωσε ότι δεν ήταν ο ταχύτερος από όλους.

“Και για να απαντήσω σε αυτή την ερώτηση, θέλω να πω στους ανθρώπους ότι πρέπει να σέβονται όλους τους αναβάτες, γιατί χθες στα media είπαν ‘α, ο αδερφός σου δεν σε πίεσε όπως οι άλλοι’, και ακόμη και κάποιοι μηχανικοί μου είπαν ότι στα social media ο κόσμος άρχισε να λέει διάφορα. Και σήμερα ο Marco, δεν με πίεσε; Στο τέλος, αν δύο αναβάτες είναι στο ίδιο επίπεδο, σε αυτή την πίστα που είναι πολύ στενή, δεν μπορείς να κάνεις εύκολα προσπέραση. Χθες αμύνθηκα απέναντι στον Alex με τον καλύτερο τρόπο και σήμερα υπερασπίστηκα την θέση μου από τον Marco με τον καλύτερο τρόπο. Ήμουν απλώς δυνατός στα σημεία φρεναρίσματος, οπότε αμύνθηκα πολύ καλά. Και με αυτόν τον τρόπο, πήρα 37 βαθμούς.", δήλωσε ο A.Marquez ζητώντας παράλληλα από όλους περισσότερο σεβασμό προς τους αναβάτες: "Σεβαστείτε τους αναβάτες του MotoGP γιατί όλοι υπερασπίζονται τα χρώματά τους, τις ομάδες τους, και όλοι στο grid θέλουν να κερδίσουν — αλλά το πρόβλημα είναι ότι μόνο ένας μπορεί να το κάνει.”

Ο Marc Marquez αγωνίστηκε με τη νέα έκδοση του αεροδυναμικού fairing της Ducati στο Grand Prix της Ολλανδίας, κάτι που, όπως λέει, ήταν αποτέλεσμα της πτώσης του με το παλιό στην FP1. Όταν ρωτήθηκε αν ρύθμισε τη μοτοσυκλέτα του για άμυνα την Κυριακή, ο πρωτοπόρος του πρωταθλήματος εξήγησε πως είναι απλώς η βασική του ρύθμιση.

"Η μόνη μεγάλη διαφορά ήταν τα αεροδυναμικά, αλλά αυτό συνέβη επειδή έπεσα με τη μία μοτοσυκλέτα στην FP1, στον τρίτο γύρο, και μετά ανέβηκα στη δεύτερη μοτοσυκλέτα με τα νέα αεροδυναμικά βοηθήματα. Συνήθισα και είπα ‘εντάξει, το κρατάμε’, γιατί ένα από τα δυνατά μου σημεία ως οδηγός είναι να προσαρμόζομαι στην κατάσταση και στη μοτοσυκλέτα. Φυσικά, στο Sachsenring θα επιστρέψουμε [στο κλασικό αεροδυναμικό πακέτο] και θα το δοκιμάσουμε ξανά γιατί δεν είναι ξεκάθαρο αν είναι καλύτερο ή χειρότερο. Αλλά πέρα από αυτό, η βασική μου ρύθμιση από την Ταϊλάνδη μέχρι εδώ δεν έχει αλλάξει πολύ. Κάναμε ένα βήμα στο Mugello και το διατηρήσαμε και εδώ.", είπε σχετικά ο Ισπανός, ο οποίος στον προηγούμενο γύρο του πρωταθλήματος στο Mugello είχε δηλώσει ότι θέλει να αγωνίζεται με το ίδιο αεροδυναμικό πακέτο που έχουν και οι υπόλοιποι, ακόμη περισσότερο αν δεν έχει γίνει σαφές ότι προσφέρει κάποιο πλεονέκτημα.

Ετικέτες