Ο Γιάννης Κόλλιας στη Σλοβακία

Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

13/10/2016

Ο Γιάννης Κόλλιας πιστός στο ευρωπαϊκό του ραντεβού, το οποίο τηρεί ανελλιπώς από το 2003, έδωσε και φέτος το παρόν στον τελευταίο γύρο του Alpe Adria Championship που διεξήχθη στο Slovakiaring circuit λίγο έξω από την Bratislava.
Η πίστα αυτή κατασκευάστηκε το 2011 και είναι από τις μεγαλύτερες του κόσμου μήκους 5.900 μέτρων. Διαθέτει τρεις μεγάλες ευθείες, ενώ η διαδρομή έχει τέσσερις λόφους που δημιουργούν "τυφλές" στροφές αλλά και τεράστιες εξόδους διαφυγής με αμμοπαγίδες. Παρά τα υψηλά επίπεδα ασφαλείας, λόγω των υψηλών ταχυτήτων τα ασθενοφόρα και οι κόκκινες σημαίες δούλευαν υπερωρίες μιας και όποιος αναβάτης έπεφτε πολύ δύσκολα απέφευγε τον τραυματισμό.
Ο Γιάννης συμμετείχε στην κατηγορία 125 sport production όπου σε αυτήν τρέχουν μαζί τα 125 GP καθώς και τα Μoto3, συνολικά 41 αναβάτες με διαφορετικές κατατάξεις όμως.
Την Παρασκευή στα ελευθέρα δοκιμαστικά προσπάθησε σκληρά να συνηθίσει την πίστα καθώς και να ρυθμίσει εντελώς μόνος του την αγωνιστική Aprilia 125, ξεπερνώντας ένα μηχανικό πρόβλημα που προέκυψε και τον ανάγκασε να κάνει μόνο τα δύο από τα τέσσερα σκέλη των δοκιμαστικών, σε μια κατηγορία που οι μοτοσυκλέτες μόνο normal δεν ήταν, καθώς διέθεταν full αγωνιστικά kit, ηλεκτρονικά βοηθήματα κ.ά. Ενδεικτικό της διαφοράς ήταν ότι ο Ιταλός Danilo Di Giorgio όπου είχε κερδίσει το 2013 στο Pannoniaring με δεύτερο τον Κόλλια και διαφορά 2 δευτερολέπτων, τώρα ήταν 12 δευτερόλεπτα ταχύτερος στον γύρο!


Το Σάββατο συνέχισε την προσαρμογή στα χρονομετρημένα κατεβάζοντας συνεχώς τους χρόνους του, πετυχαίνοντας τον 17Ο χρόνο στους 24 αναβάτες της SP. Στον αγώνα του Σαββάτου προσπάθησε να ακολουθήσει το γκρουπ των αναβατών μπροστά του και κατάφερε μια 14η θέση, παρόλο που μειονεκτούσε σε τελική ταχύτητα κατά 5km/h.
Την Κυριακή τα πήγε ακόμη καλύτερα διεκδικώντας την 11η θέση, αλλά το πρόωρο τέλος του αγώνα με κόκκινη σημαία λόγω σοβαρού τραυματισμού ενός αναβάτη, διέκοψε την προσπάθειά του βρίσκοντάς τον στην 16η θέση.


Υποστηρικτές της προσπάθειας ήταν η βέλγικη μεταφορική Trans Universe καθώς και τα ελαστικά της Pirelli.
Αξίζει να σημειωθεί ότι από αυτό το πρωτάθλημα και στα χρόνια όπου συμμετέχει ο Έλληνας αναβάτης έχει βρεθεί αντίπαλος με πλειάδα αναβατών όπου αργότερα έως και σήμερα έχουν κάνει καριέρα στα GP όπως οι Karel Abraham, Andrea Iannone, Alessandro Cortese, Karel Hanika, Robert Muresan και Michal Sempera (CZE).
Το μεγάλο αστέρι του θεσμού τώρα είναι ο Τσέχος Lucas Pesek, πρώην αναβάτης των 125 GP με δύο νίκες στο ενεργητικό του, ενώ φέτος στέφθηκε πρωταθλητής στην κατηγορία Superbikes. Ο Γιάννης είχε την ευκαιρία να μιλήσει μαζί του το Σάββατο στο μεγάλο πάρτι που διοργάνωσε η ομάδα του με άφθονους μεζέδες και μπύρα όπου μάλιστα σέρβιρε ο ίδιος! Στην ερώτησή αν του αρέσουν τα τετράχρονα superbikes που είναι τώρα ή τα δίχρονα 125 που καβαλούσε τότε, απάντησε αφοπλιστικά: "Two strokes for ever".
Κλείνοντας, ευχόμαστε στον Γιάννη να συνεχίσει την πορεία του στις ευρωπαϊκές πίστες κρατώντας την ελληνική σημαία.
Η προσπάθειά του αποκτά ένα ιδιαίτερο βάρος, αν αναλογιστούμε ότι ο Γιάννης ξεκίνησε την αγωνιστική καριέρα του το 1991, έχοντας στο παλμαρές του την κατάκτηση του πανελληνίου πρωταθλήματος 125 το 1995 και το 2005, το πρωτάθλημα στα 250 το 1996 και τη δεύτερη θέση στο πανευρωπαϊκό "Malossi Cup" το 1998, ενώ συνεχίζει ακάθεκτος τις συμμετοχές του στα ευρωπαϊκά πρωταθλήματα στην ηλικία των 50 ετών!

