MotoGP & WorldSBK - Νέος ιδιοκτήτης η Liberty Media έναντι 4.2 δις. ευρώ!

Ο Carmelo Ezpeleta θα συνεχίσει να εκτελεί καθήκοντα CEO, με τη Dorna να διατηρεί μειοψηφικό πακέτο
motomag Στα χέρια της Liberty Media το MotoGP έναντι 4.2 δις. ευρώ
Από τον

Γιάννη Τσινάβο

1/4/2024

Είχατε διαβάσει στο ΜΟΤΟ πως η Liberty Media βρισκόταν μία ανάσα από το να αγοράσει το πλειοψηφικό πακέτο των μετοχών του ΜotoGP -αλλά και του WorldSBK- έναντι του ποσού των 4 δισ. ευρώ. Αυτή η συμφωνία τελικά ολοκληρώθηκε με την αμερικανική εταιρεία του δισεκατομμυριούχου John Malone να αποκτά το 86% των μετοχών του πιο γνωστού Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Μοτοσυκλέτας στον κόσμο, δαπανώντας 4.2 δις. ευρώ.

Μετά τα δικαιώματα της F1, η Liberty Media αποκτά και τα δικαιώματα MotoGP & WorldSBK, με την εξαγορά να αναμένεται να ολοκληρωθεί στα τέλη του 2024. Η εξαγορά επιπρόσθετα υπόκειται στη λήψη εγκρίσεων από τις αρχές του νόμου περί ανταγωνισμού και ξένων επενδύσεων σε διάφορες δικαιοδοσίες.

Η Liberty Media μετά την εξαγορά θα αποκτήσει το 86% της Dorna η οποία με τη σειρά της θα κρατήσει το 14% των υπόλοιπων μετοχών. Η συναλλαγή αντανακλά εταιρική αξία για το MotoGP στα 4,2 δισεκατομμύρια ευρώ και μια αξία ιδίων κεφαλαίων 3,5 δισεκατομμυρίων ευρώ με το υπάρχον υπόλοιπο χρέους στο MotoGP να αναμένεται να παραμείνει σε ισχύ μετά το κλείσιμο. Ο Carmelo Ezpeleta, ο οποίος κατέχει τη θέση του CEO από το 1994 θα παραμείνει στη θέση του, συνεχίζοντας να διευθύνει την επιχείρηση του MotoGP. Ταυτόχρονα η έδρα της εταιρείας θα παραμείνει και αυτή στη Μαδρίτη.

Στα χέρια της Liberty Media το MotoGP έναντι 4.2 δις. ευρώ

Στη συμφωνία περιλαμβάνονται πέρα από τη μεγάλη κατηγορία MotoGP και οι υποστηρικτικές Moto2 & Moto3, η FIM Enel MotoE, το MOTUL FIM Superbike World Championship και το νέο FIM Women’s Circuit Racing World Championship.

Ο Πρόεδρος και CEO της Liberty Media, Greg Maffei δήλωσε: “Είμαστε ενθουσιασμένοι που επεκτείνουμε το χαρτοφυλάκιό μας αποκτώντας το MotoGP. Ο θεσμός έχει πιστούς και ενθουσιώδεις οπαδούς, συναρπαστικούς αγώνες και ένα οικονομικό προφίλ το οποίο φέρνει κέρδη. Ο Carmelo και η ομάδα του έχουν δημιουργήσει ένα εξαιρετικό θέαμα που μπορούμε να επεκτείνουμε σε ένα ευρύτερο παγκόσμιο κοινό”.

O CEO της Dorna, Carmelo Ezpeleta ανέφερε: “Είναι το καλύτερο βήμα για το MotoGP. Είμαστε περήφανοι που έχουμε καταφέρει το προϊόν μας να έχει αυτή την αξία. Η Liberty Media θα φέρει νέα στοιχεία και θα επεκτείνει το MotoGP ακόμη περισσότερο σε όλο τον κόσμο”.

Μετά την υπογραφή της συμφωνίας ξεκινά μία νέα εποχή για το MotoGP, η οποία θα φέρει νέα στοιχεία κυρίως στον τομέα του marketing, των χορηγιών ενώ δεν αποκλείεται να δούμε τον θεσμό να βαδίζει στα χνάρια της F1.

Ετικέτες

MotoGP: Ο Cal Crutchlow εξηγεί γιατί ο Marc Marquez είναι ασυναγώνιστος

Σε μια χρονιά που στέφθηκε πρωταθλητής χωρίς να συμμετάσχει στους τελευταίους τέσσερις γύρους
Cal Crutchlow
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

24/12/2025

Ο Marc Marquez μπαίνει στο 2026 ως εν ενεργεία παγκόσμιος πρωταθλητής MotoGP για πρώτη φορά μετά από έξι χρόνια, αποδεικνύοντας ότι το ρίσκο της αποχώρησης από τη Honda όχι μόνο απέδωσε, αλλά τον επανέφερε στην κορυφή.