MotoGP: Alberto Puig - “Η πρόοδος της Honda είναι ξεκάθαρη, αλλά χρειαζόμαστε περισσότερη συνέπεια”

O απολογισμός και οι στόχοι του Ισπανού διευθυντή της ομάδας HRC για το 2026
Puig
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

17/12/2025

Η χρονιά ξεκίνησε δύσκολα για τη Honda, εικόνα που θύμιζε έντονα το 2024. Ο Joan Mir εγκατέλειψε στους πέντε από τους έξι πρώτους αγώνες, ενώ ο Luca Marini κινούνταν στα όρια της πρώτης δεκάδας, χωρίς να μπορεί να κάνει τη διαφορά.

Η νίκη του Johann Zarco εν μέσω βροχής στον αγώνα του Le Mans αποτέλεσε το highlight της χρονιάς, όμως η ουσιαστική αλλαγή φάνηκε μετά το καλοκαιρινό διάλειμμα. Τότε, η Honda έκανε τα πιο σημαντικά βήματα εξέλιξης, κάτι που αποτυπώθηκε ξεκάθαρα στην σειρά εκκίνησης και στα βάθρα του Joan Mir στην Ιαπωνία, αλλά και στο Grand Prix της Μαλαισίας.

Puig

Η βελτιωμένη εικόνα του δεύτερου μισού της σεζόν έφερε τελικά τη Honda από την κατηγορίας D, στην κατηγορία C, στο σύστημα παραχωρήσεων concessions με την άνοδο να επιτυγχάνεται οριακά, στον τελευταίο αγώνα της χρονιάς στη Βαλένθια, όπου ο Marini τερμάτισε έβδομος.

“Ήταν μια χρονιά με πάρα πολλή δουλειά, αλλά κάναμε πρόοδο, και αυτό είναι ξεκάθαρο”, δήλωσε ο Alberto Puig.
“Δεν είμαστε ακόμη εκεί που θέλουμε, όμως σε σύγκριση με τα προηγούμενα χρόνια, αυτή ήταν η χρονιά που εκμεταλλευτήκαμε περισσότερο τις παραχωρήσεις και τον χρόνο που είχαμε για να εξελίξουμε τη μοτοσυκλέτα”.

Όπως εξήγησε, στην αρχή της χρονιάς η RC213V δεν βρισκόταν στο ίδιο επίπεδο με αυτό που παρουσίασε μετά το καλοκαίρι, “Ξέραμε ότι μετά το καλοκαιρινό διάλειμμα θα μπορούσαμε να κάνουμε κάποια σοβαρά βήματα εξέλιξης, και αυτό ακριβώς συνέβη. Οι αναβάτες άρχισαν να αποδίδουν καλύτερα και τα πράγματα πήγαν πολύ πιο καλά από τον Ιούλιο και τον Αύγουστο και μετά”.

Σύμφωνα με τον Puig, ο τομέας στον οποίο η Honda έκανε το μεγαλύτερο άλμα μέσα στο 2025 είναι ο κινητήρας.

“Μια μοτοσυκλέτα αποτελείται από πολλά στοιχεία, αλλά αν με ρωτήσετε προσωπικά, νομίζω ότι κάναμε μεγάλη βελτίωση στον κινητήρα”, ανέφερε.
“Σε αυτή την κατηγορία, αν δεν έχεις τελική ταχύτητα, είναι πολύ δύσκολο ακόμη και να σκεφτείς προσπέραση. Δώσαμε περισσότερη ιπποδύναμη στους αναβάτες και νομίζω ότι το εκτίμησαν πραγματικά”.

Κοιτώντας προς το 2026, ο Puig ξεκαθαρίζει ότι το μεγάλο ζητούμενο είναι η σταθερότητα στην απόδοση. Η Honda έδειξε ότι μπορεί να διεκδικήσει βάθρα, όμως αυτό δεν συνέβη σε όλους τους αγώνες του δεύτερου μισού της σεζόν.

Puig

“Υπήρξαν καλές στιγμές”, είπε. “Δεν μπορούμε να ξεχάσουμε τη νίκη του Johann Zarco στο Le Mans, που ήταν πραγματικά εντυπωσιακή. Από το καλοκαίρι μέχρι σήμερα, οι δύο αναβάτες μας, ο Mir και ο Marini, είχαν αρκετά καλά αποτελέσματα, με κάποια σκαμπανεβάσματα. Στην Ιαπωνία ήμασταν πολύ χαρούμενοι με το βάθρο”.

Και κατέληξε, “Η πρόοδος υπάρχει, αλλά αυτή τη στιγμή χρειαζόμαστε λίγη περισσότερη συνέπεια, και αυτό είναι το σημείο στο οποίο επικεντρωνόμαστε για την επόμενη χρονιά”.

Ένας ακόμη λόγος αισιοδοξίας για το 2026 είναι η ένταξη του Παγκόσμιου Πρωταθλητή Moto2 2025, Diogo Moreira, στο project της Honda.

“Θα έχουμε έναν νέο αναβάτη που έρχεται από τη Moto2 και θα έχει ενδιαφέρον να δούμε πώς θα ξεκινήσει”, σημείωσε ο Puig.
“Μπροστά μας έχουμε μια συναρπαστική σεζόν. Στο τέλος της ημέρας, η Honda θέλει να κερδίζει και αργά ή γρήγορα θα είμαστε έτοιμοι γι’ αυτό”.