Ο Ισπανός αναβάτης έχει πλέον μπροστά του τη μεγάλη ευκαιρία να ξεπεράσει τον Valentino Rossi στη καφενειακή συζήτηση για τον κορυφαίο όλων των εποχών, εφόσον η Ducati GP26 αποδειχθεί ικανή να συνεχίσει την κυριαρχία του εργοστασίου από το Borgo Panigale.

Πριν από οτιδήποτε άλλο, όμως, ο Marquez πρέπει να διασφαλίσει ότι έχει αναρρώσει πλήρως από τον σοβαρό τραυματισμό του στο φινάλε της σεζόν 2025, μετά το ατύχημα στο Grand Prix της Ινδονησίας, όπου υπέστη βαριά ζημιά στην κλείδα. Μόνο τότε θα μπορέσει να επιστρέψει με ασφάλεια και να επιβάλει ξανά την κυριαρχία του απέναντι στους αντιπάλους του.

Η απόφαση να αφήσει τη Honda το 2023 και να μετακομίσει στη δορυφορική Ducati της Gresini ήταν ένα στοίχημα με τον εαυτό του. Ένα στοίχημα που, όπως αποδείχθηκε, κερδήθηκε και με το παραπάνω. Παρ’ όλα αυτά, ο ίδιος παραδέχθηκε ότι θα ήταν ψυχολογικά δύσκολο να βιώσει μια παρόμοια διαδικασία αποκατάστασης με εκείνη της Jerez το 2020, αυτή τη φορά όμως στα 32 του χρόνια.

Ο Cal Crutchlow αποκαλύπτει γιατί ο Marquez είναι "φρικιό" πάνω στη μοτοσυκλέτα

Στο νέο βιβλίο του Mat Oxley, "Marc The Magnificent", ο πρώην αναβάτης και αντίπαλος του Marquez, Cal Crutchlow, περιγράφει με τον πιο ωμό τρόπο αυτό που πολλοί στο paddock σκέφτονται εδώ και χρόνια.

"Ο κόσμος δεν έχει ιδέα πόσο ξεχωριστός είναι ο Marc, είναι ένα φρικιό της φύσης", δήλωσε χαρακτηριστικά. "Δεν έχω σώσει ποτέ μοτοσυκλέτα στις 62 μοίρες κλίσης, 15 φορές σε ένα Σαββατοκύριακο! Αυτό δεν συμβαίνει με κανέναν άλλον".

Marc Marquez save

Ο Crutchlow συνεχίζει εξηγώντας ότι η ιδιαιτερότητα του Marquez δεν περιορίζεται μόνο στις εντυπωσιακές αποφυγές πτώσεων, "Είναι αυτός ο τύπος που μπορεί να φέρνει αποτελέσματα κάθε εβδομάδα, οδηγώντας μια μοτοσυκλέτα που είναι διαβόητα από τις πιο δύσκολες στο grid. Ο Marc είναι 100% ταλέντο, αλλά έχει και αυτή τη σκυλίσια αποφασιστικότητα να σφίγγει τα δόντια και να συνεχίζει. Ο παράγοντας Marquez είναι πραγματικά κάτι το πολύ ξεχωριστό".

Η κατάκτηση του τίτλου το 2025 επιβεβαίωσε ότι η αποχώρησή του από τη Honda ήταν η σωστή επιλογή. Και το πιο ανησυχητικό για τους αντιπάλους του είναι ότι ο Marquez δείχνει να έχει ακόμη πολλά να δώσει.

Μπαίνοντας στη νέα σεζόν, ο Marquez γνωρίζει πλέον τη Ducati, το περιβάλλον της ομάδας και τους ανθρώπους γύρω του πολύ καλύτερα. Αυτή η εξοικείωση μπορεί να αποδειχθεί καθοριστική στην επιστροφή του από τον τραυματισμό.

Ωστόσο, θα βρεθεί πάνω σε μια μοτοσυκλέτα στην εξέλιξη της οποίας δεν είχε ουσιαστικό λόγο, αφού απουσίασε από τις δοκιμές στη Βαλένθια μετά το πέρας της σεζόν. Την ίδια στιγμή, ο Francesco Bagnaia δεν πρόκειται να τον υποτιμήσει ξανά. Με μια GP26 που ενδέχεται να του ταιριάζει περισσότερο, ο Ιταλός θα αποτελέσει σοβαρή απειλή.

Το ίδιο ισχύει και για ολόκληρο το grid. Όλοι πλέον γνωρίζουν τι μπορεί να κάνει ο Marc Marquez με κόκκινα, αλλά και πού βρίσκονται τα όριά του. Το ερώτημα είναι αν αυτά τα όρια έχουν πράγματι φανεί ή αν, όπως υπαινίσσεται ο Crutchlow, μιλάμε για έναν αναβάτη που εξακολουθεί να αψηφά τους νόμους της λογικής πάνω σε μια μοτοσυκλέτα MotoGP.